Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ESSEN TRINKEN EINKAUFEN Inovativní metoda Třída: OI1, tříletý učební obor Obraběč, Instalatér, 1. ročník hodinová dotace: 4 vyučovací hodiny zpracovala:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ESSEN TRINKEN EINKAUFEN Inovativní metoda Třída: OI1, tříletý učební obor Obraběč, Instalatér, 1. ročník hodinová dotace: 4 vyučovací hodiny zpracovala:"— Transkript prezentace:

1 ESSEN TRINKEN EINKAUFEN Inovativní metoda Třída: OI1, tříletý učební obor Obraběč, Instalatér, 1. ročník hodinová dotace: 4 vyučovací hodiny zpracovala: Mgr. Jana Zachrlová, č. 248 „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“

2 1. hodina Oživení a rozšíření tematické slovní zásoby Použité inovativní metody: –Čtyři rohy –Pětilístek Pomůcky: –4 velké papíry (čtyři rohy) –4 papíry (pětilístky) –Fixy, slovníky

3 Čtyři rohy Čtyři rohy - do každého rohu místnosti umístím velký papír, na nějž napíši vždy po jednom tématickém celku: –Essen –Trinken –Lebensmittel –Süssigkeiten Žáci pak individuálně přecházejí od papíru k papíru a zapisují všechna slovíčka, která je k danému tématu napadnou – podst,jm., slovesa, příd.jm. Mají možnost několikrát se vrátit ke každému papíru a přečíst si, co zapsali jejich spolužáci, což může podnítit další nápady, které pak zase zapíší. Žáci pak individuálně přecházejí od papíru k papíru a zapisují všechna slovíčka, která je k danému tématu napadnou – podst,jm., slovesa, příd.jm. Mají možnost několikrát se vrátit ke každému papíru a přečíst si, co zapsali jejich spolužáci, což může podnítit další nápady, které pak zase zapíší. Pravidla vysvětlím ústně a budou zapsána na tabuli (nejlépe uč. 310) – lze tu použít projektor.

4 Čtyři rohy – oživení tematické slovní zásoby

5

6 „Společný“ pětilístek Na tabuli společně vytvoříme pětilístek na téma Süssigkeiten: např: Süssigkeiten Süssigkeiten süss dick süss dick schmecken backen naschen schmecken backen naschen Viele Kinder mögen Schokolade. Viele Kinder mögen Schokolade.Leckerbissen (Näscherei) (Näscherei)

7 Pětilístek – vysvětlení aktivity

8 Vytváření vlastních „pětilístků“ žáci se rozdělí na 2 skupiny dostanou slovníky, k dispozici i slovníčky v učebnici Vylosují si dvojici témat: –Essen Obst Trinken Gemüse 2 témata každá skupina vytváří pětilístky na daná témata pětilístky si navzájem přečtou, porovnají Hodnotí se snaha – pokud obě skupiny pracovaly, bude každý člen skupiny ohodnocen známkou 1 ohodnocen známkou 1

9 Vytváření pětilístků ve skupinách

10 Vytvořené pětilístky

11 2. hodina práce s videem zhlédnutí videa -im Bäckerei -im Supermarket žáci se opět rozdělí na 2 skupiny zapisují si (každý žák ve skupině) německé fráze do svých sešitů – z poslechu videa každá skupina přeloží zaznamenané fráze do češtiny z časových důvodů budou mít fráze v NJ připravené (mohou si tak opravit i případné chyby ve svých zápisech) a pouze je přeloží ve skupinách do češtiny (mohou si tak opravit i případné chyby ve svých zápisech) a pouze je přeloží ve skupinách do češtiny

12 Práce s videem

13

14 3.a 4.hodina vytváření slovníčků frází ohodnocen bude odevzdaný slovník za skupinu: – všichni členové skupiny dostanou tedy stejnou známku, do níž se započítá správnost překladu, – mohou odhadnout z poslechu scének, k dispozici mají i učebnici a slovníky. každému žákovi zůstává jeho vlastní zápis frází k daným tématům v sešitě.

