Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Aktivity IPS pro uchazeče o zaměstnání se zaměřením na nácvik dovedností a kariérové poradenství IPS ÚP Jičín Mgr.Zdeňka Procházková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Aktivity IPS pro uchazeče o zaměstnání se zaměřením na nácvik dovedností a kariérové poradenství IPS ÚP Jičín Mgr.Zdeňka Procházková."— Transkript prezentace:

1 Aktivity IPS pro uchazeče o zaměstnání se zaměřením na nácvik dovedností a kariérové poradenství IPS ÚP Jičín Mgr.Zdeňka Procházková

2 Týden vzdělávání dospělých „kulatý stůl“ Výstava STUDENT XV.ročník „Řemeslo má zlaté dno“

3 Cílové skupiny 1 poradce •žáci, studenti, rodiče •odborná veřejnost-výchovní poradci, pedagogové, jiní poradci •dospělí zájemci o informace, kariérové poradenství •jiné subjekty-spolupráce v projektech „Svět práce“ 35 besed, 700 studentů „Volba povolání“ 30 besed, 650 žáků Výstava STUDENT 35 středních škol Týden vzdělávání dospělých v KHK - 30 akcí +20 organizací, účast 278 osob Odborný „kulatý stůl“ s partnery téma firemní vzdělávání, podíl škol na vzdělávání dospělých UNIV II, ÚP a rozvoji kvalifikace dospělých a kariérové poradenství •Spolupráce v projektech „Volba povolání “ realizuje KHK a „Řemeslo má zlaté dno“ POVI s.r.o. Dobruška pozitivní „image“ úřadu

4 Činnost IPS / 1 rok / •Uchazeči o zaměstnání: •v IAP •uchazeči mladiství •absolventi škol •uchazeči bez profesního vzdělání •zájemci o změnu, doplnění kvalifikace •zájemci o zdokonalení dovedností orientace a sebe- prezentace na trhu práce ▼ •JAK pro 45 absolventů •JOB klub START pro 20 absolventů a mladistvých •CV pokročile pro 60 osob •Pohovor s nácvikem pro 40 osob •COMDI+ poradenství pro 100 osob •JOB-TIP pro 63 osob •Spolupráce s experty RIP •individuální poradenství jiný poradce skupinová dynamika nové příležitosti

5 SEBEPREZENTACE I.PŘIJÍMACÍ POHOVOR II.POHOVOR S NÁCVIKEM III.KOMUNIKACE ORIENTACE NA TRHU PRÁCE I. INFOBOX II. PORTÁL MPSV III. PORTÁL A WEBY PRÁCE IV. OSLOVENÍ ZAMĚSTNAVATELE OSOBNÍ DOKUMENTACE I.JAK NA ŽIVOTOPIS II.TVORBA ŽIVOTOPISU III.INZERÁT A ŽIVOTOPIS NA INTERNET IV.CV POKROČILE JOB KLUB JAK EURES – možnost práce v zahraničí DIAGNOSTICKÉ PROGRAMY I.PROFESNÍ POČÍTAČOVÁ DIAGNOSTIKA – COMDI II.JOB-TIP III.BILANČNÍ DIAGNOSTIKA KOMPETENCE PRO TRH PRÁCE I.DOVEDNOSTI POŽADOVANÉ ZAMĚSTNAVATELEM II.PRACOVNĚ PRÁVNÍ MINIMUM PORADENSKÉ AKTIVITY poskytované ÚP v Jičíně Přihlásit se můžete u Vašeho zprostředkovatele REKVALIFIKACE INDIVIDUÁLNÍ PORADENSTVÍ Další vzdělávání a kariérové poradenství

6 JAK Byl jste zařazen do skupinového poradenství pro absolventy škol, které Vám poradí JAK vyvíjet vlastní aktivitu při vyhledávání vhodné VM a JAK rozvíjet jednání se zaměstnavatelem a také JAK sjednat pracovní poměr. Program 3,5hodinové schůzky:  situace na trhu práce v regionu  způsoby vyhledávání příležitostí  techniky jednání se zaměstnavateli  individuální potenciál-co mohu nabídnout-co mi brání  konkrétní nabídka vhodných VM  možnosti aktivní politiky zaměstnanosti  náhradní možnosti -au-pair, brigády, přivýdělky  telefonování-chyby  pohovor-zásady  CV a písemná dokumentace •+možnost konfrontace s ostatními účastníky kurzu a vzájemná pomoc •+interaktivní hry +doporučení dalších poradenských aktivit ! Přineste aktuální životopis/žádost o místo, vezměte s sebou občerstvení/pití ! návaznost na besedy získání jistoty v jednání podpora a naslouchání

