Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak vybudovat a provozovat ziskový eshop Petr Uttendorfský, oXy online.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak vybudovat a provozovat ziskový eshop Petr Uttendorfský, oXy online."— Transkript prezentace:

1 Jak vybudovat a provozovat ziskový eshop Petr Uttendorfský, oXy online

2 Mít vůbec eshop? • obrat 51 MLD Kč v roce 2012 • nechtějte eshop za každou cenu • uvědomte si, že provozovat eshop vás bude stát čas a peníze

3 Jak si vybrat dodavatele Reference • nehledejte dodavatele s největším počtem referencí • zaměřte se na kvalitní, „živé“ reference, dejte si práci některé kontaktovat Cena • zajímejte se o celkové náklady za celou dobu životnosti eshopu • levná implementace neznamená nejlepší cenu

4 Jak si vybrat dodavatele Návštěva • nechte se pozvat, dívejte se kolem sebe • velmi rychle zjistíte, zda je dodavatel schopen zajistit to, co slibuje Poimplementační podpora, Helpdesk • vyhrazený projektový manager • zástupnost • garance reakčních časů na reklamace a požadavky

5 Implementujeme • Chtějte pravidelné informace o průběhu implementace • Sami dodržujte dohodnuté termíny • Nejvíce času věnujte podstatným věcem grafika není důležitá v porovnání s implementací obchodních a logistických procesů

6 Co by měl moderní eshop umět • Nabídnout příjemný požitek z nakupování • Kvalitně vyhledávat • Mít klienta pod kontrolou • Dobře informovat o tom, co prodává • Nabídnout co nejvíce zboží • Pamatovat si • Být schopen vzít si peníze a dovézt zboží • Být věrný

7 Nabídnout příjemný požitek z nakupování • Vidím, kde jsem

8 Nabídnout příjemný požitek z nakupování • Vidím, co dělám a co bude následovat

9 Nabídnout příjemný požitek z nakupování • Vidím, kolik mě to bude stát

10 • Srozumitelné obchodní podmínky „Nejsem právník a přesto chci nakupovat“ Nabídnout příjemný požitek z nakupování

11 Kvalitní vyhledávání a filtrování • Je nutno, aby se v e-shopu dalo zboží filtrovat a inteligentně řadit. Nikomu se nechce hledat v 300 produktech to správné zboží • Hledání využívá velké procento klientů až 40% • jsou to klienti, kteří zvyšují konverzní poměr - provedou objednávku • parametrické filtrování, fulltext, našeptávač, cenové „šoupátko“

12 Mít klienta pod kontrolou • Ne každý klient chce být pod vaší kontrolou a než by se registroval, tak raději nakoupí v jiném e-shopu • Ideální registrace je taková, které si klient ani nevšimne • Po registraci přijde do u přihlášení s heslem. by měl by vypadat hezky.

13 Dobře informovat o tom, co prodává • Nejdůležitější jsou kvalitní a unikátní informace o produktech • Obrovský vliv mají kvalitní a hezké obrázky • Parametry produktů dovolí vybudovat parametrické filtrování, porovnávání • Informace, které klient získá jen u Vás, jsou bezkonkurenčně obchodní výhodou Název Popis Technické parametry Návody Obrázky Videa Uživatelské recenze Komentáře

14 Nabídnout co nejvíce zboží • Když klient něco vloží do košíku, musí být hned informován o tom, že k tomuto zboží se hodí i další zboží, nebo zobrazit pobídku • Pokud nemáte produkt na skladě, navrhujeme místo zboží X, zboží Y • Klient, který zakoupil zboží A, koupil také zboží B • Jedná se o netriviální věc, ale konverzní poměr roste geometrickou řadou

15 E-shop si musí pamatovat • E-shop by si měl pamatovat zboží vložené do košíku, a to i u neregistrovaných zákazníků (nevysypávat košík) • Po opakované návštěvě nebo přihlášení je v košíku to, co tam zákazník vložil • Můžeme zákazníka po nějaké době požádat, aby dokončil objednávku • Dovolme zákazníkům označit zboží za oblíbené, zařadit do seznamu přání nebo dárků

16 Být schopen vzít si peníze a dovézt zboží • Klienti mají různé zvyky a preference • Čím více platebních a dopravních možností nabídnete, tím většího konverzního poměru dosáhnete • Klient získává pocit svobody, může si vybrat, jak bude chtít platit a jak si zboží vyzvedne • Více možností může být velkou konkurenční výhodou

17 Být věrný • Většina e-shopů má nízké procento opakovaného nákupu (pouze 10 – 20 %) • Nabízejte zboží v akci, zasílejte newslettery • Nabídněte zákazníkům věrnostní program nebo soutěž

18 Napojení na informační systém Proč propojit eshop s IS • data o produktech jsou na jednom místě • automatická aktualizace produktů, cen, skladových dispozic, údajů o zákaznících • mnohem vyšší rychlost změn • snížení chybovosti • snížení provozních nákladů Vnitrofiremní síť IS Databáze Internet Eshop Konektor Databáze

19 Napojení na informační systém Klíčové vlastnosti • konektor přenáší pouze změněná data • konektor nezatěžuje IS • eshop funguje i v případě, kdy IS není dostupný Na těchto vlastnostech trvejte

20 Eshop už mám a co mě čeká? • Práce na obsahu • Marketing a SEO • Věnovat se zákazníkům

21 Práce na obsahu • nikdy nekončí • neustále budujte a doplňujte unikátní obsah o srozumitelná kategorizace o parametry o obrázky o popisy o další unikátní obsah

22 Marketing a SEO • Na internetu nikdy nejste sami • Bez marketingu to nepůjde o PPC kampaně o Mailing o Social marketing • SEO

23 Věnujte se zákazníkům • Zasílejte newslettery s obchodními nabídkami • Budujte vztah se zákazníky o komunikujte s nimi o soutěže, věrnostní program • Naučte se reagovat na negativní příspěvky o odpovídejte, buďte slušní a vstřícní o nemažte je

24 Děkuji za Vaši pozornost Petr Uttendorfský


Stáhnout ppt "Jak vybudovat a provozovat ziskový eshop Petr Uttendorfský, oXy online."

Podobné prezentace


Reklamy Google