Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

OSTRÝ PROVOZ ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Z POHLEDU SZR Ing. Michal PEŠEK Správa základních registrů Mikulov 4.9.2012.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "OSTRÝ PROVOZ ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Z POHLEDU SZR Ing. Michal PEŠEK Správa základních registrů Mikulov 4.9.2012."— Transkript prezentace:

1 OSTRÝ PROVOZ ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Z POHLEDU SZR Ing. Michal PEŠEK Správa základních registrů Mikulov 4.9.2012

2 U.S.ROUTE 66 – 2448 mil -Chicago – Los Angeles 8 států -Henry Ford ve 20. letech -Otevřena 26.11. 1926

3 Česká dálnice eGov - 6 889 pracovišť - CzechPoint 2007 - ISDS 2009 - ZR 2012 66 dní provozu ZR = 20 mil transakcí

4 Systém základních registrů spuštěn k 1.7. 2012 přesto, že počátkem roku 2012 bylo celkové zpoždění implementace většiny projektů zhruba 8 měsíců. Provoz testovacího prostředí (od 28.11.2011) i ověřovacího prostředí (od 1.4.2012) prostředí spuštěny dle předpokladů zákona 111/2009 Sb. Termín zahájení ostrého provozu základních registrů daný zákonem č. 111/2009 Sb. (1.7.2012) byl splněn. Plnění zákona 111/2009 Sb. a provoz ZR

5  SPLNĚNÍ A IMPLEMENTACI ZÁKONA 111/2009 Sb. a 100/2010 Sb.  Dokončit vývoj i přes počáteční problémy, zpoždění soutěží,  Zajistit provozní infrastrukturu ve dvou datových centrech a spustit ostrou instanci pro plnění dat k 1.6.2012 pro následný start ZR k 1.7.2012.  Nastavit řízení přístupu AIS k základním registrům.  Nastavit klíčové procesy pro řízení a správu systémů ZR, řízení bezpečnosti ZR, řešení incidentů, řízení reklamací.  Spustit podporu OVM existujícími procesy CzechPOINT/Infoport a Helport v podobě ServiceDesku SZR.  Řídit bezpečnost rozhraní ISZR a monitorovat narušení integrity. Co se podařilo týmu ŘV, projektů, SZR

6 Referenční data jsou dostupná 1.Prostřednictvím agendového informačního systému (AIS). 2.Prostřednictvím CzechPoint a CzechPoint@office implementovanými formuláři. 3.Prostřednictvím datových schránek přes Portál veřejné správy implementovanými formuláři.

7 Informace z ostrého provozu 1.Informace o provozu produkčního prostředí 2.Přehled připojovaných OVM a jejich informačních systémů v celorepublikovém shrnutí 3.Informace o uživatelské podpoře na Servicedesku

8 Informace o provozu produkčního prostředí ISZR a ORG nejsou do celkových čísel transakcí (1.7.-28.8.) zahrnuty. ISZR se podílí na všech transakcích a ORG na části souvisejícími s osobními údaji. Název registruTransakce (%) Počty transakcí Registr obyvatel 7711 038 971 Registr osob 14 2 038 132 Registr územní identifikace adres a nemovitostí 8 1 090 363 Registr práv a povinností 2258 413

9 Počty transakcí v jednotlivých registrech

10 Časové odezvy systému základních registrů

11 Denní provozní informace  Provozní status za 24 hod – mimořádné situace.  Plnění KPI ISZR – klíčové metriky hlavního systému ZR.  Plnění SLA – klíčové metriky všech registrů (např. čas odezvy).

12 Plánované odstávky – přechodný stav do spuštění plnohodnotného geoclusteru do 2.9.  Systém základních registrů měl pravidelná okna údržby, každou sobotu od 14:00 do neděle 20:00.  Přesný čas využití oken údržby byl zveřejněn do 18:00 ve čtvrtek na web stránkách Správy základních registrů na www.szrcr.cz.  Od 3.9. přechod na bezodstávkový režim.

13 Bezpečnost v rámci Správy základních registrů  Zapracování zkušeností do Certifikační politiky SZR a Certifikační směrnice ISZR.  Upřesnění kontrol, které provádí Registrační autorita SZR.  Spuštění procesu zneplatňování certifikátů.  Průběžná revize systémové bezpečnostní politiky ISZR.

14 Bezpečnostní monitoring  Sledují se vnitřní a vnější bezpečnostní události.  Hlavní sledovanou událostí v ostrém provozu jsou odmítnuté přístupy AISů na vnějším rozhraní.  Nedošlo k žádnému bezpečnostnímu incidentu. Všechny alerty byly časově omezené a souvisely s pokusy jednotlivých AISů vyladit parametry SSL.

15 OVM v systému základních registrů Základní podmínkou pro podání žádosti o přístup do základních registrů je splnění zákona č. 365/2000 Sb. o ISVS, tzn. OVM musí mít svůj AIS dle tohoto zákona registrovaný.

