Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (26. – 34. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (26. – 34. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:"— Transkript prezentace:

1 Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (26. – 34. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_CJ Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

2 Metodické pokyny • Autor: Mgr. Roman Kotlář • Vytvořeno: červen 2012 • Určeno pro 9. ročník • Český jazyk 2. stupeň • Téma: řešení úloh testů Scio • Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio • Forma: žáci pracují samostatně • Pomůcky: počítač, dataprojektor • Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu • Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného počtu bodů (Lze pracovat i ve skupinách, které mezi sebou soutěží. Pokud daná skupina nedokáže svoji úlohu vyřešit, může se o správné řešení pokusit jiná skupina.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

3 Úloha č. 26 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Nevěděl jsem to. Tu informaci jsem dostal včera a ani teď ji ještě nemám zcela ověřenou. Která z následujících otázek předchází uvedené odpovědi? A) Kdy jste se chtěl k celé situaci vyjádřit? B) Proč jste celou situaci tak podrobně komentoval? C) Proč jste říkal, že nevíte, jak se k celé situaci vyjádřit? D) Kdy budete mít o celé situaci jasno? Řešení: A) Kdy jste se chtěl k celé situaci vyjádřit? B) Proč jste celou situaci tak podrobně komentoval? C) Proč jste říkal, že nevíte, jak se k celé situaci vyjádřit? D) Kdy budete mít o celé situaci jasno? Správnou odpovědí je varianta C).

4 Úloha č. 27 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Které z následujících slovních spojení obsahuje citově zabarvený výraz? A) V lese nás postrašil drobný sýček. B) V trávě se válel tenisový míček. C) Hrdinkou povídky je laskavá matička. D) V myčce se rozbila likérová sklenička. Řešení: A) V lese nás postrašil drobný sýček. B) V trávě se válel tenisový míček. C) Hrdinkou povídky je laskavá matička. D) V myčce se rozbila likérová sklenička. Správnou odpovědí je varianta C).

5 Úloha č. 28 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Ve které z následujících vět je užit mluvnicky a pravopisně správně třetí stupeň přídavného jména? A) Brno je jedno z největšejších měst v naší zemi. B) Obraz tohoto malíře je více pěknější než ten předchozí. C) Řešení vítězného týmu bylo nakonec to nejsprávnější. D) Činčila má ze všech hlodavců nejvíc hladší kožíšek. Řešení: A) Brno je jedno z největšejších měst v naší zemi. B) Obraz tohoto malíře je více pěknější než ten předchozí. C) Řešení vítězného týmu bylo nakonec to nejsprávnější. D) Činčila má ze všech hlodavců nejvíc hladší kožíšek. Správnou odpovědí je varianta C).

6 Úloha č. 29 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání pro úlohu č V pokojíku si jenom sundám svetr a hned jdu do koupelny. Hledám na šňůře, ale není tam. Jdu do kuchyně, kde babička klečí u linky a čistí ji houbou. Když mě uvidí, vstane. Namáhavě. „Tak jdeš na ty karbanátky?“; „Kde mám triko?“ Popadne hůl a odšourá se. V obýváku něco štrachá a pak mi přinese měkkej balíček v celofánu. Modrej. Podá mi to, já roztrhnu obal a vytáhnu modrý triko s límečkem. Je podobně modrý jako to švédský, ale tohle není moje oblíbená barva. Radši mám červenou, když už. „A kde je to starý?“; „Už bylo strašně vetchý, skoro se rozpadalo. A taky zašlý. Nemůžeš nosit takový hadry.“; „Kde je?“ A už vim, že s ním něco udělala. A ona pořád něco dělá u linky, já nevnímám co, ale je otočená, jako kdybych nic neřekl. Jdu až k ní. „Co si s ním udělala?“; „Vyhodila sem to, no.“ Koukne na mě, ještě to na mně není poznat, ale až promluvim znovu, už se neudržim. „Dáš si okurku a hořčici?“ Řešení: A) „Bezva, okurky zbožňuji.“ B) „Díky, babi, dám si obojí.“ C) „Ne ne! Kams ho dala?“ D) „Supr, mám hrozný hlad!“ Správnou odpovědí je varianta C). Která z následujících odpovědí nejspíše následuje po otázce vytučněné na konci úvodního textu? A) „Bezva, okurky zbožňuji.“; B) „Díky, babi, dám si obojí.“; C) „Ne ne! Kams ho dala?“; D) „Supr, mám hrozný hlad!“

