Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekty destinačního managementu v Moravskoslezském kraji - od turistické oblasti po region Ing. Michal Blaško, Euroregion Praděd Ing. Jiří Vzientek,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekty destinačního managementu v Moravskoslezském kraji - od turistické oblasti po region Ing. Michal Blaško, Euroregion Praděd Ing. Jiří Vzientek,"— Transkript prezentace:

1 Projekty destinačního managementu v Moravskoslezském kraji - od turistické oblasti po region Ing. Michal Blaško, Euroregion Praděd Ing. Jiří Vzientek, Agentura pro regionální rozvoj, a.s. 1

2 Rozdělení turistického regionu Severní Morava a Slezsko 2

3 Vznik destinačních managementů turistických oblastí 3 Turistická oblast Zastřešující organizaceWWW stránky pro návštěvníky Těšínské SlezskoRegionální rada rozvoje a spolupráce se sídlem v Třinci www.tesinskeslezsko.cz Beskydy-ValašskoDestinační management turistické oblasti Beskydy-Valašsko o.p.s. www.beskydyportal.cz Poodří - Moravské Kravařsko Destinační management turistické oblasti Poodří-Moravské Kravařsko o.p.s. www.moravskekravarsko.cz OstravskoStatutární město Ostravawww.ostravainfo.cz Opavské SlezskoStatutární město Opava (příprava založení o.p.s.) www.opavske-slezsko.cz (bude spuštěno) Jeseníky-východEuroregion Pradědwww.jeseniky-rodina.cz

4 Příklad dobré praxe - destinační management Jeseníky-východ 4

5 Jeseníky-východ • Rozvoj venkova a cestovního ruchu = priorita č. 1 Euroregionu Praděd • Vznik profesionální destinační společnosti v rámci struktur Euroregionu Praděd (sdružení 71 obcí okresů Bruntál a Jeseník) v roce 2011 • Komunitně přijatá marketingová strategie 2010 • Komunitně vedený rozvoj CR na bázi partnerství veřejného a soukromého sektoru 5

6 Jeseníky - východ • Cíl: zastavit propad návštěvnosti a nastartovat její růst o 10% ve srovnání s rokem 2010 • Naplňování cíle prostřednictvím akčních plánů  Akční plán I. (07/2011 – 05/2012), 2,9 mil. Kč  Akční plán II. (06/2012 – 05/2013), 2,4 mil. Kč  Akční plán III. (06/2013 – 07/2014), ??? • Důraz na vzdělávání, kvalitu regionálního produktu CR, podporu prodeje nabídky CR a inovativnost • Měření návštěvnosti a příjmů z ubytovaných hostů 6

7 Jeseníky - východ 7 Stav k 31.12. Počet příjezdů hostů z toho rezidenti z toho nerezidenti Počet přenocování z toho rezidenti z toho nerezidenti 2000134 771118 37116 400678 365622 57555 790 2001137 445116 32421 121574 052510 49563 557 2002144 051115 45828 593578 425501 32777 098 2003134 354113 68120 673584 214521 35362 861 2004118 840102 29216 548495 443445 90349 540 2005113 67699 15214 524450 838406 63944 199 2006112 07997 29214 787403 030355 50647 524 2007109 01996 55012 469368 258331 83336 425 2008106 18294 44311 739330 216297 87432 342 200994 80787 3597 448315 300295 77919 521 201088 05980 3957 664295 599274 88620 713 201188 66082 8725 788295 730280 39715 333 201296 72390 4216 302314 780298 39916 381

8 Jeseníky - východ 8

9 9 • V roce 2012 se zvýšil počet příjezdů hostů ve srovnání s rokem 2010 o 8664 osob, tj. nárůst o 9,8 % • V roce 2012 se zvýšil počet přenocování hostů ve srovnání s rokem 2010 o 191811, tj. nárůst o 6,5 % • V roce 2012 se zvýšily příjmy z ubytovaných hostů • Tato zvýšení způsobují multiplikační efekty z hlediska návštěvnosti atraktivit, návštěvnosti IC z hlediska zaměstnanosti apod.

10 Jeseníky - východ 10

11 Jeseníky - východ 11 • jasná pravidla pro veřejnou podporu soukromých subjektů v CR (směrnice č. 3/2012 Euroregionu Praděd) přináší důvěru těch, kteří chtějí spolupracovat, • spolupráce následně přináší inovace a konkurenční výhody • tam, kde funguje spolupráce, roste návštěvnost a doba pobytu • povinná certifikace ubytovacích zařízení (1. a zatím jediní v ČR) přináší kvalitu a komplexnost služeb • Voucher systém Jeseníky (jediný v ČR) je účinným nástrojem pro motivaci cestovních kanceláří ke spolupráci s Euroregionem Praděd a přináší nové solventní návštěvníky do Jeseníků • spolupráce na vertikální úrovni s CzechTourism, Moravskoslezským krajem a ARR Ostrava přináší velké úspory při realizaci aktivit akčních plánů, • Regionální fórum cestovního ruchu je nutným institucionálním předpokladem pro spolupráci (síťování) aktérů v cestovním ruchu a financování akčních plánů

