Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

POUŽITÍ STÁTNÍCH HMOTNÝCH REZERV NA LIKVIDACI NÁSLEDKŮ BLESKOVÝCH POVODNÍ V SRPNU A ZÁŘÍ 2010 V RÁMCI POMOCI LIBERECKÉMU A ÚSTECKÉMU KRAJI.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "POUŽITÍ STÁTNÍCH HMOTNÝCH REZERV NA LIKVIDACI NÁSLEDKŮ BLESKOVÝCH POVODNÍ V SRPNU A ZÁŘÍ 2010 V RÁMCI POMOCI LIBERECKÉMU A ÚSTECKÉMU KRAJI."— Transkript prezentace:

1

2 POUŽITÍ STÁTNÍCH HMOTNÝCH REZERV NA LIKVIDACI NÁSLEDKŮ BLESKOVÝCH POVODNÍ V SRPNU A ZÁŘÍ 2010 V RÁMCI POMOCI LIBERECKÉMU A ÚSTECKÉMU KRAJI

3 Činnost SSHR byla zahájena 7.8. 2010 a ukončena 19.10. 2010. Základem činnosti je usnesení vlády ze dne 9. srpna 2010 č. 561.uv100809.0561.pdfuv100809.0561.pdf Celkově byly poskytnuty SHR v evidenční hodnotě 98.000.000 Kč. Část PZ je nadále v užívání, k tomu SSHR zpracovává příslušné smlouvy. Jedná se o:  19 mostů,  700 vysoušečů.

4 4 ÚKŠ Odborná pracovní skupina pro koordinaci zabezpečení věcnými zdroji KŠ jiného správního úřadu KŠ kraje obec Schéma toku informací při vyžadování věcných zdrojů nezbytné dodávky z KP kraje nezbytné dodávky mimo KP kraje KŠ určené obce KŠ ÚSÚ KŠ SSHR Ochraňovatel

5 Prostředky pro nouzové zásobování pitnou vodou a náhradní zdroje elektrické energie

6 Počátek povodní 7. srpna 2010 Přeprava byla zahájena dne 7.8. v noci a dokončena 10.8. ve 23.00 hod. První materiál předán 8. srpna v 8.45 hod tj.: • necelých 10 hodin od vzniku krizové situace • 2 hodin od vydání rozhodnutí SSHR

7 Jednalo se zejména o: • množství vyvážených zásob, • vzdálenosti na které byl vývoz prováděn, • absolutní zapojení všech ŘS do procesu vývozu, Vlastní průběh a organizace vývozu přesáhla v řadě aspektů rámec doposud předpokládaných a v metodice popsaných činností jednotlivých středisek při vývozu PZ, zahrnující i jízdy řidičů SOŽ vozidly ŘS 2 Čachovice, doplňování PHM u střediska Třebestovice a tankování vozidlem na PHM z ŘS 2 Čachovice, údaje o počtu nasazených vozidel, řidičů a celkovém počtu ujetých kilometrů je uveden na následujících schématech Základní způsoby organizace jízd

8 Schéma jízd střediska Plzeň Plzeň Sázava Olomouc Pohořelice Třebestovice Čachovice Vinařice Frýdlant Liberec 7 vozidel a 2 přívěsy 4 řidiči dva koloběhy po stejné trase Plzeň – Frýdlant – Plzeň 530 km Celkem 3.772 km

9 Schéma jízd střediska Vinařice Plzeň Sázava Olomouc Pohořelice Třebestovice Čachovice Vinařice Frýdlant Liberec 1 vozidlo 3 řidiči tři koloběhy: Vinařice – Frýdlant – Vinařice 400 km Vinařice – Čachovice – Frýdlant – Čachovice – Vinařice 480 km Vinařice – Čachovice – Frýdlant – Vinařice 450 km Celkem 1.431 km + 440 km vozidly ŘS 2

