Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Czech POINT a jeho dopad na regionalnu samospravu a mesta po 3 rokoch agenda kataster Ladislav Nyíri Services Team Leader Novell Slovensko, s.r.o.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Czech POINT a jeho dopad na regionalnu samospravu a mesta po 3 rokoch agenda kataster Ladislav Nyíri Services Team Leader Novell Slovensko, s.r.o."— Transkript prezentace:

1 Czech POINT a jeho dopad na regionalnu samospravu a mesta po 3 rokoch agenda kataster Ladislav Nyíri Services Team Leader Novell Slovensko, s.r.o. lnyiri@novell.com

2 © Novell, Inc. All rights reserved. 2 Agenda eGON – koncept eGovernmentu v ČR Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy – Úvod – Zadání – Technologické řešení – Rané období – Rutinní provoz – Statistiky – Katastr nemovitostí

3 eGON – koncept eGovernmentu v ČR

4 © Novell, Inc. All rights reserved. 4 eGON- koncept eGovernmentu v České republice Ministerstvo vnitra vytvořilo koncept eGovernmentu v České republice a jeho marketingovým vyjádřením je eGON Součástmi eGONa jsou: – Czech POINT jako “prsty” - síť kontaktních míst veřejné správy – Komunikační infrastruktura veřejné správy (KIVS) jako “oběhový systém” - de facto intranet – eGovernment Act (Zákon 300/2008Sb.) jako “srdce” – Systém Základních registrů (Zákon 111/2009Sb.) jako “mozek

5 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy

6 © Novell, Inc. All rights reserved. 6 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Úvod Základní koncept Czech POINT – Vytvořit přístupné kontaktní místo veřejné správy (které poskytne občanům a podnikatelům služby, o které mají zájem, formou, která šetří jejich čas a peníze) – které je dostupné všem občanům (nejen těm, kteří mají přístup k počítači, ev. mají elektronický podpis, ale místo asistované “úředníkem”) – které je “blízko” (dostatečně hustá síť takových kontaktních míst) – kde jednotlivá místa jsou si rovnocenná (jednorychlostní Czech POINT) – Vytvořit legislativní rámec (poskytovat služby, které mají legislativní oporu) Samotná myšlenka univerzálního místa, kde je žadatel kompletně obsloužen vznikla v letech 2000-2001. Nicméně další nutné podmínky a politická podpora realizace takového projektu se objevily až v koncem roku 2006. Projekt dostává své jméno a marketingovou tvář. Formuje se realizační tým.

7 © Novell, Inc. All rights reserved. 7 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Zadání Realizovat ekosystém Czech POINT – navrhnout zpracování agend, které se hodí na rozjezd myšlenky Czech POINT (jsou vybrány agendy výpisu z katastru nemovitostí, obchodního rejstříku a živnostenského rejstříku) – legislativně zakotvit právní ekvivalenci výpisů pořízených u vlastníků registrů a na kontaktním místě Czech POINT (novelizace zákona 365/2000Sb. o informačních systémech veřejné správy a další legislativní úpravy) – určit místo, kde bude centrála Czech POINT a stanovit technické požadavky na kontaktní místo (centrála je umístěna na Ministerstvo vnitra, je stanovena minimální konfigurace kontaktního místa s minimálními technickými nároky) – definovat požadavek na znalosti obsluhy kontaktního místa Czech POINT (“vysoutěžit” poskytovatele školení a helpdesku, spustit informační webové stránky) – vybrat pilotní obce a připravit pilotní provoz......a tisíc dalších věcí

8 © Novell, Inc. All rights reserved. 8 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Technologické řešení Požadavky diktovány legislativou, obsluhou a cenou – Velké množství asistentů různé úrovně (vystřídalo se skoro 30 000, aktivních je cca 12 000) – Omezená rychlost připojení (minimální požadavek je dnes 256kb/s) – Různorodost připojení kontaktních míst (technologické a bezpečnostní „zvláštnosti“) – Na kontaktním místě většinou není kvalifikovaný IT personál (Ministerstvo vnitra není technologickým správcem koncových zařízení) – Technologická různorodost na straně koncových zařízení (Obce a města si nakupují počítače sami, není zajištěn centrální nákup) – Bezpečnost a ochrana osobních údajů (Přenášená data jsou šifrována a v systému se neukládají; pouze transakční logy pro účely auditu. Všichni asistenti Czech POINT používají od 1. 3. 2009 pro přihlašování certifikát) – Asistent veden inteligentním XML602 formulářem (Konkrétní formulář je přístupný asistentovi na základě jeho rolí a oprávnění definovaných v identitním trezoru, inteligence formuláře obsahuje číselníky, workflow agendy, kontroly úplnosti údajů, atd....) – Stabilní, bezpečné a cenově dostupné centrum (Standardní i64 hardware, SUSE Linux Enterprise Server, Novell Identity Manager pro identifikaci, autentizaci a autorizaci, auditní systém Novell Sentinel, databáze MySQL, později Oracle Std. Edition, aplikačním jádrem je 602FormServer od společnosti Software602)

