Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Sport, výživa a běžný občan aneb mýty a fakta o sportu a výživě rekreačních sportovců.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Sport, výživa a běžný občan aneb mýty a fakta o sportu a výživě rekreačních sportovců."— Transkript prezentace:

1 Sport, výživa a běžný občan aneb mýty a fakta o sportu a výživě rekreačních sportovců

2 Obsah 1.Mýty 2.Fakta 3.Jak sportovat 4.Jak se stravovat 5.Tipy na závěr

3 Mýty : pořád sportuji, tak snad můžu jíst co chci problém s nadváhou nemám, takže se nepotřebuji zbytečně moc hýbat náročný sportovní víkend vyžaduje pořádný steak k večeři energy drink stačí nadváhu vyřeší spalovače tuku

4 Fakta Opravdu můžete jíst co chcete když sportujete? Běžný rekreační sportovec tráví 1,5 hodiny týdně středně náročnou sportovní aktivitou, kterou ukončí v hospodě u piva a chipsů.

5 Hodnoty spálených kalorií 1,5 h tenisu = asi 750 kalorií 1,5 h volejbalu = asi 900 kalorií 1,5 h chůze = asi 250 kalorií 1,5 h tance = asi 300 až 500 kalorií 1,5 h bojových sportů = asi 1200 kalorií 1,5 h domácího úklidu = asi 300 kalorií 1,5 h horolezectví = asi 800 kalorií

6 Hodnoty kalorií doplňkových potravin 2x pivo (10°) = 266 kal. chipsy (100g) = 570 kal. malé balení má 77g, velké 150g slané tyčinky (100g) = 360 kal. odpovídá 1 běžné vaničce tyčinek arašídy solené pražené (100g) = 600 kal. odpovídá 1 běžnému balení

7 Je sport potřebný pouze v případě nadváhy? Sport není pouze prostředkem k regulaci váhy nebo tvarování postavy. Sport má výborný vliv na kardiovaskulární systém. Sport je nejlepším zdrojem dobré nálady. Fakta

8 Vliv sportu Studie na absolventech Harvardské univerzity prokázala: -riziko infarktu při pravidelné tělesné aktivitě klesá až o 60% -úmrtnost v aktivním věku u sportovně založených jedinců byla o 1/4 až 1/3 menší -při cvičení se do těla vyplavuje hormon endorfin, který působí v těle jako jeho vlastní sedativum a antidepresivum – proto se také přezdívá jako hormon štěstí

9 Fakta Opravdu je potřeba dodat tělu po velkém sportovním výkonu velké množství masa? Pravda pouze napůl. Skutečně při vysoké zátěži potřebují svaly dodat velké množství bílkovin, ale není vhodné, aby to byly pouze bílkoviny živočišného původu. Správný poměr rostlinných a živočišných bílkovin by měl být zhruba 7:3.

10 Bílkoviny vepřové maso obsahuje v průměru 15% bílkovin, ale asi 30% tuků hovězí maso obsahuje v průměru 20% bílkovin a asi 10% tuků hrášek asi 6% bílkovin a 0,5% tuků pšeničné klíčky 25% bílkovin a 10% tuků sója (vařená) asi 15% bílkovin a 5% tuků fazole asi 8% bílkovin a 0,5% tuků

11 Fakta Opravdu při je energy drink vhodným pomocníkem při zátěži? Skutečnost je taková, že energy drinky mohou způsobit přísun energie, ale ne u každého a hlavně - je nutné se zeptat, za jakou cenu !!!

12 Složení energy drinku - voda -cukr (glukóza, sacharóza) -CO2 (ne všechny) – opravdu potřebujeme pít něco, čeho se tělo přirozeně zbavuje výdechem? -taurin - dosud nebylo prokázáno, že by měl na člověka pozitivní vliv. -kofein -barviva a konzervanty

13 Fakta Opravdu mi spalovače tuků ušetří zbytečnou námahu? Existují 2 základní druhy spalovačů tuků: - L-carnitinové přípravky - termogenní spalovače

14 L-Carnitin Je to jediná látka, u které je vědecky prokázána schopnost spalovat tuky. Ale nedělá to sama od sebe ! Pouze podporuje a urychluje spalování tuků přirozenou cestou – je tedy nutné cvičit a udržovat tělo na vhodné tepové frekvenci (okolo 120 tepů za minutu) alespoň po dobu 30 minut, aby mohl fungovat. Tělo dokáže přijmout max. 3g L-Carnitinu za den, zbytek vyloučí. Tedy dokáže pomoct, ale zvýšení dávky L-Carnitinu nenahradí snížení dávky tělesné aktivity ani nezvýší vlastní účinnost.

15 Termogenní spalovače 96% termogenní spalovačů je pouze dokonalá mystifikace a reklamní trik! Existuje sice malé množství spalovačů, které skutečně dokáži tuky spalovat i bez fyzické námahy, ale musí být 100% přírodní. Problém je, že jejich extrahování a zajištění stálosti je tak nákladné, že se pro komerční účely téměř nepoužívají.

16 Jak správně sportovat? nic se nemá přehánět všeho s mírou a s rozumem pravidelně 1 za měsíc je sice pravidelně, ale ne pro sport zábavně na cvičení se máte těšit - zlepšuje to výkony dle svých možností a schopností vyberte si správný druh sportu z plných plic správný způsob dýchání může zvýšit výdrž až o 1/2

17 Jak se správně stravovat. voda na 1. místě Pokud nebudete pít, nezáleží na tom, co jíte! nevěřte televizní reklamně sledovat složení a původ Přírodní produkt je lepší než syntetika. výběr stravy by měl odpovídat výběru sportu Baletka a vzpěrač mají každý jiné nároky. dodržovat dávkování doplňků stravy Víc neznamená líp.

18 Specializovaná sportovní výživa Problémem doplňků sportovní stravy je jejich jednostranné zaměření – každý je vhodný na něco jiného. Velice obtížně se kombinují pro kompletní pokrytí všech požadavků. Většina produktů sportovní výživy řeší pouze výživu během sportovního výkonu – ale co před a po? A po zbytek dne?

19 H24 a její výhody

20 úplnost a vyváženost jistota dopingové čistoty garantovaný přírodní původ bez barviv, konzervantů a jiných chemických látek vyvíjeno s vrcholovými sportovci jediná sportovní výživa, která řeší zátěž na kardiovaskulární systém

21 Překvapení na závěr správná výživa + pohyb a sport = = zaručený výsledek pro každého zde je důkaz

22


Stáhnout ppt "Sport, výživa a běžný občan aneb mýty a fakta o sportu a výživě rekreačních sportovců."

Podobné prezentace


Reklamy Google