Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kouření v restauracích Zpráva z průzkumu veřejného mínění Květen 2012.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kouření v restauracích Zpráva z průzkumu veřejného mínění Květen 2012."— Transkript prezentace:

1 Kouření v restauracích Zpráva z průzkumu veřejného mínění Květen 2012

2 Metodologie Kouření v restauracích, květen  Kvantitativní výzkum  Metoda dotazování: Face to face (osobní dotazování tazatele s respondentem)  Nástroj výzkum: Strukturovaný dotazník  Cílová skupina: Obyvatelé kraje starší 18 let, reprezentativní vzorek podle věku, pohlaví a velikosti místa bydliště  Velikost vzorku celkem: 8488 rozhovorů  Termín realizace výzkumu: březen – duben 2012

3 Detailní analýza v grafech – hlavní informace 3

4 4 Kouření v české populaci Znění otázky: Kouříte? Každý nebo téměř každý den si zapálí 24 % Čechu, nekuřáci tvoří většinu 64%, ostatní kouří pouze několikrát za měsíc nebo naprosto výjimečně. Muži kouří častěji než ženy. Lidé s vyšším vzděláním kouří méně často než lidé s nižším stupněm vzdělání. Kouření v restauracích, květen 2012 Celkem (n=8488) Muži (n=4125) Ženy (n=4363) Bez vzdělání, ZŠ (n=1255) ŠŠ bez maturity, vyučení (n=3234) SŠ s maturitou (n=2941) VŠ, Vyšší odborné (n=1058)

5 5 Postoj ke kouření v hospodě, restauraci Znění otázky: Vadí Vám kouření v hospodě, restauraci, kavárně a baru? Více než polovině Čechů (52 %) vadí kouření v restauracích, výrazně více ženám (61%) než mužům (43 %). Kouření také vadí ve větší míře vysokoškolsky vzdělaným lidem (63 %) než lidem s nižším vzděláním. Kouření v restauracích, květen 2012 Celkem (n=8488) Muži (n=4125) Ženy (n=4363) Bez vzdělání, ZŠ (n=1255) ŠŠ bez maturity, vyučení (n=3234) SŠ s maturitou (n=2941) VŠ, Vyšší odborné (n=1058)

6 6 Kuřáci omezují svobodu nekuřáků Znění otázky: Omezují podle Vás kuřáci svobodu nekuřáků? 61 % Čechů se domnívá, že kuřáci omezují svobodu nekuřáků, opět častěji si toto myslí ženy než muži. Takto se vyjádřilo i 28 % kuřáků. Kouření v restauracích, květen 2012

7 7 Postoj k zákazu kouření v restauracích Znění otázky: Vyjádřete svůj postoj k zákazu kouření v restauracích Více než ¾ Čechů by uvítaly zákaz kouření v restauracích, častěji ženy než muži. 41% kuřáků nespatřuje problém v zavedení zákazu kouření v restauracích. Kouření v restauracích, květen 2012

8 8 Negativa při návštěvě restaurací Znění otázky: Co Vám při návštěvě restaurací / barů / kaváren a jiných pohostinských zařízení vadí? Báze: všichni respondenti Nekvalitní obsluha, kouř z cigaret a nekvalitní jídlo představují nejčastější negativa při návštěvě Čechů v restauraci, baru či kavárně. Kouř z cigaret, jako negativum, výrazně dominuje mezi nekuřáky. Kouření v restauracích, květen 2012

9 9 Počet vykouřených cigaret Znění otázky: Kolik cigaret průměrně za den vykouříte? Znění otázky: Kolik cigaret vykouříte v hospodě, restauraci, kavárně a baru při vaší běžné návštěvě? Báze: respondenti, kteří kouří Za jeden den kuřák průměrně vykouří 15 cigaret. Za jednu běžnou návštěvu hospody, restaurace či baru jeden kuřák průměrně vykouří cca 9 cigaret. Kouření v restauracích, květen 2012 Za den Při běžné návštěvě v hospodě, restauraci, baru 14,9 8,5 průměr

