Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Microsite Naše principy Podpora žádoucí firemní kultury ve Skupině ČEZ Prezentace pro IIK Grand Prix v kategorii Nejlepší elektronická komunikace Monika.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Microsite Naše principy Podpora žádoucí firemní kultury ve Skupině ČEZ Prezentace pro IIK Grand Prix v kategorii Nejlepší elektronická komunikace Monika."— Transkript prezentace:

1 Microsite Naše principy Podpora žádoucí firemní kultury ve Skupině ČEZ Prezentace pro IIK Grand Prix v kategorii Nejlepší elektronická komunikace Monika Dobiášová, manažer vnitřní komunikace, Skupina ČEZ

2 1 PODPORA ZMĚNY FIREMNÍ KULTURY VE SKUPINĚ ČEZ – POPIS VÝCHOZÍ SITUACE  V roce 2005 byly ve Skupině ČEZ zavedeny principy kultury orientované na výkon: 1.Nejvyšší prioritou je vytváření hodnoty při zajištění bezpečnosti 2.Prosazování individuální zodpovědnosti za dosahování ambiciózních výsledků 3.Budování sounáležitosti se Skupinou ČEZ 4.Rozvíjení lidského potenciálu 5.Vytváření mezinárodní organizace 6.Přijímání neustále změny 7.Prosazování integrity  Zaměstnanci ani po 3 letech tyto principy nepřijali za vlastní  Očekávání: zvýšit porozumění – jednoduchost, srozumitelnost

3 2 Nová podoba sedmi principů

4 3

5 44 OD ZNALOSTI A POROZUMĚNÍ K AKCEPTACI Znalost Porozumění Akceptace Aktivovat  učení se praxí – prostřednictvím příběhů vybraných zaměstnanců – jednání podle principů je samozřejmé  akční plány  víme „co principy znamenají pro konkrétní útvary“  vydefinovali jsme, co a jak máme v našem jednání zlepšit Motivovat  okamžitá podpora – děkovací karta  víme, že dodržovat principy se vyplatí každému z nás zlepšením pracovního výkonu, prostředí a vztahů na pracovišti Informovat  seznámit zaměstnance s novou podobou principů  víme, jaké jsou principy…co pro nás znamenají 7. března 2008 jsme spustili na podporu komunikace speciální microsite NAŠE PRINCIPY

6 55 Principy známe a víme, jak podle nich jednat Komunikační fáze

7 66 MICROSITE – FÁZE I. ZNÁME PRINCIPY A VÍME, JAK PODLE NICH JEDNAT  Seznámit zaměstnance s principy  Nové znění, grafická podoba, co principy znamenají  Edukační video s úvodním slovem CEO  Projevy chování podle principů pro rozdílné pracovní segmenty  Test na 7 modelových situacích  Soutěžní anketa  Spořič obrazovky  Principy ke stažení

8 7 SLEDOVANOST MICROSITE NAŠE PRINCIPY  Za první měsíc portál navštívilo zaměstnanců, někteří i opakovaně, protože celkový počet zobrazení stránek za tento měsíc byl  V druhém měsíci provozu portál zaregistroval návštěvu zaměstnanců s celkovým počtem zobrazení stránek  Pro srovnání: top zprávy obvykle dosahují (významná celoskupinová oznámení) až 3000 (novinky z oblasti platů a benefitů) zobrazení za měsíc. Lze tedy říci, že zaměstnanci mají o portál nadstandardně velký zájem.  Až do listopadu na portálu běžely ankety k jednotlivým principům.

9 88 A Aktivace jednat podle principů je samozřejmé Principy vašima očima Komunikační fáze

10 9 MICROSITE – FÁZE II. „POHLED NA PRINCIPY VAŠIMA OČIMA ANEB JEDNAT PODLE PRINCIPŮ JE SAMOZŘEJMÉ.“  Vybrali jsme 7 představitelů jednotlivých principů – zaměstnanců reprezentujících všechny významné procesy/útvary: Libor Kašpar, vedoucí blokové dozorny Temelín Jiří Veiner, auditor, ČEZ Distribuce, Děčín Petr Riesz a Jiří Drábek, elektromontéři, ČEZ Distribuční služby, Příbram Tomáš Žák, ředitel útvaru řízení technologie, divize Výroba, Dukovany Jaromír Pečonka, finanční ředitel, Polsko Šárka Riedlová, technolog provozu, elektrárnyTušimice + Prunéřov Kristýna Fialová, referentka obsluhy zákazníků, ČEZ Zákaznické služby  Zaměstnanci se stávají aktéry kampaně  Svým pohledem prezentují význam principu v jejich práci a na vlastním příkladě ukazují, že jednat podle principů je samozřejmé.

