Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému."— Transkript prezentace:

1 Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Procvičovací cvičení – shoda přísudku s podmětem Projekt Škola činností CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_179 ©Mgr. Soňa Patrochová Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost. Základní škola Loket, okres Sokolov

2  Název: procvičovací cvičení – shoda přísudku s podmětem  Anotace: pracovní listy jsou určeny k procvičování probraného učiva  Autor: Mgr. Soňa Patrochová  Jazyk: Český  Očekávaný výstup: poznat podmět a odvodit koncovky v minulém čase  Klíčová slova: podmět, přísudek, základní skladební dvojice  Druh učebního materiálu: pracovní listy  Druh interaktivity:  Cílová skupina: žáci 1.stupně základní školy  Stupeň a typ vzdělávání: 1.stupeň ZŠ - základní  Ročník: 4.  Vazby na ostatní materiály: učebnice a pracovní sešit ČJ 4.ročník – Nová škola Brno

3 Označ modře přísudek a červeně podmět  Děti si hrály na hřišti s míčem.  Návštěvníci v zoo obdivovali vycvičené opice.  Květiny na zahradě po dešti rychle vyrostly.  Maminka mi uvařila dobrou večeři.  Venku svítilo celý den sluníčko.  V sadě rozkvetly ovocné stromy.  Rozzuření psi chránili své území.  Auta se rychle řítila do zatáčky.  Okolo zahrady se honily sousedovy kočky.  Světlo zářilo na potemnělou ulici.

4 Zařaď podmět ke správnému rodu  Na dvoře zobala kuřata zrní.  Na konci představení diváci tleskali.  Diamanty se třpytily na slunci.  Otrhané okurky ještě nebyly zralé.  Poupata včera ráno rozkvetla.  Koně klusali při dostihu.  Záhadné případy byly vyřešeny.  Kamarádky mi daly dobré rady.  Studenti se učili na důležitý test.  Sovy hlasitě houkaly. ŽENSKÝ - Y No psala jsem mamky známý, co budu potřebovat na doučko, na semík STŘEDNÍ - A MUŽSKÝ NEŽ. - Y MUŽSKÝ ŽIV. - I

5 Doplň podmět nebo přísudek  Auta __________  __________ zpívaly  Kočky __________  Fotky __________  __________ vykvetly  Perly __________  __________ vyli  Sněhuláci __________  Domy __________  __________ usnula  Kuchaři __________  Lišky __________  Netopýři __________  __________ se potápěli  __________ kvokaly  Autobusy __________  Babičky __________  __________ se roztříštila

6 Doplň a/i/y  Děti skotačil_ na koupališti. Dřevěná prkna byla složen_ ve stodole. Ovocné zmrzliny se na sluníčko brzy roztál_. Ptáci kroužil_ na obloze. Blesky udeřil_ do země. Tatínkovy kalhoty mi byl_ velké. Babičky pekl_ svatební koláče. Papíroví draci vlál_ ve větru. Lesní víly se objevil_ ve známé pohádce. Ovce se pásl_ na louce. Děvčata tančil_ na parketě. Zdi byl_ namalované modrou barvou. Davy lidí čekal_ na vstupenky na koncert. Princové v pohádkách často bojoval_ s draky. Na podzim opadával_ listy ze stromů. Vánoční dárky mi udělal_ velikou radost. Dešťové kapky dopadal_ na okno.

7 Napiš :  3 podměty ženského rodu : __________ __________  2 podměty mužského životného rodu : _________ _________  2 podměty mužského neživotného rodu : _________ _________  3 podměty středního rodu : __________ __________

8 Doplň podměty do vět  V lese bylo nádherně. __________ šuměly, __________ zpívali a __________ voněly. Přišli se na nás podívat i __________, a jejich __________ také přihopsala. Z hloubi lesa se ozývaly __________, troubili __________, křičely __________ a houkali __________. Za chvíli přiběhli __________ a přiklusaly i __________. Nápověda : kukačky, květiny, mláďata, srnky, sojky, sýčci, stromy, jezevci, ptáci, zajíci, jeleni.

