Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Optimalizace stránek Školení Market Express. Základní pojmy I  Katalogový vyhledávač Vyhledávač prochází předem ručně připravenou sestavu stránek internetu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Optimalizace stránek Školení Market Express. Základní pojmy I  Katalogový vyhledávač Vyhledávač prochází předem ručně připravenou sestavu stránek internetu."— Transkript prezentace:

1 Optimalizace stránek Školení Market Express

2 Základní pojmy I  Katalogový vyhledávač Vyhledávač prochází předem ručně připravenou sestavu stránek internetu.  Fulltextový vyhledávač Vyhledávač hledá ve všech stránkách, které na internetu jsou.  WWW – World Wide Web Všechny internetové stránky dohromady  WWW adresa Přesná a unikátní adresa jedné internetové stránky  WWW stránka Jedna stránka, může mít více obrazovek. Stránek je 10 miliard, v Čechách asi 200 miliónů  WWW server Sdružuje více internetových stránek do jednoho celku, pod jednu adresu. Stránek na serveru může být 1, 5 nebo 10 nebo také milion. Serverů je asi miliony

3 Základní pojmy II  SEO, SEM, Optimalizace stránek Z anglického „Search engine optimalization“ či „marketing“. Český ekvivalent „Optimalizace pro vyhledávače“ Úprava www stránek tak, aby se zobrazovaly ve vyhledávači  Rank – Pagerank, S-Rank, JyxoRank Hodnocení internetových stránek podle „kvality“ či „důležitosti“.  Rank stránek lze zjistit pomocí lišty, která se instaluje do prohlížeče  Google toolbar, Seznam lištička, Jyxo lišta

4 Jak funguje vyhledávač  Výběr stránek pro danou frázi  Seřazení podle vztahu k dané frázi  Seřazení podle „kvality“ stránek (ranku) Vyhledávač vybírá na první místa „nejzajímavější“ stránky – podle textů a souvislostí stránky. Příklad: LCD televize – 5 300 000 stránek. Jak funguje optimalizace  Upravená internetová stránka se tváří vyhledávači jako „nejvhodnější“ pro zobrazení na prvním místě (první straně)

5 Jak probíhá optimalizace  Analýza stránek klienta, jejich oboru  Četnost hledání frází  Návrh synonym (dovolená, zájezdy)  Návrh alternativních frází (zájezdy – last minute, egypt)  Výběr lokálních názvů  Úprava www stránek  Analýza konkurence  Získání ranku (hodnocení)  Udržování pozice

6 Tvorba ceny optimalizace Na cenu mají vliv dva základní ukazatele: 1. Náklady na optimalizaci – Množství konkurence na danou frázi – Určují minimální cenu 2. Tržní hodnota tématu  Určuje pravděpodobnou reálnou cenu optimalizace  Optimální cena je nejčastěji těmito hodnotami a záleží na odhadu prodejce.  Smluvní cena může být i vyšší než tržní hodnota tématu (pokud firma buduje značku, postavení na trhu apod.)

7 Náklady na optimalizaci  Jednorázové náklady 1. Jak složité je upravit stránky 2. Kolik textu dodá klient a kolik je třeba dopsat 3. Kolik konkurence je třeba „zrušit“ – počet reklam na Seznamu a Google – Pagerank a SRank stránek na první straně  Udržovací náklady 1. Kontrola pozice stránek 2. Nákup Pageranku/SRanku

8 Atraktivita tématu, tržní cena Atraktivitu tématu lze zhruba zjistit z několika podnětů:  Zájem o dané téma – návštěvnost  Seznam našeptávač, kategorie katalogu, toplist a pod)  Cena za návštěvníka – PPC systémy  Pouze po analýze, cena v ETarget, Google, SKlik apod.  Objem tržeb daného sektoru – statistiky, vyhledávání

9 Aktuální zajímavá témata Srpen 2006, měsíční hodnota prvního místa Seznamu (tj. 45% trhu) reality386 547ubytovani122 715 prace255 816online hry118 002 cestovni kancelare217 282chorvatsko113 589 hry207 336sms113 100 obchodni rejstrik192 786plastova okna111 780 ceska sporitelna189 090aaa auto106 860 autobazary188 294bazeny103 367 google184 260klimatizace102 900 annonce167 570mp3 prehravace94 483 mp3161 075hry zdarma89 760 dovolena156 025blesk87 271 letenky155 526skoda auto82 400 nabytek149 234komercni banka80 482 notebooky137 729inzerce79 385 bar136 752prace78 888

10 Stav trhu  Český trh  (1.4 mld. Bannerová reklama)  (1.3 mld. Platba za pozici)  Optimalizace: 240 mil Kč/ měsíc Seznam  Optimalizace: +150 mil Kč/ měsíc Ostatní  Celosvětově  Český trh je asi 1 promile světové ekonomiky, tj. celkový objem je asi 1000x větší, tj. 240mld. Kč

11 Kde všude funguje optimalizace?  Domácí  Hlavní orientace na Seznam a Google – 70% trhu  Pozici na Seznamu a Googlu garantujeme  Optimalizace funguje pro všechny ostatní vyhledávače. Jyxo.cz, Centrum.cz, Atlas.cz, msn.com, yahoo.com  Zahraniční (cizojazyčné weby)  Hlavní orientace na Google – 80-90% trhu  Optimalizace opět funguje na msn.com, yahoo.com

12 Speciální optimalizace  Optimalizace orientované na návštěvnost  Hledání libovolného tématu s vysokou návštěvností  WWW stránky s mnoha tématy  Zpravodajské servery, eshopy, databáze  Optimalizuje se desítky až statisíce témat  Není příliš vysoká konkurence  (logotip.cz a pod)  Kombinované optimalizace

13 Problémy a rizika optimalizace  Přeoptimalizovaná témata  Téma je komerčně úspěšné delší dobu Webdesign, mp3 přehrávače, sms, jízdní řády  Dlouhá historie optimalizace  Špatně odhadnutá cena  Klientovi navrhnuta příliš nízká cena, za kterou se optimalizace nedá provést  Špatně provedená optimalizace  Stažení www stránek z vyhledávačů

14 Neetické metody optimalizace  Doorway stránky  Nesouvisející text  Jiný obsah pro vyhledávače než pro klienty  Opakování slov bez souvislostí  Vytváření tisíců webů, stránek apod.  Automatické rozesílání odkazů  Skrytý text, skryté odkazy (Svatební šaty, Evanie)

15 Soutěže SEO  Běžešelemovací řůčovičky


Stáhnout ppt "Optimalizace stránek Školení Market Express. Základní pojmy I  Katalogový vyhledávač Vyhledávač prochází předem ručně připravenou sestavu stránek internetu."

Podobné prezentace


Reklamy Google