Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

„Zavedení eLearningu do výuky“ CZ.1.07/1.1.05/04.0038 Informace o projektu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "„Zavedení eLearningu do výuky“ CZ.1.07/1.1.05/04.0038 Informace o projektu."— Transkript prezentace:

1 „Zavedení eLearningu do výuky“ CZ.1.07/1.1.05/ Informace o projektu

2  Předchozí aktivity a projekty (Internet do škol, atd.)  počítačové učebny nestačí všem předmětům  Učitelé používají ICT ve výuce, ale v malém měřítku  Učitelé mají někdy obavy použít ICT ve výuce (kompetence, rutina)  Použití ICT ve výuce znamená práci navíc – motivace je žádoucí  Model 1:1 (notebook : učitel) zřetelný trend zlevňování HW a počtu nb mezi studenty Výchozí situace

3 Cíle projektu  Zatraktivnit výuku, zvýšit její kvalitu  Využít ICT ve výuce i mimo „IT“ předměty  Vyškolit a motivovat učitele k tvorbě eLearningových materiálů  Zdokonalit učitele v používání LMS Moodle

4 foto: Jiří Zahrádka Ilustrační foto. V Polsku experimentují, děti nosí do škol místo učebnic netbooky Vstupem do 21. století by se dal označit projekt společnosti Intel a polského ministerstva školství Žáci v jihopolských Katovicích začali nosit do škol místo učebnic notebooky.místo Kalifornie končí s papírovými učebnicemi, budou online Kalifornie, se potýká s finančními problémy. Deficit v rozpočtu převyšuje 24 miliard dolarů (470 miliard korun Online učebnice podle Schwarzeneggera nejen ušetří 350 milionů dolarů, které stát ročně na učebnice poskytuje, ale také umožní, aby žáci získávali ty nejaktuálnější informace. Inspirace ze světa..

5 Asus Eee 700 7“ obrazovka 800x Kč s DPH Asus Eee 1011PX Dvoujádrový procesor 10“ obrazovka, 320GB HDD 1024x Kč s DPH -36% ceny 3x násobek výkonu Technologický vývoj

6 • Žádost podána v prosinci 2010 • Dotace udělena v červenci 2011 • Start projektu – září 2011 • Ukončení projektu – prosinec 2012 • Celkový objem projektu : ,46 Kč (vč DPH) • Globální grant OPVK 1.1 Královehradeckého kraje • 85% financován z Evropského sociálního fondu • 15 % ze státního rozpočtu České republiky. Základní fakta

7 • Materiální zázemí projektu 10ks učitelský notebook 1ks server pro LMS Moodle 1ks datový projektor • Vytvoření metodiky pro tvorbu modulů • Vyškolení 15 učitelů na tvorbu modulů • Tvorba kurzů učiteli • Ověření modulů ve výuce Aktivity projektu

8 Plnění projektu Stav ke dni PLÁN Počet podpořených osob - poskytovatelé služeb 1210 Počet podpořených osob - pracovníků v dalším vzdělávání celkem 1510 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů 57 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů ŽP 11 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů 01

9 • Pro zjištění dopadu na výuku byl proveden průzkum • 2 cílové skupiny: žáci a učitelé • využití online průzkumu pomocí Google docs Průzkum

10 1. Průzkum žáci – popis cílové skupiny čtyřleté studium3739% osmileté studium5660% 111% 22628% 32729% 466% 555% 633% 72223% 833% Zastoupení tříd

11 2. Průzkum žáci- PC doma Máte doma přístup k počítači (PC, tablet, notebook atd.) Doma mám k dispozici počítač pro sebe 6468% Doma máme počítač, používá ho více členů domácnosti 2931% Doma nemám přístup k počítači 00% Jaký typ počítače máte doma ? stolní PC6166% Notebook, ultrabook 6267% Tablet66% Všichni žáci mají PC doma, většina má přenosný notebook

12 3.Průzkum žáci- notebook do školy ? Pokud vlastníte přenosný počítač (notebook, tablet), nosili byste ho rádi do školy ? ano4649% ne4649% Počítač mám k dispozici déle než 1 rok 9096% Počítač mám kratší dobu než 1 rok 33% Počítač v domácnosti Na rozdíl od jiných projektů, zde překvapivě pouze polovina chce nosit nb do školy

13 4. Průzkum žáci- internet doma Internet doma není již žádné téma, spíše jeho rychlost

14 5. Průzkum žáci- využití PC doma detailní otázky na používání PC doma podle průměrně stráveného času odhalili že: 1)hraní her není zdaleka tak časté – 70% se vejde pod 1 hod denně 2)velkou vyrovnanost ostatních činností : sociální sítě (facebook, twitter atd.) sledování multimediálného obsahu (video, hudba) hledání na internetu příprava do školy, vše průměrně 90min denně 3)Nabízí se otázka – dělají žáci také něco bez PC ? !!

15 6. Průzkum žáci- PC a škola Vzrůstající trend PC ve škole, široké zastoupení kurzů ve výuce

16 7.Průzkum žáci- účelnost k prezentaci své domácí přípravy (referátu, seminární práce aj.) 1,35 k vyhledávání informací na internetu 1,27 k práci s cizojazyčnými informacemi 0,84 k procvičování učiva (testy bez hodnocení) 0,74 k ověřování znalostí (online testy) 0,51 k zapisování poznámek z výuky0,25 k týmové spolupráci (ve skupině) 0,08 Jak hodnotili sami žáci účelnost použití PC ve výuce ? hodnocení na stupnici -2 až +2

17 8. Průzkum žáci- dopad projektu

18 1. Průzkum učitelé- cílová skupina

19 2. Průzkum učitelé- PC doma

20 3. Průzkum učitelé- internet doma

21 4- Průzkum učitelé- kurzy

22 5. Průzkum učitelé- zpětná vazba

23 6. Průzkum učitelé- PC ve výuce

24 7. Průzkum učitelé- dopad projektu Hodnocení učiteli je veskrze pozitivní z pohledu atraktivity výuky a ICT kompetencí

25 1. Srovnání učitelé&žáci žáciučitelé k prezentaci své domácí přípravy (referátu, seminární práce aj.) 1,351,64 k vyhledávání informací na internetu 1,271,37 k práci s cizojazyčnými informacemi 0,841,28 k procvičování učiva (testy bez hodnocení) 0,741,18 k ověřování znalostí (online testy) 0,511,26 k zapisování poznámek z výuky0,25-0,72 k týmové spolupráci (ve skupině) 0,080,37 Hodnocení využití PC ve výuce z pohledu učitelů a žáků zeleně: velký soulad oranžově: mírný nesoulad červeně: velký nesoulad

26 2. Srovnání učitelé& žáci Hodnocení projektu učiteli (100%) a žáky (65%) je pozitivní

27 • Projekt prokázal proveditelnost tvorby kurzů v Moodle • Projekt prokázal proveditelnost použití těchto kurzů ve výuce • Průzkum v obou cílových skupinách prokázal: častější využívání ICT ve výuce zvýšení ICT kompetencí převážně kladné přijetí v obou skupinách • Zkušenosti z projektu budou dále zpracovány a využity pro období udržitelnosti Souhrn


Stáhnout ppt "„Zavedení eLearningu do výuky“ CZ.1.07/1.1.05/04.0038 Informace o projektu."

Podobné prezentace


Reklamy Google