Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Příklady typického použití Postupný vývoj MHD, regionální a železniční doprava Elektronický vizuální a akustický systém informování cestujících Orientace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Příklady typického použití Postupný vývoj MHD, regionální a železniční doprava Elektronický vizuální a akustický systém informování cestujících Orientace."— Transkript prezentace:

1 Příklady typického použití Postupný vývoj MHD, regionální a železniční doprava Elektronický vizuální a akustický systém informování cestujících Orientace v městské zástavbě pomocí rádiového orientačního majáku Orientace v městské zástavbě pomocí zvukového orientačního majáku Aktivace akustického návěstí informujícího o stavu semaforu na křižovatce Rádiový systém informování strojvedoucího metra o nástupu nevidomého BLIS – systém TYFLOSET ® upravený pro Dopravní podnik města Drážďany TYFLOSET ® akustický orientační a informační systém pro nevidomé a slabozraké

2 Příklady typického použití Informační stojany: hlasové informace o jízdních řádech, vyhledání optimálního spojení Ve veřejné městské hromadné dopravě, v příměstské a železniční dopravě: hlášení čísla linky, směru jízdy a nástup nevidomého do vozidla V městské zástavbě: informační hlasové sloupy, orientační zvukové majáky na křižovatkách, v podchodech, u nemocnic a městských úřadů Na autobusových a tramvajových zastávkách, na vlakových a autobusových nádražích a na letištních terminálech: akustické informace o aktuálním jízdním řádu zobrazeném na velkoplošném panelu V metru: optická informace pro strojvedoucího o nástupu nevidomého a následné otevření dveří vlakové soupravy

3 TYFLOSET ® Postupný vývoj 1992 – 94SONS zkouší rádiový systém pro ovládání akustických majáků v pásmu 27 MHz - klasická technologie, velké rozměry a hmotnost, rušení na volném kmitočtu 1994 – 96spolupráce SONS - APEX na vývoji povelové soupravy, APEX získává od ČTÚ povolení vysílání na vyhrazeném kmitočtu 86,790 MHz - vysílače VPN01, VPN03 (slepecká hůl) a povelové přijímače PPN01, PPN24A získávají certifikaci ČTÚ RA – 96spolupráce SONS - APEX na vývoji povelové soupravy, APEX získává od ČTÚ povolení vysílání na vyhrazeném kmitočtu 86,790 MHz - vysílače VPN01, VPN03 (slepecká hůl) a povelové přijímače PPN01, PPN24A získávají certifikaci ČTÚ RA – 96SONS prosazuje zavedení akustického informačního systému do všech tramvají a autobusů v Dopravním podniku hl. města Prahy a.s. v rámci výběrového řízení na Odbavovací a informační systém městské hromadné dopravy 1996APEX obdržel ocenění ZLATÝ REHAPROTEX na 5. mezinárodní výstavě REHAPROTEX v Brně 1997 – 99postupné zavádění systému TYFLOSET® (firemní chráněná značka APEX) u dalších dopravních podniků v Ústí nad Labem, Českých Budějovicích, Olomouci, Plzni, České Lípě, Ostravě a Brně

4 2005 červen – červenec zprovoznění kompletního informačního systému v Drážďanech 2005v březnu dodává APEX spol. s r.o. do Dopravního podniku města Drážďany kompletní dodávku s příslušenstvím a osazuje 10 vozidel 2004APEX spol. s r.o. získává objednávku od Dopravního podniku města Drážďany na dodávku dílů pro akustický informační systém pro nevidomé v městské dopravě, jedná se o 218 vozidel, spolupráce DVB AG, Siemens VDO a APEX spol. s r.o. 2004rekonstrukce hlásičů zastávek ICU 03 u DP hl. m. Prahy za ICU09, speciální dvoukanálové hlásiče, venkovní hlášení pro nevidomé je nezávislé na hlášení uvnitř vozu 2003DP hl. m. Praha získává za zavedení informačního a orientačního systému pro nevidomé zvláštní cenu ministrů dopravy Evropské unie 2001SONS ve spolupráci s DP hl. m. Praha a APEX spol. s r.o. vystavuje TYFLOSET® na Mezinárodním veletrhu pro osoby vyžadující zvláštní péči, REHACARE 2001 v Düsseldorfu, TYFLOSET® vzbuzuje mimořádný zájem, neboť je jediným exponátem svého druhu z 890 vystavovatelů TYFLOSET ® Postupný vývoj

5 Vysílač VPN 01Vysílač VPN 03 Nevidomý či slabozraký slyší přijíždět dopravní prostředek. MHD, regionální a železniční doprava

6 Vysílač VPN 01Vysílač VPN 03 Nevidomý či slabozraký slyší přijíždět dopravní prostředek. Informace z venkovního reproduktoru, např.: „Linka číslo 26, směr Palmovka“ 86,79 MHz MHD, regionální a železniční doprava Stiskem tlačítka 3 (respektive prostředního na holi) vyvolá dotaz na číslo linky a směr jízdy.

