Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 1 GEOTECHNICKÝ MONITORING PŘI VÝSTAVBĚ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 1 GEOTECHNICKÝ MONITORING PŘI VÝSTAVBĚ."— Transkript prezentace:

1 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 1 GEOTECHNICKÝ MONITORING PŘI VÝSTAVBĚ STANICE NÁDRAŽÍ VELESLAVÍN Tomáš Ebermann, Jakub Bohátka, Ondřej Hort Martin Vinter, Stanislav Liška, Martin Čermák Tunelářské odpoledne 1/ března 2013 Praha

2 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 2 SITUACE Výstavba stanice Nádraží Veleslavín nejsou pouze ražby, ale i hloubená část stanice

3 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 3 Geotechnický monitoring -IG dokumentace ražeb -měření deformací primárního a sekundárního ostění -nivelační měření sedání povrchu terénu -inklinometrická a extenzometrická měření -IG dokumentace hloubení -měření deformací -měření kotevních sil -inklinometrická měření

4 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 4 Poznatky z monitoringu hloubené části Výstavba hloubené části se neobešla bez komplikací, které se však daří zvládat. Velkou změnou oproti předpokladům byl přesun technologické části do jámy (původně měla být v ražené části) SNÍŽENÍ RIZIKA PŘI RAŽBÁCH x KOMPIKACE V HLOUBENÉ ČÁSTI

5 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 5 Poznatky z monitoringu hloubené části Za tyto komplikace částečně může i snaha šetřit na monitoringu za každou cenu, především na monitoringu kotevních sil Za což lze poděkovat především odpovědnému projektantovi stanice paní ing. Elišce Bačuvčíkové Eliška?

6 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 6 Poznatky z monitoringu hloubené části

7 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 7 Poznatky z monitoringu hloubené části Šárecké zdravé až navětralé břidlice

8 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 8 Poznatky z monitoringu hloubené části Deluviální sedimenty Zvětralé šárecké břidlice

9 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 9 Poznatky z monitoringu hloubené části Zdravé šárecké břidlice

10 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 10 Poznatky z monitoringu hloubené části Původní návrh monitoringu S stěny rampy a jámy S stěna - Redukovaný rozsah

11 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 11 Poznatky z monitoringu hloubené části

12 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 12 Poznatky z monitoringu hloubené části

13 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 13 Poznatky z monitoringu hloubené části

14 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 14 Poznatky z monitoringu hloubené části

15 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 15 Poznatky z monitoringu hloubené části

16 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 16 Poznatky z monitoringu hloubené části P91

17 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 17 Poznatky z monitoringu hloubené části

18 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 18 Poznatky z monitoringu hloubené části Pilota P91 Inklinometr v pilotě P91 Břicho těhotné ženy

19 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 19

20 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 20

21 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 21

22 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 22 Poznatky z monitoringu ražené části + mimo nadzemní zástavbu => sedání objektů do 12 mm - nepříznivé GT podmínky nadloží SST cca 1,5 D komplikovaná výstavba tramvaj, silnice, sítě, kabelovod, přeložka DN 1000 => relativně značná sedání, nadvýlomy, ovlivnění kabelovodu

23 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 23 Podélný geologický profil

24 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 24 Poznatky z monitoringu ražené části

25 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 25 Poznatky z monitoringu ražené části

26 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 26 Poznatky z monitoringu ražené části Nadvýlomy v LDV 13. a cca 10 m cca 15 m 3  chemicky injektované jehly  důsledné kotvení čelby (pod kabelovodem)

27 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 27 Poznatky z monitoringu ražené části Ražbami podcházený kabelovod

28 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 28 Poznatky z monitoringu ražené části Levý výrub : Celkem až 34 mm / 14 mm přímý průchod kaloty LST Sklon 1:680 Pravý výrub: 52 mm / 18 mm od PST Sklon 1:650 Střední výrub: 62 mm / 8 mm od SST Sklon 1:516 Požadavek vlastníka - rozdíl poklesu terén x šachta do 20 mm SPLNĚNO Dopad na kabelovod – rozvoj trhlin, ale zcela bez ovlivnění funkčnosti a bezpečnosti

29 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 29 Poznatky z monitoringu ražené části Svislá složka – KVG primár prf 06

30 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 30 Poznatky z monitoringu ražené části Průběh sedání - nivelace prf 03 Sklon kotliny – až 1:230

31 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 31 Poznatky z monitoringu ražené části Monitoring ražené části stanice NV to není jen sledování primárního ostění

32 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 32 Poznatky z monitoringu ražené části Příčná složka – KVG sekundár prf 03

33 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 33 Poznatky z monitoringu ražené části Automatický deformometr na dilatační spáře

34 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 34 Poznatky z monitoringu ražené části Deformace dilatační spáry LST blok B/C do 1 mm

35 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 35 Poznatky z monitoringu stanice Nádraží Veleslavín Poučení pro příští projekty: • nepodcenit monitoring vysokých pažících stěn stavebních jam (deformace a kotevní síly) (na rozdíl od deformací nejde dynamometry přidávat na osazené kotvy) • trojlodní stanice má nesporné architektonické přednosti, vlastní provádění je komplikované (doufejme, že se jedná o poslední trojlodní stanici pražského metra)

36 Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 36 Děkujeme za pozornost. Zdař Bůh! I díky geotechnickému monitoringu probíhá výstavba stanice Nádraží Veleslavín bez větších problémů.


Stáhnout ppt "Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 1 GEOTECHNICKÝ MONITORING PŘI VÝSTAVBĚ."

Podobné prezentace


Reklamy Google