Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

7900 Hybrid Radko Manda Obchodní ředitel Volvo Bus Corporation.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "7900 Hybrid Radko Manda Obchodní ředitel Volvo Bus Corporation."— Transkript prezentace:

1 7900 Hybrid Radko Manda Obchodní ředitel Volvo Bus Corporation

2 Volvo Buses Proč se Volvo rozhodlo pro spojení Diesel Hybrid při zavedení EuroVI u nízkopodlažního městského autobusu?  Euro VI diesel technologie je solidní základ  Zkušenost s technologií hybridních autobusů  Vývoj na trhu  Cenový vývoj  Správné načasování –Cena paliva –Péče o životní prostředí

3 Volvo Buses Euro VI diesel technologie je solidní základ také pro naši Euro VI hybridní technologii.  Volvo má rozsáhlou zkušenost se sytémy filtrování částic od roku 2002 v USA od roku 2005 v Japonsku v kombinaci se systémem SCS.  Vedoucí role v prodeji na trhu nákladních automobilů v USA potvrzuje úspěch technologie Volvo.  Použili jsme naší novou Euro VI technologii spalování jako soldní základ pro budoucí hybridní pohony v Evropě.  Volvo Bus má positivní ohlas na technologii pohonů jak od operátorů tak i od úředních míst. Také konstruktivní plány rozvoje pro další zvýšení atraktivity.

4 Volvo Buses Technologická zkušenost s hybridními autobusy  Volvo Buses má nyní již tříletou zkušenost průmyslovou výrobou parallení hybridní technologie.  Jak velcí zákazníci tak nezávislé zkušebny potvrdily úspory paliva.  Zajistili jsme vynikající spolehlivost.  Provozní dostupnost hybridních busů je vysoká.  Volvo Bus Corporation se rozhodlo pro hybridní technologii jako pohonné jednotky budoucích městských autobusů.  Provedli jsme průzkum u zákazníků hybridních autobusů a bylo zjištěno, že 86% cestujících a obyvatel žijících v okolí autobusových zastávek shledali hybridní autobusy méně hlučné v poronání s klasickými diesel autobusy. Nabízet klasické naftové autobusy tam, kde byly s úspěchem nasazeny hybridní autobusy nebude možné. Tromsö -30 °C

5 Volvo Buses Správné načasování  Cena paliva vzrostla o více než 10% než index růstu v posledních třech letech. Cena paliva bude i nadále růst !  Požadavek na řešení Ohleduplná k životnímu prostředí má rostoucí tendenci. Jsou vyžadovány autobusy energeticky úsporné.  Euro VI je nová technologie velmi dobře kombinovatelná s hybridním řešením. Volvo zlepšilo výkon systému snižující emise ve spalinách zavdením kombinovaného řízení palivového systému za účelem úspory paliva a řízení emisí.  Volvo provedlo odhad objemů prodejů, které ukazují, že evropský trh s dieslovými pohony se stane méně profitabilním pro menší operátory již v roce  Volvo Bus Corporation na základě toho shledává správný okamžik pro zavedení Euro VI hybridů jako základní produkt pro autobusový nízkopodlažní segment v Evropě od roku Růst ceny ropy 12%

6 Volvo Buses  Vhodný pro městský a příměstský provoz  288 autobusů hybrid v provozu*  468 autobusů hybrid ve výrobě*  756 autobusů hybrid prodáno celkem*  > km zkušenost v komerčním provozu *  Úspory paliva reportovány zákazníky mezi 29% a 40%  litrů celkové úspory paliva*  tun méně CO2 ve spalinách* Zkušenost Volvo bus s hybridem * Data k 8.červnu 2012

7 Volvo Buses  Hybridy jsou prodány zatím v 18 zemích  Vzrůstající prodej: –2009: 13 –2010: 112 –2011: 311 –2012 dosud: 320  Zákazníci opakují objednávku podruhé potřetí ale už i počtvrté  Technologie získala ocenění  184 objednaných hybridů v Anglii duben 2012  64 objednaných nových typů 7900 hybrid Komerční fakta

8 Volvo Buses Volvo 7900 Hybrid Hlavní vlastnoti: •Karosérie z lehkých slitin (-550 kg) •Modulární koncept, umožňující flexibilitu •Vysoká spojitost s typem 8900 •Jednoduchost oprav havárií

