Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Plzeňská škodovka bývala už ve dvacátých letech minulého století průmyslovým gigantem. Vyráběla zbraně, lokomotivy, zařízení továren. V roce 1925 koupila.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Plzeňská škodovka bývala už ve dvacátých letech minulého století průmyslovým gigantem. Vyráběla zbraně, lokomotivy, zařízení továren. V roce 1925 koupila."— Transkript prezentace:

1

2

3 Plzeňská škodovka bývala už ve dvacátých letech minulého století průmyslovým gigantem. Vyráběla zbraně, lokomotivy, zařízení továren. V roce 1925 koupila boleslavskou firmu Laurin – Klement a jejich vozy začínají nést logo Škoda. V rámci rozšíření nabídky výrobků kupuje vedení firmy i licenci na výrobek firmy The Sentinel Waggon Works ltd., Shrewsbury, England

4 Šlo o nákladní užitkový automobil poháněný parním strojem Šlo o nákladní užitkový automobil poháněný parním strojem

5 Výhodou parního stroje byl v době vzniku celkem levný provoz. Oproti klasickým nákladním automobilům byl až o polovinu levnější

6 Další výhodou parního motoru je jeho pružnost projevující se značným zrychlením. Rovněž zastavení vozu se provádí odstavením páry do stroje. V tom okamžiku začne motor fungovat jako kompresor a samozřejmě brzdí Další výhodou parního motoru je jeho pružnost projevující se značným zrychlením. Rovněž zastavení vozu se provádí odstavením páry do stroje. V tom okamžiku začne motor fungovat jako kompresor a samozřejmě brzdí

7 Parní motor má menší počet otáček, nedochází tak k jeho nadměrnému opotřebování Parní motor má menší počet otáček, nedochází tak k jeho nadměrnému opotřebování

8 Nevýhodou bylo, že před použitím se musel roztopit kotel, aby vytvořil potřebný tlak páry. Posádka tak musela mít nejen zkoušky na řízení automobilu, ale i k obsluze parních kotlů Nevýhodou bylo, že před použitím se musel roztopit kotel, aby vytvořil potřebný tlak páry. Posádka tak musela mít nejen zkoušky na řízení automobilu, ale i k obsluze parních kotlů

9 Příprava na jízdu trvala kolem 30 minut a zahrnovala doplnění vody a paliva, zatopení pod kotlem a promazání

10 Detail vpředu umístěného parního kotle. Topit se dalo ale vším, co hořelo (koks, uhlí, dřevěné uhlí, brikety, dříví…)

11 Většina Sentinelů měla na zadní nápravě dvojmontáž

12 Pohon zadní nápravy zajišťovaly dva Gallovy řetězy

13 Při provozu na silnicích je nutné osvětlení... První Sentinely měly z výroby acetylenové lampy, elektřina na sebe ale nenechala dlouho čekat...

14 Vzadu za parním strojem byla umístěna nádrž na vodu. Kapacita 800 l vydržela na 40 kilometrů

15 Přední kolo. Sentinely mohly mít plná i lisovaná loukoťová kola, na jejich výrobu byla použita ocel a litina

16 Odpružení obstarávala klasická podélná půleliptická listová pera

17 Provoz v zimě byl velmi náročný, trubky v kotli velmi často v mrazech praskaly kvůli zamrzající vodě

18 Sentinel poháněl dvouválcový parní stroj o výkonu 70 koní. Užitečná hmotnost vozu byla 5 tun

19 Kabina neměla kromě střechy žádnou ochranu proti nepřízni počasí. Skla nebyla, ale dvoučlenné posádce bylo pěkně teplo od kotle

20 Plzeňská Škodovka v letech vyrobila 163 těchto vozů Plzeňská Škodovka v letech vyrobila 163 těchto vozů

21 Škoda Sentinel se sníženou podlahou pro převoz popelnic Ale těch variant !

