Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Příběh o mediálním plánování musí začít na zelené louce
2
Jenže prostor je již zastavěný
3
Stačí opravit fasádu, nebo je třeba začít úplně znovu?
4
Co vám řeknu Trocha historie Čtyři možné modely mediálního plánování Nová východiska pro mediální strategii
5
Kdysi bývala agentura "full service" Kreativa Media
6
Pak došlo k rozdělení duše a těla Kreativa Media
7
Splnilo oddělení mediálky očekávání? 1. Kumulace a optimalizace rozpočtů 2. větší pozornost pro investice do mediální komunikace: ROI a modelování 3. mediální plánování jako svébytná nezávislá profese
8
Zastavení první: co je mediální plánování Definice cílovky, výběr médií, fázování, optimalizace Zprostředkuje setkání značky se spotřebitelem (ve správnou chvíli, na správném místě, správnému spotřebiteli...)
9
Průměrný klient (zřejmě) nepotřebuje radit s výběrem médií: 78% stejně skončí v TV a tisku Podíl mediatypů na reklamních výdajích, 2011, Admosphere a SPIR
10
Mediálka je továrna na levný nákup
11
Sebepotvrzující se model auditoři umí poradit klientům hlavně s nákupem TV (a kritériem výběru mediální agentury je cena... cena za TV) bonusy – systémy – know-how tried-trusted mass media model agentura není motivována nabízet nová řešení klient myslí na výši své hypotéky jistota je jistota a tabulka se slevou z TV se ukazuje lépe než dlouhá data (a mimochodem ono to stále funguje)
12
Jenže tohle už tolik není
13
Spíš je tohle individualizace fragmentace konvergence nové komunikační platformy nová zařízení s mediálním obsahem interaktivita spolutvorba
14
Kdo v současnosti vlastně „dělá“ mediální strategii?
15
Čtyři cesty Velká myšlenkaA já sám Strategie řízená daty Tvořivá mediálka
16
1. Seznamte se: Alexandr Orlov
17
comparethemarket / comparethemeerkat • Online porovnávač nabídek, velká konkurence, stejné funkční výhody – odlišení možné jen na emoční úrovni • Chtěli, aby si lidé zapamatovali jméno služby a vyhledávali podle oblíbeného jména • Kampaň s velkou centrální myšlenkou: zosobnění v Aleksandrovi Orlovovi a jeho stránkách porovnávajících surikaty (meerkats)
18
Kampaň s centrální myšlenkou: microsite, hračky Kniha, Twitter, YouTube, Facebook...
19
Sociální media: také, ne jako náhrada Nadlinka: tradiční média Povědomí Podlinka: sociální média Zaujetí, příběh
20
TV jako odrazový můstek pro konverzaci
21
Role mediální agentury? • Centrální myšlenka: kreativní agentura VCCP • Sociální média – součást VCCP (Buster Dover) • Nákup a plán (hlavně TV): ZenithOptimedia
22
2. A já sám... (klient orchestruje)
23
Coca Cola si řídí a formuluje komunikační nástroje • Formuluje pravidla pro sdílení nápadů a spolupráci • Principy užití masových médií • Principy užití sociálních médií Michael Donnely, CC
24
Klient orchestruje a spolutvoří U malých značek se nesnažíme aplikovat stejný model velkého masového marketingu. Chceme dělat věci jinak, pracovat s malým rozpočtem a amplifikovat. Odnaučíme náš marketingový tým říkat „Nemůže to fungovat, nemáme velký rozpočet“. Je to nesmysl. Je to o spolutvorbě, o cestě spotřebitele. Mediální a kreativní agentury musí spolupracovat. Agentury si nijak nepomohou pokud jsou v tomto vztahu pasivní či bojovné při boji o rozdělení rozpočtu.
