Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

- On-line práce v NZDM - Projekt SWOL od ČAS

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "- On-line práce v NZDM - Projekt SWOL od ČAS"— Transkript prezentace:

1 - On-line práce v NZDM - Projekt SWOL od ČAS
Lenka Čuprová (Ratolest Brno, o.s.)

2 On-line práce v NZDM Facebook CO SE POUŽÍVALO A POUŽÍVÁ KE KOMUNIKACI:
Skype ICQ Webovky Facebook Jiné nástroje

3 93% pracovníků uvedlo, že v zařízení používají internetové nástroje k práci s klienty
67% pracovníku pracuje tímto způsobem a většina z nich tímto způsob pracuje několikrát do týdne nejčastěji jsou internetové nástroje využívány pro: předávání informací CS přijímání podnětů od CS poradenství zpětná vazba a PR zařízení

4 ve většině zařízení se pracuje na vytvoření metodiky on-line práce nebo není vůbec vytvořena
85% respondentů řešilo nebo řeší etické otázky spojené s využíváním internetových nástrojů (jak nakládat s informacemi, co vlastně (ne)chceme vědět, anonymita, ochrana osobních dat, hranice, nabídka služeb, fotografie klientů, pozitiva x negativa on-line práce, jaké nástroje zvolit) přibližně 50% respondentů si s kolegy předává informace o on-line práci a vykazuje výkony

5 Práce s FB Výhody monitoring - sledujeme změny, trendy v CS (co řeší, čím žijí, co poslouchají, kam se chodí, aj.) zvýšení dostupnosti – další možná forma kontaktu a s tím i zvýšená časová dostupnost pracovníků témata k rozhovoru (obsahy fotek, statusy, aj.) možnost výběru typu komunikace – někteří klienti dávají tomuto rozhovoru z rozličných důvodů přednost před kontaktem face to face rychlý přenos informací – informace o změnách, plánovaných akcí, novinkách se ke klientům touto formou dostávají velmi rychle. zůstáváme v kontaktu s CS, se kterou se fyzicky již nesetkáváme (z nějakého důvodu přestali být se službou v kontaktu, bývalí klienti, aj.) přítomnost CS

6 Nevýhody Rizika Možnosti časová náročnost pro pracovníky
nevíme, kam se informace z komunikace mohou dostat rychlý tok informací – informace se velmi rychle stávají neaktuálními, protože jsou překryty jinými stírá se anonymita, soukromí klientů Rizika přístup k informacím, které služba nepotřebuje – větší důraz na etiku pracovníka nelegální obsah příspěvků klientů nejistota v tom s kým pracovník komunikuje – klienti dávají často hesla dalším lidem, takže může dojít k tomu, že pracovník vede rozhovor s někým jiným Možnosti vyhledávání nových klientů propagace služby vytvoření preventivně zaměřených skupin

7 Pravidla používání Facebooku v NK Likusák:
mezi přátele si přidáváme pouze klienty služby, nebo zájemce o ni, které známe osobně pracovníci si nesmí na svém soukromém Fb přihlašovat klienty jako přátele pracovníci nenavštěvují pracovní Fb mimo pracovní dobu nepřijímáme pozvánky na akce od klientů na FB nevkládáme fotografie klientů informace využíváme pouze k další práci s klientem reagujeme komentářem na klientův status, pouze pokud to pracovník uzná za vhodné nežádáme klienty o přátelství, vyčkáváme, až nás požádají o přátelství sami. Tím že nás žádají o přátelství, souhlasí s tím, že vidíme informace, které na Fb vkládají. Sami tedy rozhodují o stupni své anonymity + upozorňujeme je zprávou. klienty je možné aktivně oslovit na chatu, ale v rozhovoru se sami nevracíme k minulým tématům. na Fb můžeme nahlížet pouze do profilů klientů naší služby a to v co nejmenší možné míře.

8 Jaké stránky nejčastěji navštěvuje vaše CS? Jaké využívá aplikace?
Jak s tím můžete jako zařízení pracovat nebo co už u vás funguje? Možná rizika on-line práce? Způsob řešení…

9 Projekt Streetwork On-line
jehož cílem je vytvořit metodiku práce streetworkerů v prostředí internetu, popularizovat Streetwork Online, školit v tomto způsobu práce stávající i nové terénní pracovníky a poskytnout jim know how pro realizaci kvalitní terénní práce i v prostředí internetu. Především by se mělo prostřednictvím Streetworku Online propagovat nízkoprahové služby a poskytovat poradenství a pomoc. Ročník 2011/2012 ČAS + Nadace Vodafone: - zmapovat místa, která CS na internetu nejvíce navštěvuje - vytvořit etický kodex a základní metodiku online práce - prozkoumat dostupné aplikace a vytvořit prostředí, kam můžeme klienty pozvat – virtuální NZDM - zorganizovat 2 workshopy, které se týkaly jak samotného projektu, tak práce s FB - propagovat téma Streetwork on-line - vytvořit tým lidí (online streetworkerů), kteří aktivně zkouší metody online práce

10 Které stránky nejčastěji navštěvují klienti:
(dle průzkumu v rámci projektu ČAS) Youtube Facebook ulozto.cz Google Skype Smszdarma seznam.cz Kinotip Icq Cztorrent Csfd Xteen Hry loupák.cz Lide Bitter stream.cz Dobyvatel blog.cz

11 www.jdidoklubu.cz Ročník 2012/2013 – ČAS + Nadace AVAST
Vytvořený vlastní nástroj Vytvořit skupinu on-line streetworkerů, kteří jsou každý všední den v odpoledních hodinách na chatu Propagace swol Práce na metodice


Stáhnout ppt "- On-line práce v NZDM - Projekt SWOL od ČAS"

Podobné prezentace


Reklamy Google