Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZEMNÍ PLYN JAKO SOUČÁST PRODUKTOVÉ NABÍDKY ČEZ PRODEJ Martin Ludvík ředitel podpory prodeje Business ČEZ Prodej Praha, 3. června 2010.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZEMNÍ PLYN JAKO SOUČÁST PRODUKTOVÉ NABÍDKY ČEZ PRODEJ Martin Ludvík ředitel podpory prodeje Business ČEZ Prodej Praha, 3. června 2010."— Transkript prezentace:

1 ZEMNÍ PLYN JAKO SOUČÁST PRODUKTOVÉ NABÍDKY ČEZ PRODEJ Martin Ludvík ředitel podpory prodeje Business ČEZ Prodej Praha, 3. června 2010

2 1  trhy s elektřinou a zemním plynem  duální nabídka ČEZ Prodej - logický krok  náš vstup na trh se zemním plynem byl více než úspěšný  aktuální vývoj na trhu se zemním plynem  neustále rozšiřujeme naši produktovou nabídku AGENDA

3 2 ROZVOJ TRŽNÍHO PROSTŘEDÍ V OBLASTI ELEKTŘINY VYÚSTILO V POSTUPNÝ POKLES PODÍLU ČEZ, KTERÝ SE I PŘES OČEKÁVANÝ POKLES DAŘÍ STABILIZOVAT [% ] MO Vývoj tržního podílu VO Celkem ČEZ Prodej v oblasti prodeje elektřiny:  je vedoucí/největší obchodník s elektřinou na trhu konečných zákazníků v ČR, který tak musí striktně dodržovat pravidla hospodářské soutěže  prezentuje v segmentu VO a MOP zákazníků obchodníka, vůči kterému se ostatní obchodníci vymezují cenou (Price leader)  tato omezení se snažíme eliminovat efektivním rozšiřování nabízených služeb/produktů (energetických i neenergetických) dle požadavků našich zákazníků s cílem nabídnout jedinečné řešení:  postupný nákup  pevná cena v EUR/MWh  elektronická fakturace, … Zdroj: ERÚ a ČEZ

4 3 TRH SE ZEMNÍM PLYNEM A TRH S ELEKTŘINOU SE NEUSTÁLE SBLIŽUJÍ A POMALU PŘERŮSTAJÍ V JEDEN VELKÝ ENERGETICKÝ TRH Trh se zemním plynemTrh s elektřinou

5 4  ze střednědobého pohledu nám vstup na příbuzný trh, trh se zemním plynem přináší příležitosti:  jde o nově liberalizovaný trh, který je v MWh cca 2x tak velký jako trh s EE  jde o stabilní trh s vysokým potenciálem růstu a jedná se o ekologicky vnímanou komoditu  ZP je komodita budoucnosti - ZP je společně s EE vhodný substitut ostatních paliv  trh se ZP přináší viditelné synergie z pohledu konečného zákazníka - SPOC*, fakturace, …  duální strategii mají/zvolili již mnozí naši konkurenti … (E.ON, RWE, Lumius, …) OFENZIVNÍ MARKETINGOVÁ STRATEGIE (vstup na příbuzný trh se zemním plynem) … V ROCE 2009 I SKUPINA ČEZ ROZŠÍRILA SVOJI PRODUKTOVOU NABÍDKU PRO FIREMNÍ ZÁKAZNÍKY O NOVOU KOMODITU - ZEMNÍ PLYN …

6 55  nabídka dodávky zemního plynu je primárně určena pro firemní zákazníky  odběrná místa v segmentu VO (roční spotřeba > MWh)  odběrná místa v segmentu SO (630 MWh < roční spotřeba < MWh)  našim zákazníkům nabízíme podle jejich preferencí více možností ocenění:  pevná cena po celou dobu platnosti smlouvy, stanovená dle cen na burze  cena stanovená komoditním vzorcem, která „dýchá“ s vývojem cen podkladových aktiv  naše duální nabídka (elektřina + plyn) našim zákazníkům přináší:  jednoho, silného a spolehlivého dodavatele obou komodit  nabídku vyššího komfortu obsluhy pro obě komodity  dedikovaného obchodního zástupce - jednotnou komunikaci a individuální obsluhu  možnost podílet se na výhodách vyplývajících ze synergií mezi oběmi komoditami  možnost optimalizace Vašich nákladů na energie  více na ZAŘAZENÍ ZEMNÍHO PLYNU DO NAŠEHO PORTFOLIA NÁM UMOŽNILO POSKYTNOUT FIREMNÍM ZÁKAZNÍKŮM DUÁLNÍ NABÍDKU EE + ZP