10 Schéma jízd střediska Sázava Plzeň Sázava Olomouc Pohořelice Třebestovice Čachovice Vinařice Frýdlant 2 vozidla a přívěs 2 řidiči dva koloběhy: Sázava – Frýdlant – Třebestovice – Sázava 560 km Sázava – Čachovice – Frýdlant – Třebestovice 588 km Celkem 1.148 km Liberec

11 Schéma jízd střediska Pohořelice Plzeň Sázava Olomouc Pohořelice Třebestovice Čachovice Vinařice Frýdlant Liberec Č. Lípa Hrádek n/N 4 vozidla a 2 přívěsy 4 řidiči jeden koloběh: Pohořelice – Třebestovice – Liberec – Frýdlant – Čachovice – Pohořelice 550 km Celkem 2.277 km + 1.300 km vozidly ŘS 2

12 Schéma jízd střediska Olomouc Plzeň Sázava Olomouc Pohořelice Třebestovice Čachovice Vinařice Frýdlant Liberec 7 vozidel a 2 přívěsy 7 řidičů dva koloběhy: Olomouc – Liberec – Olomouc 520 km Olomouc – Liberec – Čachovice – Frýdlant – Čachovice – Olomouc 980 km Celkem 4.832 km + 1.200 km vozidly ŘS 2

13 Schéma jízd střediska Čachovice Plzeň Sázava Olomouc Pohořelice Třebestovice Čachovice Vinařice Frýdlant Liberec 5 řidičů - koloběhy: Čachovice – Frýdlant – Čachovice 4x Čachovice – Frýdlant – Česká Lípa - Čachovice Čachovice – Třebestovice – tankování PHM Čachovice – Česká Lípa- Čachovice 2x Čachovice – Višňová Čachovice - Vinařice – Frýdlant - Čachovice Celkem 3.103 km Č. Lípa● Višňová ●

14 Celkem bylo od jednotlivých středisek SOŽ a VIS, na základě sedmi rozhodnutí, vydaných SSHR v průběhu 8. a 9. srpna, vyvezeno 120 ks materiálu a techniky. Středisko Rozhodnutí SSHR ze dneCelkem 8. srpna9.srpna19.srpna č. 04č. 05č. 06č.07č. 08č. 09č.21 PLZEŇ060007013 VINAŘICE01500107 SÁZAVA006004010 OLOMOUC00002100 POHOŘELICE000086014 ČACHOVICE40119524255 CELKEM4722934422120

15 Požadavky na PZ, ochraňované u SOŽ a VIS, byly uplatněny na prostředky pro zásobování pitnou vodou (71 ks) a na zdroje elektrické energie (49 ks)Skupina Druhy techniky - materiálu Počet Zásobování pitnou vodou Auto nosiče kontejnerů + kontejnery na pitnou vodu 6 +61 Přívěs cisterna na pitnou vodu 3 Úpravna vody 1 Zdroje el. energie Elektrocentrály49 CELKEM120 Kontejner cisterna na pitnou vodu KCA 2m 3 Elektrocentrála 4kVA-ČSAB4-3/1-400/231

16 Významnou roli při vývozu sehrály nosiče kontejnerů Nakládka v Čachovicích Soustředění kontejnerů ve Frýdlantu Vykládka v Raspenavě Vykládka v Krásném Lese

17 Evidenční hodnota vyvezených PZ Středisko Evidenční hodnota vyvezených PZ k rozhodnutí SSHR ze dne Celkem za č.04-06 8. srpna č. 04č. 05č. 06x Plzeň1.230 722,00 Vinařice180 133,00171 806,00351 939,00 Sázava403 796,00 Olomouc0 Pohořelice0 ŘS2 Čachovice 1.783 057,00366 600,002.149.657,00 Celkem1.783 057,001.410 855,00942 202,004.136.114,00