7 Vysílač VPN 01Vysílač VPN 03 Nevidomý či slabozraký slyší přijíždět dopravní prostředek. Pokud má nevidomý zájem o nástup, stiskne tlačítko 4 (resp. dolní tlačítko na holi) a tím upozorní řidiče. Informace z příposlechového reproduktoru řidiče: „Nástup nevidomého“ 86,79 MHz MHD, regionální a železniční doprava Stiskem tlačítka 3 (respektive prostředního na holi) vyvolá dotaz na číslo linky a směr jízdy. Informace z venkovního reproduktoru, např.: „Linka číslo 26, směr Palmovka“

8 VPN 01 VPN 03 Elektronický vizuální a akustický systém informování cestujících Informace na zastávkách pro všechny

9 VPN 01 VPN 03 Stiskem tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) nevidomý vyvolá hlášení, které ho navede k informačnímu tablu. Elektronický vizuální a akustický systém informování cestujících Informace na zastávkách pro všechny Naváděcí informace z reproduktoru, např.: „gong, Poliklinika Barrandov“

10 VPN 01 VPN 03 Stiskem tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) nevidomý vyvolá hlášení, které ho navede k informačnímu tablu. Pomocí tlačítka 2 (resp. dolního na holi) je vyhlášena aktuální situace zobrazená na displeji. Informace z reproduktoru: „Linka číslo 12, směr nádraží Holešovice, odjezd za 2 minuty“ Elektronický vizuální a akustický systém informování cestujících Informace na zastávkách pro všechny Naváděcí informace z reproduktoru, např.: „gong, Poliklinika Barrandov“

11 VPN 01 nebo VPN 03 Orientace v městské zástavbě pomocí rádiového orientačního majáku 1 - objekt je v úrovni nevidomého (nemocnice, obchody, eskalátory,...)

12 Naváděcí trylek:„í-á“ Stiskem tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) nevidomý aktivuje naváděcí trylek. VPN 01 nebo VPN 03 Orientace v městské zástavbě pomocí rádiového orientačního majáku 1 - objekt je v úrovni nevidomého (nemocnice, obchody, eskalátory,...)

13 Naváděcí trylek:„í-á“ Stiskem tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) nevidomý aktivuje naváděcí trylek. Po delším stisku tlačítka je trylek opakován po každých 3 vteřinách. VPN 01 nebo VPN 03 Orientace v městské zástavbě pomocí rádiového orientačního majáku 1 - objekt je v úrovni nevidomého (nemocnice, obchody, eskalátory,...)

14 VPN 01 nebo VPN 03 Orientace v městské zástavbě pomocí rádiového orientačního majáku 2 - objekt je v jiné úrovni než nevidomý (podchody,...)

15 Stiskem tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) nevidomý aktivuje naváděcí trylek. VPN 01 nebo VPN 03 Orientace v městské zástavbě pomocí rádiového orientačního majáku 2 - objekt je v jiné úrovni než nevidomý (podchody,...) Naváděcí trylek:„brlm“

16 Stiskem tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) nevidomý aktivuje naváděcí trylek. Po delším stisku tlačítka je trylek opakován po každých 3 vteřinách. VPN 01 nebo VPN 03 Orientace v městské zástavbě pomocí rádiového orientačního majáku 2 - objekt je v jiné úrovni než nevidomý (podchody,...) Naváděcí trylek:„brlm“

17 Orientace v městské zástavbě pomocí zvukového orientačního majáku

18 Stiskem tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) nevidomý aktivuje naváděcí trylek a název objektu. VPN 01 nebo VPN 03 Orientace v městské zástavbě pomocí zvukového orientačního majáku „í-á, Palata, domov pro zrakově postižené“

19 Stiskem tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) nevidomý aktivuje naváděcí trylek a název objektu. VPN 01 nebo VPN 03 Pomocí tlačítka 2 (resp. dolního na holi) je vyhlášena doplňková informace, např. podrobnosti o vstupu do budovy a pokyny pro orientaci uvnitř budovy. Orientace v městské zástavbě pomocí zvukového orientačního majáku „í-á, Palata, domov pro zrakově postižené“ Doplňková informace, např.: „Za vstupními dveřmi je 6 schodů směrem vzhůru. Po jejich levé straně je umístěno zábradlí. Jeho madlo nad schody přechází v provazovou zábranu. Za ní se nachází okénko vrátnice“.

