Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PneumatikyPneumatiky 1.Ú vod 2.H istorie 3.V olba pneumatik 4.S kladování pneumatik 5.P oškození opravy a montáž 6.O potřebení 7.Z načení pneumatik a.n.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PneumatikyPneumatiky 1.Ú vod 2.H istorie 3.V olba pneumatik 4.S kladování pneumatik 5.P oškození opravy a montáž 6.O potřebení 7.Z načení pneumatik a.n."— Transkript prezentace:

1 PneumatikyPneumatiky 1.Ú vod 2.H istorie 3.V olba pneumatik 4.S kladování pneumatik 5.P oškození opravy a montáž 6.O potřebení 7.Z načení pneumatik a.n ákladní pneumatiky b.o sobní pneumatiky

2 1. Úvod  Hodnota pneumatik na vozidle představuje významnou nákladovou položku, proto péči o ně a správnému hospodaření s nimi je třeba věnovat náležitou pozornost.

3 2. Historie  R.W. Thompson – 1845 první pneumatika plněná vzduchem  John Boyd Dunlop první pneumatiky s duší  Edouard Michelin – 1891 snímatelná pneumatika dnešního typu, 1899 automobil s pneumatikami Michelin překonává rychlost 100 km/h John Boyd Dunlop Edouard Michelin

4 3. Volba pneumatik  Pneumatiky pro daný typ vozidla určuje vždy výrobce vozidla ve spolupráci s výrobcem pneumatik  Optimální jízdní vlastnosti vozidla lze dosáhnout jen s pneumatikami stejného druhu  V případě zimních pneumatik doporučujeme z bezpečnostních důvodů používat tyto vždy na celém vozidle  Změna plášt'ů si vyžaduje velmi často i změnu diskových kol. Proto i volbu diskových kol je třeba provádět podle doporučení výrobce.

5 4. Skladování pneumatik  Skladování plášt'ů a duší je třeba provádět v tmavých, suchých a chladných místnostech bez průvanu.  Nadměrné vystavování slunci, teplu a průvanu těmto výrobkům škodí.  Pneumatiky starší 10 let mohou být používány jen v případě, že byly již dříve provozovány normálním způsobem.

6 5. Poškození opravy a montáž  Většina poškození pneumatik vzniká v důsledku nesprávného tlaku vzduchu.  Stálý a vyvážený styl jízdy je pro pneumatiky prospěšný.  Opravy poškození zasahující nárazník nebo kostru je třeba provést metodou vulkanizace za tepla nebo za studena po předchozí podrobné prohlídce a úpravě poškozeného místa pláště.  Prořezávání hloubky drážky prodlužuje životnost pneumatik.  Prořezávání plášťů pro osobní automobily je zakázáno.  Montáži pneumatik je třeba věnovat z bezpečnostních důvodů mimořádnou péči a měl by ji proto provádět jen řádně zaškolený pracovník.  Namontovanou pneumatiku nahuštěnou na předepsaný provozní tlak je třeba dynamicky vyvážit.

7 6. Opotřebení  Hloubka dezénu pneumatik se v průběhu užívání snižuje, brzdná dráha vozidla zejména na mokré vozovce je podstatně delší.  Úroveň minimální bezpečnostní hloubky drážky signalizují tzv. indikátory opotřebení, což jsou výstupky na dně drážek vysoké 1,6 mm.  Rovnoměrné opotřebení běhounu všech pneumatik na vozidle prodlužuje jejich životnost.

8 7. Značení pneumatik a. nákladní vozy 5. REGROOVABLE - konstrukce pláště umožnuje dodatečné prohloubení dezénových drážek 6. BRAND TYRE HERE - místo pro dodatečné vyznačení interního čísla provozovatele pneumatik /80 R 22.5 BD - rozměr pláště spolu s označením dezénu /148 M - index nosnosti, kategorie rychlosti, 16 PR - smluvní označení pevnosti kostry a nosnosti pneumatiky (starší způsob značení) 9. ALL STEEL RADIAL - označení radiální konstrukce pláště v tzv. celoocelovém provedení 10 TUBELESS - bezdušové provedení pláště (TUBE TYPE - provedení s duší) 11. MAX. LOAD - maximální nosnost pneumatiky v kg a librách (lbs) při maximálním huštění v kPa 12. SIDEWALL 1PLY STEEL - oblast boku 1 ocelová vložka, trEAD 5 PLIES - oblast koruny 5 ocelových vložek 13. E8 xx xxx - homologační znak a číslo homologace, 14. DOT - Department Of Transortation, HW - kód výrobce BARUM Continental, s.r.o., Otrokovice, EA - kód rozměru pláště 295/80 R 22.5, 306 < - datum výroby, kde 30 = 30. týden, 6 = 1996, < dekáda let , LRH - označení pro odolnost proti průrazové energii 15. servisní bezpečnostní opatření 16. TWI - trEAD WEAR INDICATORS - indikátory opotřebení běhounových drážek 1.ochranná značka Barum, název výrobce a jeho sídlo 2.BD 21 ROAD DRIVE - úplné obchodní označení výrobku 3.295/80 R rozměr pláště, jmenovitá šířka pneumatiky v mm, /80 - profilové číslo (%), jmenovitý průměr ráfku v palcích 4.RIM - doporučený a povolený ráfek pro plášť» 290/80 R 22.5

9 b. osobní vozy b. osobní vozy 5. RADIAL - pláště s radiální konstrukcí kostry, STEEL - nárazník z ocelového kordu, TUBELESS - bezdušové provedení pláště (TUBE TYPE - provedení pláště s duší) 6. T1 - označení a pořadové číslo formy 7. nejvyšší nosnost pneumatiky v kg (lbs) a odpovídající huštění pneumatiky v kPa (psi) 8. DOT - Department of Transportation, HW - kód výrobce, (Barum Continental, s.r.o.), FB - kód rozměru (185/65 R14), 295 < - datum výroby - 29 = týden, 5 = rok, <= dekáda let materiál kostry pláště a skutečný počet vložek v oblasti boku a běhounu 10. E8 = homologační znak a číslo země (ČR) 11. odolnost běhounu proti opotřebení v procentech, 12. velikost součinitele adheze A, B, C, 13. odolnost proti dynamické únavě A, B, C 14. indikátor opotřebení (Tread Wear Indicators - TWI) 1.ochranná značka Barum, název výrobce a jeho sídlo, 1a. obchodní značení výrobku 2.označení rozměru pláště 3.86 = index nosnosti, T = kategorie rychlosti 4.označení dezénu pláště s radiální konstrukcí kostry


Stáhnout ppt "PneumatikyPneumatiky 1.Ú vod 2.H istorie 3.V olba pneumatik 4.S kladování pneumatik 5.P oškození opravy a montáž 6.O potřebení 7.Z načení pneumatik a.n."

Podobné prezentace


Reklamy Google