15 Vytváření tematických slovníčků, překlad frází do českého jazyka

16 Slovníčky - přeložené fráze

17

18 Pomůcky: videorekordér Szenen im Alltag – výuková videokazeta, díl 3, – výuková videokazeta, díl 3, –části: In der Bäckerei Im Supermarkt větší papíry ( na slovníčky) větší papíry ( na slovníčky)

19 3. a 4. hodina práce se slovní zásobou, její upevňování, praktické používání Úkol č. 1 –seřadit dvojice ( opakování frází a obratů k tématu Essen, Trinken) - nastřihané fráze v Čj a v Nj, budou rozloženy na lavici –„vyslanci“ z každé skupiny vyhledávají dvojice, u lavice s lístečky smí být vždy jen jeden zástupce ze skupiny skupiny vysílají své zástupce, zástupci se musí střídat sestavené dvojice řadí zástupci před svou skupinu na lavici vyučující nakonec zkontroluje správnost přiřazení hodnocení: – správně přiřazení : 1 bod – špatné přiřazení : - 1bod – vítězí skupina s větším počtem bodů

20 Fráze – vyhledávání dvojic

21 3. a 4. hodina práce se slovní zásobou, její upevňování, praktické používání Úkol č. 2 – sestav rozhovory ( opakování a upevňování tematické slovní zásoby) každá skupina dostane kartičky se 2 pomíchanými rozhovory ( slyšeli a viděli je na videu, malé odchylky jsou nepodstatné) rozhovory si musí ve skupinách roztřídit a sestavit vybraní zástupci skupiny si rozhovor na závěr připraví a zahrají jej ( zpaměti) – poslední část druhého úkolu proběhne v závislosti na čase – tuto část lze i vynechat nebo uskutečnit v další hodině. ( zpaměti) – poslední část druhého úkolu proběhne v závislosti na čase – tuto část lze i vynechat nebo uskutečnit v další hodině. hodnocení úkolu: - rychlost sestavení rozhovoru:4 body - správnost sestavení rozhovoru:4 body - správnost sestavení rozhovoru:4 body - za každou chybu v pořadí: -1 bod - za každou chybu v pořadí: -1 bod - za předvedení rozhovoru:6 bodů - za předvedení rozhovoru:6 bodů - za hrubé chyby v rozhovoru: -1 bod - za hrubé chyby v rozhovoru: -1 bod

22 Sestavování rozhovorů ve skupinách

23 Pomůcky: Nastříhané lístečky s frázemi v Nj a v Čj Kartičky s částmi rozhovorů – pouze v němčině

24 Závěrečné shrnutí žáci přistupovali k hodinám aktivně, práce je bavila, hodiny hodnotili v závěru pozitivně „čtyři rohy“ – aktivita proběhla bez nesnází, očekávala jsem ale více nápadů ze strany žáků, omezili se většinou na zápis podstatných jmen „pětilístek“ – bylo nutné nejen vysvětlení a společné vytvoření vzoru, ale i pomoc při vytváření vlastních pětilístků, tuto aktivitu by bylo nutné procvičovat i v dalších hodinách největším problémem byly pravopisné i gramatické chyby v průběhu obou aktivit na chyby jsem upozorňovala žáky pouze ústně, v pracích jsem je neopravovala

25 Závěrečné shrnutí vytváření slovníčků frází ve skupinách probíhalo bez problémů žáci zvládali nejen zapisovat německé fráze z videa, ale již při poslechu scének spontánně překládali fráze do češtiny, což jsem neočekávala a mile mě to překvapilo překlad byl většinou správný nebo jen s nepodstatnými nepřesnostmi

26 Závěrečné shrnutí Vyhledávání dvojic frází mělo u žáků největší ohlas – silně se projevila soutěživost mezi skupinami. Důležitým prvkem bylo „střídání vyslanců“ – tímto způsobem se byli nuceni zapojit i ti nejslabší žáci, kterým sice trvalo vyhledání správné dvojice relativně déle, nebo i chybovali. Aktivní však byli tímto způsobem všichni žáci. Skládání rozhovorů se ukázalo poněkud problematickým. Každá skupina zvládla složit jen jeden rozhovor, ten však byl v podstatě správně. Chyby byly nepodstatné. Druhý rozhovor se již časově nezvládl. Nestihlo se ani sehrání rozhovorů – což jsem ani neočekávala.


Stáhnout ppt "ESSEN TRINKEN EINKAUFEN Inovativní metoda Třída: OI1, tříletý učební obor Obraběč, Instalatér, 1. ročník hodinová dotace: 4 vyučovací hodiny zpracovala:"

Podobné prezentace


Reklamy Google