Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

OSTRÝ PROVOZ ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Z POHLEDU SZR Ing. Michal PEŠEK Správa základních registrů Mikulov 4.9.2012.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "OSTRÝ PROVOZ ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Z POHLEDU SZR Ing. Michal PEŠEK Správa základních registrů Mikulov 4.9.2012."— Transkript prezentace:

1 OSTRÝ PROVOZ ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Z POHLEDU SZR Ing. Michal PEŠEK Správa základních registrů Mikulov

2 U.S.ROUTE 66 – 2448 mil -Chicago – Los Angeles 8 států -Henry Ford ve 20. letech -Otevřena

3 Česká dálnice eGov pracovišť - CzechPoint ISDS ZR dní provozu ZR = 20 mil transakcí

4 Systém základních registrů spuštěn k přesto, že počátkem roku 2012 bylo celkové zpoždění implementace většiny projektů zhruba 8 měsíců. Provoz testovacího prostředí (od ) i ověřovacího prostředí (od ) prostředí spuštěny dle předpokladů zákona 111/2009 Sb. Termín zahájení ostrého provozu základních registrů daný zákonem č. 111/2009 Sb. ( ) byl splněn. Plnění zákona 111/2009 Sb. a provoz ZR

5  SPLNĚNÍ A IMPLEMENTACI ZÁKONA 111/2009 Sb. a 100/2010 Sb.  Dokončit vývoj i přes počáteční problémy, zpoždění soutěží,  Zajistit provozní infrastrukturu ve dvou datových centrech a spustit ostrou instanci pro plnění dat k pro následný start ZR k  Nastavit řízení přístupu AIS k základním registrům.  Nastavit klíčové procesy pro řízení a správu systémů ZR, řízení bezpečnosti ZR, řešení incidentů, řízení reklamací.  Spustit podporu OVM existujícími procesy CzechPOINT/Infoport a Helport v podobě ServiceDesku SZR.  Řídit bezpečnost rozhraní ISZR a monitorovat narušení integrity. Co se podařilo týmu ŘV, projektů, SZR

6 Referenční data jsou dostupná 1.Prostřednictvím agendového informačního systému (AIS). 2.Prostřednictvím CzechPoint a implementovanými formuláři. 3.Prostřednictvím datových schránek přes Portál veřejné správy implementovanými formuláři.

7 Informace z ostrého provozu 1.Informace o provozu produkčního prostředí 2.Přehled připojovaných OVM a jejich informačních systémů v celorepublikovém shrnutí 3.Informace o uživatelské podpoře na Servicedesku

8 Informace o provozu produkčního prostředí ISZR a ORG nejsou do celkových čísel transakcí ( ) zahrnuty. ISZR se podílí na všech transakcích a ORG na části souvisejícími s osobními údaji. Název registruTransakce (%) Počty transakcí Registr obyvatel Registr osob Registr územní identifikace adres a nemovitostí Registr práv a povinností

9 Počty transakcí v jednotlivých registrech

10 Časové odezvy systému základních registrů

11 Denní provozní informace  Provozní status za 24 hod – mimořádné situace.  Plnění KPI ISZR – klíčové metriky hlavního systému ZR.  Plnění SLA – klíčové metriky všech registrů (např. čas odezvy).

12 Plánované odstávky – přechodný stav do spuštění plnohodnotného geoclusteru do 2.9.  Systém základních registrů měl pravidelná okna údržby, každou sobotu od 14:00 do neděle 20:00.  Přesný čas využití oken údržby byl zveřejněn do 18:00 ve čtvrtek na web stránkách Správy základních registrů na  Od 3.9. přechod na bezodstávkový režim.

13 Bezpečnost v rámci Správy základních registrů  Zapracování zkušeností do Certifikační politiky SZR a Certifikační směrnice ISZR.  Upřesnění kontrol, které provádí Registrační autorita SZR.  Spuštění procesu zneplatňování certifikátů.  Průběžná revize systémové bezpečnostní politiky ISZR.

14 Bezpečnostní monitoring  Sledují se vnitřní a vnější bezpečnostní události.  Hlavní sledovanou událostí v ostrém provozu jsou odmítnuté přístupy AISů na vnějším rozhraní.  Nedošlo k žádnému bezpečnostnímu incidentu. Všechny alerty byly časově omezené a souvisely s pokusy jednotlivých AISů vyladit parametry SSL.

15 OVM v systému základních registrů Základní podmínkou pro podání žádosti o přístup do základních registrů je splnění zákona č. 365/2000 Sb. o ISVS, tzn. OVM musí mít svůj AIS dle tohoto zákona registrovaný.

