Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 VÝZKUM A VÝVOJ V OBLASTI LETECTVÍ A REALIZAČNÍ VÝSTUPY V AKADEMICKÝCH PODMÍNKÁCH Prof. Ing. Antonín Píštěk, CSc. LETECKÝ ÚSTAV FAKULTA STROJNÍHO INŽENÝRSTVÍ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 VÝZKUM A VÝVOJ V OBLASTI LETECTVÍ A REALIZAČNÍ VÝSTUPY V AKADEMICKÝCH PODMÍNKÁCH Prof. Ing. Antonín Píštěk, CSc. LETECKÝ ÚSTAV FAKULTA STROJNÍHO INŽENÝRSTVÍ."— Transkript prezentace:

1 1 VÝZKUM A VÝVOJ V OBLASTI LETECTVÍ A REALIZAČNÍ VÝSTUPY V AKADEMICKÝCH PODMÍNKÁCH Prof. Ing. Antonín Píštěk, CSc. LETECKÝ ÚSTAV FAKULTA STROJNÍHO INŽENÝRSTVÍ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ v BRNĚ

2 2 VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V BRNĚ  1899 Historical building of 1911

3 3 Založena v roce 1899 Druhá nejstarší a největší technická universita v české republice studentů zaměstnanců (1.015 academických) 8 fakult Fakulta stavební FAKULTA STROJNÍHO INŽENÝRSTVÍ Fakulta informačních technologi Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Fakulta podnikatelská Fakulta architektury Fakulta chemická Fakulta výtvarných umění

4 44 VUT v BRNĚ FAKULTA STROJNÍHO INŽENÝRSTVÍ LETECKÝ ÚSTAV Letecká škola VUT Odbor letecký provoz Odbor stavby letadel CENTRUM LETECKÉHO A KOSMICKÉHO VÝZKUMU Kooperující zakládající organizace Kooperující organizace včetně zahraničních

5 5 LETECKÝ ÚSTAV

6 6 Vědecko výzkumná činnost •Analýza proudění s využitím CFD •Napěťová analýza s využitím MKP •Navrhování a modelování leteckých konstrukcí (CAD) •Statické a dynamické zkoušky letadel (oprávnění ÚCL ČR č. L-3-040/4) •Projektování letadel a jejich částí •Letová pevnostní měření •Ekonomika provozu letadel a vývojových nákladů •Marketingové studie •Bezpečnost letového provozu Aktivity Leteckého ústavu

7 7 OBLASTI VÝVOJE A PROSTŘEDKY CAD 2D a 3D parametrické modelování konstrukcí a modely pro pevnostní analýzu Unigraphics NX CATIA V5 Mechanical Desktop MDT6 FEM Napěťová analýza (lineární a nelineární), modální analýza, aeroelasticita, šíření trhlin, simulace rychlých a velkých deformací MSC/Patran & Nastran MSC/Dytran MSC/Fatigue LS-DYNA CFD Aerodynamické analýzy pro vnitřní a vnější proudění Fluent AEAT CFX5, TascFLOW AMI VSAERO Xfoil, FENSAP ICE, ICEM CFD Zpracování dat a vizualizace Tecplot 9 + CFD Analyzer ZKOUŠENÍ Statické a únavové zkoušky, letová měření Zkušebna letadel Licence ÚCL ČR Struktura vývojového prostředí LÚ SPOLEHLIVOST Spolehlivostní analýza systémů Relex Reliasoft RAC (Reliability libraries)

8 8 NAPĚŤOVÁ ANALÝZA POMOCÍ MK P

9 9 Podvozek pro nový letoun EV 55

10 10 Analýza havarijního případu u kluzáku čas 0,01sčas 0,05sčas 0,09sčas 0,13s čas 0,16s Rychlost nárazu: v = 15 ms -1

11 11 Kompletní model Ae 270 pro aeroelastickou analýzu s využitím MSC-NASTRANu

12 12 ANALÝZA PROUDĚNÍ (CFD)

13 13 FOREMADE podvozkové a motorové gondoly pro EV 55 Tvarová optimalizace motorových a podvozkových gondol

14 14 3-D Aerodynamic Analysis of Ae-270 airplane 3-D Aerodynamic Analysis of Ae-270 airplane

15 15 Analýzy prováděné ve spolupráci s leteckým průmyslem: Foto: EVEKTOR Spolehlivost letadlové techniky • Zdrojová elektrická soustava letounu EV55 • Avionický elektronický systém letounu EV55 • Pitot-statická soustava letounu EV55 • Zdrojová elektrická soustava letounu VUT100 • Avionický elektronický systém letounu VUT100 • Pitot-statická soustava letounu VUT100 • Soustava ovládání motoru letounu VUT100 Ukázka avionického vybavení moderního sportovního letounu (VUT100 Cobra)

