Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

I. Trendy online marketingu Petra Brodilová. Martina Laresová Google Česká republika.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "I. Trendy online marketingu Petra Brodilová. Martina Laresová Google Česká republika."— Transkript prezentace:

1 I. Trendy online marketingu Petra Brodilová. Martina Laresová Google Česká republika

2 Google Confidential and Proprietary

3 The Internet has become people’s best friend

4 Google Confidential and Proprietary 1.9 billion People worldwide with internet access via a PC

5 Google Confidential and Proprietary 5.0 billion Mobile subscribers

6 Google Confidential and Proprietary 4.0 billion+ searches per day globally

7 Google Confidential and Proprietary 800 million+ people visit social networking sites

8 Google Confidential and Proprietary 2.0 billion videos streamed per day >24 hours uploaded per minute

9 Google Confidential and Proprietary The Internet is the best business partner you’ll ever have

10 Google Confidential and Proprietary A teď ty online trendy?

11 Google Confidential and Proprietary 1. Learning to love data

12 Google Confidential and Proprietary Brand building

13 Google Confidential and Proprietary 3. User engagement

14 Google Confidential and Proprietary 4. Social is booming

15 Google Confidential and Proprietary 5. Mobile platform coming of age

16 Google Confidential and Proprietary A prakticky?

17 Google Confidential and Proprietary 17 SEO SEM Display (Grafická reklama) Video Mobil Virální reklama Sociální sítě Internet je platforma…

18 Google Confidential and Proprietary Textová reklama (vyhledávání) 18 PPC textová reklama ve vyhledávání byla vynalezena Billem Grossem z Goto.com roku První masovější implementace se dočkala s nástupem Google AdWords v roce Reklama se cílí přímo na hledané výrazy a měla by být stejně relevantní jako neplacené výsledky hledání. Výhody pro inzerenta Oslovení uživatele ve chvíli, kdy má o produkt sám zájem a je v “módu hledání”. Hodnota pro uživatele Relevance. Nevtíravost. Příležitosti Zacílení spotřebitelů ve všech fázích nákupního cyklu. Budování image experta/předního hráče na danou problematiku. Always on. Příklady AdWords, Sklik.

19 Google Confidential and Proprietary Textová reklama (kontextová síť) 19 Vznikla expanzí textové reklamy z vyhledávání na obsahové weby. V ideálním případě by se měla vyskytovat u obsahu s přesně definovaným tématem a být k němu relevantní. Výhody pro inzerenta Oslovení uživatele v relevantním okamžiku (čte si o zařízení bytu, nabídnu mu půjčku). Hodnota pro uživatele Relevance. Nevtíravost. Příležitosti “Nevtíravá push reklama.” Oslovení uživatele ve fázi “awareness” a “interest”. Příklady AdWords, Sklik, eTarget.

20 Google Confidential and Proprietary Grafická reklama (“bannery”) 20 Přímý potomek tiskové reklamy, funguje od poloviny 90. let. Najdeme ji typicky na obsahových webech. Nakupuje se tradičně na CPM, v poslední době ale stále častěji také na CPC (Facebook i české portály). Výhody pro inzerenta Velká plocha zcela v režii inzerenta. Hodnota pro uživatele Příležitost seznámit se vizuálně s výrobkem/značkou. Příležitosti Vizuální sdělení, awareness, top of mind. Příklady Bannery na iDnes; masthead banner na YouTube; eTarget odkazy s obrázkem; interaktivní “gadgety”

21 Google Confidential and Proprietary Video reklama 21 Online verze televizní reklamy. Musela se přizpůsobit jinému způsobu konzumace médií na internetu. Na uživatele číhá osamoceně (ne v reklamních blocích). Zaujímá buď místo bannerové reklamy, nebo ji najdeme před a po video-obsahu. Má kratší stopáž než TV reklama (v měřítku s kratším obsahem). Placena CPM nebo Cost-per-Play. Výhody pro inzerenta Odvyprávění složitějšího příběhu, využití TV materiálu, aktivnější vazba s uživatelem než statická reklama nebo animace. Hodnota pro uživatele Zábava. Přitažlivější způsob, jak poznat výrobek/službu. Příležitosti Vyvolání emocí, příběh. Autenticita. Příklady Click-to-play video v obsahové síti; Stream.cz pre- rolls; promovaná videa na YouTube.

22 Google Confidential and Proprietary Mobilní reklama 22 Na mobilu se používá internet stále více a tento trend spíše zrychluje než zpomaluje. Nové technologie umožňují snažší hledání a tím plynulejší propojení “života venku” a mobilního internetu. Zapomeňte na WAP. Výhody pro inzerenta Oslovení uživatele v pohybu. Relevance nejen tématická, ale také lokální. Hodnota pro uživatele Relevance. Rychlost. Příležitosti Propojení online a offline světa. Příklady AdMob, AdWords.

