Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009 Ing. Jaroslav GRIM, Ph.D.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009 Ing. Jaroslav GRIM, Ph.D."— Transkript prezentace:

1 V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s Ing. Jaroslav GRIM, Ph.D.

2 Základní rozdělení činnosti VUZ:  Autorizované činnosti – Autorizovaná/Notifikovaná osoba - posuzování shody s TSI  Akreditované činnosti - akreditované Zkušební laboratoře - akreditovaný Certifikační orgán pro výrobky  Činnosti v rámci Zkušebního centra VUZ Velim - železniční zkušební okruhy - dynamický zkušební stav  Expertní činnosti - 7. Rámcový program EU - mezinárodní projekty (UIC, atd.) - projekty Technologické platformy IŽI V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s

3 VUZ provádí zkoušky ve svém Zkušebním centru nebo nabízí firmám možnost využití železniční infrastruktury pro zkoušky vlastními zkušebními týmy. Zkušební Centrum VUZ Velim nabízí:  železniční zkušební okruhy se 4 napájecími soustavami - stejnosměrnou soustavu 3 kV - stejnosměrnou soustavu 1,5 kV - střídavou soustavu 25 kV, 50 Hz - střídavou soustavu 15 kV, 16 2/3 Hz  dynamický zkušební stav  halu pro přípravu zkoušek Zkušební centrum VUZ Velim V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

4  potřeba vhodné experimentální základny  6. konference ministrů železnic a dopravy 1959  výstavby se ujaly Československé státní dráhy  výběr lokality - alternativa Vrútky - alternativa Velim - alternativa Jíkev - alternativa Vraňany - alternativa Nýřany - alternativa Diviaky Historie V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

5  území rovinného charakteru  minimální terénní výstupky  křižuje málo frekventované silniční komunikace  minimální náklady na zemní práce  možnosti dalšího rozšíření Zvítězila Velim V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

6 I. etapa:  výstavba Velkého zkušebního okruhu  pomocné kolejiště s vlečkou do žst. Velim  silniční nadjezdy a lávka pro pěší  osvětlení pomocného a manipulačního kolejiště  reléové zabezpečovací a sdělovací zařízení  malá provozní budova Trať Velkého zkušebního okruhu uvedena do provozu 1963 Etapizovaná výstavba V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

7 II. etapa:  elektrizace Velkého zkušebního okruhu  vybudování trolejového vedení - střídavá proudová soustava - stejnosměrná proudová soustava Dokončení II. etapy 1965 Etapizovaná výstavba V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

8 III. etapa:  výstavba Malého zkušebního okruhu včetně elektrizace  doplnění pomocného kolejiště  velká provozní budova včetně nezbytného zázemí  trakční napájecí stanice  triangl pro otáčení vozidel a zkušebních souprav Dokončení III. etapy 1969 Etapizovaná výstavba V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

9 Velký železniční zkušební okruh  celková délka trati km  přípustná hmotnost nápravy 22,5 t (při specifických podmínkách 25t)  maximální přípustná rychlost 210 km Zkušební centrum VUZ Velim Malý železniční zkušební okruh  celková délka trati km  přípustná hmotnost nápravy 22,5 t (při specifických podmínkách 25t)  maximální přípustná rychlost 90 km/h V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

10 Speciální nabídku tvoří zejména:  hlukové zkoušky na části trati velkého zkušebního okruhu, která odpovídá svými parametry požadavkům technické specifikace pro interoperabilitu subsystému Kolejová vozidla – hluk  zkoušky evropských zabezpečovacích a telekomunikačních zařízení systému ERTMS (ETCS, GSM-R)  možnost simulace změn a poruch elektrického napájení  měření elektromagnetické kompatibility (EMC)  zkoušky na měrném kolejovém obvodu na velkém zkušebním okruhu vylučující negativní vlivy okolí Zkušební okruhy nabízejí možnost provedení všech typů jízdních zkoušek V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

11 Hala Dynamického zkušebního stavu (DZS):  počátek výstavby haly DZS 1986  ukončení prací 1991  dále vybudována vstupní energetická rozvodna, flotační a biologická čistička odpadů, vodárna Hala pro přípravu zkoušek (HPZ):  uvedení haly do provozu 1997 Výstavba haly DZS a HPZ V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

