Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_PSYM21760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_PSYM21760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj."— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_PSYM21760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor:Mgr. Pavel Zapletal, Mgr. Barbora Boudová Určeno pro předmět: Psychologie a péče o klienta Tematická oblast: Ontogeneze v psychologii Obor vzdělání: Masér sportovní a rekondiční (69-41-L/02) 2. ročník Název výukového materiálu: Dlouhověkost – učební materiál s úkoly Popis využití: Výukový materiál s úkoly pro žáky s využitím dataprojektoru, notebooku Čas: 30 minut

2 Dlouhověkost – nad 90 let Mnoho lidí si přeje dožít se takto požehnaného věku, avšak při vitalitě a soběstačnosti Mnoho lidí si přeje dožít se takto požehnaného věku, avšak při vitalitě a soběstačnosti Jedná se o jistou formu vítězství člověka nad přírodou Jedná se o jistou formu vítězství člověka nad přírodou Počet obyvatel ve vyšším věku se postupně zvyšuje v důsledku trvale se lepšících úmrtnostních poměrů, takže se vyššího věku dožívá stále více osob, což je samozřejmě velmi pozitivní sdělení Počet obyvatel ve vyšším věku se postupně zvyšuje v důsledku trvale se lepšících úmrtnostních poměrů, takže se vyššího věku dožívá stále více osob, což je samozřejmě velmi pozitivní sdělení

3 Úkol Zamyslete se, jaký podle vás nejlepší recept na dlouhověkost, diskutujte o tom s pedagogem Zamyslete se, jaký podle vás nejlepší recept na dlouhověkost, diskutujte o tom s pedagogem

4 Řešení úkolu Choďte půl hodiny denně Choďte půl hodiny denně Pijte tři litry tekutin denně a dvě deci vína Pijte tři litry tekutin denně a dvě deci vína Jezte o třetinu méně Jezte o třetinu méně Buďte veselejší Buďte veselejší Nekuřte Nekuřte Trénujte mozek Trénujte mozek Dejte životu smysl Dejte životu smysl

5 Úkol Poznáte tyto významné osobnosti českého filmu, které se dožily v aktivní práci vysokého věku ? Poznáte tyto významné osobnosti českého filmu, které se dožily v aktivní práci vysokého věku ?

6 Řešení úkolu Na snímku č. 5 zleva vidíme: Na snímku č. 5 zleva vidíme: Herečku Zitu Kabátovou Herečku Zitu Kabátovou Režiséra Otakara Vávru Režiséra Otakara Vávru Herečku Květu Fialovou Herečku Květu Fialovou

7 Domácí úkol Na obrázku vidíte nejdéle žijícího člověka na světě, Jeanne Calmentovou, zjistěte údaje o ní Na obrázku vidíte nejdéle žijícího člověka na světě, Jeanne Calmentovou, zjistěte údaje o ní

8 Řešení - Jeanne Louise Calment (* † Dožila se 122 let, 5 měsíců a 14 dní. Je jediným člověkem historie, který se prokazatelně dožil více než 120 let. ejí otec, který pracoval jako stavitel lodí, se dožil téměř sta let, matka 86 let. Dožila se 122 let, 5 měsíců a 14 dní. Je jediným člověkem historie, který se prokazatelně dožil více než 120 let. ejí otec, který pracoval jako stavitel lodí, se dožil téměř sta let, matka 86 let. V roce 1896 se provdala za Fernanda Nicolase Calmenta, Svého manžela přežila o 55 let, vnuka o 34 let. Ve svém domě žila sama do 110 let. V roce 1896 se provdala za Fernanda Nicolase Calmenta, Svého manžela přežila o 55 let, vnuka o 34 let. Ve svém domě žila sama do 110 let. Žila do vysokého věku aktivně, pěstovala šerm a do sta let jezdila na kole Žila do vysokého věku aktivně, pěstovala šerm a do sta let jezdila na kole Používala hodně olivového oleje jak do pokrmů, tak i na potírání kůže Používala hodně olivového oleje jak do pokrmů, tak i na potírání kůže Pila portské víno, jedla hodně čokolády (údajně až jeden kilogram týdně) a nevyhýbala se ani cigaretám. Kouřila do svých 117 let, ale nikdy ne víc než 2 cigarety denně. Pila portské víno, jedla hodně čokolády (údajně až jeden kilogram týdně) a nevyhýbala se ani cigaretám. Kouřila do svých 117 let, ale nikdy ne víc než 2 cigarety denně.

9 Domácí úkol S pomocí internetu a odborné literatury charakterizujte pojem ageismus, diskutujte o této ideologii s pedagogem S pomocí internetu a odborné literatury charakterizujte pojem ageismus, diskutujte o této ideologii s pedagogem

10 Řešení úkolu Pojem ageismus poprvé použil americký psychiatr Robert Butler v roce 1968 v článku Washington Post v souvislosti se segregační bytovou politikou. V roce 1975 Butler ve své knize „Why Survive? Being Old in America“ pojem rozpracovává a v roce 1979 byl „ageismus“ poprvé zahrnut do slovníku „The American Heritage Dictionary of the English Language“. Pojem ageismus poprvé použil americký psychiatr Robert Butler v roce 1968 v článku Washington Post v souvislosti se segregační bytovou politikou. V roce 1975 Butler ve své knize „Why Survive? Being Old in America“ pojem rozpracovává a v roce 1979 byl „ageismus“ poprvé zahrnut do slovníku „The American Heritage Dictionary of the English Language“. V západoevropské a severoamerické společnosti došlo ke snížení sociálního statusu stáří, mnohdy až na tak nízkou úroveň, že se začíná hovořit o diskriminaci seniorů z důvodů věku, přestože teoreticky existují zákony, které by diskriminaci měly zabránit V západoevropské a severoamerické společnosti došlo ke snížení sociálního statusu stáří, mnohdy až na tak nízkou úroveň, že se začíná hovořit o diskriminaci seniorů z důvodů věku, přestože teoreticky existují zákony, které by diskriminaci měly zabránit Ageismus dnes vytváří ideologii založenou na sdíleném přesvědčení o kvalitativní nerovnosti jednotlivých fází lidského životního cyklu, manifestovanou skrze proces systematické, symbolické i reálné stereotypizace a diskriminace osob a skupin na základě jejich chronologického věku a/nebo na jejich příslušnosti k určité generaci. Ageismus dnes vytváří ideologii založenou na sdíleném přesvědčení o kvalitativní nerovnosti jednotlivých fází lidského životního cyklu, manifestovanou skrze proces systematické, symbolické i reálné stereotypizace a diskriminace osob a skupin na základě jejich chronologického věku a/nebo na jejich příslušnosti k určité generaci.

11 Odkazy Obrázek na snímku č. 3 um=10&hl=cs&biw=893&bih=442&tbm=isch&tbnid=dTzfqJfD_B_AS M:&imgrefurl=http://tn.nova.cz/zpravy/zajimavosti/prelomovy-objev- vedci-jsou-na-stope-genu- dlouhovekosti.html&docid=gNDzu6gOjr5U2M&imgurl=http://img.cz.pr g.cmestatic.com/media/images/750x750/Oct2011/ jpg%253F251 f&w=750&h=500&ei=KDE1UNSZOsLdtAaujoDgCQ&zoom=1 Staženo z internetu , 22, 19 hod

12 Odkazy Obrázek na snímku č Staženo z internetu , 21, 19 hod Obrázek na snímku č. 7 Staženo z internetu , 21, 29 hod


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_PSYM21760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj."

Podobné prezentace


Reklamy Google