7 Jak dělám JAK •Skupina10-12 osob, výběr-zprostředkování •1-2 schůzky-rozsah 3,5-5 hodin •Techniky: lámání ledů, BINGO-zjištění postojů, konfrontace postupů/aktivity-DVEŘE, videoukázky RPIC-POZANADOPO, ZKOUŠKA PRO VŠECHNY, ČEZ ČLOVĚK NA SVÉM MÍSTĚ, nácvik HORKÁ ŽIDLE, výklad s prezentací SITUACE NA TP, FIRMY, předávání osvědčených postupů, cvičení PRACOVNÍ POTENCIÁL x poptávané pozice ISTP, NSP, CV a jeho zacílení-ukázky vhodných úprav

8 Výstup z aktivity •uchazeč ví, kde má rezervy ve své připravenosti hledat a získat práci •poradce pro zprostředkování má informaci o výsledku aktivity •lze dále navázat individuálním poradenstvím- studium, úprava CV, JOB-TIP a samoobslužné •lze zvolit další skupinové poradenství využít další možnosti poradenství IPS

9

10 UDĚLEJTE PRVNÍ KROK

11 CV pokročile •Máte zájem o konzultaci při tvorbě Vašeho životopisu a vylepšení již hotového? Potřebujete posoudit, co pro účely konkrétního VM do CV použít? Chcete zlepšit styl psaní motivačního dopisu? Přineste s sebou své CV a žádost / doprovodný dopis, případně i inzerát / nabídku místa, o které se chcete ucházet. Poradíme Vám jak vylepšit CV o přílohy typu Europass, reference a jazykové verze CV v evropském formátu. •Video ukázka •Posouzení CV jiných osob •Práce s pokladem-jak ho nabídnout •CV cílené, zkušenostní, obecné •Úpravy pro různé účely výběrových řízení

12 Jak dělám CV pokročile •skupina 8-10 osob, výběr zprostředkování •techniky: vstupní dotazník-sebeuvědomění, diskuse-výměna zkušeností, výklad CV JAKO REKLAMA-VSTUPENKA, posouzení CV jiných-skupinová práce ARTUR A SPOL., práce s jazykovými prostředky- PREZENTACE, určení „pokladu“ a jeho vyhledání ve vlastním CV, „cupování „ CV účastníky, triky… •ÚČASTNÍK SI CV UPRAVÍ SÁM ! • MÁ MOŽNOST ÚPRAVU KONZULTOVAT

13 Co Vás čeká ? •Zjištění, jak na tom jsme-dotazník •Co je v mém CV „hlavní tahák -poklad“-cvičení •Jak postupovali jiní ? Artur a ti druzí… •Kde a jak inzeruje „konkurence“ •Triky a fígle… •CV-dle potřeb užití •Cupování CV •Rady a doporučení publika •Nabídka poradce Možnost sdílet pocity Reálná CV a nabídky Pohled z druhé strany

14 Vzbudit dojem že…… Zaujmout JAK ? Zdůraznit tyto přednosti:……… ……………… Odvrátit pozornost od….. Moje CV

15 Než odpovíte na inzerát •Jaká je vaše motivace, schopnosti •Jaká je vaše šance uplatnit je na dnešním trhu práce •Proč by vás měl vůbec někdo zaměstnat •Zjistit, co zaměstnavatel hledá, chce či očekává •Vyjádřit, v čem jste jedinečný/á •Vzbudit dojem, že právě vy jste pro místo ten pravý/á

16 Název poptávaných pozic..např. elektrikář •10+ Vyučen v oboru mechanik elektro Školní praxe v Jesvě Znalost Nj základní komunikace v oboru Zájem pracovat v oboru Vyhl. 50 /§5 Uživatel PC pokročilý ŘP B aktivní Pečlivý Přizpůsobím se –dojezd do 50 km Práce v týmu i samostatný 6 měsíců praxe jako prodavač elektro- příslušenství •3- •Chybí vyšší paragraf vyhlášky- nutno pracovat pod dozorem •Nemám praxi v oboru •Jsem hodně mladý •Argumentace : Zájem v oboru / u firmy zůstat- vyplatím se jim Možnost žádat o dotaci-SÚPM Jsem motivovaný, přizpůsobím se, umím s PC, internetem…