12 Dynamický zkušební stav (DZS) Hala DZS je součástí Zkušebního centra VUZ ve Velimi Dynamický zkušební stav je zaměřen na provádění:  statických a kvazistatických měření,  statických, dynamických a únavových zkoušek vozidel a jejich částí V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

13 Hala pro přípravu zkoušek (HPZ) Hala pro přípravu zkoušek se také nachází na Zkušebním centru VUZ Velim Základní parametry haly:  délka haly 57,5 m  dvě koleje, každá o délce 57,5 m s únosností 25 t/nápravu  prohlížecí kanál v délce 35 m  rozvod tlakového vzduchu (max. 10 bar)  rozvod elektrické energie 220 V a 3x 380 V/32 A V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

14 ETCS na Zkušebním centru VUZ Velim  velký zkušební okruh je vybaven systémem ETCS L 1 (2003) + lokomotiva VUZ 124  Pilotní projekt ETCS L 2 v ČR zahrnuje i velký zkušební okruh  Radioblok – RBC – umístěn v budově ZC  Lokomotivy řady 362 a jednotka EMU 471, testovány ve Velimi V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

15 GSM-R na Zkušebním centru VUZ Velim  Zkušební centrum VUZ Velim je pokryto signálem by GSM-R (2003)  GSM-R vysílač je umístěn na Zkušebním centru VUZ Velim  Lokomotiva VUZ řady 124 je vybavena GSM-R V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

16  Modernizace a inovace napájecí stanice  Výstavba nového trakčního vedení  Dokončení celkové rekonstrukce železničního svršku velkého zkušebního okruhu Využití finančních prostředků z EU V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Modernizace Zkušebního centra ve Velimi

17 V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Konkurence v Evropě sestaveno k 2006

18 Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim: 2000 Vysokorychlostní jednotka FS ETR500 (DaimlerChrysler, Ansaldo) 2002 Elektrická lokomotiva DB-AG BR 189 (Siemens, Kraus Maffei) 2004 ETCS Level 1 (ÖBB, MÁV, ČD) 2005 Elektrická lokomotiva ÖBB řady 1216 (Siemens) Příměstská jednotka řady X60 (Alstom) Elektrická jednotka Talent pro ÖBB BR 4824 (Bombardier Transportation) 2006 Elektrická lokomotiva pro TRENITALIA řady E 403 (AnsaldoBreda) 2006 Elektrická jednotka Pendolino pro TRENITALIA řady ETR 600 (Alstom) 2007 Motorové lokomotivy G G 1000 (Vossloh) 2007 Motorová lokomotiva 40CC (Voith) 2008 Jízdní zkoušky jednotky AGV (Alstom Transport) 2008 Jízdní zkoušky lokomotivy ES64U4-H (Siemens AG) 2008 Zkoušky lokomotivy Maxima 30CC, 40CC a Gravita 10BB (Voith) 2009 Jízdní zkoušky jednotky X – 61 (Alstom LHB GmbH) 2009 Jízdní zkoušky jednotky IC 4 (AnsaldoBreda) Reference V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

19 Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim: Rok 2008  Jízdní zkoušky jednotky AGV V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

20 Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim: Rok 2008  Zkoušky vysokorychlostní jednotky řady V250 (AnsaldoBreda) V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

21 Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim: Rok 2008  Dieslová lokomotiva 40CC (VOITH) V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

22 Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim: Rok 2009  Jízdní zkoušky jednotky IC 4 (AnsaldoBreda) V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

23 Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim: Rok 2009  Jízdní zkoušky jednotky X – 61 (Alstom LHB GmbH) V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.

24 Kontakt V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Sídlo společnosti: Novodvorská Praha 4 Česká republika Zkušební Centrum VUZ Velim: Cerhenice Česká republika

25 Děkuji Vám za pozornost! V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s.


Stáhnout ppt "V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009 Ing. Jaroslav GRIM, Ph.D."

Podobné prezentace


Reklamy Google