Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu."— Transkript prezentace:

1 Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu

2 Prezentace firmy

3 Propagace Je forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím Informuje, přesvědčuje nebo připomíná spotřebitelům vlastnosti a dostupnost produktu

4 Propagační mix 1.Podpora prodeje 2.Reklama 3.Public relations 4.Přímý marketing 5.Osobní prodej

5 Podpora prodeje Je forma komunikace, která se snaží podpořit prodej pomocí různých podnětů Zaměřuje se pouze na distribuční síť (velkoobchod a maloobchod) a na konečné zákazníky Zahrnuje krátké stimuly, které mají povzbudit nákup či prodej výrobku nebo služby

6 Nástroje podpory prodeje Reklamní dárky Vzorky Ochutnávky Kupóny Cenové stimuly Vystavování zboží Soutěže a loterie Prémie

7 Reklamní dárky Tvoří je drobné předměty většinou každodenní potřeby se značkou firmy Cílem je rozšířit počet kupujících a odměnit zákazníky věrné značce

8 Vzorky Poskytují kupujícímu bezplatné vyzkoušení výrobku Jsou nabízeny zdarma prostřednictvím pošty, časopisů, při příležitosti výstav, veletrhů nebo osobním kontaktem v obchodě

9

10 Ochutnávky Poskytují kupujícímu bezplatné vyzkoušení potravin Realizují se nejčastěji v obchodech s cílem zaujmout zákazníka novým výrobkem

11 Kupóny Kupón je poukázka umožňující získat při nákupu výrobku určitou výhodu Hlavním záměrem je motivovat kupujícího k opětovnému nákupu

12

13 Cenové stimuly Mohou být iniciovány prodejce nebo výrobcem Např. zvýhodněná balení, množstevní slevy, akční ceny

14

15 Vystavování zboží Vystavení zboží v regálech má velký vliv na rozhodnutí o nákupu Tomu napomáhá i i vhodné umístění poutacího plakátu Např. vystavení zboží u pokladen, atrapa zboží ve velké zvětšenině

16 Soutěže a loterie Nejčastěji se realizují přímo v obchodě Podstatou soutěže je hra s danými pravidly Podstatou loterie je náhodné losování

17 Prémie Je to forma peněžité i nepeněžité odměny zákazníkovi Např. věrnostní programy čerpacích stanic, vkládání dárků do výrobků

18

19 Public relations Je jakýkoliv způsob sdělování informací vztahujících se k výrobci či výrobku nenásilnou formou prostřednictvím médií Cílem je zvýšit pozitivní obraz o firmě v očích veřejnosti, dobrého jména a podnikové identity

20 Metody a prostředky PR Press relation - tiskové konference interveiw zprávy 03_184936_tv-zpravy_uba

21 Firemní akce - slouží k seznamování veřejnosti s aktivitami firmy např. večírek k výročí založení firmy

22 Sponzorování - finanční podpora různých aktivit, např. kultura, sport

23

24 Lobbování - zastupování zájmů firmy při jednání s veřejnými činiteli, např. politiky

25 Firemní identita - stanovení a zachování jednotné vizuální podoby, např. barvy, logo Firemní kultura - chování zaměstnanců k obchodním partnerům

26 Přímý marketing Je adresná komunikace firmy se zákazníkem Realizuje se prostřednictvím pošty, televize, tisku, rozhlasu

27 Formy přímého marketingu Prodej poštou - formou zasílané nabídky Telemarketing - komunikace přes telefonní síť TV shop - praktické předvedení produktu prostřednictvím TV NAfPmQ&NR=1http://www.youtube.com/watch?v=L_Q7J NAfPmQ&NR=1

28 Osobní prodej Je osobní prezentace prováděná prodejci společnosti Podstatou je člověk: - obchodní zástupce - dealer - obchodní cestující - zaměstnanec

29

30 Zdroje: _1.jpg

31 a18e94f93fefdc9edc224c1d6e4920a.jpg Ing. M. Moudrý, Základy marketingu, ComputerMedia, ceskou-kanadou--sponzor-temelin.png pg content/uploads/svejk/1.jpg Q&NR=1


Stáhnout ppt "Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu."

Podobné prezentace


Reklamy Google