17 Ing. Artur Hrabošík ___________________________________________________________________________ Zahraniční obchodník s bohatou praxí a značnými zkušenostmi v oboru. Schopen efektivní komunikace se zákazníky v několika jazycích. Logické myšlení a racionální přístup. Připraven podávat vysoký výkon, koordinovat a řídit pracovní týmy. Samostatný, aktivní, ambiciózní. Klíčové dovednosti a - vyjednávání se zahraničními zákazníky dosažené úspěchy - předvádění a zavádění nových produktů - organizace výstav a presentačních akcí na výstavách - jmenován obchodníkem roku ve společnosti Transak, a.s. Předchozí zaměstnání5 letTransak, a.s. Vedoucí odborný referent zahraničního obchodu - zavádění firemních produktů na evropském trhu - v posledních dvou letech zpracování řady nabídek, výsledek: 14 kontraktů v celkovém objemu cca 8,8 milionu Kč 2 rokyLine, s.r.o. Vedoucí marketingu - realizace zakázek směřujících k prosazení nových produktů na domácím i evropském trhu, vytvoření obchodní sítě v ČR a SR 1 rokSymplex, Illinois, USA VzděláníVysoká škola ekonomická v Praze, obor Ekonomika a management, ukončeno státnicemi z ekonomie a managementu, titul Ing. Střední průmyslová škola stavební, zakončeno maturitou Doplňující informace Certifikát „Management of Change“ Aktivně – angličtina, španělština, ruština Vyspělý uživatel PC včetně grafických programů Ing.Artur Hrabošík

18 Pohovor s nácvikem •Máte v pořádku písemnou dokumentaci (CV, žádost), ale potřebuje připravit k pohovoru, často jste byl/a nejistý/á a neuspěl/a jste, máte pochybnosti, zda se chováte správně ? Využijte možnost ověřit si heslo: "Těžko na cvičišti, lehko na bojišti! " •Videa, rady, hraní rolí a zpětná vazba. ví, na co se zaměřit ve svém projevu nacvičil verbální i neverbální jednání byla mu poskytnuta zpětná vazba

19 Co Vás čeká ? •Dotazník •Monolog-horká židle •Video-ukázky •Písemná příprava odpovědí na otázky •Minirozhovory-hraní rolí •Zpětná vazba • Jak dál Sdílení pocitů Překonávání trémy Pohled do „zrcadla“ Lze použít kameru

20 Zaujmout… •Představte se •Sdělte, jakou práci hledáte-konkrétně •Uveďte svoje předpoklady-tvrdé dovednosti •Uveďte 3 kompetence- měkké dovednosti •Projevte zájem-motivace-proč ? •Nezapomeňte PO-ZA-NA-DO-PO

21 Instrukce pro sledování mini-pohovorů •Pokud účastník chce, bude mu poskytnuta zpětná vazba-prosím všímejte si:  jak sedí, zda poskytuje oční kontakt, rušivé pohyby, gesta, celkový dojem  hlasitost projevu, plynulost, volba výrazů, přesvědčivost sdělovaného  pokuste se vžít do role zaměstnavatele  při sdělování postřehů buďte taktní Nácvik formulování myšlenek

22 COMDI + poradenství •Soubor počítačových testů zjišťujících profesní předpoklady a orientaci. Uchazeč potřebuje mít alespoň základní zkušenost s ovládáním myši, doporučujeme brýle a pití s sebou, délka testování je obvykle hodiny. •Následovat bude individuální předání výsledků, termín po domluvě s poradcem.

23

24 : maturant v technickém oboru-COMDI C •aspirace zřejmě pod vlivem vojny do admin. pozic-není teď vhodné, spíše se držet techniky a organizace. Výkonově kolem průměru pro vyučence, znalosti rovněž nižší průměr. Osobnost aktivní, stabilní, extrovert. •Doporučení- praktický, manuálně zručný a fyzicky výkonný, dále komunikující a poskytující služby. Probrány možnosti uplatnění vzhledem ke stavu trhu práce-má v jednání místo prodejce motorek v Ostroměři.

