Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Seminář k tvorbě DUM Danuše Gregušová, Kamil Šrubař 4. 1. 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Seminář k tvorbě DUM Danuše Gregušová, Kamil Šrubař 4. 1. 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín."— Transkript prezentace:

1 Seminář k tvorbě DUM Danuše Gregušová, Kamil Šrubař SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín

2 Seznam šablon na naší škole • I/1 – čtenářská gramotnost (výuka v CJL) • III/ 1 – individualizace výuky prostřednictvím digitálních technologií – (výuka IKT) • III/2 – inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT • …… _ (zbývají ještě finance) SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín

3 Šablona III/2 jménoPředmět a témaDUMMS G - Alice Stašová Magda Gálíková Helena Krausová Psychologie Vývojová psychologie Sada 20 ks OU G - Andrea Bílková Anna Salvetová Ošetřovatelství Ošetřovatelské postupy Sada 20 ks OU G - Petra Holubová Lenka Salcburgerová E.Řeháková,J.Laholová Odborné zdravotnické předměty První pomoc Sada 20 ks OU G – Kamil Šrubař Matematika Planimetrie a stereometrie Sada 20 ks PP G – Martina Dvořáčková Fyzika Biofyzika Sada 20 ks PP G – Soňa KošutováBiologie Zoologie Sada 20 ks PP SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín

4 Šablona III/2 jménoPředmět a témaDUMMS G – Veronika Novosadová Chemie Kapitoly z učiva pro obor zdravotnický asistent Sada 20 ks PP G – Jan Slovák Dějepis Kapitoly z českých a světových dějin Sada 20 ks HP G – Přemysl Kozmík Jitka Skopalová Angličtina Témata k ÚMZ Sada 20 ks HP G – Veronika Mrkvanová Český jazyk a literatura Literární směry ve světové a české literatuře 19. století Sada 20 ks HP G – Danuše Gregušová Český jazyk a literatura Funkční styly Sada 20 ks HP G – Lenka BřezíkováObčanská nauka Mezilidské vztahy Sada 20 ks HP SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín

5 Možnosti DUM • Pojem DUM (viz Příručka pro střední školy) : • animace, video/audio nahrávky, prezentace • on-line publikovaný výukový objekt • cvičení, e-kurz, e-test, e-úkol, anketa • jedna výuková lekce • PowerPointová prezentace • pracovní listy, prezentace, testy, videa, zvukové ukázky, animace, flushe, simulace, hry • metodicky zpracované a pracovními listy doplněné již existující odkazy SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín

6 Autorský zákon • „Využívat byste měli pouze obrázky, jejichž využití není omezeno autorským právem. Pro potřeby kontroly MŠMT je v tomto případě dostačující odkaz na příslušnou webovou stránku s datem stažení/citace.“ S pozdravem Mgr. Ivana Hakenová Projektový poradce OP 1.4 a 1.5 SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín

7 Sada 20 - minimálně • Sada vzdělávacích materiálů tak bude tvořena (viz Příručka…): • Dvaceti metodickými listy, které budou popisovat dvacet rozdílných způsobů výukového materiálu ve výuce • Popisem vyhodnocení výukového materiálu z hlediska toho, zda přispívá ke zvýšení znalostí a dovedností žáků SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín

8 Výukový materiál • Pro uznatelnost výukových materiálů jako vzdělávacích materiálů v rámci kontroly monitorovacích zpráv je nutné tyto materiály doplnit, např. pracovními listy, testy, interaktivními vstupy a jinými výukovými pomůckami nebo evaluačními nástroji pro přímou práci žáků SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín

9 Co není DUM • Kopie již existujícího výukového materiálu • Pouhá příprava pedagoga na hodinu • Pouhý scan • Jednotlivý snímek z prezentace PowerPointu • Samostatné video bez metodického pokynu • Samostatná metodika • Kopie stávajících textů a schémat SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín

10 Vymezení rozsahu DUM • Sada 20 – vychází ze ŠVP školy, jeden tematický celek • Pro představu – 20 lekcí • 1 lekce: v průměru max. 5 obrázků 1 pracovní list pro žáka 1 pro pedagoga 1 závěrečný test (nemusí být po každé lekci) SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín

11 Zdroje pro tvorbu DUMek • – hry matematika • - hudba • - multimediální • – inspirace pro DUMky • • • • • SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín

12 Principy tvorby DUM • Slouží vždy ke vzdělávání žáků a zkvalitnění výuky • Vznikají v souladu se ŠVP jako výsledek inovované přípravy učitele • Rozsah a obsah odpovídá výši stanovené jednotkové ceny • Unikátnost pro školu, nejde o kopie nebo subdodávku pro více škol SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín

13 Každá DUM musí obsahovat • Jméno autora • Datum (období), ve kterém byl vytvořen • Ročník, pro který byl je určen • Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma • Metodický list/anotaci – výstižný popis způsobu použití ve výuce SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín

14 Kontrola materiálů • Nekopírovat z jiných zdrojů, aniž by byl uveden pramen • V případě plagiátů bychom museli vracet finance • Vytvořené materiály budou na úložišti, tzn. mohou je používat i jiní pedagogové ze SŠ • Vytvořené materiálů by měly být i volně přístupné na našem webu SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín

15 Zdroje obrázků (videa) • WIKIPEDIE WIKIPEDIE – Wikimedia Commons • Microsoft Office Microsoft Office – kliparty • Youtube Youtube SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín

16 Diskuse SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín

17 • Děkujeme za pozornost SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín


Stáhnout ppt "Seminář k tvorbě DUM Danuše Gregušová, Kamil Šrubař 4. 1. 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín, Broučkova 372, Zlín."

Podobné prezentace


Reklamy Google