Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŘEŠENÍ PRO TÝMOVOU INFRASTRUKTURU Visual Studio Team Foundation Server a Vy.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŘEŠENÍ PRO TÝMOVOU INFRASTRUKTURU Visual Studio Team Foundation Server a Vy."— Transkript prezentace:

1 ŘEŠENÍ PRO TÝMOVOU INFRASTRUKTURU Visual Studio Team Foundation Server a Vy

2 © UNICORN 2005 TÝMOVÉ PROJEKTY

3 © UNICORN 2005 AGENDA

4 © UNICORN 2005 AGENDA

5 © UNICORN 2005 ÚKOLY V PROJEKTU

6 © UNICORN 2005 ÚKOLY V PROJEKTU  Mnoho seznamů  Nekonzistence  Nepropojeno s ostatními nástroji

7 © UNICORN 2005 ŘEŠENÍ – WORK ITEMS

8 © UNICORN 2005 ŘEŠENÍ – WORK ITEMS

9 © UNICORN 2005 DEMO  Zadávání práce pomocí work items  Možnosti práce s work items

10 © UNICORN 2005 PŘÍSTUP K WORK ITEMS  Uloženo v relační databázi  Autorizace a oprávnění  Dáno členstvím ve skupině –Integrace s Active Directory  Možní klienti  Visual Studio 2005  MS Excel 2003  MS Project 2003  WebService (SOAP) –Možnost tvorby vlastních klientů

11 © UNICORN 2005 SESTAVY NAD WORK ITEMS

12 © UNICORN 2005 AGENDA

13 © UNICORN 2005 KONFIGURAČNÍ MANAGEMENT  Úplně nový produkt!  Založeno na MS SQL 2005  Optimalizováno pro vzdálený přístup  Podpora velkých souborů  Žádné skutečné mazání  Integrace s unit testy a work items  Správa verzí a konfigurační management  Podpora standardních operací (Check-in, Check-out, Branch, Merge)  Klíčové vlastnosti  Atomický check-in (changeset)  Integrovaný check-in  Paralelní vývoj  Psaní do šuplíku (shelving)

14 © UNICORN 2005 WORKSPACE  Úložiště souborů na klientovi  Obsahuje pracovní kopie vybraných souborů z TFS  Přísluší jednomu vývojáři  Vývojář provádí změny do Workspace  Mapování adresářů  Mapování lokální adresářů na repository  Umožňuje práci offline  Bez připojení k TFS (pouze práce se zdrojovými kódy)  Synchronizace s TFS  Workspace udržuje seznam změněných souborů  Pomocí okna Pending Changes lze provést Check-In

15 © UNICORN 2005 UKLÁDÁNÍ SOUBORŮ

16 © UNICORN 2005 UKLÁDÁNÍ SOUBORŮ

17 © UNICORN 2005 UKLÁDÁNÍ SOUBORŮ Komprese + uložení změn ≈ 70% úspora místa!

18 © UNICORN 2005 CHANGESET  „Transakce“ ve stromu zdrojového kódu  Proti úložišti je uplatněna nedělitelně  „Všechno nebo nic“  Množinu souborů, které tvoří transakci, určuje vývojář:  Výchozí stav = všechny lokálně změněné  Pohodlná správa změn  Obsahuje metadata (komentáře apod.)  Může mít vazbu na položky ze seznamů (work items)  Changeset lze využít k návratu zpět

19 © UNICORN 2005 INTEGROVANÝ CHECK-IN  Vizuální podpora pro přidání (případně vynucení) následujících ingrediencí ke každému changesetu  Položky Work Items  Komentář  Check-in Notes (definovaná metadata) –Kdo provedl revizi apod.  Politiky:  Provedení skupiny unit testů  Provedení analýzy kódu  Povinná asociace s Work Items položkou  Možnost vytvoření vlastní politiky (rozšiřitelnost)...

20 © UNICORN 2005 INTEGROVANÝ CHECK-IN II

21 © UNICORN 2005 PARALELNÍ VÝVOJ  Současný vývoj více verzí softwaru, např.:  Úpravy stávající verze a zároveň vývoj nové verze  vývoj hotfixu na stávající verzi  Branching  Vytvoření logického klonu větve stromu kódu –Nezměněné soubory existují v úložišti pouze jednou  Merging  Sloučení změn provedených od okamžiku oddělení větví  Přidání, smazání, přejmenování, modifikace apod.  Je možné provést kompletní sloučení anebo pouze sloučit změny z vybraného changesetu

