Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Revize Směrnice o tabákových výrobcích. •Dotazník ( ) se skládá z 6 tematických okruhů.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Revize Směrnice o tabákových výrobcích. •Dotazník ( ) se skládá z 6 tematických okruhů."— Transkript prezentace:

1 Revize Směrnice o tabákových výrobcích

2 •Dotazník ( ) se skládá z 6 tematických okruhů pokrývajících 14 různých témat. •Dotazník obsahuje povinné otázky, které je třeba vyplnit před postupem dále. •Pro každou tematickou oblast je k dispozici definice problému, která je dostupná v přiloženém PDF dokumentu – •V prvé řadě je potřeba indikovat, zda souhlasíte s definicí problému – jde o povinnou otázku. Pokud nesouhlasíte s definicí, je třeba udat důvod či napsat „bez komentáře“ do daného pole. •Všechny vpisované komentáře mohou být v češtině. Struktura On-line Dotazníku

3 •Ke konkrétním problémům jsou uváděny různé možnosti řešení. Vybíráte ta, která jsou dle Vašeho názoru nejvhodnější. •Jelikož je řada témat seskupena dohromady, je obtížné indikovat podporu pro některá řešení a jiná nikoli. Struktura On-line Dotazníku

4 Rozsah Směrnice Bezdýmný Tabák Informace pro spotřebitele Hlášení přísad Regulace přísad Přístup k tabákovým výrobkům Elektronické cigarety Nikotinové nápoje a sladkosti Bylinné cigarety Snus a jiné tabákové výrobky pro orální užívání Povinná zvětšená grafická varování Kvalitativní informace nahrazující údaje o D,N,CO inserty vložené do krabiček Jednotné balení Zdr. Varování pro vodní dýmky Povinný formát pro podávání zpráv Poplatky a sankce Nastavit základní kritéria pro omezení nebo zákaz používání přísad Pozitivní nebo negativní list přísad Přeshraniční prodej přes internet Prodejní automaty Vystavování tab. výrobků v místě prodeje O1O2O3O4O5 O tématických okruhů 14 různých otázek

5 Vyplnění On-line Dotazníku On-line formulář naleznete zde:

6 Rozšíření Směrnice O1 1 Otázka ohledně rozsahu Směrnice. Souhlasíte s definicí problému? Ano/ Ne Dle Vašeho mínění, která možnost adresuje problém nejefektivněji? Beze změny Rozšíření působnosti směrnice

7 Bezdýmné tabákové výrobky O2 2 Otázka ohledně bezdýmných tabákových výrobků Je definice problému správná? Ano/Ne Která možnost nejefektivněji adresuje daný problém? Zákaz všech typů bezdýmných tabákových výrobků Beze změny Zrušení zákazu pro snus

8 Informace pro spotřebitele O3 7 Beze změnyZlepšít ochranu spotřebiteleZavést jednotná balení Příklad Komentáře: Neexistují žádné důkazy, že větší varování jsou efektivnější. Není žádný důkaz, že jednotná balení zlepší fungování vnítřního trhu nebo budou mít pozitvní zdravotní dopady. Naopak, pro nelegální výrobce bude daleko jednodušší kopírovat značky a povede to k nárustu nelegálního prodeje cigaret. Otázky týkající se informace pro spotřebitele Je definice problému správná? Ano/Ne Která možnost nejefektivněji adresuje daný problém?

9 Hlášení přísad O4O4 89 Otázky týkající se hlášení a registrace přísad Je definice problému správná? Ano/Ne Která možnost nejefektivněji adresuje daný problém? Beze změny Zavést společný povinný formát hlášení Příklad komentáře: Členské státy již mají možnost zavést poplatky a sankce. Dodržování těchto pravidel by mělo být i nadále ponecháno v zodpovědnosti každého státu. Zavedení poplatků a sankcí

10 Regulace přísad 10 O5 11 Otázky k regulaci přísad Souhlasíte s definicí problému? ANO/NE Příklad komentáře: Testování přísad by se mělo zaměřit na to, zda-li zvyšují toxicitu tabákového kouře Ustanovení základních kritérií na EU úrovni bez společného seznamu Beze změny Ustanovení společného seznamu Která možnost nejefektivněji adresuje daný problém?

11 Přístup k tabákovým výrobkům 14 O6 Otázky týkající se přístupu k tabákovým produktům Beze změny Příklad komentáře: Není zde jasně stanovený problém pokud jde o prodejní automaty nebo místa prodeje. Nejsou zde důkazy naznačující jak by zákazy mohly zlepšit fungování vnitřního trhu. Kontrolovaná nabídka a přístup Souhlasíte s definicí problému? ANO/NE


Stáhnout ppt "Revize Směrnice o tabákových výrobcích. •Dotazník ( ) se skládá z 6 tematických okruhů."

Podobné prezentace


Reklamy Google