20 VPN 01 nebo VPN 03 Aktivace akustického návěstí informujícího o stavu semaforu na křižovatce

21 Stiskem tlačítka 5 (respektive dolního tlačítka na holi) je aktivována akustická indikace stavu semaforu. VPN 01 nebo VPN 03 Semafor ve stavu STŮJ tiky s frekvencí 1,5 Hz (3 tiky za dvě sekundy) Semafor ve stavu STŮJ tiky s frekvencí 1,5 Hz (3 tiky za dvě sekundy) Aktivace akustického návěstí informujícího o stavu semaforu na křižovatce Semafor ve stavu VOLNO tiky s frekvencí 8 Hz (8 tiků za sekundu)

22 14:25:37 VPN 01 nebo VPN 03 Rádiový systém informování strojvedoucího metra o nástupu nevidomého

23 14:25:37 Naváděcí znělka Po stisku tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) je aktivována znělka. Nevidomý ví, že ve stanici je systém instalován a také se lépe orientuje na nástupišti. VPN 01 nebo VPN 03 Rádiový systém informování strojvedoucího metra o nástupu nevidomého

24 14:25:37 Naváděcí znělka Po stisku tlačítka 1 (respektive horního tlačítka na holi) je aktivována znělka. Nevidomý ví, že ve stanici je systém instalován a také se lépe orientuje na nástupišti. Po stisku tlačítka 4 (resp. dolního na holi) se na hodinách v zorném poli strojvedoucího rozbliká návěstí „d“ a tím jej upozorní na nutnost otevřít všechny dveře a dohlédnout na nástup nevidomého. Zároveň je nevidomý informován hlášením „Otevření dveří aktivováno“. Potvrzení aktivace systému: „Otevření dveří aktivováno“ VPN 01 nebo VPN 03 Rádiový systém informování strojvedoucího metra o nástupu nevidomého

25 VPN 401 BLIS – systém TYFLOSET® upravený pro Dopravní podnik města Drážďany

26 VPN 401 Po stlačení tlačítka 1 se nevidomý dozví číslo linky a směr jízdy. Venkovní reproduktor: „Straßenbahn Linie 3, Richtung Wilder Mann“ 433,95 MHz BLIS – systém TYFLOSET® upravený pro Dopravní podnik města Drážďany

27 Příposlech řidiče: „Einsteigewunsch eines sehbehinderten Fahrgastes“ Pomocí tlačítka 2 sdělí nevidomý řidiči zájem o nastoupení. VPN 401 Po stlačení tlačítka 1 se nevidomý dozví číslo linky a směr jízdy. Venkovní reproduktor: „Straßenbahn Linie 3, Richtung Wilder Mann“ 433,95 MHz BLIS – systém TYFLOSET® upravený pro Dopravní podnik města Drážďany

28 Příposlech řidiče: „Einsteigewunsch eines sehbehinderten Fahrgastes“ Pomocí tlačítka 2 sdělí nevidomý řidiči zájem o nastoupení. Informace do vozu: „Nächste Haltestelle: Pirnaischer Platz, Umsteigemöglichkeit zum Regionalverkehr“ Tlačítkem 3 lze kdykoli vyvolat do vozu informaci o příští zástávce a příp. i doplňkovou informaci. VPN 401 Po stlačení tlačítka 1 se nevidomý dozví číslo linky a směr jízdy. Venkovní reproduktor: „Straßenbahn Linie 3, Richtung Wilder Mann“ 433,95 MHz BLIS – systém TYFLOSET® upravený pro Dopravní podnik města Drážďany

29 Informační stojan umožňuje získat informace o jízdních řádech (včetně vyhledání spojení a akustického hlášení s možností aktivace vysílačem nevidomého)  všech linek PID (bus, tram, metro, vlak)  vlaků ČD  autobusových linek vnitrostátních i mezinárodních Další použití systému TYFLOSET ®

30 Informační stojan umožňuje získat informace o jízdních řádech (včetně vyhledání spojení a akustického hlášení s možností aktivace vysílačem nevidomého)  všech linek PID (bus, tram, metro, vlak)  vlaků ČD  autobusových linek vnitrostátních i mezinárodních Detail šesti tlačítkové klávesnice s dotykovou obrazovkou. Další použití systému TYFLOSET ®

31 Informační stojan umožňuje získat informace o jízdních řádech (včetně vyhledání spojení a akustického hlášení s možností aktivace vysílačem nevidomého)  všech linek PID (bus, tram, metro, vlak)  vlaků ČD  autobusových linek vnitrostátních i mezinárodních Detail šesti tlačítkové klávesnice s dotykovou obrazovkou. Mgr. Dudr (SONS) a ing. Bárta (APEX) při otvírání terminálu SEVER ruzyňského letiště u informačního stánku Dopravního podniku Praha. Další použití systému TYFLOSET ®

32 APEX spol. s r.o. Na ochoze 581, Jesenice Ing. Jaroslav Bárta, obchodní ředitel tel.: , 611 fax: mail: Děkujeme za pozornost.


Stáhnout ppt "Příklady typického použití Postupný vývoj MHD, regionální a železniční doprava Elektronický vizuální a akustický systém informování cestujících Orientace."

Podobné prezentace


Reklamy Google