Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

KNIHA „Moc slova je velká. Kniha je pro duši něčím, čím je pro tělo chléb a víno. Je to vzácný předmět, který můžeme mít doma na dosah ruky.“Ladislav.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "KNIHA „Moc slova je velká. Kniha je pro duši něčím, čím je pro tělo chléb a víno. Je to vzácný předmět, který můžeme mít doma na dosah ruky.“Ladislav."— Transkript prezentace:

1

2 KNIHA „Moc slova je velká. Kniha je pro duši něčím, čím je pro tělo chléb a víno. Je to vzácný předmět, který můžeme mít doma na dosah ruky.“Ladislav Fuks Kniha je stále aktuální šiřitel myšlenek, příběhů a informací. Dalo by se očekávat, že v dnešní době, kdy se všechno neuvěřitelně zrychluje a po technické stránce vylepšuje, nezbývá pro knihu v tomto světě místo. Naštěstí to tak není. Spousta lidí si ji ráda vezme do ruky a ponoří se do jejího světa.

3 Cíle práce získat informace o procesu výroby knihy zjistit názory lidí na téma kniha seznámit se s lidmi z knižního oboru

4 SOUHRN Kniha jako médium Kniha jako médium Cesta knihy od autora ke čtenáři Cesta knihy od autora ke čtenáři Části knihy Části knihy Knižní trh Knižní trh Knihovny Výsledky dotazníku v knihkupectvích Výsledky dotazníku v knihkupectvích Výsledky ankety v knihovně Výsledky ankety v knihovně

5 Kniha jako médium Kniha jako médium je stále aktuální. I přes expanzi moderních médií (internet, elektronická kniha) má stále dobré vyhlídky do budoucna. Ze statistických údajů Národní agentury ISBN ČR a Národní knihovny ČR je zřejmé, že počet registrovaných nakladatelů se rok od roku zvyšuje, stejně jako počet vydaných knih. V roce 2003 bylo u nás registrováno téměř nakladatelů a vydáno okolo knih. zpět

6 Cesta knihy od autora ke čtenáři Kniha prochází čtyřmi subjekty: autor » nakladatel » knihkupec » čtenář Nakladatel spolupracuje se spoustou dalších partnerů, kterými jsou: překladatel, papírna, tiskárna, typostudio, typograf, ilustrátor, editor, média, distributor. 6 základních činností: akvizice rukopisů autorskoprávní agenda redakční příprava výroba knih marketingová příprava a propagace titulů prodej zpět

7 Části knihy zpět

8 Knižní trh Je to specifický trh významný pro kulturní rozvoj státu. V řadě zemí je státem různě podporován, například daňovými úlevami. V ČR převažuje import nad exportem knih. Exportují se hlavně polygrafické výrobky českých tiskáren a importují publikace včetně autorských práv. Každá třetí kniha je přeložena z cizího jazyka. zpět

9 Knihovny Knihovny jsou důležitým kulturním prvkem každého národa. V České republice působí veřejných knihoven a školních knihoven (údaj z r. 2003). zpět

10 Výsledky dotazníku v knihkupectvích Největší odbyt knih je před Vánocemi. V létě se dobře prodává beletrie (lehké romány), průvodci na dovolenou, mapy, cyklomapy, cizojazyčné slovníky a jazykové učebnice konverzace (nejčastěji angličtina). Na dovolenou si lidé kupují spíše knihy s měkkou vazbou. Klasická literatura se už moc neprodává. zpět

11 Výsledky ankety v knihovně zpět Jaká literatura je Vám nejbližší?


Stáhnout ppt "KNIHA „Moc slova je velká. Kniha je pro duši něčím, čím je pro tělo chléb a víno. Je to vzácný předmět, který můžeme mít doma na dosah ruky.“Ladislav."

Podobné prezentace


Reklamy Google