18 Ze skladů SOŽ a VIS byly předány dne 8.,9.,10.a 21.8.2010 PZ v celkové evidenční hodnotě 24. 816 887,00 Kč Při vývozu nedošlo k dopravní nehodě ani ke škodě na předávaném materiálu! Středisko Evidenční hodnota vyvezených PZ k rozhodnutí SSHR ze dne Celkem za č.04-21 9. srpna19.srpna č. 07č. 08č. 09č. 21 Plzeň1.758 229,002.988 951,00 Vinařice180 133,00532 072,00 Sázava1.676 000,002.079 796,00 Olomouc3.128 281,00 Pohořelice2.259 630,00277 000,002.536 630,00 Čachovice2.076 257,001.037 050,004.981 425,003.306 768,0013.551 157,00 Celkem2.076 257,006.424 961,008.872 787,003.306 768,0024. 816 887,00

19 Na vývozu se u SOŽ přímo podílelo celkem 34 osob (53,1% všech zaměstnanců) • ve funkci řidič a závozník 23 osob. • v řídících funkcích a jako nakládací skupiny 11 osob. K přepravám zásob bylo nasazeno: 28 ks techniky + 8 ks techniky pro nakládku ve skladech. Při vývozu bylo ujeto: 13.460 km vozidly SOŽ + 2.940 km vozidly ŘS 2 Čachovice. Návrat techniky zpět do skladů si vyžádal ujetí 9.165 km. Celkové náklady téměř 490.000 Kč. Stř. Počet Km ujeté auty SOŽ Km ujeté auty ŘS 2 Náklady Ř/ZNAVlek vývoz PZ návrat PZ NMostatnícelkem PL4/1723.7722.198036.40358.94895.351 VI3/1101.431044014.48428.10242.586 SA2/1211.148 893 893013.40224.42837.830 OL7/0724.8323.4861.20048.630107.863156.493 PO4/0422.2772.5881.30052.580103.700156.280 ∑20/321713.4609.1652.940165.499323.041488.540

20 Na vývozu se u VIS přímo podílelo celkem 10 osob • ve funkci řidič, mechanik,skladník 8 osob • v řídících funkcích 2 osoby K přepravám zásob bylo nasazeno: 13 ks techniky + 2 ks techniky pro nakládku ve skladu. Při vývozu bylo ujeto: 6.043 km vozidly VIS vlastními řidiči Návrat techniky zpět do skladu včetně PZ SOŽ si vyžádal ujetí 9.903 km. Pro převoz úpravny vody do Višňové byl využit nosič kontejnerů SSHR od HZS Středočeského krajeSkl.Počet Km ujeté auty VIS Celkem s PZ Doprovodná vozidla Ř/ZNAVlek vývoz PZ návrat PZ Škoda Fabia Ford Transit celkem ČA5/01306.0439.90315.9468127811.593

21 StřediskoVývozNávratZávady Pokračuje zápůjčka Plzeň1312 Chybí 2 ks víko Auto nosič kontejnerů AVIA D 80N 4t Vinařice76 Drobné nedostatky Kontejner cisterna na pit. vodu KCA 3m 3 Sázava1010-- Olomouc2119 Drobné nedostatky Kontejner cisterna na pit. vodu KCA 2m 3 Pohořelice1413 Ohnutý rám cisterny Kontejner cisterna na pit. vodu KCA 2m 3 Čachovice5546 1EC ztracena, chybí víko, drobné poškození 3x Kontejner cisterna na pit. vodu KCA 2m 3 3x Kontejner cisterna na pit. vodu KCA 3m 3 2x Kontejner cisterna na pit. vodu CAV 3m 3 CELKEM1201065 Drobné nedostatky vyřešeny u VIS a středisek SOŽ na základě zvýšeného limitu od SSHR svépomocí, ohnutý rám a nákup víka je řešen dodavatelsky. Vyhodnocení návratu vyvezených PZ Z hlediska návratu PZ byla jen z části dodržena zásada, že příjemce vrací výdejci. • největší část byla vracena přes ŘS 2 – poděkování za náročné převzetí • část zápůjček byla středisky SOŽ odebrána přímo u příjemců S ohledem na množství a hodnotu vyvezeného materiálu jsou škody zanedbatelné.

