Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Mgr. Dana Krouželová, hlavní metodička a supervizorka projektu Mediální výchova na gymnáziích.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Mgr. Dana Krouželová, hlavní metodička a supervizorka projektu Mediální výchova na gymnáziích."— Transkript prezentace:

1 1 Mgr. Dana Krouželová, hlavní metodička a supervizorka projektu Mediální výchova na gymnáziích

2 2 MEDIA SET Reflektuje aktuální potřebu gymnázií i ostatních středních a základních škol zavádět do výuky mediální výchovu.  metodický a informační nástroj podporující výuku mediální výchovy  32 modelových vyučovacích hodin v praktickém setu CÍLOVÁ SKUPINA  primární: gymnázia v Pardubickém kraji  sekundární: střední a základní školy v Pardubickém kraji

3 3 „ Myslet bez učení je prázdné, učit se bez myšlení je zbytečné.“ ( J. A. Komenský)  příručka mediální výchovy  pracovní listy pro učitele a studenty  DVD se čtyřmi výukovými filmy  CD s materiály k výuce  příručka dobré praxe  informační portál MEDIA SET

4 4 REALIZAČNÍ TÝM Hlavní metodička a supervizorka Odborný garant Tým spoluautorů publikací Tým spoluautorů filmů Partnerská gymnázia Další spolupracovníci (jazyková korektorka, grafička, tiskárna) Projektová manažerka

5 5 PŘÍNOSY MEDIA SETU  32 modelových vyučovacích hodin MV  teoretické zázemí výuky – příručka MV  praktické nástroje – výukové filmy, pracovní listy  metodický a informační servis při zavádění MV  setkávání s mediálními odborníky   nové školní písmo COMENIA

6 6 JAK S MEDIASETEM PRACOVAT MEDIA SET obsahuje kompletní instrukce k osmi výukových modulům podle mediálních témat. Základní informace k modulu (cíle, přínosy, časová dotace, klíčová slova, doporučená literatura) Organizace výuky (učitel, student) Pracovní metody výuky Pracovní pomůcky Příklad optimální skladby výukové hodiny Modul 5 Mediální produkce:  2 hodiny teoretického výkladu učitele podle příručky  1 hodina výukový film (15 min.) + diskuse nad tématem  2 vyučovací hodiny praktická cvičení podle pracovních listů

7 7 PŘÍRUČKA MEDIÁLNÍ VÝCHOVY Témata napříč mediální problematikou v souladu s RVP. 1. Mediální výchova a mediální gramotnost 2. Role médií v informační společnosti 3. Public relations a reklama 4. Masová komunikace a žurnalistika 5. Mediální produkce 6. Vizuální komunikace 7. Mediální regulace a legislativa 8. Média v politice

8 8

9 9 VÝUKOVÉ FILMY 1. Public Relations a reklama 2. Masová komunikace 3. Žurnalistika 4. Mediální produkce

10 10 TESTOVÁNÍ MEDIASETU Gymnázium Svitavy Analýza televizní a tiskové reklamy

11 11 TESTOVÁNÍ MEDIASETU Gymnázium Pardubice, Mozartova Briefing politika, výstupy prohlášení do médií

12 12 TESTOVÁNÍ MEDIASETU Gymnázium Jevíčko Tvorba a prezentace vizuální identity fiktivní firmy

13 13 SHRNUTÍ TESTOVACÍ FÁZE  4 měsíční testování v 1. polovině 2010  3 partnerská gymnázia (Svitavy, Jevíčko, Pardubice – Mozartova)  183 studentů gymnázií  6 učitelů mediální výchovy Co nejvíce zajímalo studenty? Jak nás média ovlivňují (vliv na hodnoty, postoje, chování...)? Zda a jak s námi média manipulují? Jak získat odolnost vůči konzumizmu, propagandě, manipulaci? Jak vytvořit reklamní kampaň? Dotazníky zpětné vazby potvrdily funkčnost a zajímavost MEDIA SETU.

14 14 METODICKÝ A INFORMAČNÍ SERVIS PRO ŠKOLY Gymnázia: 2 ks MEDIA SETu  metodický servis při zavádění MV (vzorová výuková hodina, mediální poradenství)  informační servis: Ostatní střední a základní školy: 1 ks MEDIA SETu  informační servis:

15 15 Děkuji za pozornost. Mgr. Dana Krouželová www. mediasetbox.cz mobil:


Stáhnout ppt "1 Mgr. Dana Krouželová, hlavní metodička a supervizorka projektu Mediální výchova na gymnáziích."

Podobné prezentace


Reklamy Google