23 Google Confidential and Proprietary 23 II. AdWords – základy tvoření kampaní

24 Google Confidential and Proprietary 24 Struktura účtu AdWords

25 Google Confidential and Proprietary 25 Optimalizace 1 Struktura kampaně/účtu 2 Typy shody 3 Přidávání klíčových slov 4 Psaní a zlepšování inzerátů 5 Optimalizace v obsahové síti

26 Google Confidential and Proprietary 26 Struktura reklamních sestav Vytvářejte separátní sestavy pro: Témata Nejprodávanější výrobky Brand Jednotlivé produky Long-tail Nápady pro dobrou strukturu: Podle vašeho webu Podle kategorií produktů Podle brandů

27 Google Confidential and Proprietary 27 Deodoranty AXE Neodolatelná vůně po celý den. Buďte svěží s AXE! deodorant axe antiperspirant sprej deodoranty parfémy vůně parfémy a kosmetika značkové parfémy shop parfémy levné parfémy sprchový gel parfémy pro muže nejlevnější parfémy pánská kosmetika kosmetika pro muže Pocení Proti pocení Sestavy – takhle NE

28 Google Confidential and Proprietary 28 deodorant Deodoranty deodorand deo deo sprej natural deodorant deodorant spray Axe deodorant Sestavy – takhle ANO Deodoranty AXE Už jsi vyzkoušel AXE? Deodorant, co voní delý den! Antiperspiranty AXE Už jsi vyzkoušel AXE? Antiperspirant, co voní celý den! AXE proti pocení Už jsi vyzkoušel AXE? Svěží vůní proti pocení! Antiperspirant Antiperspiranty Anti perspirant Antiperspirant axe Pánský antiperspirant Proti pocení Pocení Nadměrné pocení

29 Google Confidential and Proprietary 29 ???????? Sestavy – takhle ANO Sprchový gel AXE Pánská kosmetika Nový AXE ???????? ????????

30 Google Confidential and Proprietary 30 Optimalizace 1 Struktura kampaně/účtu 2 Typy shody 3 Přidávání klíčových slov 4 Psaní a zlepšování inzerátů 5 Optimalizace v obsahové síti

31 Google Confidential and Proprietary 31 Klíčová slova - shody ShodaFormát v AdWords Kde se bude zobrazovat Příklady dotazů Volná parfémy K dotazu, který obsahuje toto slovo a jeho synonyma Parfumy pro muže Parfémy Nejnovější parfém Frázová “parfémy” K dotazu, který obsahuje toto slovo v přesném znění Parfémy Praha Přesná [parfémy] Dotaz, který přesně odpovídá klíčovému slovu Parfémy Vylučovací - dámské - “zdarma” - [parfemy.cz] Reklama se nezobrazí, když budou tato slova ve vyhledávacím dotazu Reklamy se nezobrazí: Parfémy zdarma

32 Google Confidential and Proprietary 32 Optimalizace 1 Struktura kampaně/účtu 2 Typy shody 3 Přidávání klíčových slov 4 Psaní a zlepšování inzerátů 5 Optimalizace v obsahové síti

33 Google Confidential and Proprietary 33 Vyberte ta správná klíčová slova Základní klíčová slova (deodorant) Cílenější slova (pánský deodorant) Singulár & plurál (deodoranty) Nejčastější překlepy/variace (deodorand)

34 Google Confidential and Proprietary 34 Optimalizace 1 Struktura kampaně/účtu 2 Typy shody 3 Přidávání klíčových slov 4 Psaní a zlepšování inzerátů 5 Optimalizace v obsahové síti

35 Google Confidential and Proprietary 35 Jak psát reklamní texty Buďte konkrétní! Unique Selling Points (USPs)! Ve vhodných případech použijte dynamické inzeráty Vytvořte originální nadpis Zahrňte brand Nesmí chybět klíčové slovo (to nejlépe fungující v sestavě) Vytvořte více variant a testujte, zlepšujte a opět testujte

36 Google Confidential and Proprietary 36 1.USPs: speciální nabídky, něco co nemá konkurence 2.Brand 3.Ceny 4.Call-to-Action 5.2 – 4 kreativy na sestavu → auto-optimizalizace 6.Dynamické inzeráty Tipy pro reklamní texty

37 Google Confidential and Proprietary 37 {KeyWord:Letenky do celého světa} Akční letenky do celého světa. Rezervujte online se slevou! Letenky Paříž Letenky Budapešť Letenky Maroko Letenky Londýn Letenky Stockholm Letenky Praha Letenky Brno Letenky Madrid Letenky Dublin Letenky Miláno Letenky Řím Letenky Split.... Dynamické inzeráty Použijte správný formát: {KeyWord: Implicitní text}  Způsob zapsaní KeyWord ovlivní velikost písmen vloženého klíčového slova  Implicitní text bude vložen v případě, že nelze vložit klíčové slovo (například kvůli překročení znakového limitu).

