Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DIGITALIZACEČESKÝCH FILMOVÝCH DĚL NÁVRH KONCEPCE pro Ministerstvo kultury ČR vypracovala Pracovní skupina při Filmové radě.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DIGITALIZACEČESKÝCH FILMOVÝCH DĚL NÁVRH KONCEPCE pro Ministerstvo kultury ČR vypracovala Pracovní skupina při Filmové radě."— Transkript prezentace:

1 DIGITALIZACEČESKÝCH FILMOVÝCH DĚL NÁVRH KONCEPCE pro Ministerstvo kultury ČR vypracovala Pracovní skupina při Filmové radě

2 DIGITALIZACE KULTURNÍHO OBSAHU DOPORUČENÍ EVROPSKÉ KOMISE výzva členským státům ke stanovení cílů v digitalizaci archivních materiálů a vytvoření národních strategií pro uchovávání digitálních materiálů a přístup k nim STÁTNÍ KULTURNÍ POLITIKA ČR Digitalizace kulturního obsahu digitalizace materiálu kulturního obsahu je naléhavým úkolem současnosti jednak jako metoda umožňující uchování a ochranu originálních nosičů informaci a jednak jako nastroj přiblížení nezkreslených informaci veřejnosti komfortním způsobem

3 SLOŽENÍ PRACOVNÍ SKUPINY UMĚLECKÁ KOMISE EVA ZAORALOVÁ – umělecká ředitelka MFF KV EVA ZAORALOVÁ – umělecká ředitelka MFF KV VLADIMÍR OPĚLA – ředitel NFA VLADIMÍR OPĚLA – ředitel NFA IVO MATHÉ – rektor AMU, člen prezidia ČFTA IVO MATHÉ – rektor AMU, člen prezidia ČFTA MICHAL BREGANT – proděkan FAMU MICHAL BREGANT – proděkan FAMU JAN LUKEŠ – filmový historik JAN LUKEŠ – filmový historik TOMÁŠ BALDÝNSKÝ – filmový publicista TOMÁŠ BALDÝNSKÝ – filmový publicista JAROSLAV SEDLÁČEK – filmový publicista JAROSLAV SEDLÁČEK – filmový publicista MIROSLAV ZELINSKÝ – předseda Rady Fondu MIROSLAV ZELINSKÝ – předseda Rady Fondu

4 SLOŽENÍ PRACOVNÍ SKUPINY TECHNOLOGICKÁ KOMISE VLADIMÍR OPĚLA, JITKA KOHOUTOVÁ – NFA VLADIMÍR OPĚLA, JITKA KOHOUTOVÁ – NFA JIŘÍ MYSLÍK, MAREK JÍCHA, MARTIN PREISS – AČK JIŘÍ MYSLÍK, MAREK JÍCHA, MARTIN PREISS – AČK PAVEL STRNAD – APA PAVEL STRNAD – APA ALEŠ BOŠTIČKA – Barrandov Studio ALEŠ BOŠTIČKA – Barrandov Studio KATEŘINA MORVAI – Ateliéry Bonton Zlín KATEŘINA MORVAI – Ateliéry Bonton Zlín PAVEL BOROWIEC – DVD Group PAVEL BOROWIEC – DVD Group PETR VÍTEK – člen Digital Cinema Experts Group PETR VÍTEK – člen Digital Cinema Experts Group FELIX NEVŘELA, TOMÁŠ SROVNAL – Cinepost FELIX NEVŘELA, TOMÁŠ SROVNAL – Cinepost PETR STRÁNSKÝ, DANIEL HROMÁDKO –Brickbox Media PETR STRÁNSKÝ, DANIEL HROMÁDKO –Brickbox Media

5 CÍL KONCEPCE analyzovat možnosti využití filmových děl v digitální éře distribuce navrhnout filmová díla k digitalizaci analyzovat autorsko-právní aspekty digitalizace navrhnout optimální technologie digitalizace provést odhad finanční a časové náročnosti digitalizace

