Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Transporty zvířat Je to jiné, než když cestujeme autobusem nebo vlakem.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Transporty zvířat Je to jiné, než když cestujeme autobusem nebo vlakem."— Transkript prezentace:

1 transporty zvířat Je to jiné, než když cestujeme autobusem nebo vlakem.

2 transporty zvířat Je to často horší, než transporty politických vězňů do gulagů v éře Sovětského svazu nebo transporty Židů do vyhlazovacích táborů za druhé světové války. I bez upadnutí by nás postihl tzv. stresový syndrom. Při něm může velmi snadno selhat srdeční činnost, nastat dušení a smrt. Představme si, že bychom pár dní nejedli ani nepili, potom by nás zmlátili, nutili ve vedru běhat a pak nás někam hodiny nebo i celé dny vezli vestoje na korbě náklaďáku. Přitom bysme se nesměli ničeho držet – nanejvýš bychom se mohli spustit na všechny čtyři. Pokud bysme upadli, ostatní by po nás šlapali. Dost možná by se nám už nepodařilo vstát.

3 transporty zvířat Před několika lety se v našem tisku psalo o přepravě zvířat jako nikdy předtím. Z Polska, největšího vývozce koní na maso, jezdily kamiony do Itálie i přes Českou republiku (a dál přes Slovensko, Maďarsko, …, aby se vyhnuly rakouskému přísnějšímu zákonu na ochranu zvířat). Koně byli v žalostném stavu již na polsko-české hranici.

4

5 transporty zvířat Jejich vývoz po moři z Austrálie upozor- nil svět na transporty zvířat obecně.

6 transporty zvířat Na obr. vlevo jsou řezy otrokářské lodi i s Afričany. Vpravo jsou ovce před naloděním. Po plavbě (tak jak tomu bylo i u černochů) vypadají hůře a je jich méně.

7 transporty zvířat Již vedro znamená utrpení: prasata se nedokáží potit.

8 transporty zvířat Ždánice – U Ždánic na Hodonínsku včera nad ránem při dopravní nehodě nákladního auta uhynulo 70 prasat. Vozidlo převáželo 180 zvířat na jatka do Bučovic na Vyškovsku. V jedné z ostrých zatáček se ale pře- vrátilo na bok. Řidič kamionu vyvázl bez zranění. čtk expres, Přicházejí brzy ráno. Pohybují se rychle, křičí a prasata bodají a mlátí, aby je brzy nahnali do kamiónů. Antibiotika přestala prasata dostávat asi týden před cestou, takže teď mnohá trpí zápalem plic. Vyděšená a třesoucí se ztrácejí kontrolu nad svými střevy. V zimě umírají na podchlazení. Některá, mrtvá i živá, přimrznou ke kovovým trubkám korby. Aby je dělníci dostali na jatka, omotají je kabelem a odtrhnou. Nikoho nezajímá, že tak zvíře přijde třeba o nohu. Jindy používají nožů a drátů - na trubkách zůstávají cáry kůže.

9 transporty zvířat Na jatka převážíme telata, býčky i „vydojené“ krávy.

10 transporty zvířat Jakmile býci „na (hovězí) maso“ či telata („na telecí“) získají „jateční hmotnost“ a jakmile kráva „na mléko“ už není schopna vytvářet požadované množství mléka, čeká je totéž: převoz v „dobytčáku“ na jatka. Dříve to byl zvláštní vagon, dnes je to nákladní auto. (Vpravo menší, dosud nepoužitý, přepravník dobytka na podvozku Avia. Není určen pro dálkové transporty - pro ty se využívají velkoobjemové kamiony.) Velká hmotnost (u býků i přes 400 kg) a výše položené těžiště znamenají více námahy udržet se během cesty na nohou. A zvyšují riziko pádu – často těžkého zranění a dalšího déletrvajícího utrpení pod kopyty ostatních. (Totéž platí pro koně a další velké kopytníky.)

11 transporty zvířat Brojleři, „vysnášené“ slepice, kachny, husy, krůty.

12 transporty zvířat I do drůbežárny přicházejí dělníci časně z rána. Chytají brojlery po čtyřech či pěti a cpou je do plastových beden. Ptáci šílí a snaží se uniknout. Těla či hlavy mají rozmačkány, nohy, křídla i krky zlámány buď dřív, než jsou vůbec naloženi, anebo při násilném vmáčknutí do beden. Bezmezně krutí jsou dělníci i k „vysnášeným“ slepicím („nosnicím“): tak je vytrhávají z klecí, že v pletivu zůstavají nohy a křídla. Krmivo nedostávají pár dní před cestou, poslední snůšky to nesníží. Na jatkách se slepicím podobají jen vzdáleně… Aby se ušetřily peníze, nedostávají ani brojleři asi půl dne před „porážkou“ nic k jídlu: krmivo by se stejně nepřeměnilo na maso. Při převozu ptáci zažívají obrovský strach a úmrtnost je vysoká. V létě se snadno udusí a v zimě umrznou.

13 transporty zvířat Zvířata „na chov“ či „na dokrmení“ mají během převozu poměrně dobrou péči. Většina zvířat je však, zpravidla doslova bezohledně, přepravována „za účelem porážky“. Coby zboží podléhající zákonům trhu bývají zvířata na jatka běžně přepravována z druhého konce republiky či jiného státu. Od nás v současné době nejčastěji putují transporty do Německa, Chorvatska, Libanonu, Nizozemí, Maďarska, Itálie, Slovenska, Slovinska a Bosny a Hercegoviny. Jeden transport může trvat desítky hodin nebo několik dní. To samé naopak, kdy se k nám živá zvířata dovážejí. Velmi často jim není během cesty poskytnuto napojení, krmení ani odpočinek. PRÁH, 2005 Text prezentace pochází z vícero zdrojů, zejména však z této knížky, vytvořené úryvky tří knih (Scully: Panování; Bernstein: Bez jediné slzy; Masson: Vepř, který zpíval na měsíc).

14 transporty zvířat Biozemědělci zvířata přepravují na co nejkratší* vzdálenosti a pe- čují o ně před, při i po převozu. Co můžeme (chceme-li)? • dát přednost biomasu, bio- mléku a biovejcím • stát se lakto-ovo-vegetariány (pak lépe biomléko + biovejce), anebo (nejlépe) vegany • podporovat osvětu, protesty či blokády (penězi, účastí) Akce bývají zaměřeny buď na nejtrýznivější převozy (těmi jsou převážně ty nej- déletrvající), anebo na takové, u nichž je nejvyšší šance na úspěch (= na změnu k lepšímu). Přehled o akcích - viz webové stránky organizací za práva zvířat. Prozatímním problémem zemí bývalého východního bloku je nedostatek biojatek (tak třeba řada našich biozemědělců vozí zvířata na biojatka až do Německa… ). *

15 pro svobodu zvířat vytvořil & za pozornost děkuje tarsan, seznam.cz p.s.: máte-li zájem o další mé prezentace (chovečky, masoart, nosnice, osvobo- zení, propaganda, law, treblinka, ufo, vivis), na požádání je přiložím k mejlu


Stáhnout ppt "Transporty zvířat Je to jiné, než když cestujeme autobusem nebo vlakem."

Podobné prezentace


Reklamy Google