Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Úroveň marketingu stavebních projektů v ČR a očekávané trendy.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Úroveň marketingu stavebních projektů v ČR a očekávané trendy."— Transkript prezentace:

1 Úroveň marketingu stavebních projektů v ČR a očekávané trendy

2 Stavební dílo z hlediska marketingu  Stavební dílo patří bez nadsázky mezi vrcholy lidského snažení  Extrémně složitý a technicky náročný projekt (srovnatelný např. s výrobou automobilu)  Každý kus je ale originál  Navíc mnohonásobná životnost proti běžným konzumním produktům  Stavba ovlivňuje život lidí a životní prostředí ve svém okolí  Vysoká četnost rizik v různých fázích projektu  Časově omezená potřeba komunikace - nekontinuální komunikace  Omezené marketingové rozpočty  Není to jednoduchý business

3 Proto i marketing a komunikace je skutečnou výzvou  Využití komplexní škály nástrojů  Lobbying  Media relations, včetně krizové komunikace  Public affairs  Nadlinkové reklamní kampaně  Rozmanité programy podlinkové komunikace s různými cílovými skupinami  Rozmanité programy podlinkové komunikace s různými cílovými skupinami (od municipalit, přes sousedy, potenciální zákazníky, stávající klienty až po obchodní partnery)   Speciální marketingové nástroje a produkty (financování, prodejní místa, atd..)  Omezený rozpočet = kreativní řešení

4 Rozmanitost - individuální přístup  Zcela jiné potřeby marketingu mají různé typy stavebních projektů  Bytová výstavba  Administrativa a obchodní či polyfunkční centra  Průmyslové a logistické stavby  Dopravní stavby a infrastruktury  Státní a obecní zakázky

5 Jeden společný problém  Inženýring  Stavební zákon  Stavební úřady (územní a stavební řízení, procesní chyby)  Územně plánovací dokumentace  NGO (Sousedé, spolky, občanská sdružení, ekologové)  Marketingové řešení  Potichu a nenápadně nekomunikovat (plýtvání drahocenným časem pro budování značky a povědomí o projektu a jeho benefitech)  Aktivní komunikace a předcházení krizových situací (vysoké náklady, které neunese každý projekt) - více kolegové

6 Dopravní stavby a infrastruktura  Situace  Typický příklad předchozího  Marketing se zužuje na podporu k získání zakázky a dotažení projektu do fáze stavebního povolení  Kapitola sama pro sebe - příkladem stát, který nedokáže za několik let dosáhnout územního povolení pro veřejně prospěšnou stavbu (???sehnat peníze na dálnici je to nejjednodušší???)  Očekávané trendy?  Stát si zajistí lepší stavební zákon  Uvědomí si, že i veřejný zájem potřebuje dobrou komunikaci a marketing

7 Administrativa a obchodní centra  Situace  Dynamický rozvoj  Konsolidovaný trh - nabídka/poptávka  Očekávané trendy?  převis nabídky nad poptávkou  Intenzivní využití nástrojů PR  B2B komunikace  Okolí stavby, krizová komunikace  Diferenciace staveb - komunikace benefitů

8 Průmyslové stavby  Jeden předem známý klient - investor  marketingové řešení zúženo na  Lobbying  Komunikaci v okolí stavby a budování vztahů v lokalitě

9 Bytové stavby - marketing  Hlavní cíl  Prodat, pronajmout!!!!  Vysoká poptávka - stačí dát o sobě vědět  Podle toho to také často vypadá  Ale zjevně to zatím stačí

10 Chvátejte, nebo na Vás nezbyde!

11 Samé luxusní lokality, samá zeleň!

12 Stavíme pro Vás, věříte?

13 Za babku, ale ne pro Vás!

14 Chcete bydlet v paneláku? Tady jsme!

15 To koukáte, co?!

16 Je libo sklípek nebo sušičku?

17 Máme pro Vás financování!

18 Ukážeme Vám to na místě!

19 Životní styl pro Vás?

20

21 Bytové stavby - očekávané trendy  Vyrovnání nabídky s poptávkou  Nové volné byty na trhu okamžitě k dispozici  Jak dokáže developer prodat rozestavěné nebo naprojektované byty?  Cenou  Nebo dobrým marketingem

22 Bytové stavby - marketing  Možnosti marketingu  Budovat značku projektu a autora (developera, architekta)  Nabízet skutečné benefity  Odlišit stavbu od konkurence - najít klíčové sdělení  Přicházet s novými nápady a řešeními  Najít potenciální zákazníky a sdělit jim svou nabídku  Co to vyžaduje  Kvalitní projekt - marketingové řízení od prvotního záměru  Kreativitu marketingu  Znát trh - výzkumy a analýzy  Intenzivní využití nástrojů PR a podlinkové komunikace  Pracovat se stávajícími klienty - osobní doporučení

23 Bytové stavby a emoce  Emoce - nevyužitá příležitost  Zásadní investice v životě člověka (často x za život)  Potřeba člověka identifikovat se a prezentovat určitý světový názor (architektura, životní styl, ekologie, …)  V bytě žijete - trávíte volné chvíle, vyrůstají v něm děti, relaxujete zde  Dispozice bytu zásadně ovlivňuje možnosti a komfort jeho užívání  Byt je důležitější než auto, jídlo a spotřební zboží - hůř se mění

24 Skutečné benefity  Byt je důležitější než stavba  Dispozice bytu je zásadní, prodávejte byty, ne vnější architekturu  Vlastnosti bytu a stavby  Komfort bydlení nespočívá pouze v povrchové úpravě, ale v použitých stavebních materiálech (tepelný komfort, akustika, vlhkostní mikroklima, atd.)  Kvalitní architektura  Významný architekt, skutečně promyšlená stavba, potenciál pro budování identity projektu  Atd. atd.

25 Prodat lépe  Využití marketingu i v současném okamžiku  Prodat za lepší cenu  Prodat rychleji  Prodat s menšími náklady  Vysoká poptávka může být také problém  Nízká výtěžnost  Vysoké náklady spojené s prodejem a komunikací s potenciálními zákazníky Adresná kvalitní komunikace je žádoucí i na stávajícím trhu !!

26 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Úroveň marketingu stavebních projektů v ČR a očekávané trendy."

Podobné prezentace


Reklamy Google