22 Škoda Sentinel se sníženou podlahou a přívěsem pro převoz popelnic připraven k expedici

23 Sklápěč Škoda Sentinel se zvýšenými bočnicemi pro převoz sypkých hmot

24 Škoda Sentinel s přívěsem a klanicemi pro převoz dřeva

25 Parní omnibus Škoda Sentinel, dokončen 7. října 1925

26 Parní omnibus Škoda Sentinel z druhé strany. Tehdy se jezdilo vlevo

27 Parní omnibus Škoda Sentinel, pohled do interiéru

28 Autovoznice Škoda Sentinel pro nástřik povrchu silnice thérem

29

30 Standardní kropící vůz Škoda Sentinel před předáním Stavebnímu úřadu hl. m. Prahy

31 Prototyp kropícího vozu Škoda Sentinel v průběhu praktických zkoušek

32 Kropící vůz Škoda Sentinel jiného typu před předáním

33 Parní vůz Škoda Sentinel s karosérií pro účely pivovarské (fotografie i text z dobového prospektu z roku 1925)

34 Škoda Sentinel se sníženou podlahou pro převoz popelnic v modelové úpravě 30. let

35 Parní traktor Škoda Sentinel (fotografie z dobového prospektu z roku 1925)

36 Parní traktor Škoda Sentinel na dvoře závodu v roce 1926 Parní traktor Škoda Sentinel na dvoře závodu v roce 1926

37 Parní vůz Škoda Sentinel zkoušený v roce 1936 jako železniční kolejové vozidlo

38 Železniční parní vozy Škoda Sentinel stavíme jako osobní i nákladní s rozchodem od 0,61 m do 1,67 m. Vozy docilují rychlosti 24 až 64 km za hodinu dle stoupání a vyznačují se, stejně jako parní vozy, velikou rentabilitou (fotografie i text z dobového prospektu z roku 1925)

39 Patrně neuskutečněný projekt parního nábytkového (stěhovacího) vozu Škoda Sentinel z 9. září Délka automobilu 9,3 m, šířka 2,26 m, výška 3,1 m. Nejmenší radius otáčení vozu 9,5 m

40 Jediný vůz – trojí možnost sklápění

41 Škoda-Sentinel ( ) – Parní dříč Optimální rychlost byla km/h. Při maximálním tlaku se rozjel rychlostí až 35 km/h. Palivo si mohl vozit na korbě, dělal to však málokdo, do zásobníku uvnitř se vešlo 300 kg uhlí. Na sto kilometrů se ho spotřebovalo kolem půl tuny, vody bylo potřeba celé dva tisíce litrů, ale vzadu umístěný zásobník jich pojal jen 800. Vůz mohl tedy ujet maximálně čtyřicet kilometrů. Pak bylo nutné doplnit vodu, uhlí, roztopit kotel a čekat další půl hodiny, než se vyvine dostatek páry na to, aby vozidlo mohlo jet dál. Její teplota musela dosáhnout 220° C Optimální rychlost byla km/h. Při maximálním tlaku se rozjel rychlostí až 35 km/h. Palivo si mohl vozit na korbě, dělal to však málokdo, do zásobníku uvnitř se vešlo 300 kg uhlí. Na sto kilometrů se ho spotřebovalo kolem půl tuny, vody bylo potřeba celé dva tisíce litrů, ale vzadu umístěný zásobník jich pojal jen 800. Vůz mohl tedy ujet maximálně čtyřicet kilometrů. Pak bylo nutné doplnit vodu, uhlí, roztopit kotel a čekat další půl hodiny, než se vyvine dostatek páry na to, aby vozidlo mohlo jet dál. Její teplota musela dosáhnout 220° C

42 Výrobní štítek exempláře z TM Brno. V České republice jsou momentálně dle informací z vývěsní tabule na tomto voze dva pojízdné kusy

43 Automobily Škoda-Sentinel byly v provozu, např. v Praze, až do poloviny 50. let minulého století Automobily Škoda-Sentinel byly v provozu, např. v Praze, až do poloviny 50. let minulého století

44 https://www.youtube.com/watch?v=FLQhvruimfshttps://www.youtube.com/watch?v=FLQhvruimfs (via shareaholic.com)shareaholic.com K O N E C 2014 K O N E C Nakonec video SOUBOJ TRAKTORŮ


Stáhnout ppt "Plzeňská škodovka bývala už ve dvacátých letech minulého století průmyslovým gigantem. Vyráběla zbraně, lokomotivy, zařízení továren. V roce 1925 koupila."

Podobné prezentace


Reklamy Google