7 Úloha č. 30 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání pro úlohu č V pokojíku si jenom sundám svetr a hned jdu do koupelny. Hledám na šňůře, ale není tam. Jdu do kuchyně, kde babička klečí u linky a čistí ji houbou. Když mě uvidí, vstane. Namáhavě. „Tak jdeš na ty karbanátky?“; „Kde mám triko?“ Popadne hůl a odšourá se. V obýváku něco štrachá a pak mi přinese měkkej balíček v celofánu. Modrej. Podá mi to, já roztrhnu obal a vytáhnu modrý triko s límečkem. Je podobně modrý jako to švédský, ale tohle není moje oblíbená barva. Radši mám červenou, když už. „A kde je to starý?“; „Už bylo strašně vetchý, skoro se rozpadalo. A taky zašlý. Nemůžeš nosit takový hadry.“; „Kde je?“ A už vim, že s ním něco udělala. A ona pořád něco dělá u linky, já nevnímám co, ale je otočená, jako kdybych nic neřekl. Jdu až k ní. „Co si s ním udělala?“; „Vyhodila sem to, no.“ Koukne na mě, ještě to na mně není poznat, ale až promluvim znovu, už se neudržim. „Dáš si okurku a hořčici?“ Řešení: A) svetr – balíček – švédský – hadry – hořčice B) koupelna – karbanátky – triko – obývák – hůl C) babička – triko – balíček – zašlý – vyhodit D) šňůra – babička – triko – nosit – kouknout Správnou odpovědí je varianta C). Ve které z následujících skupin výrazů jsou pouze slova, která nejpřesněji vystihují nejdůležitější skutečnosti úvodního textu? A) svetr – balíček – švédský – hadry – hořčice; B) koupelna – karbanátky – triko – obývák – hůl; C) babička – triko – balíček – zašlý – vyhodit; D) šňůra – babička – triko – nosit – kouknout.

8 Úloha č. 31 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání pro úlohu č V pokojíku si jenom sundám svetr a hned jdu do koupelny. Hledám na šňůře, ale není tam. Jdu do kuchyně, kde babička klečí u linky a čistí ji houbou. Když mě uvidí, vstane. Namáhavě. „Tak jdeš na ty karbanátky?“; „Kde mám triko?“ Popadne hůl a odšourá se. V obýváku něco štrachá a pak mi přinese měkkej balíček v celofánu. Modrej. Podá mi to, já roztrhnu obal a vytáhnu modrý triko s límečkem. Je podobně modrý jako to švédský, ale tohle není moje oblíbená barva. Radši mám červenou, když už. „A kde je to starý?“; „Už bylo strašně vetchý, skoro se rozpadalo. A taky zašlý. Nemůžeš nosit takový hadry.“; „Kde je?“ A už vim, že s ním něco udělala. A ona pořád něco dělá u linky, já nevnímám co, ale je otočená, jako kdybych nic neřekl. Jdu až k ní. „Co si s ním udělala?“; „Vyhodila sem to, no.“ Koukne na mě, ještě to na mně není poznat, ale až promluvim znovu, už se neudržim. „Dáš si okurku a hořčici?“ Řešení: A) Nemůžeš nosit takový hadry. B) Popadne hůl a odšourá se. C) Tak jdeš na ty karbanátky? D) Vyhodila sem to, no. Správnou odpovědí je varianta B). Ve které z následujících možností je uvedena pouze mluva vypravěče z úvodního textu? A) Nemůžeš nosit takový hadry.; B) Popadne hůl a odšourá se.; C) Tak jdeš na ty karbanátky?; D) Vyhodila sem to, no.

