Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2769 Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2769 Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:"— Transkript prezentace:

1 Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2769 Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a: Mgr. Jana Presová Ověřil/a: Mgr. Jana Presová

2 Název výukového materiálu: Vytváříme tabulky a grafy Vzdělávací obor: výpočetní technika Tematický okruh: pracujeme v tabulkovém procesoru MS Excel Téma: III. Jednoduché vzorce a adresování buněk Stručná anotace: Prezentace zaměřená na procvičení základních postupů práce v tabulkovém procesoru – vytváření jednoduchých vzorců, práce s daty v buňkách, adresování buněk ve vzorcích.

3

4  otevři si soubor ukol 1 _tvé.jmeno.xls  na prvním listě (Nákupy) proveď:  do buňky D3 dopiš „cena“  do buňky D4 až D?? doplň vzorce pro výpočet ceny (násobení)  k výsledku přidej symbol měny, čísla uprav na jedno desetinné místo  pod poslední vyplněnou buňku ve sloupečku C dopiš „celková cena“ a do vedlejší buňky to nech pomocí vzorce vypočítat (sčítání)  ověř funkci vzorců tím, že změníš několik čísel v zadání a zkontroluj si, že se čísla ve výsledcích vzorců okamžitě změní  uprav v tabulce ceny za kus a počty kusů tak, aby celková cena přesáhla 100.000 Kč Takto to může třeba vypadat 

5  na druhém listě (Auta) proveď:  do buňky I3 dopiš celkem a do buněk pod ní doplň vzorce pro výpočet celkového počtu aut (sčítání)  do buňky J3 dopiš průměr a do buněk pod ní doplň vzorce pro výpočet průměru (celkový počet aut děleno počet dní, že?), výsledky pak uprav na dvě desetinná místa  pod poslední vyplněnou buňku ve sloupečku H dopiš „celkový počet aut“, zarovnej text doprava – bude vidět celý a do vedlejší buňky to nech pomocí vzorce vypočítat (sčítání)  pro kontrolu opět změň několik čísel a ujisti se, že se výsledky mění Takto to může třeba vypadat 

6  na třetím listě (Multikino) proveď:  odstraň sloupečky C, E, G a H  do buňky F4 dopiš „celkem lístků“ a pod ní to pomocí vzorců vypočítej  do buňky G4 dopiš „cena“ a pod ní to pomocí vzorců vypočítej  pod poslední vyplněnou buňku ve sloupečku F dopiš „celková cena“, zarovnej text tak, aby byl vidět celý a do vedlejší buňky to pomocí vzorce vypočítej Takto to může třeba vypadat 

7  vlož nový list, pojmenuj jej Sešity, ouško zbarvi žlutě a vytvoř na něm tabulku, kterou tady vidíš na obrázku:  dopiš pak i vzorce, pomocí kterých vypočítáš:  celkový počet prodaných sešitů (do sloupečku H)  zisk (do sloupečku I … počet prodaných sešitů násobíš cenou za sešit, pozor na to, jakou musíš použít adresu buňky s cenou)  v buňkách s cenami doplň symbol měny a jedno desetinné místo

8  ulož si tento soubor (přes Uložit jako!!!) pod názvem: ukol 3 _tvé.jmeno.xls  a odevzdej jej


Stáhnout ppt "Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2769 Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:"

Podobné prezentace


Reklamy Google