11 10 PRINCIPY VAŠIMA OČIMA MEDAILONKY NA MICROSITĚ Ukázat, jak principy fungují v normální práci – jednat podle principů je samozřejmé příběhy, medailonky z pracovního života - videospot

12 11 ZAPOJENÍ MANAŽERŮ: ZPĚTNÁ VAZBA A AKČNÍ PLÁNY NA MICROSITĚ  Zapojení nižšího a středního managementu do analýzy firemní kultury a realizace konkrétních kroků k naplňování principů v jednotlivých útvarech  Proběhly workshopy –diskuze: Jak fungují v našem útvaru v každodenní praxi principy? Co můžeme udělat pro zlepšení?  Byly vytvořeny akční plány, které ředitelé prezentovali na pracovních setkáních  Zveřejnění výsledků z workshopů na micrositě  co znamenají principy pro náš proces  kde jsme nejdále  kde máme rezervy  akční plán: Co uděláme pro zlepšení  Hlasovací zařízení na pracovních setkáních – zmapovali jsme míru porozumění a ztotožnění se s Našimi principy

13 12 NÁHLED MICROSITE NAŠE PRINCIPY

14 13 CO SE NÁM DAŘÍ A KDE MÁME REZERVY V JEDNOTLIVÝCH PRINCIPECH

15 14 PRO AKTIVACI ZAMĚSTNANCŮ JSME ZVEŘEJNILI AKČNÍ PLÁNY NA MICROSITĚ Daří se námNalézáme rezervyAkční plány Bezpečně tvoříme hodnoty Zabezpečili jsme bezporuchový provoz bez úrazů, požárů a ekologických katastrof Snižování rozpočtu má vliv na bezpečnost, ovlivňuje budget na opravy, investice Obhájit existující certifikáty Bezpečně uchováváme data a zpracováváme osobní údaje ze smluv Zabezpečení pracovišť (majetek, data) Zjednodušit předpisy a postupy Obhájili jsme Bezpečný podnikPo předání dodavateli téměř bez vlivu na bezpečnost Nastavit motivační stimuly ke zlepšení bezpečnosti práce Zodpovídáme za výsledky Kontrola, zpětná vazba, motivace podřízených Odpovědnost bez možnosti ovlivnit Stanovit konkrétní zodpovědnosti při řešení problematických úkolů Konkrétní úkoly přidělujeme konkrétním pracovníkům Nedostatečná kompetence k operativnímu rozhodováníPosílit delegování Dodržujeme rozpočtovou kázeň a termíny Ne vždy přistupujeme ke svěřeným prostředkům odpovědně Provádět důsledně kontrolu úkolů, zpětná vazba

16 15 A Zpětná vazba známe Naše principy a rozumíme, jak podle nich jednat?

17 16 Souhrnné výsledky za dceřiné společnosti a elektrárny Znáte našich sedm principů a rozumíte, jak podle nich ve své práci jednat?

18 17 Výsledky za elektrárny Znáte našich sedm principů a rozumíte, jak podle nich ve své práci jednat?

19 18 Výsledky za dceřiné společnosi Znáte našich sedm principů a rozumíte, jak podle nich ve své práci jednat?

20 19 Souhrnné výsledky za IDS a OJ Jaký princip je zaměstnancům naší elektrárny/společnosti nejbližší? Podle kterého jednáme v největší míře?

21 20 ZPĚTNÁ VAZBA NA MICROSITĚ

22 21 Motivace dodržovat principy se vyplatí každému z nás zlepšením výkonu, prostředí a vztahů na pracovišti Komunikační fáze

23 22 MICROSITE – FÁZE III. PODĚKOVÁNÍ – MOTIVACE PRO JEDNÁNÍ V SOULADU S PRINCIPY  Poděkování je nástroj pro okamžité ocenění zaměstnanců za jednání podle Našich principů  Forma: Flexi Pass – poukázka v hodnotě 500 Kč + děkovací karta „Poděkování“  Intranetová aplikace umožňuje rozeslat elektronickou verzi Poděkování  „nástěnka oceněných zaměstnanců“ - popis jednání slouží jako modelový příklad jednání  možnost informovat kolegy prostřednictvím aplikace

24 23 PODĚKOVÁNÍ – VSTUP DO APLIKACE Kliknutím na tlačítko „VSTUP“ se dostanete na seznam zaměstnanců, kteří jednají podle Našich principů a můžete vložit nové Poděkování

25 24 OCENĚNÉ JEDNÁNÍ INSPIRUJE OSTATNÍ Na intranetu je zveřejněno, jaké jednání bylo oceněno – příklady pro ostatní z praxe - v seznamu je možné filtrovat podle společnosti nebo principu

26 25 FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ NOVÉHO PODĚKOVÁNÍ Aplikace umožňuje rozeslání elektronické verze Poděkování po vyplnění formuláře

27 26 INFORMACE PRO KOLEGY


Stáhnout ppt "Microsite Naše principy Podpora žádoucí firemní kultury ve Skupině ČEZ Prezentace pro IIK Grand Prix v kategorii Nejlepší elektronická komunikace Monika."

Podobné prezentace


Reklamy Google