Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VZDĚLÁVÁNÍ NADANÝCH DĚTÍ V ČR A SR

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VZDĚLÁVÁNÍ NADANÝCH DĚTÍ V ČR A SR"— Transkript prezentace:

1 VZDĚLÁVÁNÍ NADANÝCH DĚTÍ V ČR A SR
Zpracovala: Nicol Dvořáková Ekonomika Vzdělávání Jaro 2014

2 OBSAH Jaké děti jsou považovány za nadané
ČR – systém vzdělávání nadaných dětí a jeho problémy SR – systém vzdělávání nadaných dětí (APROGEN) a jeho problémy Stanovení předpokladu pro korelační analýzu Metody Interpretace výsledků Zajímavost pro vás

3 I. JAKÉ DĚTI JSOU POVAŽOVÁNY ZA NADANÉ
Složité rozpoznání IQ (12% populace v ČR) Využívá informace Samostatně tvoří záměry Samostatné Zajímá se o detaily Hledá nové možnosti využití toho, co se naučí

4 II. ČR –SYSTÉM VZDĚLÁNÍ Integrační systém výuky
MŠ – identifikace nadání ZŠ – identifikace + ověření nadání spolupráce s Mensou Gymnázium – různá zaměření na různé typy nadání Problémy: finance, systém brání dostatečnému rozvoji dětí

5 III. SR – SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ
APROGEN PROGRAM ZŠ + 8mi leté gymnázium Bratislava Specifické nároky na žáky Speciální přístup k výuce Možnost přeřazení Prestiž Zlepšení konkurenceschopnosti ekonomiky Podobné zastřešení systému vzdělávání ze strany státu jako v ČR Problémy

6 IV. STANOVENÍ PŘEDPOKLADU PRO KORELAČNÍ ANALÝZU
Vystudovaní gymnazisté ( ) Absolventi přírodovědeckých, matematických a technických fakult VŠ ( ) jako % vztahující se k celkovému počtu vysokoškoláků

7 IV. STANOVENÍ PŘEDPOKLADU PRO KORELAČNÍ ANALÝZU
Pracovníci ve vědě a technice ( ) vyjádření jako % aktivní populace

8 IV. STANOVENÍ PŘEDPOKLADU PRO KORELAČNÍ ANALÝZU
Reálná produktivita práce za odpracovanou hodinu ( ) (% změna)

9 IV. STANOVENÍ PŘEDPOKLADU PRO KORELAČNÍ ANALÝZU
Tempo růstu HDP ( ) (% změna)

10 V. METODY Vstup, výstup a výsledek Korelační analýza

11 VI. INTERPRETACE VÝSLEDKŮ

12 VI. INTERPRETACE VÝSLEDKŮ

13 Znáte tohoto mladého hokejistu?
VII. ZAJÍMAVOST Znáte tohoto mladého hokejistu?

14 VII. ZAJÍMAVOST Metoda výchovy – KAMEVÉDA
Kniha ,,návod‘‘ pro rodiče, jak se jejich dítko může stát úspěšné

15 ZDROJE [1] BÖHMER.M, Analýza Vývojových Trendov Pôrodnosti V Čechách A Na Slovensku V Rokoch 1985 Až 2000 [online]. [ ]. Dostupné na WWW: < [2] ČO JE APROGEN? [online].[ ]. Dostupné z WWW:< [3] DURMEKOVÁ, S., ZAPLETALOVÁ, J. Koncepce péče o mimořádně nadané děti a žáky pro období let [online]. [ ]. Dostupné z WWW:< [4] DVOŘÁKOVÁ, N. Vzdělání a ekonomický růst ekonomik České republiky a Švédska. 80 l  [5] EUROSTAT. Search database [online] [ ]. Dostupné na WWW: < [6] Formy vzdělávania intelektovo nadaných žiakov na Slovensku [online]. [ ]. Dostupné z WWW:<   [7] FOŘTÍK, V. Nástin stavu péče o nadané děti v ČR [online] [ ]. Dostupné z WWW:<  [8] FUKNOVÁ,M. Nadané deti: V bežných školách sa ich talent často stráca [online] [ ]. Dostupné z WWW:< [9] JAKOU ŠKOLU PRO MIMOŘÁDNĚ NADANÉ DÍTĚ? [online] [ ]. Dostupné z WWW:< [10] KOLEKTIV AUTORŮ VÝKUMNÉHO ÚSTAVU PEDAGOGICKÉHO. Vzdělávání nadaných dětí a žáků [online] [ ]. Dostupné z WWW:< > [11] MENSA ČR: PRO NADANÉ DĚTI [online].[ ]. ISBN Dostupné z WWW:< [12] PALEČEK.,L. ŠKOLA JEN PRO NADANÉ. Učitelské noviny č. 08/2008[online] [ ]. Dostupné z WWW: < > [13] Program APROGEN [online].[ ]. Dostupné z WWW:< [14] SHAH, A. Fiscal management. Washington, D.C.: World Bank, c2005. ISBN   [15] SEJVALOVÁ, J. Definice a projevy nadaných žáků [online] [ ]. Dostupné na WWW: < [16] SLOVENSKO MÁ NAJVYŠŠÍ RAST PRODUKTIVITY PRÁCE [online]. [ ]. Dostupné na WWW: < [17] SMERNICA O VÝCHOVE A VZDELÁVANÍ INTELEKTOVO NADANÝCH ŽIAKOV V PROGRAME APROGEN [online] [ ]. ISBN Dostupné z WWW:< [18] ŠKOLÁM CHYBÍ PENÍZE PRO NADANÉ DĚTI [online] [ ]. Dostupné z WWW:<

16 Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "VZDĚLÁVÁNÍ NADANÝCH DĚTÍ V ČR A SR"

Podobné prezentace


Reklamy Google