9 Označ modře přísudek a červeně podmět  Děti si hrály na hřišti s míčem.  Návštěvníci v zoo obdivovali vycvičené opice.  Květiny na zahradě po dešti rychle vyrostly.  Maminka mi uvařila dobrou večeři.  Venku svítilo celý den sluníčko.  V sadě rozkvetly ovocné stromy.  Rozzuření psi chránili své území.  Auta se rychle řítila do zatáčky.  Okolo zahrady se honily sousedovy kočky.  Světlo zářilo na temnou ulici.

10 Zařaď podmět ke správnému rodu  Na dvoře zobala kuřata zrní.  Na konci představení diváci tleskali.  Diamanty se třpytily na slunci.  Otrhané okurky ještě nebyly zralé.  Poupata včera ráno rozkvetla.  Koně klusali při dostihu.  Záhadné případy byly vyřešeny.  Kamarádky mi daly dobré rady.  Studenti se učili na důležitý test.  Sovy hlasitě houkaly. ŽENSKÝ - Y No psala jsem mamky známý, co budu potřebovat na doučko, na semík STŘEDNÍ - A MUŽSKÝ NEŽ. - Y MUŽSKÝ ŽIV. - I

11 Doplň podmět nebo přísudek v minulém čase  Auta se rozjela  Děti zpívaly  Kočky mňoukaly  Fotky se promítaly  Růže vykvetly  Perly se blýskaly  Psi vyli  Sněhuláci se roztáli  Domy byly postaveny  Děvčata usnula  Kuchaři vařili  Lišky lovily  Netopýři viseli  Turisté se potápěli  Slepice kvokaly  Autobusy se rozjely  Babičky pekly  Skla se roztříštila

12 Doplň a/i/y  Děti skotačily na koupališti. Dřevěná prkna byla složena ve stodole. Ovocné zmrzliny se na sluníčko brzy roztály. Ptáci kroužili na obloze. Blesky udeřily do země. Tatínkovy kalhoty mi byly velké. Babičky pekly svatební koláče. Papíroví draci vláli ve větru. Lesní víly se objevily ve známé pohádce. Ovce se pásly na louce. Děvčata tančila na parketě. Zdi byly namalované modrou barvou. Davy lidí čekaly na vstupenky na koncert. Princové v pohádkách často bojovali s draky. Na podzim opadávaly listy ze stromů. Vánoční dárky mi udělaly velikou radost. Dešťové kapky dopadaly na okno.

13 Napiš :  3 podměty ženského rodu : růže dívka kočka  2 podměty mužského životného rodu : sněhulák chlapec  2 podměty mužského neživotného rodu : kolotoč penál  3 podměty středního rodu : kuře slovo oko

14 Doplň podměty do vět  V lese bylo nádherně. Stromy šuměly, ptáci zpívali a květiny voněly. Přišli se na nás podívat i zajíci, a jejich mláďata také přihopsala. Z hloubi lesa se ozývaly kukačky, troubili jeleni, křičely sojky a houkali sýčci. Za chvíli přiběhli jezevci a přiklusaly i srnky.

15 Seznam použité literatury a pramenů: 1. Zdroj - 2. Zdroj – Autor: Soňa Patrochová Základní škola Loket, okres Sokolov Červen 2012 Objekty, použité k vytvoření sešitu, jsou součástí SW Smart Notebook nebo pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. PHDR. JAROMÍRA KVAČKOVÁ. Český jazyk 4 nově : Pracovní sešit pro 4. ročník. Tiskárna Nový Malín: NOVÁ ŠKOLA, s.r.o., ISBN JANÁČKOVÁ, Mgr. Zita a PaedDr. Hana MÜHLHAUSEROVÁ. Český jazyk 4: učebnice pro 4. ročník. 2. Brno: Nová škola s.r.o., ISBN POLANSKÁ, Jiřina. Cvičebnice českého jazyka: pracovní sešit pro 4. ročník ZŠ. druhé. Praha: Fortuna, ISBN Zdroj -


Stáhnout ppt "Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému."

Podobné prezentace


Reklamy Google