Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0644Číslo sady 37 Číslo.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0644Číslo sady 37 Číslo."— Transkript prezentace:

1 Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 37 Číslo DUM 16 Předmět Písemná a elektronická komunikace Tematický okruh Písemná komunikace v současných právních podmínkách Název materiálu Objednávka Autor Mgr. Jaroslava Kuhnová Datum tvorby prosinec 2013Ročník 3. Anotace Prezentace vysvětlující formu a obsah objednávky, vč. jejího potvrzení, odmítnutí, zrušení. Metodický pokyn 1.Vyučující vysvětlí jednotlivé snímky prezentace, které konzultuje s dotazy žáků. 2.Snímek č. 12 (Seřaďte jednotlivé části dopisu) zadá jako samostatnou práci, kterou ověří, zda žáci látku pochopili. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Kuhnová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

2 Objednávka Objednávkou zákazník uděluje prodávající firmě zakázku na dodávku zboží nebo služeb.  Návrh kupní smlouvy (objedná-li kupující např. podle inzertní nabídky; zavazuje pouze kupujícího, prodávajícího až po potvrzení objednávky).  Uzavření kupní smlouvy (objedná-li kupující na základě závazné nabídky, zavazuje obě strany).  Klasická kupní smlouva vzniká podpisem smluvních stran na jedné písemnosti.  Objednávka je akt jednostranný, kupní smlouva oboustranný.

3 Objednávka Závazná nabídka, objednávka i kupní smlouva musí obsahovat tyto podstatné náležitosti:  Určení zboží (služby) buď jednotlivě, nebo druhem a množstvím tj. přesný popis výrobku nebo služby  Kupní cenu, případně způsob jejího dodatečného určení  Datované podpisy obou smluvních stran Praxe vyžaduje, aby se v objednávkách uvádělo také:  Doba, způsob a místo dodání zboží (provedení služby)  Platební podmínky  Odkaz na všeobecné, příp. speciální obchodní podmínky (záruční lhůta, balení, návěští apod.)  Technické údaje (číslo objednávky, IČO, DIČ, telefon, …)

4 Vyhotovení objednávky Objednávky vyhotovujeme formou:  Individuálního obchodního dopisu  Na tiskopisu (SEVT nebo vlastní) objednacího formuláře v písemné nebo elektronické podobě  Vyplněním inzertního kupónu v nabídce (oddělitelná část inzerátu)  Kupní smlouva Objednávku vyhotovujeme obvykle při jednoduchých obchodech a kupní smlouvu při dlouhodobých nebo větších zakázkách.

5 Zasílání objednávky Objednávky zasíláme:  Poštou (Doporučeně)  em, faxem, telefonicky  Objednávky můžeme uzavírat ústně i písemně, ale písemná forma je upřednostňována pro svoji průkaznost. Proto předběžné telefonické (ústní) objednávky doplňujeme písemnou formou. Obchodní kontakty prostřednictvím elektronické pošty převažují, zasílání je rychlé, pro uživatele pohodlné a levné. Důležité kontakty je vhodné potvrdit písemně, pak se posílají doporučeně.

6 Zrušení/odvolání objednávky  Někdy je nutné objednávku pozměnit nebo zrušit /stornovat.  Většinou je tak nutné učinit rychle, a proto se využívá telefonu, faxu, u.  I zde platí, že je nutné zrušení objednávky zaslat v písemné formě (pokud se nejednalo o s digitálním podpisem) doporučeným dopisem. Změna nebo storno objednávky by mělo obsahovat:  odkaz na objednávku  zdůvodnění změny nebo storna  omluvu

7 Potvrzení objednávky Objednávka musí být prokazatelným způsobem přijata. Dodavatel se potvrzením objednávky zavazuje, že zboží/ služby dodá. Je vhodné každou objednávku dohodnutým způsobem potvrdit (pokud není vyřízena ihned).  samostatným individuálním obchodním dopisem (nákladné, zdlouhavé)  vrácením potvrzené kopie objednávky (obvyklé)  SMS zprávou (nejčastější)  em (nejčastější)  faxem Výhodou elektronických objednávek je automatické vygenerování čísla objednávky. Na se zasílá mj. zpráva o expedici objednávky. Součástí potvrzení objednávky může být zálohová faktura. Kupní smlouva je platná v okamžiku podepsání oběma stranami (kupujícím i prodávajícím).

8 Odmítnutí objednávky Z různých důvodů může nastat situace, kdy objednávka nemůže být akceptována a je nezbytné ji odmítnout.  změna sortimentu, žádáné zboží se už nevyrábí, služby neposkytují  prodávající nemá dostatečnou výrobní kapacitu  kupující nedodržel lhůtu uvedenou v inzerátu  kupující změnil údaje nabídky Nepřijetí objednávky by mělo být vyhotoveno podle osnovy:  poděkování za objednávku  odmítnutí objednávky a jeho zdůvodnění  nová nabídka

9

10

11

12 Seřaďte správně jednotlivé části dopisu 1.S pozdravem 2.Děkujeme za Vaši výhodnou nabídku. 3.Podle ústní dohody žádáme o dodání do jednoho týdne po zaplacení zálohové faktury a o telefonickou zprávu o termínu dodání nejpozději den před expedicí. 4.Vážení obchodní partneři, 5.Objednáváme dodávku a montáž automatického dveřního systému s elektronikou NABCO. 6.Na pečlivém vyřízení této objednávky závisí naše další spolupráce.

13 Správné řešení 4. Vážení obchodní partneři, 2. Děkujeme za Vaši výhodnou nabídku. 5. Objednáváme dodávku a montáž automatického dveřního systému s elektronikou NABCO. 3. Podle ústní dohody žádáme o dodání do jednoho týdne po zaplacení zálohové faktury a o telefonickou zprávu o termínu dodání nejpozději den před expedicí. 6. Na pečlivém vyřízení této objednávky závisí naše další spolupráce. 1. S pozdravem

14 Zdroje FLEISCHMANNOVÁ, Emílie; JONÁŠ, Ivan; KULDOVÁ, Olga. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2. Praha: Fortuna, 2005, ISBN OLCHAVOVÁ, Jana a kol. Písemná a ústní komunikace. -: HYL s.r.o., 2010, ISBN NEUGEBAUER, Tomáš. Nová pravidla písemné a elektronické komunikace. -: Computer Media s.r.o., 2009, ISBN ŠTIKOVÁ, Stanislava. Obchodní korespondence 1. Plzeň: Ing. Stanislava Štiková - Korespondent, 2001, ISBN -. FLEISCHMANNOVÁ, Emílie a kol. Obchodní korespondence pro střední školy. Praha: Fortuna, 2000, ISBN PREISLEROVA, Milada. Technika administrativy IV. Praha: Fortuna, 1994, ISBN AUTOR NEUVEDEN. Objednávka [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0644Číslo sady 37 Číslo."

Podobné prezentace


Reklamy Google