Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Rozvoj klíčových kompetencí v zájmovém a neformálním vzdělávání 29. 9. 2009, Telč.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Rozvoj klíčových kompetencí v zájmovém a neformálním vzdělávání 29. 9. 2009, Telč."— Transkript prezentace:

1 Rozvoj klíčových kompetencí v zájmovém a neformálním vzdělávání , Telč

2 Obsah •Komunikační mix a jeho části: •Reklama •PR •Podpora prodeje •Přímý marketing – direct marketing •Osobní prodej •Agentury a NNO •Zdroje

3 Komunikační mix Komunikační mix má úzkou souvislost s marketingovou komunikací. Marketingové komunikace jsou jedním ze 4 základních prvků marketingového mixu, jsou jeho nejviditelnějším nástrojem. Reklama je považována za synonymum marketingové komunikace, a to hlavně proto, že je nejviditelnějším nástrojem komunikačního mixu. Z čeho se tedy komunikační mix skládá: •Reklama •PR •Podpora prodeje •Přímý marketing – direct marketing •Osobní prodej

4 Reklama •je placená forma neosobní, masové komunikace, která je uskutečňována prostřednictvím tiskových médií (noviny, časopisy, katalogy), rozhlasu a televize, internetu, venkovních médií, výloh, firemních štítů atd. •cílem je informování širokého okruhu zákazníků se záměrem ovlivnit jejich kupní chování, hlavním rysem je to, že oslovuje široké vrstvy obyvatelstva Hlavní média pro komerční reklamu jsou: 1.Televize 2.Rozhlas 3.Tisk 4.Internet 5.Venkovní reklama 6.Reklama v místě prodeje

5 1. Televize Výhody televizní reklamy •masové pokrytí a nízké náklady na dosažení jednoho příjemce sdělení •selektivita – schopnost zasáhnout cílovou skupinu •silný účinek – spojení obrazu a zvuku, možnost kreativity Nevýhody televizní reklamy •vysoké absolutní náklady na její tvorbu a vysílání, a to i přes nízké náklady na jednoho zasaženého diváka •krátkost spotu – většinou jen 30 sekund •reklamní zmatek (množství TV spotů), přepínání stanic

6 2. Rozhlas Nevýhody rozhlasové reklamy •omezené možnosti zvuku •rádio je spíše „kulisové médium“ – poslechovou na půl ucha •informační zmatek Výhody rozhlasové reklamy •možnost přesného zamíření na cílovou skupinu •rychlost přípravy •nízké náklady v porovnání s ostatními masovými médii

7 2. Rozhlas Zásady tvorby reklamního spotu: •měl by vytvářet vlastní představy •známá melodie, hlas, rým, zvuk, •je třeba být stručný, výstižný, •komunikovat jednu myšlenku, •značku a příslib vzpomenout hned na začátku a opakujeme to

8 3. Tištěná média Noviny Výhody inzerce •selektivita, důvěra v očích čtenářů •flexibilita •čtenáři si mohou dělat poznámky, inzerát si vystřihnout Nevýhody inzerce •krátká životnost novin •nízké reprodukční možnosti novinové inzerce (špatná kvalita fotografií) •informační zmatek •špatné pokrytí některých cílových skupin – nevhodné pro skupiny do 20 let

9 3. Tištěná média Časopisy Výhody •možnost zasáhnout malé cílové skupiny •kvalitní tisk – reklama je přitažlivější pro čtenáře •časopisy čtou lidé pomaleji, více se k nim vracejí a půjčují si je mezi sebou – zvyšuje se účinek Nevýhody •nízká pružnost – vycházejí týdně či měsíčně

10 3. Tištěná média Zásady tvorby tištěné inzerce •Nejdůležitější je titulek inzerátu (čte 5x více lidí než další část), nejlepší titulek je ten, kde slibujete výhodu či užitečnou informaci, emocionálně laděné slova (nyní získáte, nový, rada, jistota, výhoda,…). •Důležitý je i vhodný obrázek – lepší foto než kresba, nejlepší jsou ty, které vzbuzují zvědavost. Barevné jsou lepší, není špatné ale třeba mezi ně dát černobílý, upoutá to. •Je lepší se v inzerátu obracet na konkrétní osobu než oslovovat čtenáře obecně. •Důležitá je kompozice – čtenáři se většinou dívají nejdříve na obrázek, pak na titulek a pak na text, tzn. že je dobré inzerát poskládat v tomto pořadí. Text začínající velkým písmenem zvyšuje čtenost, důležitá slova tiskneme tučně.

11 4. Internet Je médium, které zaznamenalo v oblasti reklamy největší posun směrem dopředu. Vlastnosti internetové reklamy: •hypertextovost – tzn. odkazy na jiné stránky •názornost •multimediálnost – není omezena jen na text, ale využívá i obrázků, zvuků, animací - interaktivnost •přístupnost 24 hod. •selektivnost – umožňuje přesné zacílení reklamy •přijatelná cena, rychlost a flexibilita •kvalitní zpětná vazba díky interaktivitě •nízké výrobní náklady

12 4. Internet Nástroje internetové reklamy: •reklamní bannery (statická, interaktivní) •marketing ve vyhledávačích (optimalizace pro vyhledávače, přednostní výpisy, kontextová reklama) •virální marketing •advergaming •elektronická pošta - rozesílání nejrůznějších nabídek Reklamou jsou samozřejmě i firem, které slouží k jejich prezentaci.www.stránky