6 ZLATÝ FOND ČESKÉ KINEMATOGRAFIE filmy do – práva výrobce vykonává Národní filmový archiv filmy od do – práva výrobce vykonává Státní fond ČR pro podporu a rozvoj kinematografie orig. negativy a duplik. materiály filmů – spravuje NFA: hraný film (2 305 titulů) animovaný film (cca titulů) zpravodajský film (cca jednotek) zpravodajský film (cca titulů) dokumentární film (cca titulů)

7 1. ETAPA DIGITALIZACE priorita zpřístupnit nejlepší díla české kinematografie z období v digitální podobě ve vysokém rozlišení kritéria celovečerní filmy (nad 50 min.) hrané a animované filmy počet filmů návrh 200 titulů ze zlatého fondu české kinematografie

8 DIGITÁLNÍ DISTRIBUCE KINO – digitální projekce DCI standard HOME VIDEO – digitální nosič Blu-ray TV VYSÍLÁNÍ – digitální vysílání HDTV INTERNET – video on demand, IPTV v HD

9 OBRAZOVÉ STANDARDY užitírozlišení obrazu (š x v) TV, DVD720 x 576 HDTV1280 x 720 Blu-ray1920 x 1080 kino DCI4096 x 2480

10 DIGITÁLNÍ RESTAURACE příprava zdrojových filmových materiálů scanování / přepis zdrojového obrazu a zvuku digitální restaurování obrazu a zvuku uchovávání restaurované digitální kopie výroba digitálních masterů

11 PŘÍPRAVA ZDROJOVÝCH MATERIÁLŮ OBRAZ 35mm originální negativ 35mm duplikativní pozitiv – ideální pro digitalizaci 35mm pozitivní kopie ZVUK optická zvuková stopa magnetická zvuková stopa

12 OBRAZOVÉ FORMÁTY formátpočet 1:1,198 1:1,3311 1:1, :1,668 1:1,851 1:2,3519 čb124 bar.76

13 SCANOVÁNÍ / PŘEPIS získání plnohodnotného digitálního otisku díla OBRAZ volba obrazového rozlišení snímání – dvojnásobek výsledného využití scanování po filmovém políčku ZVUK nejvyšší možná kvalita

14 DIGITÁLNÍ RESTAUROVÁNÍ OBRAZ odstranění nečistot, poškození, event. doplnění poškozených částí obrazu barevná korekce podle předlohy ZVUK odstranění šumu, dropů, praskanců a jiných zvukových nečistot rekonstrukce chybějících částí zvukové stopy

15 UCHOVÁVÁNÍ DIGITÁLNÍCH KOPIÍ datová náročnost základního digitálního masteru (4K, DPX-10bit) - cca 8TB uchovávání jednotlivých distribučních masterů celková datová náročnost - cca 11 TB / film

16 VÝROBA DIGITÁLNÍCH MASTERŮ pro archivaci – Digital Intermediate (DI) pro digitální kino – Digital Cinema Package (DCP) pro HDTV a Blu-ray – HDcam SR pro TV a DVD – Digital Betacam pro VoD a IPTV – MPEG2, H264

17 ODHAD FINANČNÍ NÁROČNOSTI fázenáklady na 1 film zhotovení zdrojových materiálů466 tis. scan / přepis473 tis. digitální restaurování1 302 tis. výroba digitálních masterů192 tis. ostatní náklady107 tis. celkem2 540 tis.

18 ODHAD ČASOVÉ NÁROČNOSTI celková metráž m obrazový scan scan 1 okénka trvá cca 1,5 vteřiny odhadovaná doba hodin – 4 roky při 2-směnném provozu digitální restaurování obrazu pro zpracování m potřeba cca 100 hodin práce odhadovaná doba hodin – 4 roky při provozu na 8 pracovištích

19 NÁVRH PRACOVNÍ SKUPINY 1. ETAPA DIGITALIZACE 200 vybraných celovečerních filmů měla by začít co nejdříve neměla by trvat déle než 4 roky odhadované náklady cca 500 miliónů Kč


Stáhnout ppt "DIGITALIZACEČESKÝCH FILMOVÝCH DĚL NÁVRH KONCEPCE pro Ministerstvo kultury ČR vypracovala Pracovní skupina při Filmové radě."

Podobné prezentace


Reklamy Google