16 16 SPOLEHLIVOST a ÚDRŽBA (praktické analýzy spolehlivosti pro průmysl) Podpora leteckého průmyslu (analýzy spolehlivosti podle standardů ESA) Kosmické aplikace Výzkum v oblasti spolehlivosti letadel všeobecného letectví (nástroje a tvorba moderních plánů údržby podle MSG-3) Údržba letadel s využitím MSG-3 • Metodiky pro průkaz spolehlivosti soustav letadel • Podpora zavádění moderních metod analýz spolehlivosti v leteckém průmyslu • Praktické analýzy soustav letadel pro průmysl • Praktické analýzy vybraných mechanických prvků • Analýzy podle požadavků ESA • Tvorba nástrojů pro vytváření plánů údržby podle MSG-3 • Vývoj softwarové aplikace pro podporu tvorby plánů údržby • Praktické tvorby plánů údržby • Zapojení do výzkumných aktivit s partnerskými organizacemi v ČR a EU • Vyhodnocení a porovnání úrovní spolehlivosti různých typů soustav a mechanických komponent letadel • Vývoj softwaru pro řešení spolehlivosti

17 17 STATICKÉ A DYNAMICKÉ ZKOUŠKY LETOUNU

18 18

19 19 VÝZKUM V OBLASTI KOMPOZITNÍCH MATERIÁLŮ GLARE (aluminum and fiberglass composite)

20 CENTRUM LETECKÉHO A KOSMICKÉHO VÝZKUMU • rozvoj výzkumu a vývoje • realizace na konkrétních výstupech • větší propojení spolupráce s podniky • zapojení se do evropského výzkumu

21 21 Centrum leteckého a kosmického výzkumu RADA CLKV ČVUT Praha Ústav vozidel a letadlové techniky odbor letadel 2. spolupříjemce Výzkumný a zkušební letecký ústav Praha 1.spolupříjemce ALV ČR VUT v Brně Letecký ústav příjemce ADS Letecký průmysl Realizační projekt Koordinační tým Výzk. blok. Výzk. úkol 6. a 7. RP EU Výzk. blok. Výzk. úkol Výzk. blok. Výzk. úkol Výzk. blok. Výzk. úkol

22 22 VÝVOJ A VÝROBA LETOUNU NOVÉ GENERACE ŘADY VUT 100

23 23 Projekt iniciován na Leteckém ústavu FSI VUT v Brně. Realizace firma EVEKTOR, s.r.o. Projekt je zahrnut do výzkumného programu „ Centra leteckého a kosmického výzkumu“ Leteckého ústavu. VUT 100 Základní popis projektu letounu VUT100

24 24 Projekt RAPID 600 Zálet Výrobce: SKYLEADER Aircraft JIHLAVAN airplanes, s.r.o.

25 25 FILOSOFIE NÁVRHU A REALIZACE EXPERIMENTÁLNÍHO LETOUNU VUT 001 MARABU VUT 001 MARABU PODPORUJÍCÍ APLIKACI BEZPILOTNÍCH PROSTŘEDKŮ PRO CIVILNÍ POUŽITÍ

26 Kombinace motorů ROTAX 912 a proudového motoru TJ100A Konečná varianta VUT 001 MARABU Konečný návrh využívá existující komponenty a systémy letounu RAPID Celokovové křídlo a centroplán Kovové ocasní plochy Trup celokompozitové konstrukce Odnímatelný kryt pro instalaci spec. vybavení 26

27 27 Výroba prototypu letounu VUT 001 Marabu K výrobě letounu rozhodující měrou přispěli studenti, doktorandi a mladé vědecké kapacity Leteckého ústavu, VUT-FSI v Brně. Výroba trupu Finální montáž

28 28 Zkouška trupu Vývoj letounu VUT 001 Marabu

29 29 První let VUT 001 Marabu se uskutečnil Vývoj letounu VUT 001 Marabu

30 30 Vývoj letounu VUT 001 Marabu Letoun VUT 001 MARABU získal Zlatou medaili MSV 2010

31 Studentská práce návrhu bezpilotního letounu VUT 700 SPECTO Celokompozitová konstrukce s uspořádáním pro bezpilotní letouny – vývoj a aplikace bezdrátového přenosu dat. Rozpětí 4,2 m Max. vzletová hmotnost 20kg 31

32 32 D Ě KUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "1 VÝZKUM A VÝVOJ V OBLASTI LETECTVÍ A REALIZAČNÍ VÝSTUPY V AKADEMICKÝCH PODMÍNKÁCH Prof. Ing. Antonín Píštěk, CSc. LETECKÝ ÚSTAV FAKULTA STROJNÍHO INŽENÝRSTVÍ."

Podobné prezentace


Reklamy Google