25
Role mediální agentury? • Klient orchestruje, rozdá karty a řídí komunikaci centrálně • Masová média dále součástí, nové příležitosti jsou řízené zevnitř • CC si nakoupí službu od toho, kdo jí dodá na globální bázi, od silné mediální značky schopné realizovat jasně formulovanou vizi (ale pozor – prostor je i pro malé)
26
3. Strategie řízená daty CML
27
3. Komunikace řízená daty • Teze 1: velkých nápadů je málo, postupné zlepšování je jistější cesta • Teze 2: uživatel ocení, když mu budeme zobrazovat pouze pro něj relevantní reklamy • Kontextové či behaviorální cílení • Cesta vede přes optimalizaci, systém zlepšování pomocí drobných postupných kroků • Lepší relevance pro uživatele podle chování a preferencí • Účinné při jistých fázích rozhodovacího procesu
28
4. Tvořivá média
29
T-Mobile: Tanec na nádraží v Liverpool Street •350 tanečníků tančilo mezi cestujícími •Life‘s sharing YouTube kanál •Lidé sdíleli své zážitky, ze kterých byl vytvořen film •Film byl vysílán v TV v breaku Celebrity Big Brother •Film odkazoval zpátky na YouTube, •Další obsah od uživatelů následoval •Osobnosti tancují •Nejlepší, nejdivnější, nejzábavnější tance •Blogeři 12 miliiónů shlédnutí 52% navýšení prodejů Vs YoY
30
Zlatý Media Lion za branded content v Cannes: Nissan GT Academy Pět 24 min epizod nabádalo hráče PlayStation aby soutěžili Sociální média, reklama a PR kampaň podpořila program Epizody vysílány 160 TV stanicemi, velké množství spontánních reakcí v médiích. Hraj Gran Turismo®5 hru na Sony Playstation (1.3 mil stáhnutí hry, v 19 zemích) Vyškolení výherci byli trénováni v Nissan Academy. Nejlepší z nich se zúčastnil European GT4 Cup v Nissanu 370Z.
31
Role mediální agentury • Přijde s nápadem včetně obsahu • Produkuje obsah (ve spolupráci s médii, nebo produkční skupinou) • Amplifikuje v tradičních i sociálních médiích, opatrně orchestruje celou kampaň
32
Čtyři cesty: shrnutí PřístupVelká kreativní myšlenka A já sám (klient)Strategie řízená daty Tvořivá mediálka Role pro „mediálku“ ROI modely Plán a nákup tradičních médií Realizace v daných mantinelech a principech Centrální mozek listva: analytické schopnosti a datová zdatnost Obsah, nástroj a kanál opět spojen. Vztah s médii a znalost komunikačních taktik výhodou.
33
Zastavení druhé: Co je mediální plánování • Doufejme, že všichni již víme, že vznik nových médií a mediálních platforem neznamenají zánik těch starých • Většina médií může dělat různé věci různou formou, ale mohou mít výhodu třeba díky kontextu (značky, rozhodovací fáze, prostředí). • Mediální plánování musí porozumět jak, kdy a proč lidé používají určitá média a podle toho komunikační nástroje vybrat.
34
Pátá možnost
35
A možnost pátá: phd o budoucí mediálce • Planeři již nejsou planery. Jsou to manažeři marketingových investic (MIM – marketing investment managers). Jejich role je radit klientům ve všech aspektech jejich marketingové strategie, od změny obalu či uvedení nové varianty produktu. Jejich role se opravdu v posledních letech rozvinula. Mají mnohem širší znalosti, spolupracují se spektrem expertů od psychologů, neuroexpertů přes sociální antropology a manažery inovací. (pdh vize pro rok 2014)
36
Nová východiska pro mediální strategii Zastavení poslední
37
Čtyři moudra • Digital is the new electricity • One to many vs Many to many • Vlastněná – Zasloužená – Zaplacená • Správný planer musí být agnostik
38
Digital jako nová elektřina
39
Čtyři moudra • Digital is the new electricity • One to many vs Many to many • Vlastněná – Zasloužená – Zaplacená • Správný planer musí být agnostik
44
ohňostroj
45
táboráky
46
Čtyři moudra • Digital is the new electricity • One to many vs Many to many • Vlastněná – Zasloužená – Zaplacená • Správný planer musí být agnostik
47
Vlastněná – Zasloužená – Placená Média: Zbožné přání Zdroj: HH‘s vlastní palec
48
Čtyři moudra • Digital is the new electricity • One to many vs Many to many • Vlastněná – Zasloužená – Zaplacená • Správný planer musí být agnostik
49
Cesta k nejlepšímu řešení je otevřená
50
Dobrý planer musí být agnostik
51
Takže ještě jednou: Stačí opravit fasádu, nebo je třeba začít úplně znovu?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.