9 Volvo Buses Roční úspory paliva, statistika dopravců Úspora litry za rok Průměrná rychlost km/h 10 provozních hodin za den Úspora litry za rok provozních hodin za den Průměrná rychlost km/h

10 Volvo Buses  Nasazení autobusu v pražském provozu potvrdilo údaje výrobce o významné úspoře nafty. Rozdíl ve spotřebě na sledovaných linkách činil v průměru 28% ve prospěch hybridního Volva. V porovnání dle typů vozů byla zjištěna úspora cca 21% oproti autobusům Karosa a SOR a až 38% oproti autobusům typu Citybus.  V rámci ověřovacího provozu došlo pouze k jedné významnější technické závadě, která však nesouvisela s hybridním systémem. V rámci palubní diagnostiky byla zaznamenána i další hlášení a upozornění, zajímavostí byla například detekce uvolnění kladívka pro nouzové rozbití skel.  Z pohledu řidičů byla pozitivně hodnocena ovladatelnost autobusu, dobrý výhled z místa řidiče, nastavení systému pérování a řešení interiéru pro cestující s velkým podílem sedaček v úrovni podlahy vozu. Hybridní systém a zejména převodovka I-Shift vyžadovaly oproti klasickým autobusům mírně odlišnou techniku jízdy, oceněno bylo účinné a velmi plynulé brzdění.. Zkušenosti z provozních testů Dopravního podniku hl. města Praha

11 Volvo Buses Data od nezávislých institucí z reálného provozu Provozní testy zákazníků a data z provozu jsou reportovány zákazníky a nezávislými institucemi 7700 Hybrid7700 DieselSaving litrů / 100 kmlitrů / 100 km% Göteborg – denní provoz % London - Route 159** % London - Route 141 fleet % Switzerland (kopcovitý)547629% STIB Brussels 17 km/h336145% Switzerland (rovinatý)2335*34% Fraunhofer- Průměr 7 linek3247*31% La Rochelle – příměstský 2643*38% La Rochelle - městský3054*43% Luxemburg 31 km/h2237*40% Praha DPMP28% * Referenční hodnoty od autobusů konkurence

12 Volvo Buses Volvo Hybrid - mýty a fakta MýtusSoučasná fakta Hybridní autobusy mohou vykazovat dobré výsledky pouze v laboratorních podmínkách, ale ve skutečném provozu jsou úspory mnohem menší. Statistiky od více než 200 Volvo hybrid busů v provozu vykazují úspory v průměru 32% v porovnání s novými autobusy poháněnými vznětovými motory. Hybrid autobusy mají nízkou provozní dostupnost. Provozní dostupnost je vyšší než u diesel autobusů. Např. v Londýně je reportována 98%. Hybridní autobusy potřebují speciální řidiče a školení. Školení řidičů je vždy pozitivní pro zvýšení bezpečnosti a snížení spotřeby paliva. Avšak Volvo hybridní autobusy vykazují vysoké úspory se všemi řidiči. Hybridní technologie není vyspělá.8 z prvních deseti hybrid zákazníků opakovaně nakoupilo další hybridy. Jednou hybrid už navždy hybrid! Hybridní autobusy jsou vhodné pouze pro pomalý a hustý provoz. Volvo hybridní technologie šetří palivo v každém typu provozu od pomalého městského provozu až po regionální. Hybirdní autobusy jsou drahé.Ano, hybridní autobusy přichází se zvýšenou cenou. Provozní náklady jsou však mnohem nižší.

13 Volvo Buses Výrobní koncept Hybridní Technologie  Rekuperace brzdné energie je jeden z úspěchů snížené spotřeby paliva hybridu ostaní jsou: –Elektrifikace přídavných pohonů: Není spotřebována energie na pohánění přídavných pohonů jako např. kompresor klimatizace posilovač řízení vzduchový kompresor neboť jsou poháněny elektropohonem pouze pokud je potřeba. –I-Shift: Volvo systém řazení převodů optimalizuje kinematický řetězec. –Stop & Go: Naftový motor se zháší v zastávkách. –Zmenšení motoru: Je použit 5-litrový motor namísto 7-9 litrového. Principy úspěchu Volvo Hybrid systému Přehled úspory paliva Rychlost jízdy

14 Volvo Buses Volvo 7900 Hybrid June


Stáhnout ppt "7900 Hybrid Radko Manda Obchodní ředitel Volvo Bus Corporation."

Podobné prezentace


Reklamy Google