Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

+ vliv zakázky na tarifní integraci v Ústeckém kraji

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "+ vliv zakázky na tarifní integraci v Ústeckém kraji"— Transkript prezentace:

1 + vliv zakázky na tarifní integraci v Ústeckém kraji
Prezentace veřejné zakázky na zajištění dopravní obslužnosti v oblasti Lounsko-západ + vliv zakázky na tarifní integraci v Ústeckém kraji Ing. Jakub Jeřábek vedoucí oddělení dopravní obslužnosti

2 Základní údaje oblasti Lounsko-západ
Úvod Základní údaje oblasti Lounsko-západ Definováno v roce 2006 oblast mezi městy Louny, Žatec, Postoloprty Roční výkon cca km 10 linek spojujících města Louny a Žatec mezi sebou a okolními obcemi, několik linek zasahuje na území Středočeského kraje Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 2

3 Původní smlouva se spol. BusMat plus s.r.o.
Trvání Smlouvy od do ( ) Smlouva předčasně vypovězena z důvodu neplnění povinností ze strany dopravce Nevyhovující vozový park Časté nejetí spojů Nevybírání jízdného Od smlouvy s novými dopravci do (již dle nař. 1370/2007, dočasné na max. 2 roky) rozdělení mezi dva dopravce a zklidnění situace Cca 50 % BusLine a.s. (ČSAD Semily a.s.) Cca 50 % Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova a.s. Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 3

4 Co má nová zakázka vyřešit?
Cíle nové zakázky Co má nová zakázka vyřešit? Stabilní provoz - dlouhodobá smlouva na 10 let v souladu s novými právními předpisy (1370/2007, 194/2010 …) Modernizovat vozový park (viz. dále) Optimalizovat linkové vedení a JŘ v oblasti zpřehlednění linkového vedení, pravidelné intervaly, návaznosti na další autobusové i vlakové linky Odstranění rizik a problémů v současné organizaci dopravy Odstranění problémů současných smluv – velké rozdíly v přístupu dopravců k jejich plnění – pevně stanovíme povinnosti Zavedení nového tarifního systému příznivého pro cestující Příprava pro tarifní propojení s ostatními oblastmi Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 4

5 Navázání na parametry současných smluv
Cíle nové zakázky Navázání na parametry současných smluv nyní stáří vozidel stanoveno na max. 8 let – rozdíly v obnově nyní 10 % nízkopodlažní vozy, 10 % klima – opět rozdíly není definován autobus – pouze „dostatečná kapacita“… reálně: minibusy, midibusy, standardní i velkokapacitní autobusy v závislosti na strategii dopravce, různé vnímání cestujícími rozdíly v dalším vybavení – sedadla, úložný prostor… Snaha o zajištění stejného komfortu cestujícím na území kraje >>> Definovat všechny parametry – vozy na míru zakázce přesně definovat autobus přesně definovat a sjednotit nabídku služeb Zvýšit dohled ÚK nad poskytováním služeb umožnit odepsání pořízené techniky – na začátku nové vozy Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 5

6 Časový rámec přípravy zakázky
Tvorba zadávací dokumentace a právní rámec Časový rámec přípravy zakázky – výpověď původní smlouvy únor – duben notifikace zakázky dle 1370/2007 – rozhodný termín notifikace v úředním věstníku EU od srpna 2010 – příprava zadávací dokumentace od ledna do března 2011 – intenzivní práce na zadávací dokumentaci a smlouvě, vč.technických detailů provozu – odsouhlasení koncepce zakázky Radou ÚK rozhodnutí o vyhlášení veřejné zakázky Radou ÚK zahájení zadávacího řízení konec lhůty pro podání nabídek – zahájení provozu Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 6

7 Tým tvorby zakázky a oblasti odpovědnosti
Tvorba zadávací dokumentace a právní rámec Tým tvorby zakázky a oblasti odpovědnosti Advokátní kancelář Weil, Gotshal & Manges s.r.o. Ing. V. Janoš,Ph.D, M. Duda, Ing. J. Jeřábek Ing. P. Prokeš Ing. M. Ročňák Investiční odbor KÚÚK Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 7

8 Právní vývoj původním záměrem bylo nabídkové řízení dle z. 194/2010
Tvorba zadávací dokumentace a právní rámec Právní vývoj původním záměrem bylo nabídkové řízení dle z. 194/2010 omezení odhadem tržeb a maximální výší kompenzace riziko na straně příjmů dopravce => koncese na služby Ústecký kraj však zamýšlí během platnosti smlouvy 2011 – 2021 vlastní tarifní politiku a možnosti změn tarifu a slev dopravce nemůže nést riziko tržeb => kompenzace nemůže být shora omezena => nejedná se o koncesi na služby dle právní analýzy z. 194/2010 a evropské judikatury smlouva musí být soutěžena v souladu s § 21 odst. 2 zákona o veřejných službách následné úpravy smlouvy i zadávací dokumentace Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 8

9 Tvorba zadávací dokumentace a právní rámec
Projednání s obcemi Před vypsáním zadávacího řízení v únoru a březnu 2011 projednány návrhy JŘ s obcemi nejvýznamnější změny v dopravě Omezení dopravy z důvodu souběhu s železnicí či pro nízké vytížení, optimalizace z důvodu úspory počtu vozidel Reakce různé… Funkčnost prověří až zavedení nových jízdních řádů Smlouva bude umožňovat změnit navrhovaný JŘ ještě před zahájením provozu Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 9

