Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dílna budoucnosti pro nové podněty, cíle a priority jednání do roku 2020 Cestovní ruch a doprava v Euroregionu Neisse – Nisa - Nysa Oybin, 19.-20.06.2013.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dílna budoucnosti pro nové podněty, cíle a priority jednání do roku 2020 Cestovní ruch a doprava v Euroregionu Neisse – Nisa - Nysa Oybin, 19.-20.06.2013."— Transkript prezentace:

1 Dílna budoucnosti pro nové podněty, cíle a priority jednání do roku 2020 Cestovní ruch a doprava v Euroregionu Neisse – Nisa - Nysa Oybin,

2 Představení účastníků • Účastníci z různých oborů * Doprava: 10 Tourismus: 17 Veřejná správa: 12 Znáte poslání? • Počet odpovědí ANO: 15 • Počet odpovědí NE: 19 * Někteří účastníci jsou činní napříč obory Oybin,

3 Fáze kritiky pozitivnínegativní Libnet+ (Euro-Neisse-Ticket)Mezery v železniční síti Důvěryhodná spolupráceBilaterální nikoli trilaterální projekty Již existující přeshraniční projekty (cyklotrasy, viaSacra, Trilex) Není možná trvalá udržitelnost projektů po uplynutí podpůrné doby Společné publikace„Hřebenovka“ – Stavění mostů Setkání všech národností (dílna budoucnosti) Výměna informací (třístranná) a interní NisaGoJazyk a spory Hledání řešení při právních problémechPrávní rámec Mezery v přeshraniční infrastruktuře (cyklotrasy, turistické trasy) a jejich komunikace Nedostatek partnerů projektu Oybin,

4 Fáze představivosti- doprava • • funkční dopravní klastry • jednotný drážní systém – schválení 4. železničního balíčku • poptávka – analýza nabídek • prověřit autobusová spojení jako alternativu vlakového spojení (náklady) • Management aktivit na rozhraní • definice městské a příměstské hromadné dopravy ve smyslu cestovního ruchu  vymezení mobilních řetězců • (Přeprava sportovního vybavení) • informační systém v reálném čase • trinacionální dopravní sdružení • institucionalizovaná forma spolupráce pro systém jízdenek Libnet+ Oybin,

5 Fáze představivosti - komunikace • mobilní komunikace • trilaterální turistický informační systém • společné vystupování na mezinárodním trhu • systematická výměna informací o akcích a zajímavostech v regionu • aktivace vnitřního trhu • koncentrace marketingu na primární témata • silnější vnímání vedoucí role v Euroregionu • společně koordinovaná spolupráce • zintenzivnění online-marketingu • vyjasnění otázky, zda název ERN je smysluplný pro komunikaci • participativní rozvoj poslání Oybin,

6 Fáze představivosti - financování • větší zapojení poskytovatelů služeb • reálné projekty PPP pro rozvoj infrastruktury Oybin,

7 Fáze představivosti - infrastruktura • dokončení infrastruktury (cyklostezky, turistické stezky) • „Hřebenovka“ • výkonné propojení dopravy a cestovního ruchu Oybin,

8 Fáze představivosti - projekty • velká rozmanitost produktů resp. témat (aktivní dovolená, cestování za kulturou, zahradní kultura, přírodní atrakce, [pískovcová skalní města]) • tvoření interdisciplinárních pracovních skupin (cestovní ruch & doprava) • více aktivit a myšlenek orientovaných na řešení • začlenění firem z regionu • pracovní skupina se všemi třemi národnostmi před zahájením projektů • komplexní zaměření nejenom výhradně na cestovní ruch • vytváření trvale udržitelných produktů z konzistentních tematických oblastí • trvalá spolupráce pracovních skupin Oybin,

9 Fáze představivosti - region • zvýšit atraktivitu regionu • vytvořit životní hodnoty a atraktivitu regionu • musí být vytvořena politická vůle obcí • marketing možný pouze pokud se vytvoří vlastní struktury (podobné MGO) (speciálně pro Polsko a Českou republiku) • tematické zesíťování regionů • spolupráce soukromého a veřejného sektoru • vytvoření struktur k etablování ERN jako značky • individuální zájmy jednotlivých regionů podřídit společným zájmům Oybin,