16 OVM v IS o ISVS Typ OVM Počet OVM Počet OVM v IS o ISVS 1.7.201228.8.2012nárůst% Ministerstva1411 078,57 Organizace orgánů veřejné moci3633337410,19 Hlavní město Praha1110100,00 Městské části - statutární města221619386,36 Městské části - obce3510 028,57 Krajské úřady13 0100,00 Statutární města252324196,00 Města5752703619162,78 Městysy21013342116,19 obce*)543728364536211,86 OSTATNÍ **) 6603410,61 CELKEM7355676115948315,76

17 OVM v základních registrech Typ OVM Počet OVM Počet OVM v ISZR 1.7.201228.8.2012nárůst% Ministerstva1457250,00 Organizace orgánů veřejné moci363920115,51 Hlavní město Praha10000,00 Městské části - statutární města22412854,55 Městské části - obce350225,71 Krajské úřady13712592,31 Statutární města251219776,00 Města5754822517739,13 Městysy210116157,62 obce*)543741861823,42 OSTATNÍ **) 6600000,00 CELKEM7355904994096,78

18 Vybraná OVM k 28.8.2012 Typ OVMcelkemv ISVS v ZRaktivní  Ministerstva141176  Krajské úřady13131210  Statut. Města25241916 Pozn. – v krajských úřadech není zahrnuta Praha

19 Registrační autorita SZR  Celkem žádostí OVM na přístup k ZR/za 24 hodin nárůst: 898/11  Celkový počet transakcí/za 24 hodin nárůst: 20 064 001/381 115  Připojeno OVM: 531  Pracovalo již OVM: 298  Celkem žádostí do ověřovacího provozu/kladně vyřízených: 1 501/1 270  1 čtvrtletí 2012 trvalo vyřízení žádosti na přístup až 14 dní  99% přístupů OVM/AIS do 48 hodin od podání žádosti

20 Počty připojených AIS podle krajů

21 Počty transakcí za OVM OVMCelkový součet28.8.201227.8.201226.8.2012 GENERÁLNÍ FINANČNÍ ŘEDITELSTVÍ5 310 934623 502867 694343 838 MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI600 464 ČESKÁ NÁRODNÍ BANKA597 4772 0764 8122 665 MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU362 7125 7516 0631 MĚSTO NOVÝ BOR139 868101894 Město Říčany124 619195602 Město Valašské Klobouky83 2765011 MINISTERSTVO ZEMĚDĚLSTVÍ50 2301 1911 2081 113 Český telekomunikační úřad31 933 Město Poděbrady21 2952051 018 Město KYJOV20 007202672 Statutární město Opava19 3271 0256 6138 Město Rosice15 2455987

22 Informace o Servicedesku  Jediný kontaktní bod se správci OVM.  Několika úrovňový systém, činnost Helpdesku posílena předřazením Callcentra.  Pro provozní události jsou ustanovené kontaktní osoby v pravidelně aktualizované komunikační matici.  Od zahájení ostrého provozu jsou sledovány provozní události (incidenty) a využívány nastavené eskalační procesy.

23 Poslední informace o činnosti ServiceDesku  Za 28.8.2012 otevřeno/uzavřeno: 32 / 41  Celkem od 1.7.2012 do 28.8.2012 otevřeno/v řešení/uzavřeno: 2 406 / 83 / 2 323

24 Obsah dotazu Počty incidentů ZaloženoOtevřenoUzavřeno ORG44539 RPP45527428 ROS981385 ROB18226156 RUIAN45441 ISZR882365 SZR83620816 JIP a KAAS41140 Registrace AIS43142 Připojení AIS k ZR42621405 CzechPoint – ZR404 Ostatní1295124 Celkem23911462245

25 Informace k Servicedesku InfoPort umožňuje:  Zadávat servisní požadavky (incidenty) a sledovat jejich stav.  Přistupovat do znalostní databáze (FAQ).  Sdílet knihovnu dokumentů pro jednotlivé projekty ZR.  Autentizovat uživatele vůči svému externímu účtu v JIP.  Mít přístup právě k té dokumentaci, která je pro něho určená. Helport umožňuje:  Evidovat servisní požadavky a následně je předávat k řešení.  Komunikovat mezi řešiteli v jednom nástroji.  Kontrolovat servisní požadavky – nastavené notifikace.  Kontrolovat dodržování SLA.  Vytvářet reporty.  Kontrolovat procesy SZR.

26 Komunikační schéma

27 Informace o vytížení SD během dne

28 Komunikace SZR  Pravidelné oslovování OVM podle rozdělení do cílových skupin  Pracovní skupiny – provoz, bezpečnost  Komunikační skupiny - interní a externí  ServiceDesk – InfoPort, Helport  Webové stránky – INOVACE

29 Kam dále?  SZR = plnění zákona 111 a řízení bezpečnosti  Bezpečné využívání dat komerční sférou  Ukončení obezliček v rámci zákona  Dokončení služeb pro klíčové složky státu  Podpora OVM při využívání dat

30 Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "OSTRÝ PROVOZ ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Z POHLEDU SZR Ing. Michal PEŠEK Správa základních registrů Mikulov 4.9.2012."

Podobné prezentace


Reklamy Google