25 COMDI B •Zájem o obory: zdravotní a sociální péče, tvořivé činnosti, dále obchod, služby, administrativa. •Nadprůměrné verbální schopnosti, percepční vnímání a paměť. Osobnost: je aktivní, racionální, citlivý extrovert (cholerik- melancholik) •Zájem o hippoterapii, chce rozvíjet, žádá kurz. Předpoklady a doporučení poradce: ano. Je pro-sociální typ, vstřícná, empatická.

26 JOB-TIP ve skupině •Nemáte jasnou představu, jaké pracovní pozice jsou pro Vás vhodné? Uvažujete o změně, možnosti rekvalifikace, doplnění vzdělání? Chcete sestavit svůj pracovní profil? Aplikace Vám pomůže. •Vhodné je mít základy obsluhy PC, není nutné. Nezapomeňte si brýle! Doba trvání Možnost uchovat profil pro další využití. •Pro ty, kteří mají zdravotní omezení, základní ergo- posouzení pracovních pozic. Sdílení Aktivizace Dopomoc

27 Tvorba profilu klienta

28 JOB-TIP dotazník Jméno klienta ………………………………………………..dne…………………….. Cíl:  sestavení pracovního potenciálu  vyhledání vhodných pracovních pozic-hledá práci vyhledání dalších pozic -je ochoten se rekvalifikovat - chce se vzdělávat  posouzení schopnosti vykonávat činnost (subj.ergo) vzhledem k zdravotním omezením Výstup: uložený profil klienta tisk profilu pro poradce žádá připravit pro další využití Kód………………. Heslo. …………………….. vytipované vhodné pozice tisk pro poradce pozice posouzeny i klientem navrženo další vzdělávání, kurz………………………………………………… proveden výběr míst z portálu tisk míst pro klienta provedeno ergo-tisk Poznámka : klient dále schopen využívat profil, pracuje samostatně klient potřebuje k práci s aplikací poradenskou pomoc ani s dopomocí nebylo možno splnit cíl vyjádření klienta………………………………………………… Pomohlo mi v čem? Dál jak ? Potřebuji něco jiného.. Kontrola povědomí o pracovním potenciálu uchazeče, kompetencích

29

30

31 Doporučené pozice-po ERGU

32

33

34 Možnosti dalšího vzdělávání -kariérové poradenství seznámit s nabídkou možností vzdělávání v ČR s důrazem na vzdělávání dospělých tj. po ukončení systematického školní vzdělávání. •Jaké služby Informačního a poradenského středisko v této oblasti můžete využít? Představíme Vám možnosti kariérového poradenství, doporučíme zdroje informací a samoobslužné programy, které lze využít i bez pomoci poradce. • Předložíme Vám aktuální nabídku a podmínky vzdělávání dospělých v regionu. •Seznámíme Vás s potřebami zaměstnavatelů a náplní vybraných rekvalifikačních kurzů. • Pokud bude potřeba- domluvíte si i další individuální poradenství u kariérového poradce. •Toto setkání Vám pomůže při výběru cesty k dalšímu rozvoji Vaší kariéry- formou sebevzdělávání v rekvalifikaci, veřejných kurzech nebo řádným studiem v distanční, dálkové nebo jiné vhodné formě. Probrány budou i možnosti a přínos in-formálního vzdělávání.

35 Příležitosti „mimo“ úřad

36 Upozornění na aktivity jiných subjektů zprostředkované ÚP

37 Upozornění na informace na webu ÚP

38 Náplň rekvalifikačních kurzů

39 Obsluha vysokozdvižného vozíku se základním vzděláním •Obsah kurzu: nauka o provozu vozidel, pravidla silničního provozu, nauka o konstrukci, bezpečnost práce, nehody, praktická jízda. •Hodinová dotace: teoretická příprava 21 hod., praktická příprava 14 hod., ověření získaných znalostí a dovedností 1 hod., celkem 36 hod. •Důležité vlastnit řidičský průkaz sk. B!, dokládá se zdravotní způsobilost. •Náklady na jednoho účastníka Kč 3.295,- Komentář pracovníka oddělení rekvalifikací