22 © UNICORN 2005 PSANÍ DO ŠUPLÍKU  Pojmenované uložení změn na server  Formálně nejde o check-in  Volitelně je možné se vrátit k původním verzím  Soubory lze ze „šuplíku“ vyjmout a případně sloučit s existujícími změnami  Některé scénáře:  Nutnost přerušení práce  Uložení aktuálního stavu („checkpoint“)  Přesun nedokončené práce na jiného člena týmu  Revize kódu jiným členem týmu před provedením check-inu

23 © UNICORN 2005 DEMO  Integrovaný check-in  Branch and merge  Source Control Explorer

24 © UNICORN 2005 AGENDA

25 © UNICORN 2005 DENNÍ BUILD  ”Denní build je srdce projektu. Pokud srdce netepe, projekt má velký problém.“  Měl by být plně automatický  Neexistuje omluva, pokud chybí – čím složitější projekt, tím více ho potřebuje  Stav projektu je daleko více transparentní:  Omezení možnosti nepříjemných překvapení  V každou chvíli je k dispozici produkt s nějakou funkčností  Projekt je pomocí buildu průběžně měřen

26 © UNICORN 2005 DŮLEŽITÉ VLASTNOSTI  Klíčové metriky:  Výsledky testů a jejich pokrytí kódu (code coverage)  Statická analýza kódu  Změny v kódu (code churn)  Udržování vazeb na changesety a položky Work Items  Uložení v SQL databázi umožňuje sledování historie a trendů  Rozšiřitelnost  Možnost vytváření vlastních úloh (build task)  Možnost definice posloupnosti a parametrů úloh (.targets)  Možnost integrovat buildy aplikací pro starší technologie .NET 1.1  VB6

27 © UNICORN 2005 TYPICKÝ PRŮBĚH BUILDU

28 © UNICORN 2005 DEMO  Základní operace s buildem  Vytvoření  Spuštění  Zobrazení výsledku  Integrace s ostatními komponentami  Unit testing  Work items

29 © UNICORN 2005 AGENDA

30 © UNICORN 2005 DEMO  Projektový portál

31 © UNICORN 2005 REPORTY  Historické i aktuální sumární informace z podsystémů TFS jsou udržovány v datovém skladu  Detailní informace lze získat z operačních databází jednotlivých podsystémů  Předdefinované reporty jsou součástí šablony Metodologie  Možnost modifikace přímo v šabloně anebo pro konkrétní týmový projekt  Používá SQL Server Reporting Services  Možnosti – definice RDL ve Visual Studiu, export do různých formátů, Report Builder, předplatné reportů, web party pro reporty apod.

32 © UNICORN 2005 REPORT - CHYBY

33 © UNICORN 2005 REPORT – CHYBY DLE PRIORITY

34 © UNICORN 2005 REPORT – REAKTIVACE WI

35 © UNICORN 2005 REPORT – KVALITA SW

36 © UNICORN 2005 REPORT – NEPLÁNOVANÁ PRÁCE

37 © UNICORN 2005 REPORT – ZBÝVAJÍCÍ PRÁCE

38 © UNICORN 2005 AGENDA

39 © UNICORN 2005 ARCHITEKTURA ZDÁLKY

40 © UNICORN 2005 ARCHITEKTURA ZBLÍZKA

41 © UNICORN 2005 TÝMOVÉ PROJEKTY

42 © UNICORN 2005 VYTVOŘENÍ TÝMOVÉHO PROJEKTU  Na základě šablony procesu:  MSF for Agile Software Development  MSF for CMMI Process Improvement  Vlastní anebo upravená cizí šablona  Šablona obsahuje:  Typy udržovaných seznamů (work items)  Položky v těchto seznamech  Skupiny a jejich oprávnění  Reporty  Úvodní obsah projektového portálu (šablony dokumentů apod.)  Politiku pro check-in  Integrovanou nápovědu metodologie  Iterace projektu

43 © UNICORN 2005 PŘÍKLADY ÚPRAV ŠABLONY  Metodologie  Modifikace existující  Vytvoření vlastní  Typy seznamů  Modifikace existujících  Vytvoření vlastních  Programová úprava pomocí objektového modelu WIOM  Správa zdrojového kódu  Které politiky musí být splněny  Reporting  Úprava existujících reportů  Přidání vlastních reportů  Použití jiného reportovacího nástroje (Excel, OWC,...)  Projektový portál  Úprava počátečního obsahu  Vlastní knihovny dokumentů, seznamy, webparty,...

44 © UNICORN 2005 Q&A

45


Stáhnout ppt "ŘEŠENÍ PRO TÝMOVOU INFRASTRUKTURU Visual Studio Team Foundation Server a Vy."

Podobné prezentace


Reklamy Google