Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu CZ. 1.07 Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu CZ. 1.07 Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu CZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace Vzdělávací období 3. Předmět Matematika Téma hodiny Násobení mnohočlenu mnohočlenem Označení OP VK (III2) - M Mgr. Jitka Koubová

2 Musíme vynásobit každý člen prvního mnohočlenu každým členem druhého mnohočlenu a získané jednočleny sečteme: (a + b). (c + d) (a + b). (c + d) = + ad bc bd + + ac Jak vynásobím dvojčlen dvojčlenem?

3 (2a + 3b)(4a - 6b)= 8a 2 -12ab+12ab - 18b b 2 = = 8a b 2 (-5w+10e)(5e+8w)= -25we -40w 2 +50e 2 +80we +80we = = -40w e we

4 (5d+5k)(-4d-k)= -20d 2 -5dk -20dk -5k 2 -5k 2 = = - 20d 2 - 5k dk Jak vynásobím dvojčlen dvojčlenem?

5 Něco na procvičení Připrav si tužku a papír a můžeš počítat !

6 Vynásob dvojčleny (y + 4)(y – 3) 1.y 2 + y – 12 2.y 2 – y – 12 3.y 2 + 7y – 12 4.y 2 – 7y – 12 5.y 2 + y y 2 – y y 2 + 7y y 2 – 7y + 12

7 Vynásob dvojčleny (2a – 3b)(2a + 4b) 1.4a ab – 12b 2 2.4a 2 – 14ab – 12b 2 3.4a 2 + 8ab – 6ba – 12b 2 4.4a 2 + 2ab – 12b 2 5.4a 2 – 2ab – 12b 2

8 c) (-3p+11p 2 )(-5p-p 2 )= d) (-5z+13j)(10-2j)= e) (-12c+13)(2c 2 +14)= f) (-11q 3 -15)(-6-12q)= g) (7j+10)(-1-3j)= h) (12g-10g 2 )(-7g-15g 3 )= i)(-4+10m)(-m-11)= -11p 4 -52p 3 +15p 2 -26j 2 +10jz+130j-50z -24c 3 +26c c q 4 +66q q j 2 -37j g g 4 +70g 3 -84g 2 -10m m+44

9 j) (10+n)(-11+12n)= k) (15g-11)(11g-4)= l) (-15g+3)(10g-6q)= m) (d-14v)(d-13)= n) (-2-5e)(1+7e)= o) (6g 3 -2)(-4g+11)= p) (-4g 2 +7)(12g-2)= 12n n g g g 2 +90gq+30g-18q d 2 -14dv-13d+182v -35e 2 -19e-2 -24g 4 +66g 3 +8g g 3 +8g 2 +84g-14

10 Krátké opáčko 1. (a+6)(a-3) 1. (a+6)(a-3) 2. (3w+7)(2w +5) 2. (3w+7)(2w +5) 3. (2y+3)(y 2 +3y-6) 3. (2y+3)(y 2 +3y-6) 4. (2b 2 -5b-3)(5b 2 +3b-2) 4. (2b 2 -5b-3)(5b 2 +3b-2)

11 Výsledky 1. a 2 +3a a 2 +3a w 2 +29w w 2 +29w y 3 +9y 2 -3y y 3 +9y 2 -3y b 4 -19b 3 -34b 2 +b b 4 -19b 3 -34b 2 +b+6

12 Odkazy a jiné materiály k tomuto tématu -Algebraické výrazy – hypertextová učebnice nt/wl-book-demo/ph-138s.html -výukové video o násobení mnohočlenů (Aj) - násobení dvojčlenů – hra online (Aj) y2.htmhttp://www.zsdobrichovice.cz/ukoly/matika/testy/mnohocleny2/mnohoclen y2.htm - online puzzle na procvičení násobení mnohočlenů wweb/ev7-7.htmhttp://teachers.henrico.k12.va.us/math/HCPSAlgebra1/Documents/examvie wweb/ev7-7.htm - násobení mnohočlenu mnohočlenem – online testII (Aj) bCode&wcprefix=ata&wcsuffix=0903 – násobení mnohočlenu mnohočlenem – online test III (Aj) Použité zdroje


Stáhnout ppt "Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu CZ. 1.07 Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google