40 Používané samoobslužné programy a zdroje •Průvodce světem povolání • AIST… Schuhfried •profesní diagnostika COMDI B,C,G (A) •Aplikace volně přístupné online •ISTP- JOB -TIP •„Vašeprofese“ •www.volbapovolani.czwww.volbapovolani.cz •www.cvonline.cz/new_test/ceq.phpwww.cvonline.cz/new_test/ceq.php •testování kompetencí •www.budoucnostprofesi.czwww.budoucnostprofesi.cz •www.infoabsolvent.czwww.infoabsolvent.cz •www.eu-dat.czwww.eu-dat.cz Nabídka zdrojů informací

41 Kvalifikační požadavky-pečovatelka •střední vzdělání s výučním listem v oboru pečovatelské práce a střední vzdělání bez maturitní zkoušky i výučního listu v oboru pečovatelské práce.,střední vzdělání bez maturitní zkoušky i výučního listu v oboru sociální činnost a střední vzdělání s výučním listem v oboru pečovatelské práce. •Odborná způsobilost pracovníka v sociálních službách podle zákona 108/2006 Sb. • Odborné dovednosti - tyto praktické dovednosti: •Zprostředkování kontaktu klienta se společenským prostředím •Pomoc při osobní hygieně •Pomoc při zajištění chodu domácnosti (úklid, údržba, nákup, praní, žehlení) •Poskytnutí stravy nebo pomoc při jejím zajištění (dovoz jídla, pomoc při přípravě a podávání jídla a pití) •Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o klienta (pomoc při podávání jídla, oblékání, pomoc při samostatném pohybu) •

42 Upozornění na bohaté informace v Národní soustavě povolání

43 Chci se rekvalifikovat Měnit profesi- Bude zájem? Nabídka míst v oboru STATISTIKA VOLNÝCH MÍST ISTP

44 JOB klub START Dlouhodobě evidovaní absolventi-nad 12 měsíců •Nedaří se Vám prosadit na trhu práce? Dali jste si za cíl zvýšit svoji aktivitu, zlepšit schopnost jednat o práci ? Chcete mít možnost konzultovat své postupy s poradcem a skupinou? Při každé schůzce typy volných míst, brigád a cvičení na rozvoj Vašich kompetencí. Práce s Vaším životopisem, nácvik komunikace se zaměstnavateli. Video ukázky. Aktivita trvá vždy 3 hodiny, celkem 6 schůzek. JOB klub pro mladé do 20ti let. •Cílem je poskytnout Vám příležitost hledat práci s podporou poradce a skupiny, řešit Vaše problémy související s Vaší prezentací u zaměstnavatele a zvýšit Vaše sebevědomí na základě rozpoznání Vašich silných stránek. •V průběhu JOB klubu vytvoříme i písemné podklady Vaší sebe-prezentace za využití výpočetní techniky. Po dobu trvání JOB klubu můžete využívat veškeré vybavení klubu. Během každé schůzky: •- informace o aktivitě uchazečů při hledání zaměstnání •- aktuální nabídka VM, případně doporučenka •- využití videonahrávek a jiných dostupných materiálů •- aktivizující a výukové hry, hraní rolí, apod.

45 Jeden odborný poradce IPS zařazen v 9.platové třídě- ročně stojí stát méně než Kč Jen jím realizované aktivity skupinového charakteru určené uchazečům o zaměstnání /při běžných cenách poradenských aktivit nakupovaných tisíc/ tohoto poradce zaplatí. Cena „prevence“ nezaměstnanosti formou aktivit poradce směrem k veřejnosti ?

46 ZÁVĚREM.. Co mě znepokojuje… •nejasná koncepce a směřování kariérového poradenství v ČR •ustrnutí ve vybavenosti pracovišť IPS – v informačně přesycené společnosti by vybavení mělo jít s dobou •vnímání pracovníka IPS jako „úředníka“ a jeho pracovní zařazení pod úrovní vzdělání a nároků pozice •chybějící standard kvality a možnost supervize Mgr.Zdeňka Procházková IPS ÚP Jičín Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Aktivity IPS pro uchazeče o zaměstnání se zaměřením na nácvik dovedností a kariérové poradenství IPS ÚP Jičín Mgr.Zdeňka Procházková."

Podobné prezentace


Reklamy Google