Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Daniela Matoušková a Kateřina Staňková. cíl: • seznámení studentů s programem Česká kvalita • charakteristika jednotlivých značek kvality metodika: •

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Daniela Matoušková a Kateřina Staňková. cíl: • seznámení studentů s programem Česká kvalita • charakteristika jednotlivých značek kvality metodika: •"— Transkript prezentace:

1 Daniela Matoušková a Kateřina Staňková

2 cíl: • seznámení studentů s programem Česká kvalita • charakteristika jednotlivých značek kvality metodika: • prostudování dostupných materiálů o tomto programu • prostudování jednotlivých značek klíčová slova: • značka, kvalita, spotřebitel, výrobek, služby, certifikace

3 • přijala česká vláda dne 26. června 2002 • národní program podpory prodeje kvalitních výrobků a poskytování kvalitních služeb • hlavním smyslem programu je „oddělit zrno od plev“ cíle České kvality: • zavést jednotný systém důvěryhodných značek kvality • zlepšit informovanost spotřebitelů o nabídce kvalitních výrobků nebo služeb na domácím trhu • pomoci zlepšit image českých firem v zahraničí • podpořit domácí výrobce, kteří dbají na kvalitu své produkce

4 • řídící výbor – má 21 členů, jmenuje je Rada ČR pro jakost • sekretariát – touto funkcí je pověřeno Národní informační středisko podpory kvality • správci značek – organizace, které udělují značky kvality a byly přijaty do programu Česká kvalita

5 • zájemce o vstup vyplní „Žádost o registraci do Programu Česká kvalita“ • o jeho přijetí rozhoduje Řídící výbor • po přijetí správce značky obdrží:  Oprávnění k používání značky Česká kvalita  Manuál k používání značky Česká kvalita  Pokyny pro výrobce a poskytovatele služeb k užívání značky Česká kvalita

6 • Kvalitu výrobku (služby) ověřila nezávislá zkušebna • Kvalita je průběžně kontrolována • Je ověřována spokojenost zákazníků s výrobkem či službou • Program Česká kvalita je garantován vládou ČR Program Česká kvalita je jediným programem označování kvalitních výrobků a služeb v ČR vyžadujícím opravdu nezávislé ověřování kvality oceněných produktů.

7

8 • aktuálně je v programu 21 značek • značky přijaté do programu mají právo používat spolu se svým logem i logo České kvality • CZECH MADE, ekologicky šetrný výrobek a služba, APEK, ESČ

9

10 • poskytuje jednoduchý návod, jak vybrat s minimálním rizikem kvalitní výrobek nebo službu • jde o jednu z prvních přijatých značek programu Česká kvalita (přijata r. 2002) • doba platnosti certifikátu je 2 roky a v tomto období probíhá minimálně 1 kontrola - Vinné sklepy Valtice a.s. - Rulandské modré Klinmam czech, spol. s r.o. – soubor ložních výrobků KLINMAM CZECH TRIOLA a.s. - Drátová podprsenka

11 • jde o výrobek/službu, která je od začátku do konce svého výrobního a spotřebního procesu šetrná jak k životnímu prostředí tak ke zdraví spotřebitele,doba platnosti certifikátu je 3roky • v ČR se udělují 3 ekoznačky: Ekologicky šetrný výrobek, Ekologicky šetrná služba a Ekoznačka EU ESSELTE, s.r.o., - Lepenka, karton a výrobky z nich Vodafone Czech Republic a.s. - Kancelářské a administrativní služby FOSFA a.s., - Čisticí, mycí a úklidové prostředky

12 • značka kvality služeb internetových obchodů, spotřebitel má jistotu, že nákup proběhne v pořádku • Asociace pro elektronickou komerci • doba platnosti certifikátu je 1 rok kasa.cz – prodej elektroniky parfums.cz – prodej kosmetiky bellarose.cz – prodej květin

13 • vyjadřuje shodu vlastností označených výrobků s normami na elektrickou bezpečnost • neomezená doba platnosti • značku spravuje Elektrotechnický zkušební ústav ELEKTRODESIGN ventilátory spol. s r.o. - Elektrické ohřívače MBE a IBE ETA - Řada podlahových vysavačů ETA 454 TRINO Trevos - Zářivková svítidla PRIMA

14 • výrobci do programu vstupují především za účelem hledání konkurenční výhody, zvýšení prestiže firmy a zlepšení postavení na zahraničních trzích • závěr bychom vám rádi poděkovali za pozornost a doufáme, že vám tato prezentace dala hodně zajímavých informací jako nám 

15 HES, Aleš, Marta REGNEROVÁ; a Daniela HRUBÁ. Obchodní nauka. Praha: Credit, ISBN X. Česká kvalita. Česká kvalita [online] [cit ]. Dostupné z:


Stáhnout ppt "Daniela Matoušková a Kateřina Staňková. cíl: • seznámení studentů s programem Česká kvalita • charakteristika jednotlivých značek kvality metodika: •"

Podobné prezentace


Reklamy Google