Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Workshopy (kolegové pro kolegy) Věra Voršilková Gymnázium F. X. Šaldy Liberec září 2008.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Workshopy (kolegové pro kolegy) Věra Voršilková Gymnázium F. X. Šaldy Liberec září 2008."— Transkript prezentace:

1 Workshopy (kolegové pro kolegy) Věra Voršilková Gymnázium F. X. Šaldy Liberec září 2008

2 DVPP velké množství kolegů na seminářích a konferencích problém předávání poznatků ostatním 1. fáze – v rámci komise (neformálně) 2. fáze – všem zájemcům ve škole (organizovaně)

3 organizované předávání poznatků forma dílen (workshopů) délka trvání 1 – 2 hodiny témata dílen nabízejí sami vyučující, kteří pak dílnu vedou nabídka několika alternativních dílen, ze kterých si vyučující vyberou asi 2 – 3 termíny za pololetí, kdy dílny ve škole probíhají

4 výhody dílen Systematické předávání zkušeností 1) ze školení 1) ze školení 2) z vlastní výuky 2) z vlastní výuky 3) vyzkoušení některých aktivit 3) vyzkoušení některých aktivit z pozice žáka z pozice žáka Zapojení všech pedagogů Zapojení všech pedagogů zlepšení vzájemné komunikace a spolupráce zlepšení vzájemné komunikace a spolupráce

5 Příprava workshopů Návrhy – minimálně 1 měsíc před termínem dílen Forma návrhu workshopu: název: název: téma: téma: vedoucí: vedoucí: místnost: místnost: doba trvání: doba trvání: určeno vyučujícím předmětů : určeno vyučujícím předmětů : počet účastníků – max. počet účastníků – max. technické požadavky na účastníky: technické požadavky na účastníky: obsah workshopu (stručná anotace): obsah workshopu (stručná anotace):

6 Ukázka č.1 Téma: Základy práce s interaktivní tabulí Vede: Pavel Taibr Místnost: učebna zeměpisu Den: středa Čas: skupina 1 – hod skupina 2 – – hod skupina 2 – – hod Určeno: vyučujícím různých předmětů, hlavně zeměpisu, dějepisu, matematiky, fyziky, informatiky Počet účastníků: 8-10 Technické požadavky na účastníky: ovládání software v prostředí MS Windows Obsah workshopu: Seznámení s IT Smart Board Seznámení s IT Smart Board Možnosti IT Možnosti IT Návaznost na jiné softwarové produkty Návaznost na jiné softwarové produkty Ukázky práce v hodině Ukázky práce v hodině Praktické odzkoušení Praktické odzkoušení

7 Ukázka č. 2 Název: Co si o nás myslí? Téma: Motivace a vedení hodin Téma: Motivace a vedení hodin vede: Blanka Pokorná, Martina Ulvrová místnost včetně technických požadavků: C1 – počítač + dataprojektor termín: – 15 hod. určeno vyučujícím těchto předmětů: všem počet účastníků – max. 18 technické požadavky na účastníky: žádné Obsah workshopu: Návody a tipy pro práci s teenagery shromážděné na základě mezinárodního výzkumu, který se zabýval tím, co si vlastně žáci o učitelích a výuce myslí. Vedoucí semináře ukáží účastníkům desatero úspěšného učitele a návrhy k jeho realizaci a budou-li mít účastníci chuť a sílu, mohou přispět dalšími nápady. Vedoucí semináře slibují, že tyto návrhy zpracují a rozešlou všem účastníkům.

8 Ukázka č.3 Název : Trénování paměti a mozkový jogging Téma: Metody zlepšování paměti vedoucí: RNDr. Věra Voršilková termín: – 15 hod. místnost včetně technických požadavků: A1 určeno vyučujícím těchto předmětů: všem počet účastníků – max. 15 technické požadavky na účastníky: nejsou Obsah workshopu: Seminář ukáže některé způsoby a metody, kterými lze vylepšit zapamatování informací i jejich vybavování z paměti, jako je trénink koncentrace, strukturování pojmů, mnemotechnika, či metoda „Loci“. Předvede rovněž několik koordinačních cvičení.