22 Dílčí problémy: • dodržování doby řízení a odpočinku - poučování řidičů, • provádění důsledných dohovorů s příjemci - k vyloučení problémů s vykládkou v obcích – čekání na jeřáb - objasnění, že cisterny jsou bez vody - podmínek předání a převzetí PZ

23 Veškeré úkoly byly splněny

24

25 Náhradní silniční přemostění

26 Bylo postaveno a předáno 19 mostů. Další most byl postaven, ale obec jej odmítla převzít, proto byl následně Armádou ČR demontován a vrácen zpět SSHR. Pro Liberecký kraj bylo vybudováno 8 mostů o celkové délce 135 bm. Pro Ústecký kraj pak 11 mostů o celkové délce 276 bm.

27 V období od 15.8. 2010 (most v obci Rousínov Liberecký kraj) do 4.9. (most v obci Nová Ves v Ústeckém kraji) tj. během 20 dnů bylo dokončeno 19 mostů (jeden z nich obec odmítla převzít). Poslední most v obci Višňová-Víska byl předán 19.10. 2010.

28 Náklady na výstavbu mostů (data poskytnuta MO ČR):  projekční činnost 600.000 Kč,  výstavba mostů 5.820.000 Kč.  Celkem: 6.420.000 Kč. Jedná se pouze o režijní náklady. Nejsou započítány náklady na mzdy!

29 Na výstavbu mostu typu MS bylo průměrně nasazeno 30 osob a 16 ks techniky po dobu 1 až 3 dny. Na výstavbu mostu typu TMS bylo nasazeno 45 osob a 26 ks techniky po dobu 14 dnů.

30 Liberecký kraj :Rousínov 15.8 a 26.8.2010Rousínov 15.8 a 26.8.2010 Obr. 15.8.2010 Obr. 26.8.2010 : Chrastava 25.8. a 3.9.2010 Chrastava 25.8. a 3.9.2010 Obr. 25.8.2010 Obr. 3.9.2010 :Heřmanice 4.9.2010Heřmanice 4.9.2010 Obr. :Víska 19.10.2010Víska 19.10.2010 Obr. :Raspenava 28.8.2010Raspenava 28.8.2010 Obr. :Nová Ves 6.9.2010Nová Ves 6.9.2010 Obr. :Chrastava-H.Vítkov 1.9.2010Chrastava-H.Vítkov 1.9.2010 Obr. Brniště 1.9.2010 Obr. :Mařeničky 3.9.2010Mařeničky 3.9.2010 Obr.

31 Jetřichovice 20.8.2010 Obr. Hřensko 18.8.2010 Obr. Lužec 19.8.2010 Obr. Heřmanov č 126 26.8.2010 Obr. Heřmanov čp. 106 25.8.2010 Obr. Děčín 28.8.2010 Obr. Dolní Habartice 23.8.2010 Obr. Kytlice 17.8.2010 Obr.

32 Pohotovostní zásoby poskytnuté cestou HZS ČR.

33 Cestou HZS ČR byly poskytnuty:  733 vysoušečů,  58 malých odvodňovacích souprav,  30 násypek písku,  2 soupravy pro dekontaminaci osob,  1 automobil vyprošťovací těžký,  1 velkokapacitní čerpadlo Sigma 400

34 Cestou HZS ČR byly poskytnuty:  1 spr pro dálkovou přepravu vody SOMATI,  1 automobilový nosič těžkých kontejnerů

35 Hmotné rezervy z působnosti Správy státních hmotných rezerv

36 V souladu s usnesením vlády ČR vlády ze dne 9. srpna 2010 č. 561 byly z hmotných rezerv poskytnuty pohonné hmoty v hodnotě 10 532 398,- Kč pro zabezpečení činnosti zasahujících jednotek HZS a ostatních složek IZS při záchranných a likvidačních pracích. Jednalo se o:  256 485 l motorové nafty,  105 538 l automobilového benzínu,  6 968 l leteckého petroleje.