13 5. Venkovní reklama •billboardy (euroformát – 5,1x2,7m) + bigboardy (9,6x3,6m) = 85%, megaboardy (10x5m a větší), gigaboardy, malovaná reklama – fasády domů, LED stěny, promítání filmů a diapozitivů na zdi, miniboardy (formát 100x70cm) •Cena pronájmu u billboardu cca – ,- Kč/měsíc Zásady tvorby úspěšného boardu – tzv. třívteřinové médium: •vysoce kreativní, minimální text (stručný, chytlavý, zapamatovatelný), max. 6 až 7 slov, čitelný – pozadí či fotka nesmí překrýt text

14 5. Venkovní reklama

15 Alternativní nosiče – mezi ně řadíme všechny zbývající nosiče venkovní reklamy •městský mobiliář, CLV •prostředky městské hromadné dopravy (autobusy, tramvaje, trolejbusy) •reklamní hodiny, digitální teploměry, •reklama v obchodech – nákupní vozíky, podlahová grafika •balóny a vzducholodě •pneumatické poutače - nafukovadla

16 5. Venkovní reklama

17 6. Reklama v místě prodeje Týká se hlavně obchodních míst, kde zákazník nakupuje. •tištěné materiály - plakáty, letáky, samolepky, kterými jsou zvýrazněny prodejní plochy •3 D materiály - nafukovací makety lahví, plastické napodobeniny výrobků, světelná reklama, výrobky balené do dárkových tašek, kovových obalů či speciální balení + dárkové a propagační předměty •stojany – kovové, plastové, papírové většinou na atraktivním místě (např. žvýkačky) •merchandisingové doplňky - různé typy úchytných předmětů, plastových výřezů, plastových lišt, cenovek, informačních tabulí apod. Pomocí těchto materiálů je možné vytvořit vhodné a atraktivní místo prodeje sloužící k lepší orientaci a dostupnosti zákazníka.

18 6. Reklama v místě prodeje

19

20

21 Public relations Hlavním úkolem PR je vytváření příznivých představ (image), kterou firma bude mít na veřejnosti. K tomu nám v ICM sloužily následující nástroje: •publicita – tiskové zprávy - rozesílány do regionálních médií (týdeník Dobrý den s Kurýrem a deník Slovácké noviny, kabelové televize MIK, Zpravodaje města Uh. Hradiště), v případě větších akcí i do ČTK, České televize a celostátních deníků. K informování našich potenciálních partnerů o aktivitách ICM Uh. Hradiště využíváme internetových stránek na adrese •tištěné materiály - letáky ICM, plakáty – školy, vizitky pracovníků •brožury – Průvodce studenta Uh. Hradištěm a okolím •časopisy - Íčko

22 Public relations •drobné tištěné prostředky – dopisní obálky, hlavičkový papír, samolepky, reklamní předměty – tužky, tašky, trička.. •audiovizuální materiály – prezentační film •ICM prozatím nezorganizovalo žádnou vlastní tiskovou konferenci, spíše využíváme dobrých vztahů s Městem Uh. Hradiště a informace distribuujeme prostřednictvím jejich tiskovek. •lobbying hlavně u zástupců města Uh. Hradiště a úředníků Města Uh. Hradiště •sponzoring - převážně kulturní akcí, které dělá studentský parlament •nepravidelně jsou pořádány také dny otevřených dveří a každý rok se konají jedna až dvě velké akce, na které zveme všechny naše partnery a zástupce samosprávy (výročí otevření ICM, kulturní akce apod.). ICM se účastní také pravidelně Burzy středních škol v Uh. Hradišti.

23 Public relations

24 Podpora prodeje •je postavena na poskytování stimulů, jejichž cílem je zvýšení a podpora pohybu zboží •může být orientována nejen na zákazníky, ale i na maloobchod a velkoobchod Mezi hlavní formy PP zaměřené na spotřebitele patří: •spotřebitelské kupony, •spotřebitelské slevy, •cenové balíčky (např. balení má větší obsah + 25%), •prémie, bonusové programy (sbírání bodů za kilometry u ČSA), loterie a soutěže •poskytování vzorků

25 Přímý marketing (direct marketing) DM jako nástroj MK znamená kontaktování stávajících a potencionálních klientů s cílem vyvolat okamžitou a měřitelnou reakci. Cílem přímého marketingu je vytvořit prodej nebo vyvolat požadavky po více informacích Obsahuje tyto části: •direct mail – adresné oslovení cílové skupiny, poštou nebo roznáškou, využití databází •neadresná distribuce – letáky, drobné dárky či katalogy ve schránkách •telemarketing - aktivní a pasivní (výhoda obousměrná komunikace) •teleshopping •on-line marketing – spojen s internetem •vkládaná inzerce do novin a časopisů – zaujat, přimět zákazníka k návštěvě prodejny (kupony)

26 Osobní prodej •je to prezentace či demonstrace prováděná prodejcem nebo skupinou prodejců s cílem prodat zboží a služby dané firmy. Typický je zde osobní kontakt – prodejci na ulici, podomní prodejci vysavačů, nádobí apod.

27 Reklamní agentury a NNO Výhody využití agentury •odborná znalost pracovníků reklamních agentur •kreativa na určité úrovni •zkušenosti s realizací kampaní •flexibilita Nevýhody využití agentur •možné vyšší výdaje v porovnání s tím, když si to budu dělat sám (relativní) •nesolidnost některých agentur

28 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Rozvoj klíčových kompetencí v zájmovém a neformálním vzdělávání 29. 9. 2009, Telč."

Podobné prezentace


Reklamy Google