Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem„Výuka na gymnáziu podporovaná.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem„Výuka na gymnáziu podporovaná."— Transkript prezentace:

1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

2 Oprava chybných textů

3  - postupně opravte pravopisné chyby v deseti krátkých textech  - za každým textem naleznete nabídku, ze které vyberete správný počet chyb, které jste opravili  - z písmen sestavíte tajenku

4 … první text je zaměřen

5  Potkáme se u Havířovského nádraží. Odtud pojedeme do Hranic Na Moravě a do Hanácké metropole, olomouce. Na nový rok se všichni sejdeme a popřejeme si hodně štěstí v novém roce. Po gymnáziu by ráda studovala univerzitu Karlovu. Můj mladší bratr si podá přihlášku na Havířovské gymnázium komenského. Rádi jezdíme do Jižních Čech, zejména do Českých budějovic. Spojené Státy Americké leží v severní Americe.

6  počet chyb v prvním textu  vyberte správnou možnost  P - 12 chyb  O - 14 chyb

7 …a druhý text je zaměřen

8  Když jsme vyhlédly z okna, viděly jsme, že venku prší. Auta jezdily příliš rychle. Česká republika s Francií uzavřeli smlouvu. Lucie, Lada, Lída a Libor se zúčastnily vědomostní soutěže. Poté co vystoupily z vlaku, pozorovaly chvíli vlaky, které stáli na vedlejších kolejích. Rodiče nevěděly, že děti byly po škole. Chladné noci skončili.

9  počet chyb ve druhém textu  vyberte správnou možnost  R - 10 chyb  O - 09 chyb

10 … třetí text se týká zejména

11  Omylem jsme zbalili i zhnilá jablka. Zčervenala, sotva zjistila, že se zpletla. Nechtěla smazat tabuli. Zhora spustili lano. Léto jsme ztrávili u vody. Oheň rychle vsplál. Shlédli všechny dětské filmy. Vejce jsou těžko ztravitelná. Všechno jednou zkončí.

12  počet chyb ve třetím textu  vyberte správnou možnost  K - 07 chyb  T - 09 chyb

13 …ve čtvrtém textu najděte

14  Dej mě tu knihu, řekl mi. Říkali jsme ji to, ale nevěřila nám. Beze mě bys tu teď nebyl! Chvíli jsme mluvili o ni a chvíli o mě. Sobě bys nenechal, ale mně necháš. Neslyšela jsem jí říkat o mě cokoli špatného.Mně by ani nevadilo to jejích neustálé provokování, kdyby mně nezatahovali do svých problémů.

15  počet chyb ve čtvrtém textu  vyberte správnou možnost  L - 06 chyb  O - 08 chyb

16 …v pátém textu najděte

17  Dnes jsi byl nejjistější, než minule. Jaké jsou vlastnosti rovnorameného trojúhelníku? Která hvězda je nejasnější? Nabízejí tam klokanní maso. Poranil si kolení kloub. Každodení zprávy máme i na internetu. V pecce byl malý červ. Je vyznavačem ranního běhu. Podívej se do telefonního seznamu. Jako přílohu podávejte ranné brambory.

18  počet chyb v pátém textu  vyberte správnou možnost  S - 06 chyb  G - 07 chyb

19 …čeká na vás šestý text, ve kterém budete opravovat

20  Musíš se na to dívat rozumě. Dávej dobrý pozor, abys mi rozumněl. Děvčata ráda trhají poměnky. Vzpomněl jsem si, že to nemá uzemění. Měsíc dnes svítí jasně. Nezapoměl jsi, na čem jsme se dohodli? Zase tomu všichni nerozumněli! Jde nám především o vzájemné porozumění.

21  počet chyb v šestém textu  vyberte správnou možnost  R - 06 chyb  A - 07 chyb

22 …v sedmém textu opravujte

23  Babička pochází z Bydžova. Tátovy se nelíbyly moje známky. O nebožtíkovy jen v dobrém. Tryzny se zúčastnily i nebožtíkovy známí. Znáte pověst o Krokovi a jeho dcerách? Znáte Smetanovi opery? Bratrovy kamarádi jsou i mími kamarády.

24  počet chyb v sedmém textu  vyberte správnou možnost  A - 08 chyb  F - 05 chyb

25 … v osmém textu hledejte

26  Kdyš jsme byli malí, rádi jsme poslouchaly sový houkání. Navštívyly jste už beskydy, vysoké Tatry a hrubý Jeseník? Před našim domem zastavyly dva osobní vozi. Vyztoupyli s ních štyři muži a začaly se o něčem dohadovat.

27  počet chyb v osmém textu  vyberte správnou možnost  K - 13 chyb  F - 17 chyb

28 … i v devátém textu hledejte

29  Naši my často říkaly, že vyskoušely všechny zpúsoby. Davy lidí se pomalu trousili na václavské Náměstí. Oběly nás obě auta. Dveře i okna bytu byli otevřené. Rybky vyzkakovaly a dělali výřivé pohybi. Pracovaly jsme ze zbíječkou. Z dálky byli slyšet zvuky velkomněsta.

