Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

- On-line práce v NZDM - Projekt SWOL od ČAS Lenka Čuprová (Ratolest Brno, o.s.)

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "- On-line práce v NZDM - Projekt SWOL od ČAS Lenka Čuprová (Ratolest Brno, o.s.)"— Transkript prezentace:

1 - On-line práce v NZDM - Projekt SWOL od ČAS Lenka Čuprová (Ratolest Brno, o.s.)

2 On-line práce v NZDM CO SE POUŽÍVALO A POUŽÍVÁ KE KOMUNIKACI: -Skype -ICQ - -Webovky -Facebook -Jiné nástroje

3  93% pracovníků uvedlo, že v zařízení používají internetové nástroje k práci s klienty  67% pracovníku pracuje tímto způsobem a většina z nich tímto způsob pracuje několikrát do týdne  nejčastěji jsou internetové nástroje využívány pro: -předávání informací CS -přijímání podnětů od CS -poradenství -zpětná vazba a PR zařízení

4  ve většině zařízení se pracuje na vytvoření metodiky on-line práce nebo není vůbec vytvořena  85% respondentů řešilo nebo řeší etické otázky spojené s využíváním internetových nástrojů (jak nakládat s informacemi, co vlastně (ne)chceme vědět, anonymita, ochrana osobních dat, hranice, nabídka služeb, fotografie klientů, pozitiva x negativa on-line práce, jaké nástroje zvolit)  přibližně 50% respondentů si s kolegy předává informace o on-line práci a vykazuje výkony

5 Práce s FB Výhody  monitoring - sledujeme změny, trendy v CS (co řeší, čím žijí, co poslouchají, kam se chodí, aj.)  zvýšení dostupnosti – další možná forma kontaktu a s tím i zvýšená časová dostupnost pracovníků  témata k rozhovoru (obsahy fotek, statusy, aj.)  možnost výběru typu komunikace – někteří klienti dávají tomuto rozhovoru z rozličných důvodů přednost před kontaktem face to face  rychlý přenos informací – informace o změnách, plánovaných akcí, novinkách se ke klientům touto formou dostávají velmi rychle.  zůstáváme v kontaktu s CS, se kterou se fyzicky již nesetkáváme (z nějakého důvodu přestali být se službou v kontaktu, bývalí klienti, aj.)  přítomnost CS

6 Nevýhody  časová náročnost pro pracovníky  nevíme, kam se informace z komunikace mohou dostat  rychlý tok informací – informace se velmi rychle stávají neaktuálními, protože jsou překryty jinými  stírá se anonymita, soukromí klientů Rizika  přístup k informacím, které služba nepotřebuje – větší důraz na etiku pracovníka  nelegální obsah příspěvků klientů  nejistota v tom s kým pracovník komunikuje – klienti dávají často hesla dalším lidem, takže může dojít k tomu, že pracovník vede rozhovor s někým jiným Možnosti  vyhledávání nových klientů  propagace služby  vytvoření preventivně zaměřených skupin

7 Pravidla používání Facebooku v NK Likusák:  mezi přátele si přidáváme pouze klienty služby, nebo zájemce o ni, které známe osobně  pracovníci si nesmí na svém soukromém Fb přihlašovat klienty jako přátele  pracovníci nenavštěvují pracovní Fb mimo pracovní dobu  nepřijímáme pozvánky na akce od klientů  na FB nevkládáme fotografie klientů  informace využíváme pouze k další práci s klientem  reagujeme komentářem na klientův status, pouze pokud to pracovník uzná za vhodné  nežádáme klienty o přátelství, vyčkáváme, až nás požádají o přátelství sami. Tím že nás žádají o přátelství, souhlasí s tím, že vidíme informace, které na Fb vkládají. Sami tedy rozhodují o stupni své anonymity + upozorňujeme je zprávou.  klienty je možné aktivně oslovit na chatu, ale v rozhovoru se sami nevracíme k minulým tématům.  na Fb můžeme nahlížet pouze do profilů klientů naší služby a to v co nejmenší možné míře.

8  Jaké stránky nejčastěji navštěvuje vaše CS? Jaké využívá aplikace?  Jak s tím můžete jako zařízení pracovat nebo co už u vás funguje?  Možná rizika on-line práce? Způsob řešení…

9 Projekt Streetwork On-line  jehož cílem je vytvořit metodiku práce streetworkerů v prostředí internetu, popularizovat Streetwork Online, školit v tomto způsobu práce stávající i nové terénní pracovníky a poskytnout jim know how pro realizaci kvalitní terénní práce i v prostředí internetu. Především by se mělo prostřednictvím Streetworku Online propagovat nízkoprahové služby a poskytovat poradenství a pomoc.  Ročník 2011/2012 ČAS + Nadace Vodafone: - zmapovat místa, která CS na internetu nejvíce navštěvuje - vytvořit etický kodex a základní metodiku online práce - prozkoumat dostupné aplikace a vytvořit prostředí, kam můžeme klienty pozvat – virtuální NZDM - zorganizovat 2 workshopy, které se týkaly jak samotného projektu, tak práce s FB - propagovat téma Streetwork on-line - vytvořit tým lidí (online streetworkerů), kteří aktivně zkouší metody online práce

10 Které stránky nejčastěji navštěvují klienti: (dle průzkumu v rámci projektu ČAS) Youtube Facebook ulozto.cz Google Skype Smszdarma seznam.cz Kinotip Icq Cztorrent Csfd Xteen Hry loupák.cz Lide Bitter stream.cz Dobyvatel blog.cz

11 Ročník 2012/2013 – ČAS + Nadace AVAST -Vytvořený vlastní nástroj -Vytvořit skupinu on-line streetworkerů, kteří jsou každý všední den v odpoledních hodinách na chatu -Propagace swol -Práce na metodice


Stáhnout ppt "- On-line práce v NZDM - Projekt SWOL od ČAS Lenka Čuprová (Ratolest Brno, o.s.)"

Podobné prezentace


Reklamy Google