38 Google Confidential and Proprietary Reklamní síť Google Efektivní síť

39 Google Confidential and Proprietary Co je reklamní síť Google YouTube a Google služby Doubleclick Ad ExchangePartnerská síť stránek Stránky Hry Sociální sítě Video Feed Mobil

40 Google Confidential and Proprietary Flexible site placement; targeting options #1 Online Advertising Network Masová média Specializované weby Počet stránek Reach Zasáhněte uživatelé nejnavštěvovanějších i specializovaných serverů

41 Google Confidential and Proprietary Přesné cílení pro dosažení vašich cílů Kontextové cílení Cílení na umístění Remarketing Kde jsou uživatelé právě teď Kde uživatelé už byli Cílení na kategorie

42 Google Confidential and Proprietary Kontextové cílení Doručuje reklamy uživatelům na základě obsahu, který právě čtou. To vše pomocí nejpokročilejší technologie pro získávání kontextu z textového obsahu Google používá klíčová slova a témata k nalezení toho správného obsahu pro vaše reklamy. Vaše reklama

43 Google Confidential and Proprietary Cílení na kategorie Doručuje reklamy na stránky podle zařazení jednotlivých stránek do kategorií Vyberte si z desítek kategorií: Luxusní zboží Auto stránky Cestování Golfové stránky Vaše reklama

44 Google Confidential and Proprietary Cílení na umístění Umístěte svoji reklamu na konkrétní stránky v reklamní síti Google Specifikujte konkrétní stránky, online video, hru nebo RSS feed, kde chcete, aby se vaše reklama zobrazovala. Nástroj AdPlanner vám pomůže nalézt vhodné stránky pro vaše specifické publikum. Vaše reklama

45 Google Confidential and Proprietary Remarketing 97% nových návštěvníků stránek nekonvertuje při první návštěvě vašeho webu. Zasáhněte je v reklamní síti Google a dostaňte je zpět na své stránky. Vaše stránky Vaše reklama

46 Google Confidential and Proprietary Reklamní síť Google Doporučené řešení k dosažení vašich marketingových cílů Direct ResponseBranding Cíl Nákupy, stažení, zápis do newsletteru atd. Zvyšování povědomí o značce Vytváření zájmu Cílení Cílení na kategorie Kontextové cílení Remarketing Cílení na umístění Cílení na kategorie Platební model CPC (cena za proklik)CPM (cena za zobrazení) Reklamní formáty Text Banner, Sponzorované video Banner Video Reklamní formáty ve videu Jak začít s reklamní sítí Google 1.Kontaktujte svého Google account manažera nebo agenturu 2.Společně navrhneme nejlepší strategii pro splnění vašich marketingových cílů VýkonBranding

47 Google Confidential and Proprietary Škála reklamních formátů Ad FormatSizes Standardní banner (JPG / GIF) Flash banner Video Banner: 468 x 60 Square: 250 x 250 Small Square: 200 x 200 Leaderboard: 728 x 90 Medium Rectangle: 300 x 250 Large Rectangle: 336 x 280 Skyscraper: 120 x 600 Wide Skyscraper: 160 x 600

48 Google Confidential and Proprietary Pod kontrolou: Nastavte si platbu na míru CPC CPM Co? Plaťte vždy, když se reklama zobrazí Plaťte pouze tehdy, když uživatel klikne na vaši reklamu Kdy? Kampaně, u kterých vám jde o vizibilitu a jsou pro vás důležité metriky jako počet impresí, frekvence zobrazení a reach Kampaně, kde vám záleží na počtu kliků a měříte veličiny jako prodeje, stažení softwaru nebo leady Aukční systém vám zaručí nejlepší možnou cenu pro zobrazení vaší reklamy Měření konverzní a nástroje pro automatizaci jsou vám k dispozici bez dodatečných nákladů

49 Google Confidential and Proprietary Optimalizace pro lepší výsledky Optimalizujte automaticky Používejte Optimalizátor konverzí a nastavte svoji maximální CPA V průměru 21% nárůst konverzí a 14% pokles CPA* Dodejte pouze kreativu, budget a cílové CPA a Auto Optimalizátor* vám dodá konverze Nabídněte vyšší cenu, tak kde to funguje Vylučte to, co nefunguje Investujte více v čase, kdy reklama více konvertuje Ovládejte frekvenci zobrazování Optimalizujte manuálně * Source: Google Internal Analysis. This analysis compares the performance of Conversion Optimizer campaigns with a control set of campaigns and represents the average impact of Conversion Optimizer. The actual impact will vary from campaign to campaign. Sledujte pravidelně reporty: Účinnost umístění Dosah a četnost Konverze

50 Google Confidential and Proprietary A co grafika? Display Ad Builder 50 Education Tech Insurance Mobile B2B Software RetailEducationRetail

51 Google Confidential and Proprietary Dotazy?


Stáhnout ppt "I. Trendy online marketingu Petra Brodilová. Martina Laresová Google Česká republika."

Podobné prezentace


Reklamy Google