37 Z Á V Ě R

38  V souladu s usnesením vlády byla SSHR koordinačním orgánem pro poskytování SHR.  Veškeré požadavky na SHR byly zajištěny v požadovaném rozsahu a požadovaných lhůtách.  K uplatňování požadavků prozatím nebyl v využíván IS KRIZKOM

39  Přes veškerou snahu nám na počátku krize chyběly relevantní informace z úrovně krajů, zejména o vývoji situace a jejich potřebách v oblasti věcných zdrojů.  Z úrovně krajů chyběla v první fázi krize odezva, zda byly požadované PZ v pořádku dodány nebo zda se jejich potřeba změnila (EC, mostní konstrukce, úpravna vody).

40  Při vyžadování věcných zdrojů zvažovat i ekonomickou stránku. Z úrovně SSHR je každý požadavek respektován jako prioritní, který je potřeba zajistit v plném rozsahu (neuplatňovat požadavek s vědomím, že mi stačí pouze část, ale uplatním raději více, abych něco dostal).

41  V oblasti výstavby náhradního silničního přemostění hodnotíme velice kladně součinnost s Universitou obrany a Armádou ČR. Krize vznikla 7.8. a 4.9. bylo vyprojektováno, vydáno a postaveno 19 mostů.  Nelze spoléhat na to, že na všechny poškozené mosty budou poskytnuty pohotovostní zásoby a že veškeré projekty a výstavbu provede AČR.

42  Velice oceňujeme spolupráci s MV-GŘ HZS, jak v oblasti koordinace řešení požadavků na věcné zdroje, tak i v oblasti systematického předávání informací.

43  V oblasti vývozu pohotovostních zásob bylo péčí SSHR vydáno, přepraveno, předáno na místě (včetně místního rozvozu) 112 ks techniky. První požadavek byl uplatněn 7.8. večer a poslední technika byla na místě 10.8. ve 23.00 hod. Dalších 8 ks techniky z PZ bylo poskytnuto v průběhu dalšího období.  Systém vývozu pohotovostních zásob se plně osvědčil.

44  Vývoz pohotovostních zásob byl Správou rozšířen i oblast dopravy vrácených PZ zpět do skladů Správy. Vozidla Správy při plnění tohoto úkolu najela 41 151 km.

45  Během prvních 3 dnů byl0 z PZ vyčerpáno téměř 85 % elektrocentrál o výkonu do 30 kVA.  Jaké elektrocentrály vlastně potřebujeme? Z úrovně krajů směrem k věcně příslušným ÚSÚ nebyl v rámci plánování nezbytných dodávek uplatněn žádný požadavek, který byl avizoval nedostatek elektrocentrál (odst. 3, §10 zákona 241/2000 Sb.).

46  ÚSÚ uplatňují pouze požadavky na EC pro nezbytné dodávky v oblasti své působnosti. Požadavky z úrovně krajů nejsou uplatňovány. Téměř 70 % EC v PZ je o výkonu vyšším než 30 kVA.

47  Usnesení vlády k použití SHR bylo vládou přijato již 9.8. 2010. uv100809.0561.pdfuv100809.0561.pdf  Zvážit délku období na které jsou pohotovostní zásoby bezplatně poskytují k odstraňování následků povodní. Navrhována je lhůta 60 dnů (změna zákona 241/2000 Sb.), případně delší doba usnesením vlády.  Jednoznačně stanovit, kdy nejpozději lze uplatnit požadavek na bezplatné poskytnutí SHR.

48 V případě zvažování vyhlášení krizového stavu na úrovni kraje bychom přivítali telefonickou informaci o potřebě věcných zdrojů resp. SHR. Volat lze kdykoliv:  Ing. Miloslav Novák 724178181  Ing. Antonín Kahánek 602200937

49


Stáhnout ppt "POUŽITÍ STÁTNÍCH HMOTNÝCH REZERV NA LIKVIDACI NÁSLEDKŮ BLESKOVÝCH POVODNÍ V SRPNU A ZÁŘÍ 2010 V RÁMCI POMOCI LIBERECKÉMU A ÚSTECKÉMU KRAJI."

Podobné prezentace


Reklamy Google