Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství XVIII. Seminář IDS - Lázně Bohdaneč, 16. - 18. 5. 2011.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství XVIII. Seminář IDS - Lázně Bohdaneč, 16. - 18. 5. 2011."— Transkript prezentace:

1 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství XVIII. Seminář IDS - Lázně Bohdaneč, Prezentace veřejné zakázky na zajištění dopravní obslužnosti v oblasti Lounsko-západ + vliv zakázky na tarifní integraci v Ústeckém kraji Ing. Jakub Jeřábek vedoucí oddělení dopravní obslužnosti

2 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 2 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Základní údaje oblasti Lounsko-západ  Definováno v roce 2006  oblast mezi městy Louny, Žatec, Postoloprty  Roční výkon cca km  10 linek spojujících města Louny a Žatec mezi sebou a okolními obcemi,  několik linek zasahuje na území Středočeského kraje Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Úvod

3 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 3 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Původní smlouva se spol. BusMat plus s.r.o.  Trvání Smlouvy od do ( )  Smlouva předčasně vypovězena z důvodu neplnění povinností ze strany dopravce  Nevyhovující vozový park  Časté nejetí spojů  Nevybírání jízdného  Od smlouvy s novými dopravci do (již dle nař. 1370/2007, dočasné na max. 2 roky)  rozdělení mezi dva dopravce a zklidnění situace  Cca 50 % BusLine a.s. (ČSAD Semily a.s.)  Cca 50 % Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova a.s. Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Úvod

4 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 4 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Cíle nové zakázky  Stabilní provoz - dlouhodobá smlouva na 10 let v souladu s novými právními předpisy (1370/2007, 194/2010 …)  Modernizovat vozový park (viz. dále)  Optimalizovat linkové vedení a JŘ v oblasti  zpřehlednění linkového vedení, pravidelné intervaly, návaznosti na další autobusové i vlakové linky  Odstranění rizik a problémů v současné organizaci dopravy  Odstranění problémů současných smluv – velké rozdíly v přístupu dopravců k jejich plnění – pevně stanovíme povinnosti  Zavedení nového tarifního systému příznivého pro cestující  Příprava pro tarifní propojení s ostatními oblastmi Co má nová zakázka vyřešit?

5 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 5 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Cíle nové zakázky  nyní stáří vozidel stanoveno na max. 8 let – rozdíly v obnově  nyní 10 % nízkopodlažní vozy, 10 % klima – opět rozdíly  není definován autobus – pouze „dostatečná kapacita“…  reálně: minibusy, midibusy, standardní i velkokapacitní autobusy v závislosti na strategii dopravce, různé vnímání cestujícími  rozdíly v dalším vybavení – sedadla, úložný prostor…  Snaha o zajištění stejného komfortu cestujícím na území kraje  >>> Definovat všechny parametry – vozy na míru zakázce  přesně definovat autobus  přesně definovat a sjednotit nabídku služeb  Zvýšit dohled ÚK nad poskytováním služeb  umožnit odepsání pořízené techniky – na začátku nové vozy Navázání na parametry současných smluv

6 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 6 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Časový rámec přípravy zakázky  – výpověď původní smlouvy  únor – duben notifikace zakázky dle 1370/2007  – rozhodný termín notifikace v úředním věstníku EU  od srpna 2010 – příprava zadávací dokumentace  od ledna do března 2011 – intenzivní práce na zadávací dokumentaci a smlouvě, vč.technických detailů provozu  – odsouhlasení koncepce zakázky Radou ÚK  rozhodnutí o vyhlášení veřejné zakázky Radou ÚK  zahájení zadávacího řízení  konec lhůty pro podání nabídek  – zahájení provozu Tvorba zadávací dokumentace a právní rámec

7 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 7 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Tým tvorby zakázky a oblasti odpovědnosti Strategie a rozhodování o zakázce (Rada Ústeckého kraje) Tvorba zadávací dokumentace a právní rámec Advokátní kancelář Weil, Gotshal & Manges s.r.o. Ing. V. Janoš,Ph.D, M. Duda, Ing. J. Jeřábek Ing. P. Prokeš Ing. M. Ročňák Investiční odbor KÚÚK

8 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 8 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Právní vývoj  původním záměrem bylo nabídkové řízení dle z. 194/2010  omezení odhadem tržeb a maximální výší kompenzace  riziko na straně příjmů dopravce => koncese na služby  Ústecký kraj však zamýšlí během platnosti smlouvy 2011 – 2021 vlastní tarifní politiku a možnosti změn tarifu a slev  dopravce nemůže nést riziko tržeb => kompenzace nemůže být shora omezena => nejedná se o koncesi na služby  dle právní analýzy z. 194/2010 a evropské judikatury smlouva musí být soutěžena v souladu s § 21 odst. 2 zákona o veřejných službách  následné úpravy smlouvy i zadávací dokumentace Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Tvorba zadávací dokumentace a právní rámec

9 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 9 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Projednání s obcemi  Před vypsáním zadávacího řízení v únoru a březnu 2011 projednány návrhy JŘ s obcemi nejvýznamnější změny v dopravě  Omezení dopravy z důvodu souběhu s železnicí či pro nízké vytížení, optimalizace z důvodu úspory počtu vozidel  Reakce různé…  Funkčnost prověří až zavedení nových jízdních řádů  Smlouva bude umožňovat změnit navrhovaný JŘ ještě před zahájením provozu Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Tvorba zadávací dokumentace a právní rámec