9 © Novell, Inc. All rights reserved. 9 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Rané období Pilotní provoz spuštěn 28. 3. 2007 na úřadě Městské části Praha 13 – pilotního provozu se účastnilo 37 úřadů, trval od 1. 4. 2007 do 31. 8. 2007 – k 1. 8. 2007 bylo připojeno 74 pracovišť České pošty a 10 pracovišť Hospodářské komory Do konce roku 2007 probíhala příprava na roll-out – Další legislativní úpravy (novela zákona o Rejstříku trestů, …) Vyhláška o dalších obcích, které budou kontaktním místem veřejné správy (kromě těch, které jsou kontaktním místem ze zákona o veřejné správě, těch je 227) K 1. 1. 2008 byl Czech POINT dostupný na 1100 obcích – Ministerstvo vnitra poskytlo obcím dotaci na nákup technického vybavení: - standardní PC, 2GB RAM, HDD, monitor, tiskárna, Windows 2000 a vyšší - Internet Explorer 6 nebo Firefox 3: webový prohlížeč - Acrobat Reader: prohlížeč.pdf - 602XML Filler: prohlížeč XML formulářů

10 © Novell, Inc. All rights reserved. 10 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Rutinní provoz

11 © Novell, Inc. All rights reserved. 11 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Rutinní provoz

12 © Novell, Inc. All rights reserved. 12 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Rutinní provoz

13 © Novell, Inc. All rights reserved. 13 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Rutinní provoz

14 © Novell, Inc. All rights reserved. 14 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Poskytování údajů z KN na pracovištích KÚ

15 © Novell, Inc. All rights reserved. 15 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Dálkový přístup ke Katastru Nemovitostí

16 © Novell, Inc. All rights reserved. 16 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Vydávání výpisů z KN na Czech POINTu Má jednoduché ovládání, takže není problém zaškolit obsluhu Je pro všechny občany, tedy nevyžaduje počítačovou inteligenci na straně klienta – občana nebo podnikatele Je dostupné na tisících kontaktních místech veřejné správy, nejen na omezeném počtu pracovišť katastrálních úřadů Je finančním přínosem pro obce, Českou poštu nebo Hospodářskou komoru či notáře, protože podle legislativy náleží správní poplatek za vydání výpisu provozovateli kontaktního místa Pro pracoviště KÚ znamená výrazné snížení zátěže a stresu pracovníků za přepážkou Na vydávání graficky složitějších výstupů, zejména rozsáhlejších mapových podkladů, tak zůstává více času a klidu

17 © Novell, Inc. All rights reserved. 17 Víte, že...? (aneb méně známá fakta o Czech POINTu)...podle socioekonometrické analýzy provedené po 2milióntém výpisu (k 31. 8. 2009) byly náklady na CzechPOINT 6,6m€ a přínos pro občany a podnikatele 18m€ a čistá současná hodnota (NPV) 35m€?...Czech POINT získal řadu ocenění v ČR a jedno v Německu...v Bratislavě najdete Czech POINT na českém velvyslanectví, Hviezdoslavova 8, Bratislava Děkuji za Vaši pozornost (Q & A)

18

19 Click to edit the outline text format –Second Outline Level Third Outline Level –Fourth Outline Level »Fifth Outline Level »Sixth Outline Level »Seventh Outline Level »Eighth Outline Level »Ninth Outline Level Unpublished Work of Novell, Inc. All Rights Reserved. This work is an unpublished work and contains confidential, proprietary, and trade secret information of Novell, Inc. Access to this work is restricted to Novell employees who have a need to know to perform tasks within the scope of their assignments. No part of this work may be practiced, performed, copied, distributed, revised, modified, translated, abridged, condensed, expanded, collected, or adapted without the prior written consent of Novell, Inc. Any use or exploitation of this work without authorization could subject the perpetrator to criminal and civil liability. General Disclaimer This document is not to be construed as a promise by any participating company to develop, deliver, or market a product. It is not a commitment to deliver any material, code, or functionality, and should not be relied upon in making purchasing decisions. Novell, Inc. makes no representations or warranties with respect to the contents of this document, and specifically disclaims any express or implied warranties of merchantability or fitness for any particular purpose. The development, release, and timing of features or functionality described for Novell products remains at the sole discretion of Novell. Further, Novell, Inc. reserves the right to revise this document and to make changes to its content, at any time, without obligation to notify any person or entity of such revisions or changes. All Novell marks referenced in this presentation are trademarks or registered trademarks of Novell, Inc. in the United States and other countries. All third-party trademarks are the property of their respective owners.


Stáhnout ppt "Czech POINT a jeho dopad na regionalnu samospravu a mesta po 3 rokoch agenda kataster Ladislav Nyíri Services Team Leader Novell Slovensko, s.r.o."

Podobné prezentace


Reklamy Google