7 6 POZITIVNÍ REAKCE ZÁKAZNÍKŮ NA NAŠI NABÍDKU PŘEDČILA VŠECHNA NAŠE OČEKÁVÁNÍ, COŽ JE PRO NÁS ZÁVAZEK I DO BUDOUCNA ČEZ ProdejJednotkyCE 2010 Počty zákazníků [ks]221 Počty OM [ks]464 Roční objem ZP [GWh]1 902 Zemní plyn Tržní podíl *VOSOMOCelkem ČEZ Prodej 4,5%2,1%0,2%2,2%  skupina ČEZ svým úspěšným vstupem na trh se zemním plynem výrazně podpořila tržní prostředí pro tuto komoditu v ČR:  VOČR OMz toho ČEZ Prodej104 OM27%  SO ČR OMz toho ČEZ Prodej 56 OM14%  také díky působení Skupiny ČEZ se liberalizace trhu se ZP skutečně akcelerovala a i přes rozdílnost obou trhů se trhy (ZP a EE) k sobě přibližují a v některých aspektech se „rodí“ společný energetický trh  oba trhy mají společné hráče - zákazníci/spotřebitelé x E.ON, RWE, ČEZ, … x OTE Zdroj: ČEZ, Bilanční centrum; * smluvené hodnoty pro rok 2010

8 77  nabídka pro rok 2010  cena ZP je i přes její růst v průběhu dubna značně výhodnější než je cena založená na vzorci  volatilita kurzu české koruny silně ovlivňuje cenovou výhodnost nabídky ZP pro české zákazníky, která je založena na aktuálních FW cenách ZP na velkoobchodním trhu  naši obchodníci jsou připraveni firemním zákazníkům předložit cenovou nabídku dle potřeb našich zákazníků  nabídka pro rok 2011  výhodná cena zemního plynu platí i pro rok 2011, ale cena na burzách již reagovala na růst ceny ropy a topného oleje (viz vývoj cen ZP na EEX) …  od počátku roku 2010 je každá 2. nabídka na elektřinu doprovázena nabídkou na zemní plyn - ukazuje se, že duální nabídka je pro zákazníky skutečně zajímavá  také díky příznivým cenám se dynamika prodeje ZP i šíře produktového portfolia začíná přibližovat trhu s EE VÝHODNÉ CENY ZEMNÍHO PLYNU NA SVĚTOVÝCH BURZÁCH NÁM UMOŽŇUJÍ NABÍDNOUT ZÁKAZNÍKŮM ÚSPORU NÁKLADŮ JEŠTĚ V LETOŠNÍM ROCE  V průběhu dubna došlo na burzách k první větší korekci ceny ZP Zdroj: EEX, ČEZ

9 88 CENA KLÍČOVÝCH PODKLADOVÝCH AKTIV (ROPA A TOPNÝ OLEJ) STÁLE ROSTOU A ZVYŠUJÍ TAK CENU PLYNU, JEŽ JE DEFINOVÁNA KOMODITNÍM VZORCEM Zdroj: EEX, ČEZ Stabilní resp. mírně posilující koruna ovlivňuje cenu zemního plynu tím pozitivním směrem …

10 9 NAŠE PRODUKTOVÁ NABÍDKA ZEMNÍHO PLYNU PŘINESLA NA TENTO TRH MNOHO NOVINEK A PLÁNUJEME JI I NADÁLE ROZŠIŘOVAT...  s ohledem na zkušenosti z prvních měsíců prodeje zemního plynu a s ohledem na poptávku našich zákazníků jsem naši nabídku rozšířili o novinky:  nabídky kombinující cenu stanovenou komoditním vzorcem a cenu fixní  možnost pořízení/ocenění dodávky fixní cenou ve vícero krocích (Postupný nákup)  nabídka víceletých kontraktů a připravujeme další …  možnost stanovení pevné ceny v EUR  …  úspěšný vstup na trh se zemním plynem v ČR urychlil naše přípravy na zahájení prodeje zemního plynu na Slovensku  získali jsem licenci na prodej ZP na Slovensku, budujeme tým a infrastrukturu  první dodávky plynu očekáváme od

11 10  Kampaň Léto 2010  bonus pro každého nového zákazníka na plyn 500,- Kč za odběrné místo  celková cenová nabídka (komodita vč. distribuce) o 5% nižší oproti konkurenci a její garance po celý rok 2011 (i nadále chceme zůstat levnější)  jednoduchost procesu změny dodavatele (vše vyřídíme za zákazníka)  odklad plateb záloh až do 2011  od i nadále nabízíme celkovou cenu o 5% nižší s garancí, odklad platby záloh do 2011 a jednoduchost procesu změny dodavatele  všichni naši zákazníci mohou využívat kvalitní a komfortní obsluhu, kterou Skupina ČEZ poskytuje.  možnost optimalizace Vašich nákladů na energie  více na:   telefonní lince  všech zákaznických centrech SKUPINA ČEZ OD ROZŠÍŘILA SVOJI NABÍDKU ZEMNÍHO PLYNU PRO VŠECHNY ZÁKAZNÍKY - VČETNĚ DOMÁCNOSTÍ …

12 11 DĚKUJI ZA POZORNOST … ČEZ PRODEJ OBCHODNÍK S ELEKTŘINOU A ZEMNÍM PLYNEM


Stáhnout ppt "ZEMNÍ PLYN JAKO SOUČÁST PRODUKTOVÉ NABÍDKY ČEZ PRODEJ Martin Ludvík ředitel podpory prodeje Business ČEZ Prodej Praha, 3. června 2010."

Podobné prezentace


Reklamy Google