16 OVM v IS o ISVS Typ OVM Počet OVM Počet OVM v IS o ISVS nárůst% Ministerstva ,57 Organizace orgánů veřejné moci ,19 Hlavní město Praha ,00 Městské části - statutární města ,36 Městské části - obce ,57 Krajské úřady ,00 Statutární města ,00 Města ,78 Městysy ,19 obce*) ,86 OSTATNÍ **) ,61 CELKEM ,76

17 OVM v základních registrech Typ OVM Počet OVM Počet OVM v ISZR nárůst% Ministerstva ,00 Organizace orgánů veřejné moci ,51 Hlavní město Praha10000,00 Městské části - statutární města ,55 Městské části - obce350225,71 Krajské úřady ,31 Statutární města ,00 Města ,13 Městysy ,62 obce*) ,42 OSTATNÍ **) ,00 CELKEM ,78

18 Vybraná OVM k Typ OVMcelkemv ISVS v ZRaktivní  Ministerstva  Krajské úřady  Statut. Města Pozn. – v krajských úřadech není zahrnuta Praha

19 Registrační autorita SZR  Celkem žádostí OVM na přístup k ZR/za 24 hodin nárůst: 898/11  Celkový počet transakcí/za 24 hodin nárůst: /  Připojeno OVM: 531  Pracovalo již OVM: 298  Celkem žádostí do ověřovacího provozu/kladně vyřízených: 1 501/1 270  1 čtvrtletí 2012 trvalo vyřízení žádosti na přístup až 14 dní  99% přístupů OVM/AIS do 48 hodin od podání žádosti

20 Počty připojených AIS podle krajů

21 Počty transakcí za OVM OVMCelkový součet GENERÁLNÍ FINANČNÍ ŘEDITELSTVÍ MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI ČESKÁ NÁRODNÍ BANKA MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU MĚSTO NOVÝ BOR Město Říčany Město Valašské Klobouky MINISTERSTVO ZEMĚDĚLSTVÍ Český telekomunikační úřad Město Poděbrady Město KYJOV Statutární město Opava Město Rosice

22 Informace o Servicedesku  Jediný kontaktní bod se správci OVM.  Několika úrovňový systém, činnost Helpdesku posílena předřazením Callcentra.  Pro provozní události jsou ustanovené kontaktní osoby v pravidelně aktualizované komunikační matici.  Od zahájení ostrého provozu jsou sledovány provozní události (incidenty) a využívány nastavené eskalační procesy.

23 Poslední informace o činnosti ServiceDesku  Za otevřeno/uzavřeno: 32 / 41  Celkem od do otevřeno/v řešení/uzavřeno: / 83 / 2 323

24 Obsah dotazu Počty incidentů ZaloženoOtevřenoUzavřeno ORG44539 RPP ROS ROB RUIAN45441 ISZR SZR JIP a KAAS41140 Registrace AIS43142 Připojení AIS k ZR CzechPoint – ZR404 Ostatní Celkem

25 Informace k Servicedesku InfoPort umožňuje:  Zadávat servisní požadavky (incidenty) a sledovat jejich stav.  Přistupovat do znalostní databáze (FAQ).  Sdílet knihovnu dokumentů pro jednotlivé projekty ZR.  Autentizovat uživatele vůči svému externímu účtu v JIP.  Mít přístup právě k té dokumentaci, která je pro něho určená. Helport umožňuje:  Evidovat servisní požadavky a následně je předávat k řešení.  Komunikovat mezi řešiteli v jednom nástroji.  Kontrolovat servisní požadavky – nastavené notifikace.  Kontrolovat dodržování SLA.  Vytvářet reporty.  Kontrolovat procesy SZR.

26 Komunikační schéma

27 Informace o vytížení SD během dne

28 Komunikace SZR  Pravidelné oslovování OVM podle rozdělení do cílových skupin  Pracovní skupiny – provoz, bezpečnost  Komunikační skupiny - interní a externí  ServiceDesk – InfoPort, Helport  Webové stránky – INOVACE

29 Kam dále?  SZR = plnění zákona 111 a řízení bezpečnosti  Bezpečné využívání dat komerční sférou  Ukončení obezliček v rámci zákona  Dokončení služeb pro klíčové složky státu  Podpora OVM při využívání dat

30 Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "OSTRÝ PROVOZ ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Z POHLEDU SZR Ing. Michal PEŠEK Správa základních registrů Mikulov 4.9.2012."

Podobné prezentace


Reklamy Google