10 Fáze představivosti - management kvality • výkonné propojení dopravy a cestovního ruchu • kvalifikace všech zúčastněných stran Oybin,

11 Fáze realizace Týmová práce v „národních týmech“: S jakými opatřeními musíme-měli bychom-chceme začít? S jakými prostředky by měla tato opatření být realizována? Oybin,

12 Výsledky národních týmů Polsko • Další podpora Libnet+ • Reklamní kampaň/ utváření značky  ERN • Propojení dopravy s nabídkami cestovního ruchu • Projekty by se měly nést samy • Vytváření obchodních společností podobných MGO • Rozvoj Sudetské cesty  propojení infrastruktury v celých Sudetech • Rozšíření stávajících tras k vytvoření sítí poskytovatelů služeb • Analýza k uzavření mezer infrastruktury Oybin,

13 Výsledky národních týmů Česká republika • Rozvíjení tematických tras • Vytváření bezbariérových nabídek • Přeshraniční vodní cesty, cyklostezky a městská a příměstská hromadná doprava (rozhraní) • Vytvoření cykloturistického centra • Zachování vytvořené infrastruktury • Společné vytváření produktů v rámci ERN • Zintenzivnit marketing ÖPNV • Koncepce cestovního ruchu zimních sportů resp. cykloturistiky (skibusy resp. cyklobusy) • Zahájení opatření PPP • Koncepce k napojení soukromého sektoru • Slavnost Nisa k etablování u populace (úvodní akce k zahájení sezóny) • Obsahová podpora u PPP modelů • Společné pozorování trhu Oybin,

14 Výsledky národních týmů Německo • Dlouhodobá a pravidelná setkání k dalšímu rozvoji a realizaci projektů • Vytvořené strategické skupiny s rozhodovací pravomocí ze skupiny dopravy i cestovního ruchu 1 x ročně setkání společné strategické skupiny • 2 x ročně EUREX setkání (doprava a cestovní ruch) • Další rozvoj poslání ERN • Stanovení priorit • Vytvoření a evaluace ročních plánů (krátkodobé) • Informační cesta k určení situace (vzájemné návštěvy aktérů) • Podpora opatření B2B (Roadshow) • Konkrétní projekty by měly provádět projektové skupiny • Tematické pracovní skupiny k realizaci strategie Oybin,

15 Celkové výstupy z workshopu 1.Opatření na strategické úrovni • Vytvoření střednědobého plánu jako podkladu pro roční plánování • Vždy jedna strategická skupina za problematiku dopravy a problematiku cestovního ruchu (jednání 2x za rok) • 1x za rok jednání zástupců obou skupin • První setkání strategických skupin proběhne na podzim 2013 Zodpovědní - Německo • MGO za problematiku cestovního ruchu • ZVON za problematiku dopravy Zodpovědní – Česká republika • Zodpovědní za cestovní ruch na Krajském úřadě Libereckého kraje • KORID za problematiku dopravy Zodpovědní – Polsko • DOT za problematiku cestovního ruchu • HS Jelenia Góra • Zodpovědnost za problematiku dopravy je ještě otevřená

16 Celkové výstupy z workshopu 2.Realizace strategické spolupráce na konkrétních tématech a oblastech úkolů • Témata budou konkretizována v příslušné strategii a odborné skupině Oybin,

17 Celkové výstupy z workshopu 3.Marketingová opatření a)Vnitřní marketing • Úvodní akce k zahájení sezóny (Festival d´Euroregion) • Infocesty a roadshow • Další vzdělávání zúčastněných b)Marketing pro hosty • Vtáhnout média (PR) • Informační služby pro hosty (SMS, displeje v městské hromadné dopravě atd.) • Zaměření na trojstrannou spolupráci • Zintenzivnit lobbying Oybin,


Stáhnout ppt "Dílna budoucnosti pro nové podněty, cíle a priority jednání do roku 2020 Cestovní ruch a doprava v Euroregionu Neisse – Nisa - Nysa Oybin, 19.-20.06.2013."

Podobné prezentace


Reklamy Google