Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Komunikační strategie M. Hádková. Komunikační strategie základní prvky  obsah zprávy;  kanál zprávy;  okolí (prostředí), ve kterém se komunikace děje;

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Komunikační strategie M. Hádková. Komunikační strategie základní prvky  obsah zprávy;  kanál zprávy;  okolí (prostředí), ve kterém se komunikace děje;"— Transkript prezentace:

1 Komunikační strategie M. Hádková

2 Komunikační strategie základní prvky  obsah zprávy;  kanál zprávy;  okolí (prostředí), ve kterém se komunikace děje;  čas, ve kterém ke komunikaci dochází.

3 Obsah zprávy Střížová, Vlasta: Manažerská komunikace I. a II. Praha 2006  Pochopí příjemce zprávu jako pozitivní, nebo negativní?  Pojednává zpráva o faktech, nebo o názorech?  Je zpráva důležitá pro produktora i pro příjemce?  V jakém rozsahu (do jaké míry) je zpráva kontroverzní (sporná, polemická)?  Obsahuje zpráva „polarizující“ formulace?  Jaký je v obsahu zprávy poměr mezi skutečnostmi a pocity?

4 Pochopí příjemce zprávu jako pozitivní, nebo negativní?  určit pozitivní/negativní zprávu z pohledu produktora  určit pozitivní/negativní zprávu z pohledu příjemce  dobrou zprávu pro příjemce prezentujeme okamžitě  špatnou zprávu by měla předcházet zpráva neutrální

5 Pojednává zpráva o faktech, nebo o názorech?  fakta- konkrétní a ověřitelné informace  názor – většinou je založen na něčích domněnkách Užitečné formulace (názory): - Podle mého názoru… - Domnívám se… - Soudím… - Jsem přesvědčen, že…

6 Je zpráva důležitá pro produktora i pro příjemce?  při jednostranné důležitosti (jen pro produktora) nutno posílit techniky přivádějící posluchačovu pozornost; Doporučení: - např. v programu schůze vyzdvihnout ty body, které se dotýkají pracovního zařazení zaměstnanců, jejich motivačního ohodnocení atd., - vyzdvihnout finanční přínos, - vyzdvihnout výhody, - uvést v programu významné hosty atd.

7 V jakém rozsahu (do jaké míry) je zpráva kontroverzní (sporná, polemická)?  Užití výraziva, které omezí emocionální napětí.  Neužívat: - Určitě jste zaznamenali, že… - Každý druhý věří, že… - Nezdá se vám… - Musíte pochopit

8 Obsahuje zpráva „polarizující“ formulace?  Protikladnost může vést ke konfliktu.  Ultimativní formulace – vyvolávají napětí: - Buď – anebo - Pokud ne…, pak…

9 Jaký je v obsahu zprávy poměr mezi skutečnostmi a pocity?  zklamání nad opožděným vypracováním zprávy,  stížnost na opomenutí vyslat pracovníka na školení,  zklamání (narozeniny, výročí)...  zklamání z nedostatečného ocenění pomoci...

10 Kanál  ústní komunikace „ z očí do očí“, osobní kontakt, setkání, skupinové porady, prezentace, video konference, TV/video, telefon, rádio  písemná komunikace dopis (fyzická pošta, fax, el. přenášený dopis), reklama, internet  obrazová (doprovodná) dokumentace schéma, graf, film, obrázky na fóliích, výstřižky, plakát, nástěnka atd.

11 Okolí (prostředí), ve kterém se komunikace děje (komunikační kontext)  volba prostředí (hodnocení výkonu jednotlivce, hodnocení výkonu kolektivu) – veřejně/privátně  volba formálního/neformálního prostředí  vzdálenost mezi podavatelem a příjemcem

12 Čas  čas znamená náklady  „načasování“ zpráv

13 Třídění komunikace (Střížová)  vertikální komunikace - shora dolů (příkazy)/zdola nahoru (inspirace) - shora dolů (příkazy)/zdola nahoru (inspirace)  horizontální komunikace - porady, konference Stolové komunikace Sálové komunikace Stadiónové komunikace Davová komunikace


Stáhnout ppt "Komunikační strategie M. Hádková. Komunikační strategie základní prvky  obsah zprávy;  kanál zprávy;  okolí (prostředí), ve kterém se komunikace děje;"

Podobné prezentace


Reklamy Google