10 Financování zakázky - odpisy techniky
Financování a ekonomika zakázky Financování zakázky - odpisy techniky Zadavatel respektuje potřebu odepsat techniku – nové vozy Po dobu zakázky (10 let) lze vozidla plně odepsat zadavatel dále neřeší obnovu vozové parku v průběhu zadavatel neřeší co s vozidly po konci smlouvy zadavatel nebude požadovat nikdy JŘ s navýšením vozů Upravuje se cena za služby se zohledněním fixních nákladů Systém financování – cena dle ukončeného roku a km Základní cena dopravního výkonu (pro základní rozsah km) C Cena za každý přidaný km (nad základní rozsah) (40-70% C) Cena za každý ušetřený km (pod základním rozsahem) (40-70% C) dopravce nabídne všechny 3 ceny, hodnocení váhy 90/5/5 % Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 10

11 Odhad ceny dopravního výkonu
Financování a ekonomika zakázky Odhad ceny dopravního výkonu zadavatel zpracoval předpokládanou cenu dopravního výkonu dle požadavků zadávací dokumentace 35,91 Kč/km, s rezervami v nákladech, lze očekávat cenu nižší průměrná cena dopravního výkonu v ÚK v r ,04 Kč/km v odhadu nákladů zahrnuto mj.: pořízení vozidel, pohonné hmoty, opravy, technologické jízdy, odbavovací zařízení, přečalounění sedadel, administrativní náklady, cena bankovní záruky, pneu, mazivo, chladivo, servisní prohlídky, pojistné, pokuty, STK, ME, administrativní mzdy, mzdy řidičů, osobní automobil, zisk z vloženého kapitálu Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 11

12 Technologie provozu, definování JŘ a oběhů
Technické požadavky na provoz Technologie provozu, definování JŘ a oběhů roční proběh vozidel průměrně km Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 12

13 Linkové vedení Technické požadavky na provoz
Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 13

14 Přesné definování parametrů vozidel
Technické požadavky na provoz Přesné definování parametrů vozidel Nízkopodlažní autobus (částečně – přední část) obsaditelnost min 35 k sezení, 35 k stání (odpovídá 10,5 m busu) kneeling, najížděcí plošina inv.vozík/kočárek klimatizace prostoru cestujících (celoročně 18 – 26 °C) prostor pro zavazadla s pevným dnem SPLŇUJÍ NAPŘ: Irisbus Iveco Crossway LE 10,7 ; SOR CN 10,5 Informační systém čelní, boční a zadní elektronický panel vnitřní 19’’ LCD displej pro dopravní informace informační vitrína pro potřeby objednatele Zařízení GPS – zasílání dat o pohybu vozů objednateli Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 14

15 Vizuální styl vozidel (Irisbus Iveco Crossway LE 10,7)
Technické požadavky na provoz Vizuální styl vozidel (Irisbus Iveco Crossway LE 10,7) Grafika „Brána do Čech“, provedení z výroby - lakování Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 15

16 Vizuální styl vozidel (Irisbus SOR CN 10,5)
Technické požadavky na provoz Vizuální styl vozidel (Irisbus SOR CN 10,5) Grafika „Brána do Čech“, provedení z výroby - lakování Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 16

17 Definování služeb k zakázce
Parametry služeb k provozu Definování služeb k zakázce Informační kancelář v centru Žatce (rovnoměrné rozdělení v kraji) Od bezplatné poskytování informací o všech spojích veřejné linkové dopravy (www.jizdnirady.cz) výdej čipových karet, prodej časového jízdného, platební karty Řidič rozumí česky, mluví česky nebo slovensky stejnokroj Kalhoty dlouhé Košile krátký/dlouhý rukáv vázanka prodává čipové karty anonymní na počkání místní znalost trasy a zastávek, orientace v JŘ a SPP Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 17

18 Definování karet a odb. techniky
Tarifní uspořádání a příprava na propojení s IDS Definování karet a odb. techniky Příprava na zónově-relační tarif a rozšiřování tarifní integrace akceptace karet Mifare DESFire EV-1 4k definována organizace vztahů, procesů a vlastnictví práv k jednotlivým částem tarifního subsystému v IDS clearing je plánován dle mat. modelu kalibrovaného příležitostně skut. daty z pohybu čipových karet snadnější získávání a rozšiřování BČK než jinde základem bude anonymní přenosná čipová karta vydávání na počkání, platí i pro časové jízdenky Oblast Lounsko-západ bude v ÚK první oblastí s plně funkčním zónově – relačním tarifem Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 18

19 Definování tarifu a druhů poskytovaných jízd.
Tarifní uspořádání a příprava na propojení s IDS Definování tarifu a druhů poskytovaných jízd. Poskytované jízdné: jednotlivé, na BČK bude přestupné časové jízdné týdenní, měsíční, čtvrtletní jedna zóna, nebo trasa mezi více zónami výše tarifu není dosud stanovena, během léta vyhlásí kraj ceník ve smlouvě zatím bez cen Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 19

20 Definována tarifní mapa oblasti
Tarifní uspořádání a příprava na propojení s IDS Definována tarifní mapa oblasti zónově-relační tarif 28 tarifních zón Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – snímek 20


Stáhnout ppt "+ vliv zakázky na tarifní integraci v Ústeckém kraji"

Podobné prezentace


Reklamy Google