30  počet chyb v devátém textu  vyberte správnou možnost  I - 19 chyb  A - 16 chyb

31 …v desátém textu jsou opět

32  Tátovy se nepodařilo zbít dva kůli. Tvářily se rozumě, avšak ničemu nerozumněly. Byly jsme s přátely takřka denodenně. Nad vysokýmy domy přelétávaly letadla. Otevřela my sousedka z natáčkamy ve vlasech a ptala se mně, co si přeji. Na Jižní Moravě brzyčko rostál sních. Tamnější vynice se brzy zazelenali. Vyspělím státům přibili povinosti.

33  počet chyb v desátém textu  vyberte správnou možnost  A - 20 chyb  E - 27 chyb

34 Správné slovo

35

36  Potkáme se u Havířovského nádraží. Odtud pojedeme do Hranic Na Moravě a do Hanácké metropole, olomouce. Na nový rok se všichni sejdeme a popřejeme si hodně štěstí v novém roce. Po gymnáziu by ráda studovala univerzitu Karlovu. Můj mladší bratr si podá přihlášku na Havířovské gymnázium komenského. Rádi jezdíme do Jižních Čech, zejména do Českých budějovic. Spojené Státy Americké leží v severní Americe.

37  Když jsme vyhlédly z okna, viděly jsme, že venku prší. Auta jezdily příliš rychle. Česká republika s Francií uzavřeli smlouvu. Lucie, Lada, Lída a Libor se zúčastnili vědomostní soutěže. Poté co vystoupily z vlaku, pozorovaly chvíli vlaky, které stáli na vedlejších kolejích. Rodiče nevěděly, že děti byly po škole. Chladné noci skončili.

38  Omylem jsme zbalili i zhnilá jablka. Zčervenala, sotva zjistila, že se zpletla. Nechtěla smazat tabuli. Zhora spustili lano. Léto jsme ztrávili u vody. Oheň rychle vsplál. Shlédli všechny dětské filmy. Vejce jsou těžko ztravitelná. Všechno jednou zkončí.

39  Dej mě tu knihu, řekl mi. Říkali jsme ji to, ale nevěřila nám. Beze mě bys tu teď nebyl! Chvíli jsme mluvili o ni a chvíli o mě. Sobě bys nenechal, ale mně necháš. Neslyšela jsem jí říkat o mě cokoli špatného.Mně by ani nevadilo to jejích neustálé provokování, kdyby mně nezatahovali do svých problémů

40  Dnes jsi byl nejjistější, než minule. Jaké jsou vlastnosti rovnorameného trojúhelníku? Která hvězda je nejasnější? Nabízejí tam klokanní maso. Poranil si kolení kloub. Každodení zprávy máme i na internetu. V pecce byl malý červ. Je vyznavačem ranního běhu. Podívej se do telefonního seznamu. Jako přílohu podávejte ranné brambory.

41  Musíš se na to dívat rozumě. Dávej dobrý pozor, abys mi rozumněl. Děvčata ráda trhají poměnky. Vzpomněl jsem si, že to nemá uzemění. Měsíc dnes svítí jasně. Nezapoměl jsi, na čem jsme se dohodli? Zase tomu všichni nerozumněli! Jde nám především o vzájemné porozumění.

42  Babička pochází z Bydžova. Tátovy se nelíbyly moje známky. O nebožtíkovy jen v dobrém. Tryzny se zúčastnily i nebožtíkovy známí. Znáte pověst o Krokovi a jeho dcerách? Znáte Smetanovi opery? Bratrovy kamarádi jsou i mími kamarády.

43  Kdyš jsme byli malí, rádi jsme poslouchaly sový houkání. Navštívyly jste už beskydy, vysoké Tatry a hrubý Jeseník? Před našim domem zastavyly dva osobní vozi. Vyztoupyli s ních štyři muži a začaly se o něčem dohadovat.

44  Naši my často říkaly, že vyskoušely všechny zpúsoby. Davy lidí se pomalu trousili na václavské Náměstí. Oběly nás obě auta. Dveře i okna bytu byli otevřené. Rybky vyzkakovaly a dělali výřivé pohybi. Pracovaly jsme ze zbíječkou. Z dálky byli slyšet zvuky velkomněsta.

45  Tátovy se nepodařilo zbít dva kůli. Tvářily se rozumě, avšak ničemu nerozumněly. Byly jsme s přátely takřka denodenně. Nad vysokýmy domy přelétávaly letadla. Otevřela my sousedka z natáčkamy ve vlasech a ptala se mně, co si přeji. Na Jižní Moravě brzyčko rostál sních. Tamnější vynice se brzy zazelenali. Vyspělím státům přibili povinosti.

46 Příruční mluvnice češtiny. 2.vyd. Praha: NLN – nakladatelství Lidové noviny, 1996, 799 s. ISBN Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Adamovská.


Stáhnout ppt "Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem„Výuka na gymnáziu podporovaná."

Podobné prezentace


Reklamy Google