10 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 10 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Financování zakázky - odpisy techniky  Zadavatel respektuje potřebu odepsat techniku – nové vozy  Po dobu zakázky (10 let) lze vozidla plně odepsat  zadavatel dále neřeší obnovu vozové parku v průběhu  zadavatel neřeší co s vozidly po konci smlouvy  zadavatel nebude požadovat nikdy JŘ s navýšením vozů  Upravuje se cena za služby se zohledněním fixních nákladů  Systém financování – cena dle ukončeného roku a km  Základní cena dopravního výkonu (pro základní rozsah km) C  Cena za každý přidaný km (nad základní rozsah) (40-70% C)  Cena za každý ušetřený km (pod základním rozsahem) (40-70% C)  dopravce nabídne všechny 3 ceny, hodnocení váhy 90/5/5 % Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Financování a ekonomika zakázky

11 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 11 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Odhad ceny dopravního výkonu  zadavatel zpracoval předpokládanou cenu dopravního výkonu dle požadavků zadávací dokumentace  35,91 Kč/km, s rezervami v nákladech, lze očekávat cenu nižší  průměrná cena dopravního výkonu v ÚK v r ,04 Kč/km  v odhadu nákladů zahrnuto mj.: Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Financování a ekonomika zakázky  pořízení vozidel, pohonné hmoty, opravy, technologické jízdy, odbavovací zařízení, přečalounění sedadel, administrativní náklady, cena bankovní záruky, pneu, mazivo, chladivo, servisní prohlídky, pojistné, pokuty, STK, ME, administrativní mzdy, mzdy řidičů, osobní automobil, zisk z vloženého kapitálu

12 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 12 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Technologie provozu, definování JŘ a oběhů Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Technické požadavky na provoz roční proběh vozidel průměrně km

13 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 13 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Technické požadavky na provoz Linkové vedení

14 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 14 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Přesné definování parametrů vozidel  Nízkopodlažní autobus (částečně – přední část)  obsaditelnost min 35 k sezení, 35 k stání (odpovídá 10,5 m busu)  kneeling, najížděcí plošina inv.vozík/kočárek  klimatizace prostoru cestujících (celoročně 18 – 26 °C)  prostor pro zavazadla s pevným dnem SPLŇUJÍ NAPŘ: Irisbus Iveco Crossway LE 10,7 ; SOR CN 10,5  Informační systém  čelní, boční a zadní elektronický panel  vnitřní 19’’ LCD displej pro dopravní informace  informační vitrína pro potřeby objednatele  Zařízení GPS – zasílání dat o pohybu vozů objednateli Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Technické požadavky na provoz

15 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 15 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Vizuální styl vozidel (Irisbus Iveco Crossway LE 10,7)  Grafika „Brána do Čech“, provedení z výroby - lakování Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Technické požadavky na provoz

16 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 16 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Vizuální styl vozidel (Irisbus SOR CN 10,5)  Grafika „Brána do Čech“, provedení z výroby - lakování Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Technické požadavky na provoz

17 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 17 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Definování služeb k zakázce  Informační kancelář  v centru Žatce (rovnoměrné rozdělení v kraji)  Od  bezplatné poskytování informací o všech spojích veřejné linkové dopravy (www.jizdnirady.cz)www.jizdnirady.cz  výdej čipových karet, prodej časového jízdného, platební karty  Řidič  rozumí česky, mluví česky nebo slovensky  stejnokroj  Kalhoty dlouhé  Košile krátký/dlouhý rukáv  vázanka  prodává čipové karty anonymní na počkání  místní znalost trasy a zastávek, orientace v JŘ a SPP Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Parametry služeb k provozu

18 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 18 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Definování karet a odb. techniky Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Tarifní uspořádání a příprava na propojení s IDS  Příprava na zónově-relační tarif a rozšiřování tarifní integrace  akceptace karet Mifare DESFire EV-1 4k  definována organizace vztahů, procesů a vlastnictví práv k jednotlivým částem tarifního subsystému v IDS  clearing je plánován dle mat. modelu kalibrovaného příležitostně skut. daty z pohybu čipových karet  snadnější získávání a rozšiřování BČK než jinde  základem bude anonymní přenosná čipová karta  vydávání na počkání, platí i pro časové jízdenky  Oblast Lounsko-západ bude v ÚK první oblastí s plně funkčním zónově – relačním tarifem

19 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 19 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Definování tarifu a druhů poskytovaných jízd. Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Tarifní uspořádání a příprava na propojení s IDS  Poskytované jízdné:  jednotlivé, na BČK bude přestupné  časové jízdné týdenní, měsíční, čtvrtletní  jedna zóna, nebo trasa mezi více zónami  výše tarifu není dosud stanovena, během léta vyhlásí kraj  ceník ve smlouvě zatím bez cen

20 Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 20 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Definována tarifní mapa oblasti  zónově-relační tarif  28 tarifních zón Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Tarifní uspořádání a příprava na propojení s IDS


Stáhnout ppt "Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství XVIII. Seminář IDS - Lázně Bohdaneč, 16. - 18. 5. 2011."

Podobné prezentace


Reklamy Google