9 Ukázka č.4 Název: Nikdy nikomu nevěřte aneb všechno je jinak?! Téma: MÉDIA?! (Průřezové téma: Mediální výchova) vedoucí: Mgr. Rudolf Folke termín : místnost: učebna chemie (blok C, C38) určeno vyučujícím všech předmětů, zejména ZSV, Dě, Čj, Cj počet účastníků – max. 12 technické požadavky na účastníky: žádné obsah workshopu: - co jsou média - co jsou média - modelace práce redakce při tvorbě zpravodajského pořadu - modelace práce redakce při tvorbě zpravodajského pořadu - etika reklamy - etika reklamy - zkusíte si sestavit zpravodajský pořad ze skutečných událostí - práce ve skupinách, posoudit vhodnost či nevhodnost konkrétní kontroverzní reklamy - zkusíte si sestavit zpravodajský pořad ze skutečných událostí - práce ve skupinách, posoudit vhodnost či nevhodnost konkrétní kontroverzní reklamy

10 Přihlašování 1 – 2 dny předem výběr jednoho z nejméně tří (většinou čtyř) workshopů zápis do přihlašovacího formuláře

11 Workshop č. 2 „Otevřené vyučování, hodnocení projektové práce“ Místo: P1 Datum: Určeno vyučujícím všech předmětů Počet účastníků – max. 16 Požadavky na účastníky: chuť zkusit nové metody práce Vedení: p. Eger, p. Podzimková (překlad) Obsah workshopu: Cílem je seznámení s pojmem otevřené vyučování, dát náměty, jak hodnotit projektovou práci u studentů. Workshop bude překládán do češtiny. 1……………………………………………… 2……………………………………………… 3………………………………………………. 4…………………………………………….. 5…………………………………………….. 6…………………………………………..…. 7……………………………………………… 8…………………………………………….. 9……………………………………………… 10……………………………………………. 11……………………………………………. 12…………………………………………….

12 Workshopy pro gymnázia v Libereckém kraji Německý jazyk: počet přihlášených 9 - Školení k tvorbě ŠVP - Školení k tvorbě ŠVP - Prezentace a rétorika - Prezentace a rétorika - ICT v německém jazyce Šípová - ICT v německém jazyce Šípová Dějepis: počet přihlášených 10 - tvorba ŠVP – interaktivní seminář zabývající se problematikou - tvorba ŠVP – interaktivní seminář zabývající se problematikou použití Bloomovy taxonomie cílů při tvorbě výstupů ŠVP použití Bloomovy taxonomie cílů při tvorbě výstupů ŠVP - Realizace ŠVP –výběr vhodných strategií pro výuku dějepisu Ulvr - Realizace ŠVP –výběr vhodných strategií pro výuku dějepisu Ulvr Matematika: počet přihlášených 8 - ŠVP – ukázka hodiny s interaktivní tabulí - ŠVP – ukázka hodiny s interaktivní tabulí - Interaktivní tabule v M Voršilková - Interaktivní tabule v M Voršilková Fyzika: počet přihlášených 8 - Tvorba ŠVP - Tvorba ŠVP Zkušenosti se sazbou ŠVP Voženílek Zkušenosti se sazbou ŠVP Voženílek Chemie: počet přihlášených 3 - ŠVP – zkušenosti s tvorbou a ověřováním Kuglerová - ŠVP – zkušenosti s tvorbou a ověřováním Kuglerová ZSV( Společenské vědy): počet přihlášených 6 - ŠVP – společenské vědy Minster - ŠVP – společenské vědy Minster

13 Závěr Pozitivní hodnocení ze strany pedagogů Iniciativa pro další dílny a) co potřebují zařadit do dílen a) co potřebují zařadit do dílen b) s čím chtějí seznámit ostatní b) s čím chtějí seznámit ostatní

14 Nenechte se odradit počáteční nedůvěrou. Stojí to za námahu.


Stáhnout ppt "Workshopy (kolegové pro kolegy) Věra Voršilková Gymnázium F. X. Šaldy Liberec září 2008."

Podobné prezentace


Reklamy Google