Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Občanská iniciativa pro výstavbu dopravní infrastruktury na Moravě

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Občanská iniciativa pro výstavbu dopravní infrastruktury na Moravě"— Transkript prezentace:

1 Občanská iniciativa pro výstavbu dopravní infrastruktury na Moravě
Libor Lukáš náměstek hejtmana Zlínského kraje Cílem tohoto příspěvku je přiblížit problematiku výstavby dopravní infrastruktury na Moravě

2 Situace ve výstavbě dopravní infrastruktury na střední a východní Moravě
Srovnání hustoty dálnic -nedostatek kvalitního spojení s ostatními regiony ČR ani se sousedním Slovenskem -nedocenění významu regionu -hraje roli i vzdálenost od Prahy? dálnic/obyvatele(km/mil) dálnice/rozloha(km/km2) Německo 146 33,7 Španělsko 254 20,3 Česká republika 103 13,4 Zlínský kraj 15 2,2

3 Návrh sítě TEN-T V4

4 Začlenění do evropské sítě
komunikace Transevropská osa Silniční koridor Dálnice D1 Č.2 Rychlostní komunikace R49 Č.5 Rychlostní komunikace R55 Č.7 -nový návrh sítě TEN-T -odsouhlasení v průběhu 2 let evropskou komisí -důraz na propojení mezi státy -ambice na začlenění v ose č.2 ,5 a 7

5 Začlenění do evropské sítě

6 Moravský kříž – páteřní siť tvořená D1, R49, R55
Situace ve výstavbě dopravní infrastruktury na střední a východní Moravě Moravský kříž – páteřní siť tvořená D1, R49, R55 -výstavba zakotvena v usnesení vlády, mezistátních dohodách s Polskem, Slovenskem -realizace je jednou ze základních podmínek rozvoje regionu -současný stav - rozestavěnost - zastavení staveb rozhodnutím ministra dopravy

7 Moravský kříž

8 - vysoká intenzita dopravy -R49 až 31 000 vozidel
Současný stav - vysoká intenzita dopravy R49 až vozidel -R 55 … vozidel II/ vozidel - R49 -předpoklad snížení intenzity na okolních komunikacích až o 48%, Otrokovice- Zlín o 22% - nehodovost o 25% vyšší než průměr ČR, II/432 6x vyšší - po realizaci výrazný pokles nehodovosti a ekonomický významné úspory

9 Současný stav stavba realizováno v realizaci Délka v realizaci zbývá
D1Kroměříž-Lipník D135 Kroměříž-Říkovice 11,3km D136,D137-24,4km R49 Hulín- hranice SR 4901 Hulín-Fryšták 16,4km R ,3km R55 Olomouc-Břeclav 4,1km R 5503 Hulín- Skalka 15km R R km I/55 průtah Přerovem 3km

10 Současný stav D 1 - D135 Kroměříž-Říkovice – zprůjezdnění 2010
-D136 Kroměříž – nezahájeno řízení o stavební povolení, chybí prostředky na výkup pozemků -D137 Přerov-Lipník-výkup pozemků v pokročilém stavu, přerušené stavební řízení Celkem k propojení celé D1 chybí cca 25km R49 -R4901Hulín-Fryšták v realizaci ,stavební povolení na střední úsek vydáno, zbývající 2 úseky a přivaděč na PZH v řízení -vše napadeno ekologickými iniciativami včetně soudní žaloby na existující stavební povolení

11 Situace dopravní sítě

12 R55 - R5505 Otrokovice JV vydáno UR
Současný stav R55 - R5505 Otrokovice JV vydáno UR - ostatní úseky ve stadiu územních řízení a námitek ekologických iniciativ Co je charakteristické? - nedostatek finančních prostředků na realizaci i přípravu - paralyzace celého přípravného procesu ekologickými iniciativami

13 Iniciativa občanského sdružení
- Důvody založení iniciativy -Otevřená platforma která chce hájit zájmy občanů a podnikatelských subjektů střední a východní Moravy -pozitivně ovlivnit proces přípravy a výstavby v regionu střední a východní Moravy -využít veškeré legální prostředky ke změně neutěšeného stavu infrastruktury v regionu -porušování usnesení vlády o výstavbě dopravní infrastruktury -nevyjasněnost dopravní politiky státu -chaotický a nesystémový způsob řešení nedostatku finančních zdrojů -zásadní rozpor mezi programovým prohlášením vlády a jeho realizací -pomalý proces přípravy staveb a jejich zdražování -neschopnost účinně se postavit destrukční a obstrukční činnosti většiny ekologických iniciativ -postupné a snad záměrné vytváření klima, že stavby dopravní infrastruktury jsou drahé a neefektivní a tudíž zbytečné

14 Cíle sdružení -využít veškerých prostředků ke změně tohoto neutěšeného stavu, s podporou občanů, samospráv a podnikatelských subjektů -naplnění usnesení vlády o zpřesnění podmínek pro účast veřejnosti v řízení a povolování staveb a tím znemožnit obstrukční jednání některých iniciativ -podporovat iniciativy občanů směřující ke zlepšení navrhovaných projektů -dopravní infrastruktura má sloužit uživatelům dopravní cesty, přínosy dopravních výkonů obyvatelům území Kdo nás podporuje široké spektrum právnických i fyzických osob podnikatelů, samosprávy a jejich členové, občané regionu

15 Jak řeší ekonomickou a finanční krizi USA?
-stavbou km silnic -opravou 6400km železnic -obnovou 240km letištních ranvejí Jaká je skutečná stabilita ekonomiky ČR? -časopis The Economist uvádí závěry investiční banky Barclay ekonomicky nejstabilnější země světa v pořadí Honkong Singapur Jižní Korea Chile Tchajvan Německo JAR ČR - jsme ekonomicky druhá nejstabilnější země Evropy


Stáhnout ppt "Občanská iniciativa pro výstavbu dopravní infrastruktury na Moravě"

Podobné prezentace


Reklamy Google