Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

10.1 Vztahy o několik více, o několik méně

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "10.1 Vztahy o několik více, o několik méně"— Transkript prezentace:

1 10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 10.1 Vztahy o několik více, o několik méně Spočítej, kolik bylo v obchodě pro miminka různých druhů zboží, a porovnávej podle vzoru: Dudlíků bylo …, lahviček bylo … . Dudlíků bylo o … méně než lahviček nebo lahviček bylo o … více než dudlíků. Autor: Mgr. Dana Krenková

2 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 10.2 Co už víš? Kolik rybiček v akváriu má Cilka? Kolik má Petr? Porovnej, kdo má více, méně… Cilka …… Petr …… … …… Všechny příklady nejsou zapsané správně. Porovnej a špatné příklady škrtni.

3 10.3 Nové termíny a názvy Namaluj stejný počet . Namaluj o 3 více.
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 10.3 Nové termíny a názvy Namaluj stejný počet Namaluj o více. Namaluj o méně.

4 10.4 Co si řekneme nového? Lída má 15 korun. Mirek má o 3 koruny více.
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 10.4 Co si řekneme nového? Lída má 15 korun. Mirek má o 3 koruny více. Kolik korun má Mirek? Jan má 18 korun. Míla má o 5 korun méně. Kolik korun má Míla? Znázorni: Lída Mirek Vypočítej: Napiš odpověď: 10 Znázorni: Jan Míla Vypočítej: Napiš odpověď: 1 10 10 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Dokresli , aby v každém řádku bylo o 2 více. Škrtni , aby v každém řádku bylo o 3 méně. =

5 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 10.5 Procvičení a příklady Škrtni obrázky tak, aby v každém řádku bylo o 2 méně. Vypočítej. Hela vymodelovala 15 jablíček. Hrušek vymodelovala o 5 více. Kolik hrušek vymodelovala? Hrušek bylo o 5 více, musíme… Znázorni: jablíček hrušek Vypočítej: Napiš odpověď: Do velkého hrnce se vejde 6 litrů vody. Do malého hrnce se vejde o 3 litry vody méně. Do malého hrnce se vejde …… l vody.

6 10.6 Něco navíc pro šikovné 1 kilogram mouky 1 metr koberce
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 10.6 Něco navíc pro šikovné 1 kilogram mouky 1 metr koberce 1 litr mléka Co měříme na metry? Škrtni, co tam nepatří: prkno, látku, mléko, stuhu, jablko, hřiště. Co je v litrech? Škrtni, co tam nepatří: voda, mléko, šťáva, brambory, polévka, peníze. Co vážíme na kilogramy? Škrtni, co tam nepatří: jablka, vodu, brambory, mouku, ořechy, čaj.

7 VĚTŠÍ – BIGGER 10.7 CLIL MENŠÍ – SMALLER
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 10.7 CLIL VĚTŠÍ – BIGGER MENŠÍ – SMALLER

8 10.8 Test znalostí Který příklad je správně? 12 < 6 15 > 17
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 10.8 Test znalostí Který příklad je správně? 12 < 6 15 > 17 11 < 13 20 > 20 3. a) 4m b) 14m c) 6m d) 10m Který příklad není správně? 18 = 18 20 > 10 12 < 19 16 > 17 4. 6 korun méně 7 korun více 6 korun více 5 korun méně Maminka koupila 10m bílé látky a o 4m méně červené látky. Červené látky bylo: Správné odpovědi: c d a Lída má 19 korun. Mirek má 13 korun. Mirek má o… Test na známku

9 Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 10.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika 2 pro 1. ročník základní školy. Brno: Didaktis, 2005 /strana 52,53 (sl. 10.1), strana 43 (10.2)/. Kolektiv autorů. Matematika 3. Praha: Alter, 2007 /strana 6,8,13 (10.2), strana 29 (sl.10.4)/. Obrázky z databáze klipart.

10 10.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 01 – 6/2012 Ročník
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 10.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 01 – 6/2012 Ročník 1. ročník Klíčová slova O více, méně o, obor čísel 0 – 20 Anotace Prezentace popisující postup při řešení příkladů, kde je o více, o méně v oboru 0 – 20.


Stáhnout ppt "10.1 Vztahy o několik více, o několik méně"

Podobné prezentace


Reklamy Google