Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vývoj letectví před a v průběhu 1. světové války.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vývoj letectví před a v průběhu 1. světové války."— Transkript prezentace:

1 Vývoj letectví před a v průběhu 1. světové války

2  Vývoj letectví lze charakterizovat jedním souvětím : 1. světová válka udělala z kusu prkna letadlo a 2. světová válka udělala z letadla létající pevnost.  a +1. světová válka = + 2. světová válka = + čas =

3  Za úplně nejprvnějšího průkopníka považujeme Leonarda da Vinchiho.  Zvrat přišel až s bratry Wrightovy, kteří se pokoušeli vzletět již od roku  roku 1903 si nechali patentovat kluzák s revolučním způsobem řízení (3 osy) po 1000 zkušebních letů ( prototyp č. 3 )

4  Den D nastal , kdy po 3 měsících práce vytáhli z garáže letadlo které se zapsalo do ději 1. motorovým letem  Letoun Flyer I (dnes jako Kitty Hawk) na 4. pokus v jeden den uletěl 279 metrů za za 56 sekund rychlost 4,982 m/s = 17,936 km/h VE SKUTEČNOSTI USKUTEČNILI 1. MOTOROVÝ LET RUSOVÉ

5 ORVILEWILBUR

6 RokUdálost 1500Leonardo da Vinci se zabýval principy konstrukce letajícího stroje Michail Vasilievič Lomonosov sestrojil model vrtulníku na meteorologické zkoumání atmosféry Joseph Michel Montgolfier a Jacques Étienne Montgolfier sestrojili papírový balón, v kterém se jako první lidé vznesli Jean-François Pilâtre de Rozier a François Laurent d'Arlandes Alexandr Fjodorovič Možajskij uskutečnil první úspěšné pokusy řízeného letadla těžšího než vzduch za pomoci nakloněné roviny Otto Lilienthal letěl poprvé na závěsném kluzáku vlastní konstrukce. 1900Ferdinand von Zeppelin uskutečnil první lety se vzducholodí. 1903Bratři Wrightové uskutečnili první řízený let letounu. 1906Alberto Santos-Dumont uskutečnil první uznaný let letounu v Evropě. 1909Louis Blériot přeletěl poprvé kanál La Manche 1919 John Alcock a Arthur Whitten Brown na letadle Vickers Vimy uskutečnili první přelet Atlantského oceánu (na trase Newfoundland - Irsko) 1919 George Herbert Scott přeletěl poprvé Atlantský oceán vzducholodí (trasa Skotsko - Newfoundland) 1927 Charles Augustus Lindbergh uskutečnil první sólo přelet letounem na trase New York - Paříž

7  Ve 4. století byl popsán princip vrtulníku v Číně  1. zdokumentovaný vrtulník sestrojil Paul Cornu  1. plně funkční vrtulník se představil roku 1938 v Berlíně

8  Za první světové války vzducholodě používaly Francie, Itálie, Německo, Rusko, USA a Velká Británie.  Osvědčily se zejména pro dálkový průzkum, smutně prosluly také jako první strategické bombardéry  Byly děleny na jednotlivé vaky příčnými přepážkami  Vzducholodě se plnily vodíkem (výbušný, perfektní hořlavina)

9  Německé vzducholodě Zeppelin podnikaly dlouhé lety do Anglie, kde bombardovaly průmyslové, ale i civilní cíle.  Německo vyrábělo také vzducholodě typu Schütte- Lanz či Parseval.  Německo bylo nuceno postoupit své vzducholodě vítězným mocnostem  Franciebyla na počátku 1. světové války 2.největším producentem vzducholodí (Astra, Chalais-Meudon, Zodiac)  V průběhu války docházelo k vytláčení vzducholodí letadly.  vzducholodě zůstávaly ve výzbroji

10 ,,Letadlo je vhodné ke sportování, ale pro použití v armádě je bezcenné“ Ferdinand Foch 1911 ,, Skutečný boj ve vzduch, jak si jej představují žurnalisté, musí být odmítnut jako mýtus. Úkolem letectva je vidět a ne bojovat.“ Německý generální štáb, říjen 1914 ,,Najdi soupeře a sestřel ho, vše ostatní je nesmysl.“ Manfred Freiherr von Richthofen 1917 ( nejlepší německý stíhač první světové války ( 80 sestřelů )

11  Zjištění nutnosti letecké převahy  Postupně přidávané stíhací stroje do průzkumných eskader, někdy dokonce i celé letky  Spojenci nevyčleňovali nejlepší stíhače do elitních nově vzniklých stíhacích eskader a zároveň měli nedostatek kvalitně vycvičených pilotů a ztráty rostly

12  Užité materiály: dřevo, plátno, železo  Konstrukce: 2plošníky a 3plošníky  Výzbroj až 3 kulomety, bomba  Osádka: pilot, někdy i zadní střelec  Specifická výbava: obě strany: závěsný hák pod vzducholoď Němci: synchronizovaný kulomet (1915) Airco D.H.4 britský 2 místný stíhací bombardér

13 Ukázka německé stíhačky (WW1) Jde o jeden z nejúspěšnějších letounů 1. světové války. Němci na něm dosáhli 2.nejvyššího počtu sestřelů na typ letounu. Létaly na něm přední německá esa.

14  Pilot, který sám sestřelí 5 a více nepřátel za období kariéry, války či pohotovosti  Podmínkou připsání sestřelu je potvrzení sestřelu od jiného pilota, nebo členu pozemního štábu  Richthofen * (nejlepší eso němců a celé války s 80 sestřely)

15  Mannock * (61 sestřelů) (Anglie)  Little * (47 sestřelů) (Austrálie)  Fonck * (75 sestřelů) (Francie)  Beauchamp * (54 sestřelů) (Jižní Afrika)  Bishop * (72 sestřelů) (Kanada)  Brumowski * (35 sestřelů) (Rakousko  Gilmour * ???? (39 sestřelů) (Skotsko)  Kozakov * (20 sestřelů) (Rusko)  Většině se stal jejich letoun osudným a u 2 se to neví

16  Naspaměť naučené orientační body  Mapa připíchnutá na horní polovině nohavice od kalhot  Systém hodin užívající představu ciferníku, nebo náramkové hodinky, kdy 12. hodina byla příď letounu a 6. hodina směrové kormidlo, a před údaj zapsaný hodinou se přidávalo zda je nepřítel zhora, či zdola

17  V 1. světové válce se užívaly formace proudu jak pro bombardéry i stíhače, šípová formace, obdélníková formace.  Nalétávalo se v řadách po 4 až 10 strojích vele sebe a na konci války byly mezi řadami rozestupy až 10 minut  Většinou se létalo v těsné formaci, kterou převzaly bombardéry ve 2. světové válce a na formaci proudu ( 1917 ) si vzpomělo RAF až v roce 1944

18  Vytvořil: Petrásek Jan  Třída: IX.B  Škola: ZŠ Školní 1803 Roudnice nad Labem  Datum:  Souhlas se stahováním z webu a užitím pro osobní účely nikoli jako referátu do hodiny !

19  Knihy: Nevšední letadla aneb pokusy létat před i po bratrech Wrightových Německá stíhací od T.J. Constabla  Web: encyklopedie a fc5085e d4f258cb3c5e, fc5085e d4f258cb3c5e


Stáhnout ppt "Vývoj letectví před a v průběhu 1. světové války."

Podobné prezentace


Reklamy Google