9 Úloha č. 32 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání pro úlohu č V pokojíku si jenom sundám svetr a hned jdu do koupelny. Hledám na šňůře, ale není tam. Jdu do kuchyně, kde babička klečí u linky a čistí ji houbou. Když mě uvidí, vstane. Namáhavě. „Tak jdeš na ty karbanátky?“; „Kde mám triko?“ Popadne hůl a odšourá se. V obýváku něco štrachá a pak mi přinese měkkej balíček v celofánu. Modrej. Podá mi to, já roztrhnu obal a vytáhnu modrý triko s límečkem. Je podobně modrý jako to švédský, ale tohle není moje oblíbená barva. Radši mám červenou, když už. „A kde je to starý?“; „Už bylo strašně vetchý, skoro se rozpadalo. A taky zašlý. Nemůžeš nosit takový hadry.“; „Kde je?“ A už vim, že s ním něco udělala. A ona pořád něco dělá u linky, já nevnímám co, ale je otočená, jako kdybych nic neřekl. Jdu až k ní. „Co si s ním udělala?“; „Vyhodila sem to, no.“ Koukne na mě, ještě to na mně není poznat, ale až promluvim znovu, už se neudržim. „Dáš si okurku a hořčici?“ Řešení: A) Babička použila vnukovo oblíbené staré triko jako hadr, protože už bylo roztrhané a zašlé. B) Vnuk je opravdu rád, že mu babička každý den vaří, uklízí a stará se o jeho oblečení. C) Vnukovo staré triko mělo červenou barvu a mělo po vyprání viset na šňůře v koupelně. D) Situace mezi babičkou a vnukem je napjatá, babička totiž příliš zasahuje do vnukova života. Správnou odpovědí je varianta B). Které z následujících tvrzení vyplývá z úvodního textu? A) Babička použila vnukovo oblíbené staré triko jako hadr, protože už bylo roztrhané a zašlé. B) Vnuk je opravdu rád, že mu babička každý den vaří, uklízí a stará se o jeho oblečení. C) Vnukovo staré triko mělo červenou barvu a mělo po vyprání viset na šňůře v koupelně. D) Situace mezi babičkou a vnukem je napjatá, babička totiž příliš zasahuje do vnukova života.

10 Úloha č. 33 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání pro úlohu č V pokojíku si jenom sundám svetr a hned jdu do koupelny. Hledám na šňůře, ale není tam. Jdu do kuchyně, kde babička klečí u linky a čistí ji houbou. Když mě uvidí, vstane. Namáhavě. „Tak jdeš na ty karbanátky?“; „Kde mám triko?“ Popadne hůl a odšourá se. V obýváku něco štrachá a pak mi přinese měkkej balíček v celofánu. Modrej. Podá mi to, já roztrhnu obal a vytáhnu modrý triko s límečkem. Je podobně modrý jako to švédský, ale tohle není moje oblíbená barva. Radši mám červenou, když už. „A kde je to starý?“; „Už bylo strašně vetchý, skoro se rozpadalo. A taky zašlý. Nemůžeš nosit takový hadry.“; „Kde je?“ A už vim, že s ním něco udělala. A ona pořád něco dělá u linky, já nevnímám co, ale je otočená, jako kdybych nic neřekl. Jdu až k ní. „Co si s ním udělala?“; „Vyhodila sem to, no.“ Koukne na mě, ještě to na mně není poznat, ale až promluvim znovu, už se neudržim. „Dáš si okurku a hořčici?“ Řešení: A) opotřebovaný B) outletový C) roztrhaný D) vetešnický Správnou odpovědí je varianta A). Který z následujících výrazů nejspíše odpovídá slovu vetchý z úvodního textu? A) opotřebovaný; B) outletový; C) roztrhaný; D) vetešnický

11 Úloha č. 34 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2012) Společné zadání pro úlohu č V pokojíku si jenom sundám svetr a hned jdu do koupelny. Hledám na šňůře, ale není tam. Jdu do kuchyně, kde babička klečí u linky a čistí ji houbou. Když mě uvidí, vstane. Namáhavě. „Tak jdeš na ty karbanátky?“; „Kde mám triko?“ Popadne hůl a odšourá se. V obýváku něco štrachá a pak mi přinese měkkej balíček v celofánu. Modrej. Podá mi to, já roztrhnu obal a vytáhnu modrý triko s límečkem. Je podobně modrý jako to švédský, ale tohle není moje oblíbená barva. Radši mám červenou, když už. „A kde je to starý?“; „Už bylo strašně vetchý, skoro se rozpadalo. A taky zašlý. Nemůžeš nosit takový hadry.“; „Kde je?“ A už vim, že s ním něco udělala. A ona pořád něco dělá u linky, já nevnímám co, ale je otočená, jako kdybych nic neřekl. Jdu až k ní. „Co si s ním udělala?“; „Vyhodila sem to, no.“ Koukne na mě, ještě to na mně není poznat, ale až promluvim znovu, už se neudržim. „Dáš si okurku a hořčici?“ Řešení: A) balíčcích, balíčkách B) balíčky, balíčkami C) balících, balíčkách D) balíkách, balíčcích Správnou odpovědí je varianta A). V úvodním textu je užito slovo balíček. Ve které z následujících možností jsou správné oba tvary tohoto podstatného jména v 6. pádě množného čísla? A) balíčcích, balíčkách; B) balíčky, balíčkami; C) balících, balíčkách; D) balíkách, balíčcích


Stáhnout ppt "Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (26. – 34. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google