10 10 Frekvence návštěv hospod, restaurací, barů Znění otázky: Jak často navštěvujete hospody, restaurace, kavárny a bary? Necelá čtvrtina Čechu chodí do hospod, restaurací a barů minimálně 1x týdně. Kuřáci chodí častěji než nekuřáci. Lidé s vyššími příjmy navštěvuji tyto zařízení častěji, než-li lidé s nižšími příjmy domácnosti. Kouření v restauracích, květen 2012

11 11 Průměrná útrata v restauracích Znění otázky: Jaká je vaše průměrná útrata v hospodách a restauracích za jednu návštěvu za Vaši osobu? Báze: respondenti, kteří navštěvují rest., hosp., bary, Jeden Čech průměrně utratí 211,- Kč za jednu návštěvu v pohostinství, restauraci či baru. Kuřáci utratí nepatrně více než nekuřáci. S rostoucím příjmem domácnosti dramaticky roste i průměrná útrata v těchto zařízeních. Kouření v restauracích, květen 2012

12 12 Důvody návštěvy restaurací, barů, kaváren Znění otázky: Jaké jsou důvody návštěvy restaurací/barů/kaváren a jiných pohostinských zařízení? Báze: všichni respondenti Češi chodí do restaurací, barů a kaváren především kvůli setkání se s přáteli, jídlu a pivu. Kvůli kouření chodí do takovýchto zařízení pouze 24 % kuřáků. Kouření v restauracích, květen 2012

13 13 Reakce na zákaz kouření v restauracích Znění otázky:.Kdyby byl zákaz kouření v restauracích, jak byste se zachoval\a? Po zavedení zákazu kouření v restauracích, by drtivá většina lidí, navštěvovala restaurace ve stejné míře jako předtím. Drobný pokles by byl kompenzování lidmi s vyššími příjmy, kteří deklarovali, že by do restaurací chodili mírně častěji a kteří v restauraci utratí v průměru více než nižší příjmové kategorie. Kouření v restauracích, květen 2012

14 14 Průměrný obrat restaurací v roce 2010 byl 100 miliard. Základní ukazatele stravování a pohostinství v roce 2009 a 2010 Zdroj: ČSÚ Území ČR Kouření v restauracích, květen [1]2010 [2] I.II.III.IV.I.II.III.IV. Průměrný evidenční počet zaměstnanců (ve fyz. os.) Mzdy bez OON (mil. Kč) Průměrná hrubá měsíční mzda na 1 zaměstnance (ve fyz. os., Kč) Tržby celkem (mil. Kč) z toho tržby za zboží (mil. Kč) Výkony vč. obchodní marže (mil. Kč) Výkonová spotřeba (mil. Kč) Účetní přidaná hodnota (mil. Kč) Podíl účetní přidané hodnoty na výkonech (%)29,527,828,9 29,127,029,026,1 Tržby celkem (mil. Kč) - rok Poznámky: [1] revidované údaje [2] předběžné údaje

15 15 Česká republika je jedinou zemí v Evropě, kde není zákaz kouření v restauracích Kouření v restauracích, květen 2012

16 16 Sociodemografické rozdělení respondentů PohlavíVěkVzdělání Čistý měsíční příjem celé domácnosti Kraj V %, N = 8488

17 17 Kontakty Kouření v restauracích, květen 2012 Ipsos Tambor, Národní 6, Praha 1, Ipsos Tambor SR, Heydukova 12, Bratislava, Radek Jalůvka General Manager ČR a SR Garant projektu GSM: Tatiana Wartuschová Account Director Ipsos Public Affairs GSM:


Stáhnout ppt "Kouření v restauracích Zpráva z průzkumu veřejného mínění Květen 2012."

Podobné prezentace


Reklamy Google