12 Základní pravidla pro fungování krajského destinačního managementu • Navázání a doplnění aktivit realizovaných oblastními destinačními managementy se zaměřením na zahraniční trhy • Nutnost respektování existence pouze jedné základní komunikační linky s podnikatelskými subjekty cestovního ruchu - informace plynou přes destinační managementy turistických oblastí • Informovanost, zapojení a spolupráce při přípravě a realizaci akčních plánů odehrávajících se na úrovni turistické oblasti • Nabídka účasti na prezentačních akcích v zahraničí pro zástupce oblastních destinačních managementů • Vytváření komplexní nabídky služeb cestovního ruchu nejenom v rámci Moravskoslezského kraje, ale řešení přesahů se sousedními kraji a turistickými oblastmi (Jeseníky-západ, Valašsko) 12

13 Projekt krajského destinačního managementu • Zaměření marketingových aktivit do zemí a míst s existencí pravidelného leteckého spojení s Ostravou - Velká Británie (Londýn), Francie (Paříž) • Využití potenciálu "východních trhů" - Rusko, Ukrajina • Doplnění aktivit na trzích sousedních států (Polsko, Slovensko, Německo) • Zaměření na tvorbu a podporu prodeje konkrétních produktů určených pro využití jak individuálním turistou tak cestovními kancelářemi a touroperátory (pobyty, pobytové balíčky) • Marketingová kampaň zaměřená na podporu prodeje vytvořených produktů • Zhodnocení výsledků projektu - na základě návštěvnosti z cílových zahraničních trhů 13

14 Produkty • Tvorba produktů pro jednotlivé cílové zahraniční trhy - celkem 30 produktů vycházejících z TOP nabídky jednotlivých turistických oblastí – oslovení všech certifikovaných ubytovacích zařízení v Moravskoslezském kraji – oslovení relevantních poskytovatelů služeb v cestovním ruchu s nabídkou spolupráce • Zacílení na vhodné cílové skupiny dle jednotlivých zemí na základě dostupných analýz a výzkumů • Obsah produktů vytvářen ve spolupráci s destinačními managementy turistických oblastí • Vytváření článků (příběhů) o atraktivitách a zajímavostech regionu a jejich rozesílání k dalšímu využití spolupracujícím subjektům 14

15 Propagace produktů • přímé prezentační akce v cílových destinacích - využití zázemí a pomoci Českých center – Francie (Paříž) – Velká Británie (Londýn) – Rusko (Moskva) – Ukrajina (Doněck) • Účast na veletrzích cestovního ruchu - Německo (Berlín) - Polsko (Wroclaw, Katowice) - Slovensko (Bratislava) • Realizace famtripů/presstripů z cílových zemí • Internetová reklamní kampaň ve Velké Británii a Francii (mix kontextové a bannerové reklamy) zaměřená na konkrétní nabídku produktů CR 15

16 Zapojení cestovních kanceláří • Oslovení a nabídka spolupráce směřovaná na všechny incomingové CK v ČR a CK v zahraničí mající v nabídce Českou republiku • Poskytnutí detailních informací o subjektech zapojených do produktu (kontakty, ceníkové ceny, apod.) • Uvedení přímého odkazu na CK na webu s vytvořenými produkty - využití stávajícího webu Moravskoslezského kraje - www.msregion.cz • Možnost zakoupení zájezdu vytvořeného dle produktu klikem na odkaz na cestovní kancelář • Produktové listy tvořeny tak, aby se daly jednoduše vložit do katalogu spolupracujících CK 16

17 Základní pravidlo na závěr ZÁKLADNÍ CÍL VŠECH AKTÉRŮ ZABÝVAJÍCÍCH SE CESTOVNÍM RUCHEM JE STEJNÝ -ZVÝŠENÍ POČTU NÁVŠTĚVNÍKŮ K TOMU JE NUTNÁ KOOPERACE A SPOLUPRÁCE VŠECH AKTÉRŮ V CESTOVNÍM RUCHU 17

18 Kontakty Ing. Michal Blaško tel: 603 868 533 e-mail: michal.blasko@europraded.cz Ing. Jiří Vzientek tel: 605 863 466 e-mail: vzientek@arr.cz Děkujeme za pozornost 18


Stáhnout ppt "Projekty destinačního managementu v Moravskoslezském kraji - od turistické oblasti po region Ing. Michal Blaško, Euroregion Praděd Ing. Jiří Vzientek,"

Podobné prezentace


Reklamy Google