Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Propagace ve firmách Zlínského kraje workshop 16.3. 2011 - úvodní seminář ing. Petra Kaňová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Propagace ve firmách Zlínského kraje workshop 16.3. 2011 - úvodní seminář ing. Petra Kaňová."— Transkript prezentace:

1 Propagace ve firmách Zlínského kraje workshop úvodní seminář ing. Petra Kaňová

2 Plán workshopu úvodní seminář … 1 hod úvod do problematiky - vymezení a vysvětlení základní forem a nástrojů propagace, zadání workshopu pro jednotlivé hodiny 6x workshop se zástupci konkrétních firem (á 1 hod) 3x v rámci běžné výuky předmětu RKA – u marketingových skupin 2.B3, 2.B4, 2.B5 3x v rámci běžné výuky jiných předmětů – u marketingových skupin 2.B3, 2.B4, 2.B5

3 potřeba propagace nutností pro prodej výrobků i služeb, pro trh B2B i B2C Před každým plánem propagace: cíle propagace cílové skupiny (1 i více) Nutno myslet na: časovou propojenost, logičnost (ne nahodilost) možnost měření efektivity Hlavní požadavky na propagaci: nízké náklady, efektivnost, návratnost integrovanost

4 Workshop - úkol Popis firmy a propagovaného produktu či služeb Cíle propagace: – zvýšení prodeje, tržeb, zisku (všeho nebo jen určité části) – zvýšení povědomí, image (pozor - špatná měřitelnost) – zvýšení počtu zákazníků (prvouživatelů, stálých klientů) Cílové skupiny: – segmentace, targeting, positioning – nutnost přesného popisu Stanovení propagačních nástrojů a jejich propojení V reálu ještě: Časový plán Rozpočet na propagaci Návrh na měření efektivity

5 Popis workshopu s reálnou firmou 1.Prezentace studenta – návrh propagačních nástrojů 2.Představení firmy 3.Propagace v reálném prostředí: o zástupce firmy – prezentace reálného stavu o konfrontace s prací studenta

6 Výstupy a přínosy workshopu Pro studenta: – poznání reálného stavu a přímá konfrontace teoretických představ s realitou v oblasti propagace – obecná představa o obsahu dané problematiky a stručný přehled o uplatnění předmětu „Marketingová komunikace“ v praxi Pro zástupce firmy: – náhled na image firmy z hlediska běžného člověka (zákazníka) – konfrontace propagace v praxe s teorií, novými nápady a trendy

7 PROPAGACE kreativní a velmi proměnlivá činnost Základní členění: – reklama – podpora prodeje – přímý marketing – public relation – osobní prodej – ostatní formy

8 REKLAMA = placená propagace pomocí médií Základní možnosti: – televize … spoty, sponzoring, teleshopping, product placement – rádio … spoty, sponzoring, soutěže, komerční rozhovory – internet … web, plošná reklama, sociální sítě, vyhledavače, ing – tisk … inzerce, přílohy – časopisy … inzerce, sampling – venkovní reklama … billboardy, plachty, světelné tabule, výlohy, MHD, letáky – ostatní … např. kino, polep aut, navigační systémy, maskoti

9 PODPORA PRODEJE časově omezená – zajišťuje krátkodobé zvýšení prodeje většinou v místě prodeje zaměření na spotřebitele: – reklamní předměty, vzorky, kupóny, věrnostní karty, prémie, ukázky, – světelné a tištěné pobídky v místě prodeje, merchandisingové doplňky – Prostředí obchodu – uspořádání, umístění, personál, hudba, … zaměření na distribuci: - podpora nákupu - mobilní podpora - programy loajality např.: rabaty, merchandise, sdružená reklama, množstevní sleva, sleva za reklamu, doprovodné služby, … pro obě skupiny: - slevy – psychologické i vynucené - soutěže - veletrhy a výstavy

10 PŘÍMÝ MARKETING direct mail … jméno i adresa klienta : – obchodní dopis – katalog – letáček, pozvánka, speciální nabídka – dárek – blahopřání (narozeniny, P.R.) neadresná distribuce … letáky do schránek v určité lokalitě telemarketing on-line marketing teleshopping kioskové nakupování

11 P.R. = Public relation corporate identity: = corporate design + corporate communication event marketing lobování publicita sponzoring

12 OSOBNÍ PRODEJ obchodní zástupci – důležité propojení s ostatními částmi – především PR – výcvik výcvik veškerého personálu – kontaktního, obsluhujícího i např. prostřednictvím „misionářů“, „profesionálů“

13 Inovativní a trendové formy guerilla marketing virální marketing mobilní marketing Word-of-Mouth, buzz marketing

14 Doporučená literatura Jana Přikrylová, Hana Jahodová : Moderní marketingová komunikace Grada 2010 * k dispozici v IC – 15 ks

15 Termíny workshopů (pátek) – pro skupinu 2.B5 – h – učebna C501 – firma „KAMARo“ (pátek) – pro skupinu 2.B5 – h – učebna C501 – firma „4kolky Zlín, s.r.o.“ (pondělí) – pro skupinu 2.B4,5 – h – učebna č.253 – - firma „Zelené domy.“ (občanské sdružení – ekobydlení) … pro skupiny 2.B1,2,3,4,5 a 1.B1,2 – 15.40h učebna č.106 – „Residence Ambra, a.s.“ (wellness hotel ****, Luhačovice) …

16 Termíny workshopů … v jednání: „Finclub“ (přírodní doplňky stravy) … „Fatra Napajedla“ nebo „NWT“

17 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Propagace ve firmách Zlínského kraje workshop 16.3. 2011 - úvodní seminář ing. Petra Kaňová."

Podobné prezentace


Reklamy Google